Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Michiel op do, 22 jan 2004, 12:07:13

Titel: “domplatten”
Bericht door: Michiel op do, 22 jan 2004, 12:07:13
Wat zijn de voor en nadelen voor bij normaal straatgebruik?

Klik
Titel: “domplatten”
Bericht door: Jaap op do, 22 jan 2004, 15:11:51
Excentrische zijn wel handig om de veerpoot negatief te zetten, beter bochten gedrag, hogere slijtage banden, lagere topsnelheid.

Koncentrische? geen idee.

Werken deze platen als lagers? of gewoon als ' dop-top ' ?  De vorm zegt mij: daar past geen domlager meer onder. Wellicht dat ze als lager (Kon dan wel Ex) beter zijn voor de APK keuring, en wellicht iets verlagen. Veel speling zal er namelijk niet opzitten lijkt me..

Vervelend is wel dat de bovenkant van de schokdemper wellicht de onderkant van de motorkap gaat raken: Je ziet die vulkaantjes nog wel eens bij een Polo 1..
Titel: “domplatten”
Bericht door: Douwe op do, 22 jan 2004, 18:15:31
Past alleen met ingekorte dempers (geen koni)...
Titel: “domplatten”
Bericht door: Michiel op do, 22 jan 2004, 23:27:00
Past alleen met ingekorte dempers (geen koni)...

Ze hebben het over "seriefedern". Dus: ingekorte dempers en standaard veren  ??
En wat bedoel je precies met ingekorte dempers?
Titel: “domplatten”
Bericht door: Douwe op vr, 23 jan 2004, 18:08:32
Oftewel rebound :)


Met seriespul wordt het een polo country -screw-