Auteur Topic: 1600 specs  (gelezen 1929 keer)

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
1600 specs
« Reactie #15 Gepost op: do, 08 apr 2004, 22:59:12 »
Auto Motoren Centrum is een goede zaak. Ik haal er altijd al mijn onderdelen.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
1600 specs
« Reactie #16 Gepost op: vr, 09 apr 2004, 07:13:06 »
kan er dagelijks langskomen  -naughty- zitten leuke bochtjes in het parcour
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
1600 specs
« Reactie #17 Gepost op: vr, 09 apr 2004, 07:47:38 »
Oei..

Ben jij blij met die 8 kleppert :)

Uitlaatkleppen natrium gevuld?

Als ik je plannen zo hoor: zou'k maar doen dan!



BTW: Marcel, if you read this: M'n zuigers: heb jij een adresje waar ik ze kan laten coaten? (nadat ze zijn afgedraaid?)

ok: voordelen van natriumgevulde uitlaatkleppen?

inlaatkleppen hoeven niet?

En uitlaatkleppen coaten?? -dunno-

Ik ben bij ESA geweest in marum. Ze kunnen heel veel wat honen, uit/afdraaien betreft. Ook kunnen ze alles wel leveren alleen doen ze niet aan het bewerken en banlanceren van nokkenassen en drijfstangen, ze hebben echter wel een adresje voor me -love-

Maar dan nu nog ff over die boring in de bovenste ring: Is lauter voor de smering? Daar diende het kanaal IN de stang toch ook voor?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1600 specs
« Reactie #18 Gepost op: vr, 09 apr 2004, 11:21:43 »
@ Gert: Wekerom is dan wel geen metropool, maar d'r zitten wel een stuk of 5 (!) bedrijven die iets met auto's doen, en dus iets met auto in de naam hebben..

@Alfred: Natrium gevuld: Kunnen beter tegen hitte: geleiden de warmte sneller weg
Inlaatkleppen worden niet zo warm. Uitlaatkleppen wel

Holle drijfstang: smering van pistonpen, en wellicht sproeit ie ook de onderkant van de zuiger met olie (koeling!).

Of coating van de kleppen verstandig is: geen idee. Lijkt me niet. Slijpen en polijsten: ja. Van coaten worden ze alleen maar dikker (steel), maar dat is denk ik niet nodig, want de klepgeleiders zul je toch wel vervangen?

Klep moet 1) afsluiten 2) openen en 3) warmte afvoeren

1) door juiste maatvoering, zetels randen perfect pas en goede zuigerveren
2) openen: nokkenas: timing en lift, diameter klep, door 'gladheid' stroming niet verhinderen, maar vooral: niet vol met koolaanslag raken. Door kleppen te polijsten krijg je minder hecht mogelijkheid van kool.
3) via klepzitting en via klepsteel
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
1600 specs
« Reactie #19 Gepost op: vr, 09 apr 2004, 19:19:04 »
Of coating van de kleppen verstandig is......

oeps bedoelde de zuigers... toch geen coating die het houdt onder zulke extreme temperaturen? -gert-

Als de geleider zullen moeten owrden vervangen worden (ja dus, begrijp ik uit je verhaal) dan vervang ik die. Mag het waarschijnlijk daar doen onder hun toeziend oog.

 -love-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
1600 specs
« Reactie #20 Gepost op: za, 10 apr 2004, 09:37:36 »
klepgeleiders: als ze niet te veel speling hebben, gewoon laten zitten..

Worden eigenlijk bijna nooit vervangen, maar meten is weten :-)


Zuigers coaten: Ik heb gebruikte zuigers, en aan de 'kammen' (die langere stukken naar beneden) zijn ze een beetje gesleten. ongeveer punt zoveelste millimeter ofzo. (hebben t gemeten: valt NET op de onderste tollerantie waarde.. Met coating worden de zuigers 1) als nieuw (qua uiterlijk, maar goed: daar zie je nix meer van 2) iets dikker (tegen de bovenste tollerantie waarde aan 3) veeel gladder, waardoor ie minder interne wrijving gaat/zal veroorzaken.
Heb een beetje lopen surfen, maar nog niet echt wat gevonden over levensduur van z'n coating, maar ik neem aan dat ze zoiets niet uitvoeren als die coating er al in 3 weken af ligt.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken