Kwam dit laatst tegen op het internet en het leek mij wel handig om hier ook te plaatsen
Kunnen jullie gelijk beetje 'Automotive Duits' oefenen
Note: Bij G40 modellen kun je het '3x hoog in de toeren revven' boven de 3000 RPM achterwege laten. Dit geld zover ik weet alleen maar bij een 3F. De G40 gaat al in 'afstelmodus' zodra je de blauwe temperatuursensor connector los neemt.
Originele afstelling af-fabriek G40 potmeter: 500 Ohm. (Meten op buitenste pinnen van de CO potmeter connector) Echter lees ik ook soms dat er in het originele handboek staat '1000 ohm'. Dit kun je vooraf niet weten aangezien ieder blok net even anders is dus zou ik hem gewoon met een CO meter afstellen op 1.6% CO gehalte. (Heb het originele handboek niet)
Hoe dichter de Ohms bij de 0 = Rijker mengsel
verder wegdraaien van de 0 = Armer mengsel
Dit wil ik ook graag delen: (Let op, dit zijn richtlijnen, stel je wagen altijd af met een CO-meter wil je ergens zeker van zijn)
PY std: 500 Ohm
PY met 'standaard tuning chip': 420 Ohm
PY met bewerkt/groter gasklephuis, chip op maat, 72mm poelie: 200 Ohm
PY gechipt met kleinere poelie en sportinlegfilter: 450 Ohm
Mijn setup: (PY motor @ 450 Ohm)
- Simota inlegfilter (Soort K&N inlegmatje alleen dan niet overpriced)
- Lege katalysator
- Standaard tuning chip (Via een vertrouwd ebay adres)
Dit komt voor mijn gevoel aardig in de buurt maar moet hem binnenkort eens fijnafstellen met een Co meter en nieuwe lambdasonde.. Pas daarna weet ik het echt zeker.
Meten is weten