Auteur Topic: 1300 ombouwen naar injectie,  (gelezen 513 keer)

Offline the daantjee

  • Non-Register lid
  • Berichten: 94
1300 ombouwen naar injectie,
« Gepost op: wo, 22 mei 2013, 20:48:11 »
Hallo,



Na een tijdje met mijn polotje aan het prutsen geweest met de carb, overgstapt op een rode 4 deurs golf met een 1300 motor en jah weer met een carb. Deze heeft wat rare trekjes vast op te lossen maar het lijkt me leuker om er een injectie op te krijgen. Nu ben ik vandaag aan een verdeler voor sleeptuimelaar kop geraakt met hallgever onsteking, en mijn vraag is wat heb ik er eerst voor nodig om de hallgever onsteking aan het lopen te krijgen?zodra deze werkt wil ik verder gaan met de injectie. kan ik daar bijvoorbeeld de hele nz motorkabelboom voor pakken? en is er een aansluitschema voor de extra draden?


Dit is het lijstje wat ik zelf had

-transistorblokje nz
-bobine nz
-motorkabelboom nz


Mocht iemand alle bijnodigde spulletjes hebben liggen hou ik me zeer aanbevolen.


Mvg,daan
- en uiteraard mijn verdeler

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 1300 ombouwen naar injectie,
« Reactie #1 Gepost op: do, 23 mei 2013, 06:46:49 »
kabelboom nz werkt . wel opletten er gaat 1 draadje van het transistorblokstekker naar je computer als signaal voor de injectoren . deze kun je tijdelijk doorhalen en later weer verbinden .
de plus van je ontsteking op je bobine haal je van de plus van je achteruitrijlichtschakelaar op je versnellingsbak. de originele plus van je ontsteking is een weerstand draad waardoor er maar 9volt op staat ipv 12 volt .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .