Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Scaniafan op di, 01 aug 2006, 17:24:36
-
Hallo mensen!
Ik ben Frank, 19 jaar en trotse eigenaar van een Polo 2 Steilheck uit 1990.....een rode zoals hieronder te zien is -sturen-
Inmiddels voorzien van de volgende extra's:
- Trekhaak -klus-
- dashbordkastje
- Radio/Cd-speler -dunno-
Onderdelen in de wachtrij:
- Middenconsole -klus-
- Ander tellerhuis -klus-
- Ander dashbordrand -klus-
Nog opzoek naar:
- Grille met extra grootlicht-units
- Orginele polo-spatlappen
De wagen ernaast is niet van mij, maar van mijn werkgever, maar wel mijn vaste wagen -naughty-
Inmiddels voorzien van de volgende extra's:
- 2 x chromen 90 cm luchthoor
- T.G.V. Hoorn
- Aluminium velgen rondom op de trekker
- Magnetron
- Navigatie/DVD/TV systeem
- Xenon koplampunits
- Voor de fanaten onderons: een Engelse spiegel links (zo'n zelfde als rechts, met het bovenspiegeltje)
-
- Middenconsole (als die bestaan voor deze)
welkom hier
bij deze heb ik misschien nog iets voor jou middenconsole
-
ik weet iemand die nog een grill heeft liggen met dubbele koplampen en een rode bies ! -thumbsup-
-
klik
-
He een bekende (van PCH), ook welkom hier!
-
welkom.
btw:kom je met die scania wel eens in heteren?
-
welkom.
btw:kom je met die scania wel eens in heteren?
Ik ben wel eens met de Scania in Heteren geweest ja, ik woon in Elst, dus zo gek ver is het niet. Als het toevallig zo uitkomt dat ik de wagen mee naar huis kan nemen rij ik meestal vanaf de a50 binnendoor naar Elst, maar zo vaak komt dat niet voor. Verders zit ik regelmatig in het buitenland -nana-
-
Ahumm Elst??
Welke bekende (en minder bekende) coureurs woonen daar ook al weer??
-
klikkie-doen
-
Zo, even wat foto's van mijn Polo -love- -sturen- -klus-
Vandaag de middenconsole, ander tellerhuis en andere dashbordrand binnen gekregen, meteen erin gezet, ziet er wel beter uit. Het werkte ook allemaal in ene keer -wanker-
-
die midden konsole is altijd wel netjes,zekers als je veel draden hebt liggen van je audio.
-
staat stukken beter zo -thumbsup-
-
Zoveel draden lagen er niet, maar ik vind het er gewoon sjieker uit zien. En de toerenteller en het klokje zijn ook nog handig, en die rode rand....... -love- Mede mogelijk gemaakt door Pieter, nog dank daarvoor
-
GT velgen (zolder) en rode randje.. rode kleur..
Nu nog een GT interieurtje d'r in,. en klaar is de GT-looker :)
-
Wat voor een velgen zijn dit dan? Ik heb echt geen idee, ze zaten eronder toen ik hem kocht, dus is denk ik ooit een optie geweest..........maar wat voor een motor ligt er dan in een GT??
Ik heb een 1.3i 40 kw................ -dunno-
-
die zogenaamde gt velgen zitten ook onder de jeton uitvoering.
-
Het vervolg van mijn Polo -naughty-
Het onderdeel is binnen gekomen...
De voorgaande delen worden verwijderd...
De nieuwe zit erin, draden nog niet aangesloten...
Draden aangesloten, stadslicht werkt in ieder geval nog -nana- en ja, dimlicht heb ik ook getest
En grootlicht werkt ook. Omdat er geen stekkers in de auto zaten om de nieuwe lampen op aan te sluiten heb ik zelf de draden gemaakt, en nu werkt grootlicht op alle vier de units. Weet niet hoe dit normaal zit -dunno-, maar ik vind het wel gaaf -love-
Aansluiten was niet heel erg moeilijk, even met multimeter gekeken welke pool van de stekker aan de koplamp werkt voor grootlicht, daar een draad bij ingemaakt, naar de stekker van de lamp (zwarte aansluiting), en de bruine draad van de lamp verlengen naar een massapunt in de auto, werkte in een keer :D
-
Goed bezig.
Gisteren op de post en nu al "in de brand" :) -klus- -thumbsup-
-
Is met d epost idd erg snel gegaan -dj- Maar de lampen zien er gaaf uit, en alles werkt en is heel -thumbsup- Heb wel het witte VW logo geruild met de chromen uit mijn oude grille.
-
Zie dat ik al weer wat achter loop qua updates..... -boehoe- Dan maar ff updaten
Inmiddels voorzien van de volgende extra's:
- Trekhaak -klus-
- dashbordkastje
- Radio/Cd-speler -dunno-
- Grille met extra grootlicht-units
- Middenconsole -klus-
- Ander tellerhuis -klus-
- Ander dashbordrand -klus-
- Chromen strips op handgrepen bij sloten
Onderdelen in de wachtrij:
- Beschermrubbers zijkant op lange termijn wachtlijst.
Nog opzoek naar: -> tips altijd welkom
- Orginele polo-spatlappen
- Mogelijkheid om interval op ruitenwissers voor te maken
-nana-
-
*kuch*
Projecten horen natuurlijk in de projecten sectie thuis he.
-
maar daar kan ik om een of andere reden geen nieuw topic starten -boehoe-
-
*reminder aan Jaap*
Projectentopic starten is alleen aan leden voorbehouden.
-
Ga zo es ff kijken wat voor een voordelen er voor leden zijn die voor mij aantrekkelijk zijn -naughty-
-
Aansluiten was niet heel erg moeilijk, even met multimeter gekeken welke pool van de stekker aan de koplamp werkt voor grootlicht, daar een draad bij ingemaakt, naar de stekker van de lamp (zwarte aansluiting), en de bruine draad van de lamp verlengen naar een massapunt in de auto, werkte in een keer :D
Beter is het om een extra draad van de accu af te trekken (via een zwevende zekering) Dan een relais wat aangestuurd word door de draad vanaf het grootlicht. Anders kan de stroom door de draden te hoog worden met die extra lampen er bij.
Martin
-
Ga zo es ff kijken wat voor een voordelen er voor leden zijn die voor mij aantrekkelijk zijn -naughty-
-off- Genoeg voordelen, maar ik wacht ff tot het jaar om is, of is er nog een speciale einde jaars aanbieding. -off-
Martin
-
Aansluiten was niet heel erg moeilijk, even met multimeter gekeken welke pool van de stekker aan de koplamp werkt voor grootlicht, daar een draad bij ingemaakt, naar de stekker van de lamp (zwarte aansluiting), en de bruine draad van de lamp verlengen naar een massapunt in de auto, werkte in een keer :D
Beter is het om een extra draad van de accu af te trekken (via een zwevende zekering) Dan een relais wat aangestuurd word door de draad vanaf het grootlicht. Anders kan de stroom door de draden te hoog worden met die extra lampen er bij.
Martin
Ben achteraf nog bij de VW-dealer de orginele contrastekkers gaan kopen (2 dagen later). De monteur daar heeft er nog naar gekeken en die zei dat het er erg professioneel uit zag, en dat het op de juiste wijze was aangesloten -dunno-
-
*reminder aan Jaap*
Projectentopic starten is alleen aan leden voorbehouden.
Mark begrijpt de boodschap niet (of juist wel).
'-schaamteloze plug aan-'
Gewoon lid worden dus:
- Toegang tot de leden-sectie (met folderkes, en weet ik veel wat nog meer voor een rommel)
- Projecten starten in de Projecten sectie
- Je steunt het register in de kosten (server)
Eindejaarsaanbiedingen: NU de rest van het jaar voor maar 8 euri! En blijf je lid, daarna een heel jaar lang voor maar 12,50.
'- plug uit -'
-
Zo, net ingeschreven voor registerlid, meteen contributie overgemaakt, kan ik ook een projectje starten -nana- -klus-
-
Zo, net ingeschreven voor registerlid, meteen contributie overgemaakt, kan ik ook een projectje starten -nana- -klus-
-
Hij is nog geen lid, of de bubbeltjes stijgen naar z'n kop: Dubbele tong? :)
Maar goed: zodra de betaling binnen is, zetten we de account om naar 'register-lid'
-
Beetje veel gedronken gisteren -off- :P
-
Vanochtend op weg naar mijn werk is een van die minder leuke dingen me overkomen.
Vlak bij mijn werk iets hards geraakt met het linker voorwiel, vermoedelijk een steen of stuk hout.
Aangekomen op het werk vrachtwagen gepakt en mijn rit gereden, kom terug, wil naar huis toe: band plat. Polotje maar in de garage gezet op het werk, wiel eraf, zit er in mijn velg een fikse deuk.
Toch even op de brug gezet om de onderkant verder te controleren, aangezien de naden bij de deur niet meer recht lopen. Niets bijzonders gezien, dus dat is allemaal in orde. Het enige is dat er een klein deukje in het dak zit, maar daar kan ik momenteel als student niet over vallen.
Alleen komt nu het emotionele probleem -boehoe- :
Mijn mooie setje Zolder-velgen mist nu dus een kwart van....
Dus als iemand misschien een setje velgen heeft waar drie-kwart van mist, of gewoon een velg voor mij wil missen -dunno- , laat het mij aub weten!!
p.s. Het gaat dus om dit soort velg:
-
Zou iemand dit topic trouwens willen verplaatsen naar de projectenruimte?
Kan daar onder een pakkende titel, kenteken is YY-28-RX.
-
Done -up-
-
Mooi, bedankt!
Maandag aan de hand van een tip van Gekke Gerrit de Velgendokter eens bellen, navragen of die eventueel wat kunnen met een gedeukte aluminium velg. En natuurlijk maandag meteen naar de sloop in Venlo, kijken voor velgjes...
Verder heb ik inmiddels stootstrips voor op de zijkanten van de deur, tape is er ook al, morgen maar eens kijken of ik ze erop krijg......
Dus het lijstje is als volgt:
Inmiddels voorzien van de volgende extra's:
- Trekhaak
- dashbordkastje
- Radio/Cd-speler
- Grille met extra grootlicht-units
- Middenconsole
- Ander tellerhuis
- Ander dashbordrand
- Chromen strips op handgrepen bij sloten
- Nokia CK-7W bluetooth carkit + 6230 houder ingebouwd
- Mistlamp ingebouwd
-
Onderdelen in de wachtrij (al wel binnen):
- Beschermrubbers zijkant.
Nog opzoek naar: -> tips altijd welkom
- Orginele polo-spatlappen
- Mogelijkheid om interval op ruitenwissers voor te maken
- Nieuwe velg, als het kan Zolder (zie berichten boven)
Nog te doen:
- Gordel passagierszijde nakijken, rolt niet goed op
-
Even een vraagje?
Zouden deze velgen zo 123 onder mijn polo passen?? (uiteraard wel banden erop :P )
Klikkie doen
of deze?
hier ook ff klikkie doen
-
De eerste is denk ik een beetje afhankelijk van de j & et maat.
de 2e zouden niet zo'n probleem moeten geven.
welke ook goed passen onder een steilheck,zijn die van de g40.
BBS honinggraat.
-
De 2e set moet passen: ET is hoog genoeg om 175 breed kwijt te kunnen achter de spatbordrandjes achter.
Hoogte is volgens mij ook goed.
-
Hoogte is volgens mij ook goed.
Is 175/65 niet wat te hoog? Zat ook standaard op mijn 6n.
-
Heren, bedankt voor de antwoorden, maar ik heb al een setje goed uitziende Zolder-velgen gevonden (5 stuks, met de drie van mij worden dat 2 x 4 stuks), vanavond even bellen, en dan waarschijnlijk meteen ophalen. Komend weekend banden wisselen, en dan staan de wat mindere velgen zeer waarschijnlijk redelijk vlot hier in de verkoop -naughty-
--edit--
Maandagochtend de velgen halen -boehoe-
-
Verder heb ik inmiddels stootstrips voor op de zijkanten van de deur, tape is er ook al, morgen maar eens kijken of ik ze erop krijg......
Is wat later geworden als 14 januari, maar vandaag zijn ze erop gegaan. Zal binnenkort even wat foto's maken.
Ook is er een nieuw stuurtje in gegaan. Is wat zachter voor de handjes dan zo'n plastic hoepel. De nieuwe velgjes zitten er ook onder, twee ervan voorzien van nieuw rubber er omheen.
Dus het lijstje is als volgt:
Inmiddels voorzien van de volgende extra's:
- Trekhaak
- dashbordkastje
- Radio/Cd-speler
- Grille met extra grootlicht-units
- Middenconsole
- Ander tellerhuis
- Ander dashbordrand
- Chromen strips op handgrepen bij sloten
- Nokia CK-7W bluetooth carkit + 6230 houder ingebouwd
- Mistlamp ingebouwd
- Beschermrubbers zijkant
- Luxer stuur + "lederen" pookknop ingebouwd.
Nog opzoek naar: -> tips altijd welkom
- Orginele polo-spatlappen
- Mogelijkheid om interval op ruitenwissers voor te maken
-
@scaniafan
bij mij achter in de polo liggen nog spatlappen
of het orrie vw zijn weet ik niet maar ik monteer ze er toch niet op (vind het niet staan is persoonlijke mening)
maar die kunnen dus weg
als je er intresse in heb mail je me maar
groeten pierre
-
Klinkt interessant -> stuur je als ik wat meer tijd heb wel even een pm.
Ondertussen staat de YY er zo bij:
En gisteren op de sloop een polo gevonden met een bestuurdersstoel met hoogteverstelling.......als ik tijd heb maar even met wat meer gereedschap langs de sloop.
Iemand daarvoor nog tips??
-
Mijn YY ziet en staat er toch anders bij.
maargoed, ziet er netjes uit.
-
Shop-till-you-drop
(met paint)
-
gheghe..
Ziet er heel extreem uit..
Voor die stoel:
neem een inbussleutel (5?) mee en een steeksleutel 8, dan haal je de stoel zo uit de rails. Neem voor zekerheid ook inbus 6 en steeksl. 10 mee, begin nu te twijfelen welke maat het ook al weer is -gert-
-
Inmiddels ligt het lange stuk van de rechter beschermstrips in de achterbak. De tape zit nog wel op de auto, maar niet meer op de strip -gert-
En toch was alles goed schoon en ontvet. Achja, dit weekend weer wat te doen....
-
wat voor tape??
-
Bison Car-Tape, aangeraden hier op het forum.
-
Niet goed genoeg ontvet :)
Waarmee heb je ontvet?
-
ontvetten altijd met thinner
zo doe ik hhet bij ons ook op de zaak
ben namelijk brommermonteur en dan moet je wel es stckers plakken op die scooters en brommers ]
-
AgiaLube, onverdund. Dat spul wordt gebruikt bij mijn oude bijbaan bij een tuinmachine-handel. Het stomme is dat alle andere wel blijven zitten.
-
ehm , Lube, dat betekent toch smeren?
Ik zou idd gewoon met thinner, wel snel afvegen! Ammonia kan ook, maar thinner werkt beter.
-
Lube -uitlachen-
http://www.agialube.co.uk/showpage.asp?pag_id=710 -nana-
-
niet zo heel slim om een ontvetter te vernoemen naar de spreektaal voor smeermiddel..
lube (lūb) pronunciation Informal.
tr.v., lubed, lub·ing, lubes.
To lubricate (a car's joints, for example).
n.
A lubricant, especially one applied to machinery: silicone lube.
[Shortening and alteration of LUBRICANT and LUBRICATE.]
-
Idd, maar het spul werkt erg goed. Als bij ons pap thuis de eend heeft staan lekken (heej, het is een eend) dan dat spul er over, even laten intrekken en met water en een harde bezem schoonmaken, klaar...... en het is nog biologisch afbreekbaar ook -thumbsup- (doe ik ook nog wat aan het milieu....)
-
dat is zeker niet verkeerd..
Mijn vader ontplofte ook enigzins toen hij een paar drupjes olie zag liggen van mijn polotje..
Daar kan dit Agialube wel van pas komen. Hoef je je niet schuldig te voelen als je dat door de stenen het grondwater ziet sijpelen. :D
-
Zo, vandaag even de stoel bij de sloop gesloopt dat ik alleen de kale zitting over had (bekleding en schuim was erg slecht). Rugleuning er maar af gehaald en daarna meteen mijn spul overgezet, en nu heb ik..........een stoel met hoogte verstelling (niet dat het nodig is met 1.90, maar goed).
En je moet dus meenemen naar de sloop:
- Sleutel 10
- Kruiskopschroevedraaier (vrij grote)
- Normaal formaat platte schroevendraaier
- Punttang
En dan is ie zo los.
-
ontvetten altijd met thinner
zo doe ik hhet bij ons ook op de zaak
ben namelijk brommermonteur en dan moet je wel es stckers plakken op die scooters en brommers ]
gebruiken jullie dat nog dan???
wij als merk dealer skoda hebben het nie eens meer. mogen het ook nie meer gebruiken van arbo geloof ik.
gr maikel.
-
ontvetten altijd met thinner
zo doe ik hhet bij ons ook op de zaak
ben namelijk brommermonteur en dan moet je wel es stckers plakken op die scooters en brommers ]
gebruiken jullie dat nog dan???
wij als merk dealer skoda hebben het nie eens meer. mogen het ook nie meer gebruiken van arbo geloof ik.
gr maikel.
wij hebben er ook nog een spuitcabine bij dus we moeten het wel hebben al noemen ze het dan anders (spoelverdunner)
ontvet als een gek en maakt de spuiten goed schoon en vetvrij
-
oke
en wij maar met speciale ontvetters en remreinigers aan de haal (allemaal net zo slecht dus)
gr maikel
-
Vandaag eens wat dingen van mijn polo nagezocht:
Kon de sticker in de achterbak niet vinden, die met motorcode etc.
Voor in het serviceboekje wel wat zaken gevonden:
Aan de hand van die gegevens in EDGAR 7 dingen nagekeken:
Is er iemand die aan de hand van mijn identificatienummer (wvwzzz80zly073028) kan zeggen in welke periode van 1990 de auto thuis hoort?
nazoeken via de verkoopcode levert wat vragen op.
De middelste in de onderstaande lijst is het zeker niet, want volgens het serviceboekje is de motorcode NZ.
De datum eerste toelating en eerste afgifte in NL is 30-11-1990. Als ik in onderstaande lijst kijk, betekend dat dat ie zeker 4 maanden eerder is geproduceerd, anders moet het wel een 2f zijn, dus met rechthoekige koplampen, want dat is modeljaar 10/90-07/92, of heb ik het nu helemaal verkeerd.
Verder gekeken naar laknummer etc.
Ook hier op het forum in de meer-uitvoeringlijst zaken nagekeken:
m02 -> industr. diesel engine 1.9 L/max. 50 kW at 4400rpm (unit 028.L)
x2c -> national sales program the Netherlands
0fb -> Pamplona manufacturing sequence
2b2 -> additional exterior noise suppression
ab6 -> onbekende code
De productielocatie klopt met de locatie zoals verwerkt in het identificatienummer:
Vanwege de eerste en de laatste meer-uitvoeringcodes heb ik de hele auto ondersteboven gehaald opzoek naar de beruchte kofferbaksticker, maar nergens gevonden. Jammer, wilde graag controleren of er dingen fout zijn overgenomen in het service-boekje, of dat er iets niet helemaal klopt aan mijn polo.
Voor nu lekker dromen van mijn polo met zijn industrial diesel engine 1.9 L, met max. 50 kW bij 4400rpm -uitlachen- . Gemiste kans, nu er een 1.3i NZ in ligt -boehoe-
-
Uitgaande van jouw chassisnummer, is de auto geproduceerd tussen 30-09-89 en 31-10-89.
Is pas een jaar later op kenteken gezet dus!
-
Een jaar later op naam gesteld....vrij apart.
Maar ik moet dus kijken naar de L en de laatste serie cijfers in het chassisnummer. Weer wat geleerd.
-
Een jaar later op naam gesteld....vrij apart.
vind nie zo appart. hij zou hel goed en jaar op voorraad hebben gestaan komt heel veel voor!!
er zijn ook heel veel 95 2fjes in nl terweil 94 toch echt het laatste boujaar is.
gr maikel
-
m02 -> industr. diesel engine 1.9 L/max. 50 kW at 4400rpm (unit 028.L)
x2c -> national sales program the Netherlands
0fb -> Pamplona manufacturing sequence
2b2 -> additional exterior noise suppression
ab6 -> onbekende code
die M02 zal wel een tikfout zijn, of bij een Polo net iets anders betekenen.
verder: Voor nederlandse markt, fabrikage Pamplona spanje, en waarschijnlijk: met schuimkapjes om de injectoren (is bij de NZ motor een 'terug-roep/modificatie' actie geweest: de injectoren tikken nogal hard, met met een kapje eromheen hoor je ze iets minder.
-
Crap....
APK afgekeurd:
- Versleten linker achterwiellager
- Slijtage flexibel stuk remslang rechtsvoor
APK nietadviespunt maar wel in de gaten houden:
- Rechter voorband < 3,5 mm. So what. -dunno-
Remmen hoefden niet vervangen te worden, waren nog goed, maar moet nu toch de remvloeistof vervangen :(
Wiellagerset bij de semi-vw dealer genuine part 20 euro onder tafel...remslang niet meer op voorraad en remvloeistof alleen in 15 liter. -uitlachen-
Binnen een week repareren en laten zien en alles is goed. Helaas had ik geen blauwe ogen waar de monteur op kon vertrouwen dat ik het wel zou repareren...
Maareh.... nog tips? -dunno-
-
Waar wil je tips voor hebben?
Lijkt me een duidelijke zaak:
- wiellager, remvloeistof (ook per 1 liter verkrijgbaar) en remslangen halen (bij een beetje automaterialen zaak hebben ze deze op voorraad, en anders de volgende dag)
- zelf vervangen of laten doen
-
haha, wilde het zoiezo al zelf doen, maar praktische tips over bijvoorbeeld het ontluchten van het remsysteem, het goed monteren van de nieuwe lagers etc. De dingen die je in de praktijk leert die niet in het werkplaatshandboek staan.. -nana-
-
Welk handboek heb je d'r bij?
Zelfs in de nogal beknopte Olving staat een behoorlijke uitleg over het ontluchten van het remsysteem en het vervangen van een wiellager -dunno-
Veel succes ermee!
-
Haynes manual. Maar ik dacht, misschien zijn er dingen die iemand anders in de praktijk doet die in zijn/haar beleving beter werken dan de manier waarop een werkplaatshandboek het beschrijft.
-
In de Haynes manuals staan voor doorgewinterde monteurs zelfs nog wel 's praktische tips...need I say more ?
-
Okeej, dat zegt genoeg...
Vandaag bij een van de achtertrommels erachter gekomen dat het ontluchtingsnippeltje weg is, afbgebroken met roest op het breukvlak -hitit- wrs eens bij een beurt afgebroken, en niet vervangen.
-
Okeej, dat zegt genoeg...
Vandaag bij een van de achtertrommels erachter gekomen dat het ontluchtingsnippeltje weg is, afbgebroken met roest op het breukvlak -hitit- wrs eens bij een beurt afgebroken, en niet vervangen.
ontluchtings nippel vervangen??
bij ons als dealer betekent dat remcilinder vervangen -dunno-
en uitboren enzo en opnieuw tappen als dat al kan is niet echt een fijn klusje -klus-
gr maikel
-
Klopt, ook in eigen onderhoud betekent het remcylinder vervangen...
Ben er al mee bezig, auto moet donderdagmiddag weer paraat staan, dus lekker rustig aan.
-
Zo, de YY mag weer een jaartje mee
- Remcylinder vervangen vervangen;
- Wiellagerset linksachter vervangen;
- Remslang rechtsvoor vervangen;
- Remvloeistof ververst + remmen ontlucht (uiteraard);
Kom terug voor afmelden APK:
APK-keurmeester: "Zo kunnen we 'm niet goedkeuren, het achterwiel rommelt nog te veel".
Ik: "'t is een nieuwe set -hitit- "
Terug naar huis, gedemonteerd, blijkt de grote lager niet soepel te lopen (stomstomstom, natuurlijk zelf moeten controleren)
Terug naar garage -> Geen probleem hoor, waarschijnlijk een productiefoutje.
Nieuwe set erin, en goedgekeurd
-thumbsup-
-prut-
-
Zo........lang niet hier geweest -hitit-
Dat krijg je als de auto het helemaal perfect doet.........(en nu snel afkloppen)
De YY is gisteren voor z'n APK geweest, helemaal foutloos er doorheen gekomen -klappen- -klappen-
en nu eens kijken of ik hier weer wat actiever kan worden -wtf-
-
Je kon hem tenminste nog wel vinden! -sturen-
-
Je kon hem tenminste nog wel vinden! -sturen-
-uitlachen-
Dat is het voordeel als je je eigen kenteken weet -klappen-
Ben er eerlijk gezegd over aan het denken geweest om de Polo te verkopen, maar nu (na een gesprekje met de monteur die hem gekeurd heeft) kom ik daar toch maar van terug. Kan zijn dat over een jaar ofzo de polo als nog te koop komt, omdat ik dan klaar ben met studeren en een half jaar aan het werk ben (veel kilometers maken etc.)
Enige is dat de Polo erg vaal is geworden (bij aanschaf met commandant gepoetst) en dat er een deukje in het dak zit van de klap die ik op de weg heb gemaakt....
Maar dat is optisch, technisch gezien is de auto nog perfect en kost ie me, incl. benzine, al het onderhoud sinds aanschaf etc. nog steeds maar € 0,18 per km, en daar zitten banden, de koppeling en 4 nieuwe velgen bij in gerekend.....