Auteur Topic: Semi slicks of niet???  (gelezen 3253 keer)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #15 Gepost op: vr, 27 feb 2015, 18:21:56 »
a539 schijnt inderdaad een leuke band te zijn. En het verhaal van die pirelli, verschil tussen de ene en de andere band is enorm groot he, het is niet zo dat elke band van een bepaald merk hetzelfde doet. Anders zouden alle michelins ook kut zijn kwa grip aangezien die de energy saver hebben. En zo zijn er wel meer merken die van die energie zuinige banden hebben. Oftewel snoeihard rubber wat bijna niet slijt, op die manier heb je minder rolweerstand en bespaar je dus een beetje brandstof.
Alleen voordeel van die indysport is dat ze in verhouding eigenlijk niet heel duur zijn, dus altijd te proberen.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #16 Gepost op: wo, 25 mrt 2015, 09:22:27 »
Eergister 4x Indysport TR 185/55/14 besteld compound 4 (medium soft)

Ben benieuwd.     -naughty-

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #17 Gepost op: wo, 25 mrt 2015, 09:49:37 »
Ben ik ook wel benieuwd naar. Vrees dat ze slijten als een gek.
Maar wel lekker grip iig  :)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #18 Gepost op: wo, 25 mrt 2015, 16:37:06 »
Die zijn wel volledig straat legaal toch? Ben ook wel benieuwd naar hoe dat gaat lopen met die indysports. Zou fijn zijn als je er over een tijdje wat over zou kunnen vertellen.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #19 Gepost op: wo, 13 mei 2015, 20:25:52 »
Vandaag de eerst 100km gereden met de nieuwe semi's erop. Helaas kan ik nog niet oordelen want de g40 moet nog uitgelijnd worden en ik ben zwaar ontevreden over de h&r schroefset die er nu onder zit. Voor mijn gevoel voelt de polo nu erg zweverig en nerveus aan in het stuur en ligt absoluut niet zo strak op de weg als ik dat van al mijn andere polos gewend ben.....

Eens kijken wat uitlijnen doet.....

Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #20 Gepost op: wo, 13 mei 2015, 20:43:52 »
Ff je banden opwarmen met burnout.
Als ze warm zijn werken ze pas.
Project SteilHeck

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #21 Gepost op: wo, 13 mei 2015, 21:39:59 »
Ik vind dat ik behoorlijk sportief rijd en na een x aantal km's mag ik toch verwachten dat de soft compound toch al op temperatuur is. Dat is ook de reden waarom ik voor de soft gekozen heb.

Wellicht dat ik wat met de bandenspanning moet spelen. Maar weet niet zo goed wat aan te raden is....de een zegt vanwege de stijven wang een lage spanning de ander zegt een hoge spanning

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #22 Gepost op: wo, 13 mei 2015, 22:36:49 »
Ik zou eerst maar eens uitlijnen eerder kun je niks zeggen over zweverig zijn. En ik neem aan dat je ook wellems blokken gemonteerd hebt? Of ben je amper omlaag gegaan? Als je dat niet hebt gedaan en je bent wel een mooi stukje omlaag gegaan dan gaat hij ook heel zweverig voelen naar mijn idee. Toen ik de stabi blokken er onder had en hem had uitgelijnd was dat bij mij in 1 keer weg.
En ik zou vooral niet te lang rijden met een slecht uitgelijnde polo op semi slicks, dan zijn ze binnen de 3000km zeker weten weg. Mijn polo had een setje nankangs die naar mijn idee vrij hard zijn al bijna helemaal weg aan de binnenkant in iets van 3000 km. En semislicks gaan nog een stukje sneller natuurlijk.
En kwa bandenspanning zou ik niet al te laag gaan maar ook zeker niet te hoog. Als je hoge spanning doet gaan ze volgens mij gewoon bol staan zoals een motorfiets band, en dan heb je dus minder aanraakvlak. Resultaat is meer slijtage en minder grip. Ik zou denk ik rond de 1.8 proberen eerst.
« Laatst bewerkt op: wo, 13 mei 2015, 22:39:28 door bobrosco »

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #23 Gepost op: do, 14 mei 2015, 06:38:13 »
Wil de polo morgen laten uitlijnen. Auto is gister pas gekeurd om 15.00 uur en heeft een tijd geschorst gestaan.

Wellemsblokken zijn uiteraard gemonteerd. Evenals als rolkooi, cupframe en extra stabi's voor en achter. Ook teflon bussen. Ophanging is een H&R schroefset. M.a.w. hij zou super strak moeten liggen.
Wel ben ik er na wat uurtjes lezen achter dat de bandenspanning te hoog is dus dat ik het eerste wat ik ga verlagen. Warm moet die rond de 2.4 zijn lees ik. Op t circuit is t verschil tussen koud en warm al gauw 0.5 bar. Op de weg minder dus denk dat ik ze koud eens op 2.1/2.2  ga proberen. Dan morgen gelijk uitlijnen en dan eens kijken wat ie doet -thumbsup-

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #24 Gepost op: do, 14 mei 2015, 06:47:36 »
Voor de geinteresseerde een plaatje bij het praatje....

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #25 Gepost op: do, 14 mei 2015, 11:56:05 »
Weer een leuk Hanf product!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #26 Gepost op: do, 14 mei 2015, 16:45:51 »
Racegebakje -sturen- -thumbsup-

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #27 Gepost op: ma, 18 mei 2015, 15:15:40 »
Auto vrijdag laten uitlijen.

Volgens de uitlijner hoefde er maar minimaal gesteld te worden en zelf vond hij dat de auto kwa uitlijn-geometrie perfect in orde was.
Dit icm een bandenspanning van 1.9/2.0 bar zorgt ervoor dat de polo nu een heeeel stuk beter op de weg ligt.

Nu nog wat chassis aanpassingen doen van de zomer. Verstelbare veerpootlagers aanschaffen en dan kunnen we motorisch verder 'tjoenen' -nana-

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Semi slicks of niet???
« Reactie #28 Gepost op: do, 25 jun 2015, 20:26:33 »
Inmiddels een km'tje of 1000 erop zitten.
Eerste indruk/ervaring voor de geinteresseerden. Duurt ondanks de 'soft compound' een flinke tijd voordat de banden op temperatuur zijn. Ik moet zeker 15-30 min op zn Collin McRae of Sébastien Loeb's rijden wil ik ze goed op temperatuur hebben.
Zijn ze warm dan vind ik ze 'aardig'. Heb alleen straatbanden ter vergelijking maar ze zijn wel iets beter maar om nou te beweren dat ze extreem plakken kan ik helaas niet doen want dan zou ik liegen.....
Ik heb het dan over zeer sportief straatgebruik in het limburgse heuvellandschap en in de duitse eifel. Circuit heb ik er niet mee gedaan.