Eind van de middag de auto opgehaald.
Wat is gedaan, naast in- en uitbouwen en (de)montage van de motor?
1. Cilinders geboord en gehoond
2. Nieuwe Wössner gesmede zuigers + veren (zie onder) uitgewogen
3. Nieuwe krukas- en drijfstanglagers,
4. Nieuwe pakkingen, keerringen etc.
5. Nieuwe injectierail
6. Nieuwe bougies
7. Nieuwe ontsteking
8. Nieuwe waterpomp (met metalen schoepen) en distributieriem
9. Nieuwe brandstofdrukregelaar (instelbaar)
10. Nieuwe olie in versnellingsbak
11. Nieuwe 5W40 halfsyntheet in de motor
12. Kop gereinigd en seals vernieuwd
13. Reinigen motorruimte en controle op eventuele scheuren (waren er niet)
14. (Isolatie van) kabelbomen gerepareerd/vernieuwd
15. Nieuwe dubbele V-snaar krukas-Glader-dynamo
Nog te doen:
- nieuwe PU-bussen in binnenste 'gewrichten' van de draagarmen.
- nieuw 'schakelpookmechanisme'
Verder is de auto "in uitzonderlijk goede staat, helemaal voor een auto van deze leeftijd/kilometerstand die altijd buiten staat", aldus Revisieman
Inrij-aanwijzingen:
a. Eerste 800 km rustig aan (max. 3000 rpm)
b. Daarna tot 1000 km af en toe op toeren.
c. Dan terug naar garage, afstellen en herprogrammeren op rollenbank.
d. Op weg naar 1500 km langzamerhand 'zwaarder belasten' en daarna mag ik (als ik wil) helemaal losgaan.
Volgende week: de foto's