Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Gekke Gerrit op zo, 15 jun 2008, 21:45:59
-
Tussen de drukke bedrijven door toch even een nieuw project-topic aanmaken voor de LH - 86 - LB, m'n nieuwe daily;
Overgenomen van gimipurple (Michel) nadat de auto een G40-onderstel heeft gekregen waarbij de werkzaamheden niet volledig afgerond zijn. Vervolgens is de auto beschadigd met krassen rondom (met sleutel en/of schroevendraaier), waardoor Michel er geen zin meer in had.
Eerste werkzaamheden door mezelf zijn inmiddels uitgevoerd: Wellems-blokken aangebracht, draagarmen met Powerflex-bussen (binnen en buiten), homokineet-rechts vervangen, fuseekogel-hoes rechts vervangen...
Daarna is de auto uitgelijnd bij Prins Techniek in Wassenaar.
Nog te doen op korte termijn:
* nieuwe voorbandjes (vanwege schuin afslijten door slechte (géén) uitlijning na verlaging; reeds besteld)
* handremkabel aanbrengen (momenteel geen handrem)
* achterremmen nakijken (bleken op de brug bij Prins geen zin te hebben om mee te doen; eerste vermoeden: bij ombouw naar G40-achteras last-afhankelijke remkrachtverdeler niet mee overgebouwd?)
* voorremmen goed nakijken (lichte trilling in het stuur bij hard remmen)
* uitlaatophanging wijzigen (uitlaat klappert bij resonantie van bepaalde toerentallen in de tunnel; zéér irritant!)
Op langere termijn:
* krasschade goed bekijken/herstellen
* oliedruk-verklikker nakijken (piept soms op wisselende momenten; oliedruk-meter geeft echter goede waarden?)
* 5-bak?
* mogelijk pietsie meer vermogen (is een 40kW-GT)
Verder erg blij met het karretje: interieur behoorlijk netjes, uiterlijk door tijdsgetrouw Zender-pakket erg leuk, 105.000 km, lijkt technisch/motorisch in prima staat. Zie ook de foto's.
Ik probeer hier het wel-en-wee bij te houden, maar zoals in een ander topic te lezen houdt de vrije tijd niet over... :(
-
Nog enkele foto's van 'die Arbeit':
-
Best wel mooi -ja-
En knap van je dat je hiervoor nog tijd vindt, met een gezinnetje! Mij lukt niet veel meer met drie kids en een vrouw .... ( en een nieuwe keuken en een nieuwe opbouw en een nieuwe baan ?? )
-
spelregel nummer 9 tip 1 : voor een homokineet hoef je niet de hele as te verwijderen .
maar puik karretje -thumbsup-
-
spelregel nummer 9 tip 1 : voor een homokineet hoef je niet de hele as te verwijderen .
Ik weet het, maar voor een eerste keer leek het me makkelijker werken op bureau-hoogte... Bovendien wil je niet weten hoeveel zand/vuil/zooi er in die loods op de vloer ligt, wilde ik niet tussen de smeerpasta van m'n nieuwe homokineet (a € 96) hebben?! -gert-
But thnx!
-
wat ik dan meestal doe is een laken of stuk groot karton onder de auto .stuk oud tapijt werkt ook prima
-
Het uitlijn-rapport voor de geïnteresseerden (na 3 kwartier stoeien met de scanner -gert-):
-
voor had je rechts voor de stabisteun nog wel wat na kunnen stellen zo te zien
-
Tja, ik of Prins? -wanker-
-
die eikel op het witte paard :D
-
Oliezoemer: check bekabeling, bijv. stekkertje op sensor/schakelaar die last heeft van corrosie.
Nette kar: op 't spoiler-pakketje ben ik best beetje jaloers.
En spoilers enzo boeien mij totaal niet, maar dit vind ik echt cool -dj-
-
Gave bak Geert! -cool-
Die askanteling links wijkt een beetje af of niet? Is eventueel op te lossen met wat extra ring(en) te plaatsen daar waar de stabi in de draagarm vastzit?
@Serge: :D
-
Vraagje aan de mannen die het kunnen weten:
klopt mijn gedachtengang dat als je ombouwt naar G40-onderstel + remmerij en je de lastafhankelijke remkrachtverdeler vergeet, je achterremmen er geen zin in hebben? -dunno-
-
nee klopt niet ,als je je oude hoofdremcylinder hebt laten zitten .achter ff loshalen en nakijken op vastzitten ,gangbaar heid ,lekkagee n ontluchting
-
Vraagje aan de mannen die het kunnen weten:
klopt mijn gedachtengang dat als je ombouwt naar G40-onderstel + remmerij en je de lastafhankelijke remkrachtverdeler vergeet, je achterremmen er geen zin in hebben? -dunno-
Precies: Zitten er ook de 19mm remcilinders in (of, is de achteras 'G40' (GT) incl de trommelremmen?)? Dan zou de auto juist achter veeeelste hard moeten remmen zonder de remkrachtverdeler. Ik was het bij de 2-tone destijds ook een tijdje 'vergeten', maar kon (zeker in het nat) goed merken dat bij abrupt remmen de achterkant d'r voorbij wilde: zoals 'vroegah, op je fiets met alleen een terugtraprem'. 3 opties: terug bouwen naar iets kleinere remcilindertjes of lastafhankelijkeremkrachtverdeler plaatsen of remkracht'verminderaars' op de hoofdremcilinder monteren.
-
En spoilers enzo boeien mij totaal niet, maar dit vind ik echt cool -dj-
withstupid
-
Precies: Zitten er ook de 19mm remcilinders in (of, is de achteras 'G40' (GT) incl de trommelremmen?)? Dan zou de auto juist achter veeeelste hard moeten remmen zonder de remkrachtverdeler. Ik was het bij de 2-tone destijds ook een tijdje 'vergeten', maar kon (zeker in het nat) goed merken dat bij abrupt remmen de achterkant d'r voorbij wilde: zoals 'vroegah, op je fiets met alleen een terugtraprem'. 3 opties: terug bouwen naar iets kleinere remcilindertjes of lastafhankelijkeremkrachtverdeler plaatsen of remkracht'verminderaars' op de hoofdremcilinder monteren.
Hoofdremcilinder is (nog) de oude/standaard-versie, en niet G40... Optie is dan dus de wielremcilinders terugbouwen naar GT-specs (want vermoed dat achteras incl trommels van G40 zijn)?
-
En spoilers enzo boeien mij totaal niet, maar dit vind ik echt cool -dj-
withstupid
-
hey gerrit,
Valt me nu pas op, maar op de foto's is die garagebox van jou aardig groter geworden.... POKON ? :D :D
-
je vermoeden klopt er zit een complete achteras op van g40 en hoofdrem cilinder is niet geplaatst omdat op het pendaal geen rem licht aansluiting zit oude systeem is met 3 aansluitingen op de rem cilinder maar dat weet je beter als ik en deze wijsheid heb ik hier op forum vernomen.
-
Ha, kijk! Dat had je me ook vast al een keer verteld?! -dunno-
Maar weet je of de remkrachtverdeler linksonder ook mee over is gebouwd? -dunno-
Vandaag zijn de 2 Roadstone banden om de voorwielen gegaan, en heeft de Polo weer 4 dezelfde (BBS) velgen... -ja-
Eerste paar kilometer geven een goed gevoel, maar ga pas gaandeweg echt merken of ik een goeie koop heb gedaan (of dat goedkoop duurkoop blijkt te zijn?!). Het scheelt dat ik een vrij rustige rijder ben?! -sturen-
Ook meteen olie-sensoren (peil en druk) schoongespoten met remmenreiniger, en sindsdien in ieder geval geen alarm-piep meer uit het dashboard terwijl de drukmeter keurig 6 bar aangeeft! -gert- -thumbsup-
Verder is me opgevallen dat de achterruitenwisser niet van zijn plek komt/kan, maar ik zie ook geen schakelaar ervoor (net zo min als voor de ver-/breedstralers in de grille?). Weet het niet zeker meer, maar werkt de achterruitenwisser van een Polo (2) nou via een schakelaar of via de wisserhendel (van je af duwen -dunno-)?
@RoelG: :D Ik heb in Rotterdam een loods (nou ja, niet ik maar een vriend van me) waar ik lekker knutselen kan indien nodig, mits ik de auto niet achter hoef te laten... Momenteel ligt er ook een bootje dat hij voor me aan het opknappen is voor de singels in Breda... -naughty-
-
Vandaag zijn de 2 Roadstone banden
rij er nu al bijna 6 tot 8 maanden mee en mij bevallen ze heel goed goede gripppp bij droog en vochtig weer maar ook bij mij scheelt Het dat ik een vrij rustige rijder ben?!
-
Quote-problemen uit oranje-stress? :D Prettige wedstrijd!
-
voor mij geen voetbal -gumuz- i love paris dakar -love-
ik dacht ik laat ff weten dat ik ook die roadstone bandjes gebruik en dat ze mij wel bevallen dus zero stress iero
-
Verder is me opgevallen dat de achterruitenwisser niet van zijn plek komt/kan, maar ik zie ook geen schakelaar ervoor (net zo min als voor de ver-/breedstralers in de grille?). Weet het niet zeker meer, maar werkt de achterruitenwisser van een Polo (2) nou via een schakelaar of via de wisserhendel (van je af duwen -dunno-)?
Niemand tips? -gert-
-
van je af duwen = aan
van je af duwen 2 = uit
Ver van je af duwen = sproeien (en wissen:))
kijk ook eens naar de kabeldoorvoer van de carrosserie naar de achterklep. Bij mijn polotjes (3 stuks) waren de kabels doorgesleten/afgesloten/verdwenen..
-
Achterwisser = ruitenwisserhendel richting dash.
Verstralers in grill schakelen met grootlicht
-
Aha, thnx! -hug-
Als ik de hendel van me afduw heb ik het idee dat ik de hendel afbreek... Er gebeurt niets, maar ik voel ook geen klik of zo (2x klikken=uit doet mij vermoeden dat er een schakeling bedient zou moeten worden? -dunno-)
Uiteraard moet/zal ik ook de bedrading contoleren, alsmede direct prik op de ruitenwisser zetten?! -thumbsup-
-
je hoort ook niets hoor..
Het is een relais dat je aanstuurt idd, maar het is geen klikschakelaar (zoals grootlicht etc.).
Je moet als je de hendel van je af duwt in ieder geval de achterste sproeierpomp horen loeien, je hebt volgens mij nog een aparte pomp bij het rechterachterlicht zitten. Doet die het ook niet, dan is er of een kink in de kabel, of een zekering stuk?
-
Van je afduwen ja. maar daar zit geen '2e trap' in ( zoals ik hier boven wel 'zou kunnen lezen' in het ' ver van je af duwen ' )
Je hoort inderdaad geen klik, en als de hendels niet geschikt/voorbereid zijn (al kan ik mij dat niet voorstellen) dan kan je de hendel alsnog gewoon wel bewegen in de goede richting, maar maken d'r geen draadjes contact.
Afbreken is zeker niet de bedoeling.
-
Cheers! -prut-
-
3 tegen 1 dat er een draadbreuk zit bij de overgang naar je achterklep.
-
joh :D
-
Verbannen naar pagina 2? No way!!! :D
Afgelopen week weinig kunnen doen/gereden, maar vandaag eerste volle tank leeggereden.
En da's dan schrikken aan de pomp (zeker met de huidige prijzen -gert- ) : 184,5 km met 26,5 liter!!!! -hitit-
Om vervolgens later op de dag het kilometertelwerk van je snelheids-/kilometerteller te zien overlijden... -boehoe- Nou maar hopen dat daar al iets niet goed zat en ik stiekem meer kilometers heb gereden dan ik door had? -moon-
Iemand anders een idee hoe je anders met een standaard-1300-40kW-Coupeetje tot onder de 1:7 komt? -dunno- -wanker-
-
dus bijna genoeg km gereden om richting tholen te komen toeren voor je audi stuur dopje ;)
-
Dat grapje had ik ook met de Van. Ik maar denken, wat zuipt dat kreng. Blijkt de teller af en toe stil te staan -gert-
-
km teller kabel ,of tellerwerk vervangen ,daarna pas zeuren als je idd 100% zeker bent van 1 op 7 -nana-
-
:( Gewoon even geschrokken, snor! :D
-
Mmm, vandaag weer even geschrokken...
Reed nog even naar de Praxis om nieuwe spullen te halen voor de gordijnrails. Op de parkeerplaats ziet een chauffeur in een Vel Satis mij echter volledig over het hoofd, en rijd achteruit zijn parkeervak uit, nèt terwijl ik achter hem langs rijd... :(
Gevolg: deuk in het rechterportier, flauwe deuk in het achterscherm, en lakschade ter plaatse, inclusief de verbreder op de wielkastrand -boehoe-
En dan te bedenken dat de man nog parkeersensoren had ook?! -gert-
Iemand enig idee waar ik voor het herstellen van een dergelijke schade ongeveer op moet rekenen?
Oh, ja, bij het grijpen naar de papieren in het dashboardkastje kwam ik erachter dat ook ik een accuwak heb... -wanker-
(durf bijna niet naar de tank/vulhals te kijken :D )
-
hmmm..
Die kerel heeft volledig vertrouwd op zijn parkeersensoren??
Wat een ontzettende domper.. Wat wel weer een mazzeltje kan zijn is dat je nu ook direct de krassen e.d. kan weg laten werken die er toch al op zaten (op kosten van de Vel Satis meneer :) )
Moet je zelf nog ff sparen voor de andere kant :)
Je regelt het niet via de verzekering? Zou ik wel doen... Of je vraagt een offerte bij een normaal schadebedrijf.
-
Geen idee wat betreft de kosten, maar zonde is het zeker! -wtf-
Economisch total-loss zal naar mijn idee wel meevallen.
Lekker laten fixen bij een goede schadehersteller.
Die kras zat er al op toch (vorige eigenaar)?
-
Krassen zaten er al op, ja... -wanker-
Overigens gaat een-en-ander keurig via de verzekering van de Vel Satis, meneer was directeur en de auto stond op naam van de BV en was uiteraard all-risk verzekerd, dus vermoed dat hij er niets minder om eet?! Hij was overigens uiterst netjes, en had ook door dat ik liefhebber was en vond het derhalve extra sneu voor me. Maar hij trok geen sigaar en 2 briefjes van 1000 Euro tevoorschijn, dus het schadeformulier is gewoon ingevuld en vandaag reeds ingeleverd bij zijn tussenpersoon.
Mijn vraag naar de schatting van de kosten was meer om te zien of het evt mogelijk gaat zijn om de auto wellicht een full spray-job te geven (aangezien de krassen rondom zitten)... -naughty-
Ben daarnaast ook erg benieuwd bij wat voor bedrag er een uitspraak zal zijn van economisch total-loss? -dunno-
-
reken op de dagwaarde van een 900 eurie
-
damn jammer
-
reken op de dagwaarde van een 900 eurie
Zou ik eerlijk gezegd niet verkeerd vinden (heb ik overigens ook als schatting ingevuld op de achterkant, in de hoop dat ze dan mogelijk geen schade-expert erop af sturen? -dunno-)
-
Arno? :) :) :)
-
arno wordt gek :)
-
Arno is al gebeld -ja- (20 minuten na de afhandeling :D )
-
Even ernstig vooruitlopend op de zaken: in case of a total repaint: what to do? Origineel rood (met zwarte GT-striping)? Zwart (met witte GT-striping)? Wit (met rode GT-striping -naughty-)?
-
Wit met rode GT-striping en anders Rood met zwarte-striping!!
Zwart met witte-striping lijkt me niks...
Maar wel zonde dat je door zo'n actie aan een paintjob moet gaan denken....
-
marsrood natuurlijk.... Niets aan veranderen.
-
Maar wel zonde dat je door zo'n actie aan een paintjob moet gaan denken....
Lak was al eens eerder mishandeld, hoor Jaap?! -hug-
Mmm, denk in eerste instantie ook aan de originele kleur, maar heb ook gelezen dat wit voor de spuiter de makkelijkste kleur is, en laat ik wit nou ook nog eens super vinden op een auto?! Zijn gewoon gedachten die voorbij komen... -gert- -ja-
-
Helemaal overspuiten in rood (als de auto al rood is onderhuids) is toch niet moeilijker?
Nu hoef je alleen de buitenkant te doen, bij wit moet de auto ook ;
binnenkant deuren
motorruimte
binnenkant achterbak/klep
Weet niet of het daar voor de spuiter makkelijker van wordt of goedkoper voor jou?
-
Wat zonde zeg :(. Maarja wat je zal terug krijgen weet je natuurlijk niet. Roel heeft vorig jaar zo`n zelfde soort geval mee gemaakt.
1 tip. Maak hem netjes schoon voordat er een expert bij komt. Zo zien ze dat je er nauw aan bent en het polotje netjes behandelt word. Voor deze mannen betekent zo`n polo niks en is het in hun ogen ook niks waard. Als ze zien dat het om een liefhebber gaat zijn ze vaak wat schappelijker. Zo krijg ik toen voor mijn 405 van 250euro 1250euro terug alleen omdat ik hem netjes schoon had gemaakt en hij dacht dat ik er erg zuinig op was.
Als je hem over laat spuiten dan is van rood naar wit wel een flink verschil. Alles kan natuurlijk maar dan moet ook de hele binnekant gedaan worden wil je het netjes doen.
Zo als ik wil bij mijn 1f is niet iets makkelijker omdat dat al een lichte kleur is. dus een randje wat tussen de rubbers door net wel net niet zichtbaar is valt dan minder op. Als de auto ooit rood is geweest vallen dat soort dingen sneller op. Je moet dan denken dat de kofferbak en alles mee gepakt moet worden.
Als je hem rood houd dan spuit je alleen de buitenkant over, en net iets ander tintje rood zal ook niet opvallen. Of je hem rood, zwart geel, paars of wit spuit maakt ook niet uit qua kosten het gaat er alleen om of het een uni kleur of metalic kleur is.
Mijn polo is metalic en wit komt dan in mijn geval goedkoper uit.
Succes Geert -thumbsup-
-
Wat zonde zeg :(. Maarja wat je zal terug krijgen weet je natuurlijk niet. Roel heeft vorig jaar zo`n zelfde soort geval mee gemaakt.
jemig
zo lang heb ik die polo nog niet eens.
Het was die ene dag met sneeuw dit jaar. Maart of zo?
Klinkt gek, maar ben nog niet eens een jaar lid hier :D
Verschil is dat de mijne door i gereden -gert-
Tip 2. Maak alles schoon, behalve de deuk. Die vooral niet :)
Maar goed, das overbodige info. Dat snapt geert ook wel.
@ Geert: balen zeg. Maar wie weet kun je wat meer alten wegwerken dan de schade was door wat te beunen.
En dan is het mogelijk een geluk bij een ongeluk.
En je weet meteen van het accuwak af :D
-
Mmmm, bij het schoonmaken van de auto kom ik toch wel flink wat slechte plekken tegen... Accuwak is slechts een voorbode, zullen we maar zeggen?!
Ben benieuwd wat ik nog terug ga krijgen, en weet eerlijk gezegd nog niet wat ik vervolgens ga doen?!
Mogelijk toch slopen en in onderdelen weg, zodat ik mij kan concentreren op de Polo/Derby I en Passat? -dunno- Heb eigenlijk geen zin om deze eerst nog weer een restauratie te geven, terwijl er nog anderen staan te wachten?! Aan de andere kant: hij is wel van 1984 en ik heb nog een GK om er een échte GT van te maken?! Bovendien is die Zender-kit natuurlijk wel uniek?! Moeilijk-moeilijk-moeilijk...
-
Nog niks gehoord qua schadeprijs dan ?
-
Mmmm, bij het schoonmaken van de auto kom ik toch wel flink wat slechte plekken tegen... Accuwak is slechts een voorbode, zullen we maar zeggen?!
Ben benieuwd wat ik nog terug ga krijgen, en weet eerlijk gezegd nog niet wat ik vervolgens ga doen?!
Mogelijk toch slopen en in onderdelen weg, zodat ik mij kan concentreren op de Polo/Derby I en Passat? -dunno- Heb eigenlijk geen zin om deze eerst nog weer een restauratie te geven, terwijl er nog anderen staan te wachten?! Aan de andere kant: hij is wel van 1984 en ik heb nog een GK om er een échte GT van te maken?! Bovendien is die Zender-kit natuurlijk wel uniek?! Moeilijk-moeilijk-moeilijk...
Wegdoen is een optie. Als er geinteresseerden zijn, is het misschien beter hem weg te doen? Anders slopen en de specifieke delen houden. (slopen van een oude kas is wel weer zonde...)
Een oude marsrode coupe met deze bodykit is het bijna waard om te behouden. Het is dat ik bijna geen baard/snorgroei heb, maar anders :D :D
-
Bodykit kan er natuurlijk ook af?! Dus zou dan ook op een betere kas gezet kunnen worden. Snor moet in ieder geval behouden blijven!
Maar ja, zo zit ik ook vaker te twijfelen, en moet je dan maar iedere auto bewaren omdat er iets unieks/specifieks/belastingvrij aan zit? Dat maakt de overigen ook niet langzaam aan meer waard?!
En als ik zo eens snel kijk: schade, accuwak, roest onder voorruitrubber, roest in dorpel onder skirt, roest onder achterruitrubber... Als ik eerlijk ben heb ik deze gewoon impulsief gekocht, maar ook omdat er toen niet echt lange rijen voor stonden te wachten. Dus zou dat nu dan anders zijn? Uiteraard wil ik er ook niet teveel geld op inschieten, en kan ik mogelijk mijn investering beter terug verdienen in onderdelen (en dat vervolgens investeren in de overige (échte) klassiekers?)
Vind het gewoon lastig. En wat schade-afhandeling: breek me de bek niet open! (heb overigens ook 1 afspraak af moeten bellen vanwege plotseling ziekenhuisbezoek). :(
-
Stond voor het zelfde dilemma, toen ik de auto op probeerde te krikken bij de achterlangsdragers en er doorheen zakte wist ik genoeg. SLOPEN! Ik heb alle GT specifieke delen er af gehaald en kas afgevoerd. Ik kom wel weer eens een goede kas tegen. (latere Jeton ofzo).
Ik zou er niet echt op rekenen dat er veel geintereseerde zijn. Nu vooral omdat het bekend is dat hij rotte plekken heeft.
-
Hoho, ik heb het woord "rot" niet in de mond genomen, hè?! De auto is nog gewoon in één geheel, en ik zie dus alleen hier en daar wat roest tevoorschijn komen... De auto is zeker niet rot?!
Maar goed, het is en blijft lastig?! Ik snap dat niemand anders voor mij kan beslissen, maar elke hulp in de vorm van input is welkom!
De auto is het opknappen echt nog wel waard, hoor, maar ik zie nu wel dat je daar niet te lang mee moet wachten... En aangezien er al meerdere auto's aan het wachten zijn op een beetje TLC (of eigenlijk gewoon hard werk en aandacht), vind ik niet dat deze er vóór kan/mag kruipen?! Daarvoor ben ik toch meer van de 1e types... -ja-
-
Oke, als hij niet rot is dan is er geen reden tot slopen lijkt me! Dan zou ik nu gewoon de roest plekken bijwerken. Tijdelijk een bechermlaag aanbrengen na het roest weghalen.
-
aanvullend:
Het slopen / demonteren met als doel em later weer op te bouwen eindigt volgens mij veelal in:
1. Een deel in de verkooptopic
2. Een deel in de vuilnisbak
Dus: bezint eer ge begint
-
Optie slopen zou ook niet zijn om later weer op te bouwen... Maar precies voor de 2 argumenten die je aanvoert.
-
Optie slopen zou ook niet zijn om later weer op te bouwen... Maar precies voor de 2 argumenten die je aanvoert.
geld innen ,apart zetten auto schorsen en in de schuur .eerst de derby af maken of de polo1 .
-
Tja lastig Geert. Ik ben zelf ook meer een type 1 liefhebber en zo bv een coupe ook eerder slopen dan een derby. Maar leveren coupe onderdelen wel iets op?
Ik heb toen alles maar voor niks weg gegeven van die GT omdat ik er gewoon niet van af kwam.
Omdat dit toch wel een aparte uitvoering is brengt dat toch wel weer wat twijfels.
Maar ik zelf zou toch eerder geld in een Derby, polo 1 op passat steken. Als je die auto`s toch hebt staan. Deze 3 zijn waarschijnlijk wel allemaal wat meer werk.
Wat Serge zegt, is dat geen optie voor je? Over n jaar, of 2, 3, 4 maar kijken hoe je er dan over denkt?
-
Geld innen, auto strippen en kas afvoeren, eerst de derby of de polo1.
Ik strip wel een dagje mee.
-nana- sexytime -nana-
-
zender snorren kit richting Delft, kan mooi op de witte schicht!
-
Bij mij liggen de delen best in de weg!
GK motor, interieur bekleding en panelen, achteras, alles neemt best veel ruimte in beslag. Polo buiten laten staan scheeld ruimte.
-
Bij mij liggen de delen best in de weg!
GK motor, interieur bekleding en panelen, achteras, alles neemt best veel ruimte in beslag. Polo buiten laten staan scheeld ruimte.
Klopt, slopen is veel werk, onderdelen vragen veel ruimte. Kan 'm inderdaad ook net op APK-niveau houden en proberen 'm gratis (buiten) te stallen. Tzt kan ik dan altijd nog beslissen?! Klinkt sensibel...
-
Sjezus.. Geld innen, wrak afvoeren
*gaat de oprit alvast even aanvegen*
-
Of gewoon doorrijden tot APK te duur wordt ...
-
gerrit twijfelt ,gerrit heeft teveel projecten -ja-
-
Teveel liefde -ja-
Vrouw
2 kinderen (lichtjes op de zaken vooruitlopend)
1 hond (al van 1 afscheid genomen)
5 auto's
en tig treinen... ;)
What to do, what to do?!
-
Dokter, kunt u even komen
Breng uw beste medicijn
Ik heb er nu al jaren last vast
Ook al doet het niet echt pijn
Maar ik val voor alle vrouwen
Alle vrouwen op 't bal
En da's teveel om van te houden
Dokter, het is een spoedgeval
Woordje 'vrouwen' ook te lezen als 'polo's' -ja-
-
En dat terwijl je me slechts 2x ontmoet hebt? -ja-
-
breng een svan 5 naar 3 auto's 1 voor de vrouw 1 voor jouw en 1 project
-
waarom denk je dat ik nog maar 1 polo heb (als de 1.6 er in ligt komt er wel weer een andere ,maar das rustig verder kijken )
-
Ding is in 1 dag gestript hoor. Nou vooruit, 2 dan. Onderdelen stallen en verder met je Derby of je Polo. Hem nu wegzetten betekend dat hij minimaal een jaar of 2 onaangeroerd blijft. Dan wordt hij zeker slecht.
Dus even door de zure appel heenbijten en strippen dat ding.
-
Gedachtegang nu: wachten op taxatie en geld, daarna vooralsnog slopen voor onderdelen, tenzij concrete interesse van een evt koper die er wél direct mee aan de slag wil?!
Woordje 'vrouwen' ook te lezen als 'polo's' -ja-
Had overigens ook altijd moeite om de meisjes te kiezen (tot tweelingen aan toe e.d. :D )
-
Gedachtegang nu: wachten op taxatie en geld, daarna vooralsnog slopen voor onderdelen, tenzij concrete interesse van een evt koper die er wél direct mee aan de slag wil?!
Had overigens ook altijd moeite om de meisjes te kiezen (tot tweelingen aan toe e.d. :D )
ik vroeger niet , wist nooit waar ik wakker werdt :D
-
Als je maar wakker werd :D
-
Als je maar wakker werd :D
uhuh ,was er aardig goed in om stilletjes te verwijnen :)
-
tenzij concrete interesse van een evt koper die er wél direct mee aan de slag wil?!
moet dat nou kosten dan kompleet? (mag via pm wel hoor.)
-
idd als ikm die schade zo bekijk . zeg ik idd ,pieter je hebt gelijk
-
Vandaag is de schade getaxeerd. Mijn idee om de originele GT-logo's vantevoren nog terug te brengen was niet meer gelukt, maar daarom stond-ie er niet minder mooi bij (uiteraard even goed gewassen). De expert maakte duidelijk dat-ie onder de indruk was van 'de snor'. -ja-
Omdat de krassen reeds over de hele auto in de lak stonden kon hij slechts een 'vergoeding voor deelspuitwerk' opvoeren, maar de totale rekensom kwam boven de € 1000 uit. Toen ik 'm vroeg in hoeverre er sprake zou zijn van total-loss wuifde hij dat direct weg, bijna alsof-ie beledigd was?! -hitit- "Bij zo'n auto in deze staat en met deze kilometerstand?!"
Toch maakt het het voor mij niet makkelijker, omdat wel duidelijk is dat de auto een investering verdient. Sterker nog, als ik hiermee aan de slag ga heb ik straks de meest strakke, originele en waardevolle auto uit mijn hele wagenpark...
Aan de andere kant ben ik eigenlijk van de type 1's, en heb ik nog zoveel andere "projecten" die wachten op een investering in tijd en geld...
Zal er uiteindelijk waarschijnlijk toch op neerkomen dat de snor voor een leuk bod naar een ander gaat, en het geld vervolgens naar een type 86, maar zal geen overhaaste beslissingen nemen. Zoals eerder gezegd kost wegzetten me ook niet de kop?! Keuzes, keuzes, keuzes... -moon- :(
-
ik blijf het een prachtige combi vinden (dat wist je al):)
Setje correcte 80-er velgen onder de snor en tuffen maar:) Of wegzetten totdat een geschikte koper op komt dagen -ja-
-
Setje correcte 80-er velgen onder de snor en tuffen maar:) Of wegzetten totdat een geschikte koper op komt dagen -ja-
Heb een setje Zender-velgen op de kop getikt om het plaatje compleet te maken... -ja- -naughty- -love-
-
zulke? -ja- -love- -wanker- -hitit-
(http://i220.photobucket.com/albums/dd45/ghopmeister/wheels/Zender.jpg)
-
-ja-
-
de snor...lol! vanwege de "lip-spoiler"?
Mooi polo trouwens en die zender pakket..... -love- -love-
-
-ja-
hebbe hebbe hebbe :D
zo ongeveer zit ik der ook bij :D enige verschil alleen is dat ik geen hond ben -nana-
(http://www.deltadog.nl/art/dog%20kwijl.jpg)
-
Weer een klein beetje in ere hersteld...
Nog best listig trouwens om de pootjes van zo'n GT-logo in het daarvoor bestemde houdertje te krijgen?! -gert-
-
nais! toch zou ik het oettinger eraf halen
-
Had ik in eerste instantie ook gedaan, en eigenlijk vind ik 't ook helemaal niks.
Maar al die jaren Oettinger hebben wat kleurverschil veroorzaakt, en ik vond het ook wel weer geinig (roept vraagtekens op, getuige Jan tijdens de meeting). Als er dan straks ook nog een leuk blokje inligt met een beetje leuk geluid (carbs) misstaat het ook weer niet, denk ik? -dunno-
-
Had ik in eerste instantie ook gedaan, en eigenlijk vind ik 't ook helemaal niks.
Maar al die jaren Oettinger hebben wat kleurverschil veroorzaakt, en ik vond het ook wel weer geinig (roept vraagtekens op, getuige Jan tijdens de meeting). Als er dan straks ook nog een leuk blokje inligt met een beetje leuk geluid (carbs) misstaat het ook weer niet, denk ik? -dunno-
Ik zou het alleen al voor een gefronste wenkbrauw laten zitten -ja- -ja- -ja-
Ik vind het trouwens niet misstaan. Zeker niet als hij ook nog een beetje leert brullen
-
GRAUWH...........GRAUWH.......... :D
-
Of zoals Lieve het zegt: "Leeuw doen..." :D
-
Geert, je bent gespot :)
http://www.volksforum.com/albums/showimage.php?i=64154&postid=31787#post31787
-
Zonder GT logo gespot!
Dubbele koplampjes -hug-
-
Yep! Op weg naar de loods van de Passat (alwaar het GT-logo ook aangebracht is)...
Camera vanuit bijrijdersstoel van een foute gepimpte paarse Civic Coupé... Toen dacht ik nog: tja, zou ik ook van dromen... -nana-, inmiddels weet ik dat het een VF-er was die met zijn zus meereed. :D
-
Vandaag tussen het werken aan de XXL ook eindelijk eens tijd gevonden om te kijken naar de handrem. Had linkertrommel al omgebouwd naar oud-type-handrem, maar toen was de tijd op, dus moest nog even verder...
Dacht het wel even af te maken, maar bij het monteren van het spanwieltje hield ik toch wel érg weinig kabel over om naar de voorkabel toe te werken. Kwam er toen achter dat ik bij het plaatsen van de linkerhandrem in de trommel de kabel vervolgens bovenlangs de achteras had geleid om zodoende tijdelijk niet over de grond te laten slepen.
Daar had ik dus even niet aan gedacht toen ik rechts ging monteren, dus uiteindelijk zat-ie rechts goed onderlangs, maar links bovenlangs {zucht}. Uiteindelijk links dus weer open en los en vervolgens onderlangs weer monteren. Daardoor uiteindelijk geen tijd meer over om de voorkabel te monteren, maar dat komt wel goud!
Vraagje: zijn de achterste kabels gezekerd in hun geleiders? En zo ja: hoe? Ik vind dat er wat meer speling op zit dan ik van VW gewend ben, en vermoed dat er zekerings-beugeltjes op horen? -dunno-
-
Vraagje: zijn de achterste kabels gezekerd in hun geleiders? En zo ja: hoe? Ik vind dat er wat meer speling op zit dan ik van VW gewend ben, en vermoed dat er zekerings-beugeltjes op horen? -dunno-
-
Kreeg vandaag ook een setje 13inch zenders aan geboden -naughty- -wanker-
-
Vandaag de voorste kabel vervangen (zonder de vloerbedekking weg te halen is het boutje van de handle wel erg lastig los/vast te krijgen -gert-
Maarrrr, geleide-wieltje, half maantje en voorste kabel zijn aangebracht en afgesteld, en het werkt!
Hoe je blij kan worden van een simpel iets -klus- als je het zelf gefixt hebt... Nu even kijken of de APK-boer morgen nog een gaatje heeft? -dunno-
-
En na het werkend maken van de handrem dacht ik maar eens een voorkeuring te doen om te kijken wat ik nog allemaal moest doen... Loop ik toch zomaar met een nieuw jaar keuring zonder adviespunten naar buiten?! -naughty- -klappen-
-
-thumbsup-
-
Gratuliere! Altijd mooi zulke meevallers.
-
DAt ik zeker mooi. Boven verwachting dus :) -klappen-
Rede voor een biertje :D -prut-
-
-thumbsup-
-
Lopend naar buiten?
-uitlachen- Das op z'n minst vreemd te noemen als je auto zojuist apk goedgekeurd is.......
Ik zou rijdend naar buiten gaan -dj-
-
ook ik mag de auto niet binnen/buiten zetten van de keurmeester...dus moet ook lopen :D
-
Soms gaan dingen vanzelf, gefeliciteerd! -thumbsup-
-
You lucky dick!
-
-thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Inmiddels zo vaak bij deze keurmeester geweest (ik heb echt auto's teveel :D ), dat ik de auto zelf van de brug mag rijden -cool- :D . Dus inderdaad rijdend buiten, Sjon.
@Koen: lucky dick? Keurmeester's moeder kwam nog wel langs, maar DickyDick gaat daar niet van spinnen, hoor?! :D
thnx@all voor de aanmoedigingen/toejuichingen!
Toch binnenkort even schijven en blokken vervangen, wil die trilling bij remmen eruit hebben! -wanker-
-
Dus je hebt tijd over Gerrit? -nana-
-
-dunno-
-
In 1 keer door de keuring! Dus eventueel geplande sleuteluurtjes anders te besteden ....
-
Yep! Alleen oppassen dat ik die tijd niet alweer kwijt ben met het twijfelen aan welke auto ik dan ga sleutelen?! -wanker- :D
-
toch mooi een 2,6 liter 16klepper 8cylinder in de polo
-
Mét afterburner ook nog :D
-
Zojuist uit de brievenbus gevist:
"Uit de gegevens van het kentekenregister maak ik op dat het bovengenoemde motorrijtuig op 27 jul. 2009 25 jaar wordt. Dit betekent dat u voor dat voertuig vanaf die datum geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. Met ingang van 27 jul. 2009 verleen ik u daarom vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting."
-thumbsup- -klappen- -ja- -sturen- -klappen- -cool-
-
-klappen- -prut- -thumbsup-
-
Enigste blauwe envelop waar je blij van wordt -prut-
(toevallig vandaag zo'n zelfde voor mijn Derby binnen)
-
-prut-
-
Hij is jarig! -klappen- (en vanaf vandaag dus ook belastingvrij: tijd om rijk te worden! :D )
-
-prut-
Én wegenbelastingvrij én gestopt met roken: het geld stroomt binnen zolangzamerhand -thumbsup-
-
-prut-
Én wegenbelastingvrij én gestopt met roken: het geld stroomt binnen zolangzamerhand -thumbsup-
Kijk eens naar zijn signature ;)
Gefeli met de verjaardag : voor elk jaar een euro op Sid zijn rekening dit jaar ? :D
-
Kijk eens naar zijn signature ;)
? -dunno-
-
Staat niks meer over hoeveel weken rookvrij
-
voor elk jaar een euro op Sid zijn rekening dit jaar ? :D
-ja-
Staat niks meer over hoeveel weken rookvrij
:D -oops-
-
Vandaag verkocht aan Bram: veel plezier & veilige kilometers gewenst! Succes met je plannen!
-
Ook actief hier op het forum?
En, nu dus meer tijd voor de Polo 1?
Edit: ja, ook actief hier, iets te snel gereageerd :D
Veel plezier Bram -thumbsup-
-
Nou, de "Snor" stond al sinds mei stil, dus ja, alle tijd die ik daar aan kwijt was kan ik nu aan de 1 besteden (én de Derby, én de Passerati, én de Range Rover) :D
-
Nou, de "Snor" stond al sinds mei stil, dus ja, alle tijd die ik daar aan kwijt was kan ik nu aan de 1 besteden (én de Derby, én de Passerati, én de Range Rover) :D
Tja, keuzes maken...
-
Precies, en dan kies ik voor de "type's 1" (zowel Passat, Polo, Derby als Range Rover zijn type 1's)
Maar het bleef slikken om de Snor te zien wegrijden, blijft een rete-gaaf gebakje...
-
Volgens mij kwam ik deze vanmorgen +/- 8:00 a 8:30 uur tegen op de A6 nabij Lelystad:
iig voor-, zij- en achterkant vzv Zender-pakket en ik veronderstel dat er weinig zo rondrijden in NL.
-
Kan kloppen. Bram(huidige eigenaar) werkt nu in almere geloof ik. Heb hem t laatste half jaar elke dag gezien :P
-
Ik heb geen contactgegevens van Bram meer, maar kwam wel nog wat onderhoudsfacturen tegen. Kent iemand Bram nog?