Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: JR_berry op di, 22 okt 2013, 18:56:39
-
eventjes schetsen wat het probleem is en van wat begonnen ben:
ik heb midden augustus een 3f blok met versnellingsbak gekocht (hoeveel km's die had geen idee :-()
aan gezien ik nog verdere plannen (carbu's nokkenas, ...) had met het blok heb ik deze gevuld met olie
nu 2 weken geleden ben ik begonnen met de motor uit elkaar te halen zo ver zo goed
gisteren heb ik mijn pistons uit het blok gehaald en die zien er als volgt uit
(http://farm6.staticflickr.com/5549/10424127786_12f290cd49_b.jpg)
na verdere inspectie is gebleken dat de kant van de inlaatklep serieus wat klappen in ontvangst heeft genomen
(http://farm3.staticflickr.com/2824/10424125153_b77eb001ba_b.jpg)
(http://farm8.staticflickr.com/7443/10423960894_7fc5ef1d71_b.jpg)
aan het kop zelf mis zie ik niet veel
(http://farm4.staticflickr.com/3669/10424136823_0b2cf48ba4_b.jpg)
en dit heeft er ook 1, nog niet naar de rest gekeken
(http://farm4.staticflickr.com/3666/10423964794_6bb054552f_b.jpg)
enig idee wat hier mee mis was en een oplossing voor de pistons ?
-
Welke nokkenas zat erin?
-
AF als ik mij niet vergis
even gaan kijken, dit is wat op de as staat : 030 AF
-
Zou normaal goed moeten gaan.
Wellicht oude schade -dunno-
-
Zou normaal goed moeten gaan.
Wellicht oude schade -dunno-
ja het is sowieso oude schade, want ik heb het blok nooit gebruikt
maar wat kan het veroorzaakt hebben en is het erg ? -dunno-
de nokkenas die erin moet is een 272 van newman en zou ook graag de kop vlakken
-
Ik denk dat in het verleden de distributie eens is versprongen of geknapt. Maar aangezien je kleppen nu wel in orde zijn zo op de foto te zien is dat waarschijnlijk ook weer gemaakt. Alleen die afdruk in de zuigers blijf je dus wel zien. En als je voor prestaties gaat is dat niet heel handig, want die bramen worden gloeiend heet en kunnen dan pingelen veroorzaken.
-
Vijl er overheen?
-
Bramen afvijlen is een optie , wel zou ik de onderliggende zuigerveergroeven controleren .meet ook de diameter van de zuigers op gezien de slijtsporen .
ook belangrijk is je cylinder op te meten qua slijtage op drie plaatsen .
-
Bramen afvijlen is een optie , wel zou ik de onderliggende zuigerveergroeven controleren .meet ook de diameter van de zuigers op gezien de slijtsporen .
ook belangrijk is je cylinder op te meten qua slijtage op drie plaatsen .
de zuigerveren controleren ? wat moet ik daar onder verstaan (er uit halen en na meten ? of iets anders -dunno-)
en de cylinder opmeten op 3 plaatsen => dan veronderstel ik op 3 verschillende hoogtes per cylinder maar dat wordt wel moeilijk met de schuifmaat die ik heb
-
Ik denk dat Serge de diameter van de zuigers bedoeld met opmeten. Kijken of ze rond zijn of ovaal afgesleten (kantelen?)
-
Zuigerveer groeven de hoogte meten, moet ongeveer dezelfde hoogte hebben als de zuigerveer. Tolerantie weet ik zo niet