Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209521 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #195 Gepost op: wo, 05 jul 2006, 18:18:32 »
137,6km/h
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #196 Gepost op: wo, 05 jul 2006, 18:35:47 »
@Serge: Fordermenge gaat nog ff een halve slag terug: BEETJE veel roet... maar dat zag je zelf ook wel denk ik (of juist niet)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #197 Gepost op: wo, 05 jul 2006, 19:13:28 »
viel het op dan ,dat mijn mistlampen aan stonden ?   :D  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #198 Gepost op: wo, 05 jul 2006, 19:37:20 »
hehehe kuchkuch, hoeveel toeren draait hij op top? kan zijn dat ie bij 87mijl al buiten adem is, als ie het fabriekstoerental kan halen moeten alle paardjes er zowat wel zijn, niet dan? hij heeft net zo veel(weinig) vermogen als een 1050 blok??

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #199 Gepost op: wo, 05 jul 2006, 21:49:51 »
@ Jaap: misschien ben ik scheel, maar wat heb je nou precies moeten veranderen om met je D ook "patat mèt" te kunnen tanken? Of zorg je dat het aandeel plantaardig in de tank gewoon beneden de 40% blijft?  -dunno-

En begrijp ik goed dat je inmiddels ook al vergelijkend warenonderzoek hebt gedaan naar de beste zonneblommen? -uitlachen-  -naughty-

Vind het allemaal wel interessant. Heb naast mijn Polo ook nog een PSA-turbodiesel-tokkelaar lopen (met 350.000 op de teller) die misschien ook nog wel nóg goeiekoper en milieuvriendelijker kan?!  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #200 Gepost op: wo, 05 jul 2006, 22:49:25 »
@ Jaap: misschien ben ik scheel, maar wat heb je nou precies moeten veranderen om met je D ook "patat mèt" te kunnen tanken? Of zorg je dat het aandeel plantaardig in de tank gewoon beneden de 40% blijft?  -dunno-

En begrijp ik goed dat je inmiddels ook al vergelijkend warenonderzoek hebt gedaan naar de beste zonneblommen? -uitlachen-  -naughty-

Vind het allemaal wel interessant. Heb naast mijn Polo ook nog een PSA-turbodiesel-tokkelaar lopen (met 350.000 op de teller) die misschien ook nog wel nóg goeiekoper en milieuvriendelijker kan?!  -thumbsup-

@Gekke Gerrit:

Check wat voor pomp erop zit:
Bosch pomp is een MUST

Lucas of ander goedkoop derivaat -> No Go.

D'r zijn d'r zat die met PSA dieseltjes 'oliebollenbakken',... De meeste 'nederlandse' ombouwen zijn echter op 2-tank systemen gebaseerd. Neus eens rond op ppo.nu, daar vindt je alle info die je nodig hebt.

Mijn ombouw? 'nul'
Mijn toekomstige, winterwaardige 1-tank ombouw:
nog in 'aanschaf': alles wat ik denk nodig te hebben is aangeschaft en ligt met de post te wachten. stay tuned!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #201 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 13:45:34 »
Zoals de Denemarken gangers ondertussen weten:

1.3 blok verstookt redelijk wat olie (ongeveer 1 liter op 300 kilometer).

Versnelde blokwissel dan maar?


BTW: Douwe Was Here?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #202 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 13:46:00 »
check:

RM -> Ronald Morien?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #203 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 19:21:03 »
Yep, die is van ons. Zo te zien staat het alleen op de pomp, dus hele blok zal wel niet bij ons vandaan komen.
Kan me ook niet herinneren er sinds mijn terugkomst er ook maar een te hebben verkocht :P
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #204 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 19:42:06 »
is aan 't nummer nog wat te herleiden?
(als in: wanneer die pomp bij jullie vandaan kwam, en of ie destijds 'van'tschap' is gekomen, of gereviseerd is).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #205 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 19:53:16 »
Helaas is alleen de verkoopdatum...25 mei 2003.




Ennuh, wees der sunig op, is R. zijn handschrift  -naughty-



Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #206 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 20:11:14 »
Don't worry,. gaat binnenkort t schap op..
..om ooit in stijl weder te keren.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #207 Gepost op: ma, 10 jul 2006, 20:42:09 »
tijd om meer cc's in te bouwen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #208 Gepost op: za, 16 sep 2006, 10:58:59 »
tijd om meer cc's in te bouwen

En nog steeds niets aan gedaan..

Tja, een echte daily: Alleen rijden, verder niets.


Maar goed: die 1.4 moet nu toch echt snel d'r in; 1 liter op 300 kilometer is niet goed voor m'n portomonaie, voor de motor en ook niet voor m'n gemoedstoestand: Zwarte kwalmen terwijl ik eigenlijk een eko-diesel wil!

Gisteren kwamen de GOODIES dan eindelijk aan:

Van links naar rechts en een beetje door elkaar:

Links: Filterhouder, warmtewisselaar, elektrische verwarming en 2 reserve filters.
Onder: Slangen, leidingen, etc: 10 mm inwendig word de aanvoer :)
Rechts: kabelboom voor elektrische verwarming
Boven links: T-stukjes, verloopjes, tule etc.
Rechtsboven: Onder/Overdruk metertje (ideaal voor de Turbo/Glader :) ) Maar ik gebruik m om de zuig(onder)druk van de pomp te meten.
Midden: Extra fijnfilter om al het zaagsel, rommel en troep vlak voor de pomp toch nog tegen te houden, zicht te hebben op de brandstof (kristaliseren, stollen), en met een handpompje om het ontluchten te vergemakkelijken na het wisselen van het filter.
Rondom: kleinkram
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #209 Gepost op: za, 16 sep 2006, 11:02:05 »
vette shit!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken