Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: Audioholic op wo, 04 feb 2015, 17:24:24
-
hallo iedereen
omdat voorstellen hier wel word gewaardeert, dacht ik, ik stel mezelf ook even voor,
ik ben jon, ik kom uit tiel, 25j oud, en sinds paar maandjes in bezit van een heuse polo(eerste autootje) -naughty-
mijn polotje is een 2f coupé CL , heeft meer dan 3 ton gelopen en rijdt nog steeds vrolijk rond. , onlangs distributie en waterpomp vervangen,dus hij kan er weer een tijdje tegenaan,geen slechte koop denk ik zo voor 250 eu,
minputen zijn wel deuk in deur, vering te slap,gerold dak en oliekanaal koppakking lekt een beetje ,
plaatje bij praatje
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/1507121_909078259155930_3621739138047146875_n.jpg?oh=4464397b21897b9e06e37bebe94fd32f&oe=554961D2&__gda__=1432037762_fdd8863ad2811422a1c644b2d27fd927)
(https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10246724_900346636695759_8231198670777695510_n.jpg?oh=79b641dec27f8921359db004fd9aa253&oe=556B153E)
(als de foto's te groot zijn dan hoor ik het wel, dan resize ik ze wel )
-
-welkom-
Overgekocht van ene Peter (nickname PvdP)?
-
nee, ik had hem gekocht bij een bedrijfje in alphen, maas en waal. een tak van een sloopbedrijf(reuvers), dat is wat ik weet :P
hij is kei en kei hard dus ik heb geen idee waarom die bijna gesloopt is geweest -gert-
-
Dat is geen geld idd.
-welkom-
-
-welkom-
-
-welkom-
-
-welkom-
-
Welkom, en al twee prachtige donuts bij je achterwielen neergelegd zie ik :)
-
-welkom-
-
-welkom-
-
-welkom-
-
-welkom-
Volgens mij heeft deze in het verleden in Arnhem gereden.
-
zou best eens kunnen, ik weet wel dat hij puur is gebruikt als woon werk verkeer :P
-
-welkom-
-
-welkom-
Polo voor woon-werkverkeer: -hitit- -sturen- -thumbsup-
-
Kwam je vandaag nog tegen op het kruispunt bij de nieuwe pand van Dijkhuizen. -sturen-
Gespot dus... :)
-
nieuwe pand van dijkhuizen? bedoel je bij de berenkuil?
tiel was ik niet uit geweest namelijk -sturen-
-
nieuwe pand van dijkhuizen? bedoel je bij de berenkuil?
tiel was ik niet uit geweest namelijk -sturen-
yup, daaro.... :)
ik zelf reed de Bora omdat de vrouw de Polo ''gestolen'' heeft. -sturen-
-
ooh, jij stond achter mij bij de tank station dus? :P
-
ooh, jij stond achter mij bij de tank station dus?
Nee, kwam je tegen op de kruispunt! -thumbsup-
-
oke haha -thumbsup-
-
dacht ik voor morgen een apk afspraak te maken, zit er een gat in mijn uitlaat, morgen ff fixxen dus en dan een andere afspraak maken -sturen-
-
uitlaat gefixt,dus langs de apk boer
nét niet er doorheen, mini gaatje in de ashoes, en rechtsvoor liep aan bij voledig naar rechts sturen
ashoes is gefixt,dus morgen smalle winterbandjes er onder en alsnog door de apk heen gooien -klus-
-
valt mee dus! -thumbsup-
is nog wel te doen allemaal, en dan weer een jaartje tuffen! -sturen-
-
en er zit weer 13 maanden apk op de polo -thumbsup-
nu zoeken naar lagere bandjes om te beginnen -klus-
-
-thumbsup-
-
-thumbsup-
-
tadaa,witte knipperlichtglazen gemonteerd ,origineel hella -klus-
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/1904057_922556094474813_6068776809739027867_n.jpg?oh=688befd1cb54fec0fecaced2f0e8b446&oe=5593C18B&__gda__=1435336976_26a71f9a452567c762245c97536293e9)
-
kijk eens aan... staat netjes! -thumbsup-
wilde het zelf ook, maar ik twijffel omdat combinatie zwart/rood mooier bij oranje knipperlichten staat.
goed bezig iig! -thumbsup-
-
en we zijn weer bezig geweest
g40 achterlichten gemonteerd en nieuwe sloffen -klus-
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/14032_927846227279133_8844965139409729514_n.jpg?oh=e299baec9b37a48baaffd828c5368467&oe=5588B199&__gda__=1435612660_f8c2a0e751b10132bcc7d8f49b9cc3eb)
-
en we zijn weer bezig geweest
g40 achterlichten gemonteerd en nieuwe sloffen -klus-
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/14032_927846227279133_8844965139409729514_n.jpg?oh=e299baec9b37a48baaffd828c5368467&oe=5588B199&__gda__=1435612660_f8c2a0e751b10132bcc7d8f49b9cc3eb)
-thumbsup-
-
goed bezig kerel! -thumbsup-
-
Shell Pernis belde, ze willen hun stortkoker graag terug -naughty-
Nog wat van die uitlaat gehoord, die ik je mailde?
-
haha :P
nee, nog niet, ik zal vanavond een mailtje gooien en kijken of die reageert
-
zo inmiddels na lang wachten ding tikje lager op zijn pens, alleen achter valt een beetje laag uit -gert-
wat een kutklus, stuurstang die niet los wilde, verder liep het toch best vlotjes met dank aan punk3000 -thumbsup- zonder hem had ik het niet gered -klus-
morgen kijken of hem zelf een tikje beter uitgelijnd krijg anders schop ik hem naar de uitlijnboer, beetje teveel uitspoor momenteel
plaatje bij praatje
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/11084017_960240997372989_573560090665334523_o.jpg)
-
Als we de mijne gaan verlagen, dan wil ik eens proberen om met een moordenaar ofzo op de conische passing te zetten.
hopen dat hij dan niet meedraait.
iemand de gouden tip hiervoor??
We hebben op een gegeven moment gewoon de volledige stuurarm los gemaakt, zodat we aan de werkbank konden werken en er beter bij konden.
Maar het beessie ziet er netjes uit hoor.
-
De beste tip blijft toch het juiste gereedschap: Kugelgelenkabzieher...
(http://www.werkzeughandel-roeder.de/media/images/8030810-2.jpg)
-
Ik heb zo'n ding............eens laten ligen bij Remy.
we waren nog wezen kijken voor zo'n ding, maar waren veel te groot en ook iets van 100 euro.
-
Nu kopen voor toekomstige toepassingen? (http://www.ebay.de/itm/Spurstangen-Abzieher-Spezial-Werkzeug-Kugelgelenk-Ausdrucker-Kugelkopf-1-1804-/201149059068?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2ed56b0ffc)
-
Of de mijne ophalen bij Remy.
misschien beter ;)
-
ondertussen al ff een TA setje onder liggen, bevalt super,en sinds het weekend wellemsblokjes, werden geleverd met een zakje haribo snoep uitlachen2 (maxrpm)
nouja, op een paar deuken na door idioten bij de supermarkt na begint hij helemaal te worden zoals ik wil -klus-
fototjes
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/11265288_984720928258329_6167647900503057527_n.jpg?oh=ee5a91c9cf3376043c43c2af8ac5eeb4&oe=55E6F0C3)
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/11406440_998822270181528_6227445257730281284_o.jpg)
-
je bent nogal kort van stof, dat is dan weer zo jammer he.
Meneer heeft ondertussen ook g40 stoeltjes in de polo, iets andere nokkenas (aee?, kweenie precies), andere zijknippers, er zitten wellemsblokken onder.
En een paar vriendelijke meneren hebben hem geholpen om zijn auto lichter te maken d.m.v het weghalen van de audio, dus dat zijn allemaal weer positieve dingen.
Maar ik vind steeds meer dat je een meegespoten bumper hoort te hebben en je het overige kunstof weer netjes zwart moet maken.
Maar het is een erg leuk wagentje.
Van binnen afmaken door een g40 stuurtje met leer en een pookknop van een golf 2 gti, maar dat is mijn persoonlijke mening.
-sturen- -sturen-
-
GT/g40 lijstenset erop, voorkomt schade bij de supermarkt :)
Velgen zijn ook mooi opgeknapt zeg -thumbsup-
-
nou. er zit ondertussen een deuk in mijn kofferklep,deur,achter de linkerachterraam,. en idd, tijd terug al het audio er uit geroofd. -boehoe-
-
ziet er super tof uit
-
GT/g40 lijstenset erop, voorkomt schade bij de supermarkt :)
Velgen zijn ook mooi opgeknapt zeg -thumbsup-
heeft hij..
er af gehaald, vind hij niet mooi....het wijf -nana- -nana-
-
ja tuurlijk, omdat ik zuinig ben op mijn en andermans spullen ,mogen hun maar aso doen? nee dat is heel t punt niet. ik vind die lijsten idd niet mooi maar buiten dat, mensen hebben van andermans spullen af te blijven, al is t diefstal of schade. -dots-
-
withstupid
-
Die lijsten is leuk maar vaak gaat het roesten daar achter.
-
hoezee, weer leuk spul voor de polo, een 3f nokstok, AF versie .ook met alles verder nog standaard is het verschil goed te merken -love- (na de benzinedruk lichtjes opgeschroefd te hebben)
-
-naughty-
(https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/11879087_1050526205011134_6854028772120664001_o.jpg)
-
Mooie wagen! -thumbsup-
Wat voor bumperlip zit er op ? Staat wel echt super goed! -thumbsup-
-
En hoeveel verlaagd? Heb ook plannen met de polo -klus-
-
golf 3 lip, aka "duckbill lip" , paste best gemakkelijk , verder 60/40 verlaagd, laag zat vind ik -sturen-
-
3f stok is een prima upgrade -thumbsup-
-
er komt een leukere upgrade aan, mompelt iets met g-lader en toebehoren -klus-
-
Als G lader dan 3f stok niet veel nut.
-
meer complete g40 swap -nana-
moet nog tijd vinden, en het kabelboompje klaar hebben,want die is verbouwd
aangezien diegene die mij een aanbood op het forum, ineens niet meer reageert heb ik geen andere keus -dunno-
-
ah, was dit topic alweer vergeten, alle foto's dood, nja kleinigheidje
inmiddels al een paarse g40 gekocht en gesloopt, ding was te rot
nu rijdend in mn "polo g40 fox turbo" -sturen-
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/14566239_1025015557597501_709597107037273831_o.jpg?oh=98978bca88a438c68e0caa51bc97761a&oe=5934A9DB)
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16939501_1523373404393076_4570614522308991945_n.jpg?oh=6f0584df62ef762214128c5d188765a0&oe=5964E546)
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/16819428_1509880222409061_1289943735217950910_o.jpg?oh=ff2cb5423f25d614aea80d6089d28405&oe=592B758E)
-
Met het herkenbare plaatje op het rechterscherm -nana-, nette auto hoor -thumbsup-
-
Hehe
Het plaatje is vervangen door een rotvrij scherm inmiddels Zie 2e foto haha
-
dagje zandvoort gedaan, heeft zich prima gedragen, werd wat warm (105 graden) maar als dat het is -sturen-
plannen vakantiegeld staan ook al klaar, megasquirt 2, moet alleen nog een ecu zien te vinden tegen die tijd voor een kabelboomverloop, kan niet wachten -sturen-
-
Heng! -naughty- -sturen-
-
eindelijk nieuwe bandjes gedraaid ,moet de velgen nog opknappen maar de apk komt er aan.
staat er goed bij al zeg ik het zelf -klus-
(https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/18402306_1606616339402115_6364446108315737666_o.jpg?oh=8ca69aad87fdc51095e13563efe22f57&oe=59AFFB2C)
-
Netjes!
-
Zijn dat niet de ex wielen van de Polozwei??
staat goed idd ;)
-
Jep. Idd de ex velgen van polozwei -sturen-
-
Altijd lekker bezig jij -thumbsup- Realiseer nu pas dat jij die 'gozer' bent waarvan ik de 3f nokkenstok heb overgenomen die nu in mijn NZ golfje ligt. Doet t nog steeds prima -thumbsup-
Zeer nette Polo! Zo houden graag -naughty-
-
Jep. Idd de ex velgen van polozwei -sturen-
Nice!!!!
-
Altijd lekker bezig jij -thumbsup- Realiseer nu pas dat jij die 'gozer' bent waarvan ik de 3f nokkenstok heb overgenomen die nu in mijn NZ golfje ligt. Doet t nog steeds prima -thumbsup-
Zeer nette Polo! Zo houden graag -naughty-
Verwar je me niet met roy of.. ik snap het niet meer :P
Via fb toch as ik het goed heb. Jaartje terug ofzo of recenter?
-
Jon toch? Ik ben Joris van facebook -thumbsup- Haha. had inderdaad een klein jaartje geleden die stok overgenomen
-
Oooh blije meneer -nana-
Ja ik weet t weer :p
Je legde zeker de link van mijn fotos op fb en hier? -naughty-
-
Absoluut! Bekende Polo
-
het is toch geen megasquirt geworden, wel een megasquirt gebaseerd iets , EFIgnition , hetzelfde als een megasquirt alleen je hoeft niet alles zelf in elkaar te solderen, heeft de nodige aansluitingen en beschikt standaard over bluetooth! en het was in de aanbieding,dus fijn!
http://www.efignition.nl/a-45615330/efignition/efignition-46-engine-management-system/
nu lekker solderen om een kabelboompje in elkaar te flanzen!
-
EFIgnition binnen, kabelboompje klaar.
paar weerstandjes her en der,onsteking op tijd gezet(trigger) , en sleutel omdraaien en lopen! -thumbsup-
todo: afstellen , met name de "gooit emmers benzine erin" dipjes onderin en toerenteller werkend maken -sturen-
en oja. vorige week een verse apk der op -naughty-
-
Dat ding kost eigenlijk geen drol, ben benieuwd hoe dat gaat.
(megasquirt is veel duurder ja)
Hoe moeilijk was het met de kabelboom?
Straks ook ff vermogensbank he :) -naughty-
-
het was een Megasquirt en avonden solderen en niet te vergeten, paar weken wachten voor het er is. en dan zat er nog geen bluetooth op enz.
heb dit simpelweg gekozen omdat het klaar is, op megasquirt basis en usb en bluetooth heeft, en natuurlijk omdat het er snel was -naughty-
kabelboompje bouwen viel wel mee, geen catastrofale fouten. alleen veel uitzoekwerk omdat ik alles via de huidige lichtboom wilde laten lopen,
Sjon heeft me nog aan een helpend schema geholpen -thumbsup-
vandaag het klemmende gasklephuis vervangen door een niet klemmend exemplaar, en ding flink rijbaarder gemaakt.geen gekke dipjes meer, alleen ik had de onsteking verkeerd ingesteld dus de onstekingstijdstip verloopt naar te vroeg op hogere toeren(pingel pingel :( ). morgen even met de stroboschoop en zetten zoals het hoort
ik ben dik tevreden tot nu toe -thumbsup-
testbank... eerst stabiel rijdend zonder rondvliegende drijfstangen enzovoort. -nana- voor 200pk+ heb ik al een en het ander liggen.blokje in aanbouw -klus-
Fototje van het testen van de kabelboom *klik*
(https://thumb.ibb.co/gSEUxa/IMG_20170608_WA0016.jpg) (https://ibb.co/gSEUxa)
-
Alles via huidige lichtboom: hoe bedoel je dat?
Onder lichtboom versta ik dat deel van de kabelboom tbv de verlichting, die volgens mij grotendeels gescheiden loopt van de rest.
Rondvliegende drijfstangen in een onderblok is niet zo erg, steeds hetzelfde rondje, alleen als ze buiten 't onderblok rondvliegen => dán is de fun er wel af..... -boehoe-
-
motorruim zijn 2 bomen, motorboom en de lichtboom.. motorboom kan je los er uit halen tov de lichtboom. motorboom = kabelboom naar de ecu
ze moetten ook in het motorblok blijven, is tevens de bedoeling :P
-
na een berg gepiel met verlopen van de onstekingstijdstip, toch gevonden wat het was, bobine verkeerd getriggerd. achja, niks kapot gelukkig
-thumbsup-
aangepaste veilige onstekingsmap der in, fuelling is redelijk in orde en gaat als een kanon op 1 bar -sturen-
wat is dat fijn, het idee dat je het zelf simpel kan tunen (ook via de telefoon),zonder chippies fikken -love-
nu wachten op geld, afstellen kost veel peut -boehoe-
-
haha vet, ben benieuwt :D
-
Zo,Alles werkend en juist gecalibreerd. inmiddels op 1.25 bar draaiend. en hij begint arm te lopen bovenin.
Snel mijn andere injectoren er in flanzen (eerst g40 injectoren tijdens testfase),alleen het word OF verlengbusjes voor de injectoren, OF fuelrail verbouwen, wat moet ik even kijken, heb hem nu terug geschroefd naar een bar -klus-
ik meen me te herrinneren dat je met originele injectoren van een g40 maximaal aan de 180 pk zat met turbo, 160 met glader, zou dat aan de wielen zijn..? -dunno-
zie zat mensen op forums die op een standaard onderblok 1.5 bar draaien en het heel blijft -gert-
anyhow, loopt al prima dus -love-
lijstje van specs is dus:
-g40 onderblok
-verlicht vliegwiel
-3F inlaat.
-greddy china knockoff blowoff valve
-0.5mm koppakking
-kop bewerkt
-catcams 269 nokstok
-k03s turbo
-bmw intercooler
electrisch
-Efinjection managment
-innovate mtx-l wideband
word een best lijstje zo -naughty-
-
nog iets anders, ik heb zojuist m'n eerste polo terug gekocht -naughty-
-
Nice!
-
Tijd voor lidmaatschap/projecttopic(s)!
-
zat ik al langer aan te denken maar altijd op momenten dat het geld op is.. -boehoe-
zal t aankomende maand eens fixxen -thumbsup-
-
Keer 7 liter minder tanken haha
-
s Nachts met een slangetje rondrijden?
-
s'nachts lig ik in bed, en in de polo gaat standaard euro 98 , maar meer dat alles samenkomt op het moment dat ik blut ben, en ik enkel nog tabak, benzine en eten heb -dunno-
komt hopelijk verandering in want ik ben bijna aan het einde van mijn proeftijd van mijn nieuwe baan -thumbsup-
-
Plaatje van mijn eerste wagentje! Zat werk te doen. -klus-
(https://preview.ibb.co/npUiN5/20170728_210501.jpg) (https://ibb.co/dCVCFQ)
overigens zag ik dat bij de rode raamhoekjes beginnen met roesten... fijn.. :(
-
weinig tijd/geld maar toch wat kunnen doen aan de zwarte,
g40 motorkabelboom er in gehangen en ecu der in, ik draai de sleutel om, injectoren open en brandstofpomp draait.. lekker.... ??
Na veel gevloek met uitsluiten van massaprobleem/dooie ecu kwam ik er achter dat de 5 pin "ecu control relais" op de verkeerde plek zat.. -gert- nja, relais op de goede plek,sleutel omdraaien en hij starte en liep stationair ish. -thumbsup-
vervolgens op een of andere manier de WOT en Idle switch er op geknutseld en de gaskabel gefixt.
zaterdag proefstukje mee rijden, 240cc injectoren op een 1.6 met g40 managment waar normaal 200 cc injectoren in zitten zou toch in de buurt moeten komen lijkt me.. -dunno-
-
zaterdag is al ff geleden, bijna een week zelf, drukke week achter de rug maar nu een opdate
stationair en volgas schakelaar geknutseld op het gaskleppenhuis, co poti ergens in de inlaat gepropt tijdelijk en proefrit gereden.
loopt prima moet ik zeggen, kan nog niks zeggen over rijk lopen ofzo, dat merk ik pas als ik er meer mee rij -naughty-
een flinke bonk met koppel, boven de 5500 hoef ik niet te komen, heeft geen zin -gert-
morgen ff leegrijden en dan de jerrycan benzine der in en dan de benzinevlotter afstellen,er is iets mis gegaan met monteren van nieuwe tank icm pomp in tank terug monteren -dunno-
-
hoezee, homokineet aan diggelen gedraaid -thumbsup-
dus de rode in de stalling en de zwarte mee naar het werk, benieuwd wat het verbruik is. -gert-
zwarte is nog heel niet af, spuitwerk moet nog gedaan worden, een luchtfilter traject en handremkabels... mja moet wat, tis een x wat anders -sturen-
-
power to the max, haha succes met de reparatie van de homokineet
-
goed en slecht nieuws, homokineet vervangen, nog steeds voelbare speling, buitenste homokineet is ook gaar, en die heb ik niet liggen...
overigens zit er wat speling op mijn diff, geen kloenk of tik maar gewoon voelbaar,dat word binnenkort versnellingsbak wisselen.. -klus-
na een week in de zwarte te hebben gereden is het toch een genot om weer in de rode te stappen, goed sturend en alles werkt goed (lees gaspedaal met grote teen bedienen) -sturen-
-
alweer goed nieuws en slecht nieuws. t goede is 189.9 pk bij 6300 rpm, en 250 nm bij 3500 rpm(wat inmiddels al meer is want heb alles meer geoptimaliseerd)
slechte nieuws is dat mijn differentieel lagers definitief zijn overleden, iets met auto uit trillen bij 120 kmh en dat komt puur dat het differentieel in onbalans komt en zo resoneert. -boehoe-
leuk joh, vermogen -naughty-
MAW.. de snelle polo gaat weer lekker de schuur in en de zwarte er uit. geen zin dat er dadelijk iets ploft ofzo
-
Dat vermogen is niet mis :) Niet gek dat er wat delen kapot van lopen. Ga je de bak (laten) reviseren?
Ik geloof dat ik precies hetzelfde probleem heb in mijn golfje met CNU golf 3 bak.. De banden en ophanging is allemaal goed in balans maar vooral tussen de 90 en 130 op de teller een aparte trilling in het stuur. (Van links naar rechts slaan) Soms heeft ie t heel erg en dan weer totaal niet. Autobaan rijden is daarom echt niet meer leuk. De bak klonk al ongezond toen ik hem had gemonteerd.. Domme actie om hem niet gelijk te laten reviseren natuurlijk. Er komt een schurend geluid uit en heb volgens mij ook speling op het diff. Prise as lager komt ook geluid vandaan dus beter haal ik die bak er zsm ook af..
m'n ex 4 bak had ook gare lagers van het diff. Bij het terugschakelen en dus afremmen op de motor flink schurend/gierend geluid. Echter geen enkele trilling in het stuur gehad toendertijd.
M'n G40 bak maakt mij ook net ietsje meer geluid dan ik zou willen (Vooral goed warm) Ga binnenkort ook eens aan het diff voelen. Heel afentoe ook eens een lichte trilling in het stuur bij 110-120..
Het zijn gewoon K*tbakken is mijn mening.. zowat iedere bak die je tegenkomt 2e hands heeft gelekt aan de schakelaskeering waardoor de lagers verbranden. Zelfs m'n G40 bak lekte daar bij aankoop en er zat ook te weinig olie in (rond de 2 liter ipv rond de 3). Ook staat de constructie van het prise as lager bekend als flut constructie onder de revisieboeren. Zit nu een beetje met m'n handen in het haar.. Wil niet langer doorrijden met de Golf, maar ook niet met de G40 ivm de lader die ik preventief wil nakijken/reviseren. shit situatie dus :) In dat geval is zo'n golf 3 020 big block bak toch vele male degelijker.
Sorry voor het onderkalken van je topic, moest het even kwijt maat. haha
-
nouja, de bak heeft voorheen al het nodige misbruik gehad met een eaton motortje meen ik, en daarbij, alles schakelt extreem soepel en geen rare bijgeluiden,dus word een simpele bakrevisie dus, alleen vervangen wat nodig is :P
ik moet die andere bak die ik nog heb liggen nog even bekijken op de huidige staat, toch handig, een reservebak.
bak moest er toch af van de winter, vliegwiel heeft heatspots en de koppeling is ook niet echt heel fris meer(wat wil je, er word geadviseerd bij 160pk te upgraden qua koppeling -gert- )
de trilling die ik had was afhankelijk van elkaar, soms op een lang recht stuk stuiterde ik de auto uit, en de andere x weer niet. en alleen maar boven de 100.
en tijdens het trillen ook het typische "centrifrugaal" gevoel in het stuur met sturen,als ik een aandrijfas vastpak kan ik de flens aan beide kanten bewegen.
achja, word bak nalopen die ik heb liggen en er onder knopen wss en dan nog ff hobbelen als ik het red qua tijd, anders gaat die gewoon de stalling in. mijn zwarte olieboot heeft inmiddels apk dus mobiel ben ik wel.
-
(...) slechte nieuws is dat mijn differentieel lagers definitief zijn overleden(...)
Koop nu en betaal met PayPal (https://shop.quaife.co.uk/volkswagen-polo-g40-quaife-atb-helical-lsd-differential) -hitit-
-
Goede tip van Koen! Wel een behoorlijk kostenplaatje, maar dan heb je ook wat. Misschien een idee om bij je huidige bak alleen de kapotte lagers te vervangen en dan je reservebak in de toekomst uitrusten met zo'n lsd diff.
Goed om te horen. Nu weet ik echt zeker dat mijn golf bak er zsm af moet :)
-
Wou even een kleine toevoeging doen op dit topic.
Veel mensen 'zeggen' altijd dat de 085 bakken slecht zijn maar het is wel een feit dat de meeste van deze bakken al ruim 2, soms wel bijna 3 ton achter zich hebben.
Ook vaak lopen deze bakken kapot omdat er ipv het standaard vermogen na al die gelopen km opeens 25, 50 of meer procent aan vermogen voor gezet word.
Dus zo slecht zijn ze niet eens, wel is het zo dat als je inderdaad flink vermogen rijd en bereid bent flink wat geld en tijd te investeren dat ombouw naar een 02a zeker geen verkeerde keuze is.
Een versnellingsbak ondervind gewoon veel slijtage die afhankelijk is van vele dingen. Met name de rijstijl en staat van onderhoud. En aangezien buiten de liefhebbers 'normale' mensen waarschijnlijk nog nooit van een bakolie wissel gehoord hebben is het wachten op slijtage klachten als er na 2ton nog de dezelfde olie inzit...
-
Daar heb je ook wel weer een punt.. De bakken die ik tot nu toe ben tegen gekomen (oude golf 3 5-bakken) hadden ook waarschijnlijk allemaal erg veel gelopen. Als die laatste 100K de schakelaskeering ook nog eens lekt zal het er ook niet beter op worden :) Mijn G40 heef nu 245*** op de klok staan dus dat is ook niet meer helemaal nieuw -nana-
Toch blijft het mij verbazen hoelang ze die zelfde bak techniek hebben gebruikt (Geloof dat er op nieuwere seat ibiza's zelfs nog een CNU 085 bak is gebruikt) De bakken die voor de 6N zijn gebruikt zijn nog het meest dramatisch trouwens :) Als iedereen het liefdevol zou gebruiken en op tijd olie zou wisselen waren er wellicht minder problemen. Ik zou niet weten of een van de 20 eigenaren van mijn G40 dat ooit heeft overwogen -nana-
Schakelt jou G40 bak strak Jon? Die van mij schakelt goed als je weet waar de versnellingen zitten. Heb er een complete pookrevisie tegenaan gegooid maar bij de pook zelf is het nog steeds alsof je een 'worst door een natte gang heen gooit' -uitlachen- Zal wel in de bak zelf zitten vermoed ik.
-
Schakelt jou G40 bak strak Jon? Die van mij schakelt goed als je weet waar de versnellingen zitten. Heb er een complete pookrevisie tegenaan gegooid maar bij de pook zelf is het nog steeds alsof je een 'worst door een natte gang heen gooit' -uitlachen- Zal wel in de bak zelf zitten vermoed ik.
Ook dat is vrij normaal bij 085 bakken.
Ik zelf heb 2 g40's. Schakelen allebei prima, maar de standaard vw schakelconstructie is gewoon redelijk spelings gevoelig.
Minimale speling in het schakelpotje en onder de auto bij de schakelvinger zal je altijd houden en daardoor blijft dat 'worst-in-natte-gang' gevoel er altijd wel een beetje...
-
Thanks voor de toelichting Hanf! Dan ben ik dus niet de enige.
Gekke is dat mijn Golf volgens mij precies dezelfde onderdelen bezit maar deze schakelt wel loeistrak bij de pook zelf. Misschien dat er toch nog wat verschillen zijn dan..
-
ik heb prima gevoel voor een polo in de schakelpook, zelfs de achteruit is prima te vinden, die op de zwarte polo schakelt dramatisch maar daar heb ik eerlijk gezegd nog geen aandacht aan besteed :D
ik heb zo'n schakelballetje van hard plastic, had die toen via mathieu, aanrader -thumbsup-
was het zat dat de bovenkant van het originele rubberen balletje er af popte na x tijd -gert-
-
Mijn G40 krijgt deze week ondermeer weer nieuwe bakolie en nieuw keerringetje.
Zit in middels na 509.000 km wel wat meer speling in schakelmechanisme dan toen ik 'm nieuw kocht.
-
ik heb prima gevoel voor een polo in de schakelpook, zelfs de achteruit is prima te vinden, die op de zwarte polo schakelt dramatisch maar daar heb ik eerlijk gezegd nog geen aandacht aan besteed :D
ik heb zo'n schakelballetje van hard plastic, had die toen via mathieu, aanrader -thumbsup-
was het zat dat de bovenkant van het originele rubberen balletje er af popte na x tijd -gert-
Daar heb ik volgens mij nog nooit last van gehad. Zijn die hardere balletjes wel nog in de omloop toevallig?
Mijn G40 krijgt deze week ondermeer weer nieuwe bakolie en nieuw keerringetje.
Zit in middels na 509.000 km wel wat meer speling in schakelmechanisme dan toen ik 'm nieuw kocht.
Dat geloof ik graag. Is de bak ooit al eens gereviseerd geweest? Kan eroverheen gelezen hebben. Of is dit nog af fabriek na 509***?
-
(... Is de bak ooit al eens gereviseerd geweest? Kan eroverheen gelezen hebben. Of is dit nog af fabriek na 509***?
Nee, gaat al 509.*** mee en is nog nooit gereviseerd :)
Wordt het daar dan toch eens tijd voor? -klus- -dunno-
-
Christus te paard, dat is een goed teken dan -naughty-
Hoor je rare bijgeluiden of heb je speling op je diff? Zo niet zou ik mij er geen zorgen over maken en gewoon verse olie in gieten :) Ook zou ik er dan 3 tubes getriebe additiv van liqui moly bij tiefen maar dat ben ik dan weer -nana- Probeer het uit en schrik jezelf kapot van een nog soepeler bakkie -naughty-
-
die balletjes moet je mathieu eens voor raadplegen, puppypower op het forum, bevalt hier prima iig.
-
Thanks voor de tip! Komt in orde
-
ff de filmpjes van de polo op de testbankdag hier plaatsen, voor ze weer in de vergetenheid raken -naughty-
https://www.youtube.com/watch?v=zvtP2Alu7ew
https://www.youtube.com/watch?v=qRB8vWAdCto
-
Vet -naughty-
-
Op deze filmpjes weinig van te horen, maar op 't moment dat de toerenbegrenzer zegt 'tot hier en niet verder'
komt er een serieuze knal uit 't uitlaat -ja-
-
haha, die knal idd,inclusief vlammetje.
ze kwamen van boven naar beneden om te kijken wat er nou gebeurde, zegt jaap " turbo" met een grijns op zijn gezicht -naughty-
-
(https://img-comment-fun.9cache.com/media/aKzM6eg/ajQ7ABml_700w_0.jpg)
-
na een paar dagen haren uit het hoofd trekkend om de zwarte, loopt die eindelijk weer goed
ineens rijk lopen en koud gigantisch sputteren, erg wisselvallig en warm sputterde die nagenoeg niet, soms wel vermogen en soms een uitgesmeerde bende.
sensoren gewisseld, co pot armer gesteld ivm injectoren die groter zijn dan origineel, co pot verwisseld door een andere die zeker weten werkt, temp sensor gewisseld, mocht allemaal niet baten.
uiteindelijk bleef alleen de brandstofdrukregelaar over, en ja hoor, een andere der in en hij loopt weer als een naaimasjiene met klapperende zuigers -naughty-
-
nou, sjon weet het al half maar ik ga aan de motorfiets carburateurs
aangezien ik er van uit ga dat mijn 1.6 aee flink versleten zal zijn eind het winter, ga ik een 1.4 motortje bouwen op motorcarbs,dat icm 3f nokkenas en verstelbaar nokkenastandwiel, mocht de nokstok niet toerijkend zijn ga ik kijken voor een andere -nana-
gepoort kopje, zelfbouw inlaatspruitstuk, normale polo kop, even uitvogelen of het gaat werken zoals ik t wil, en anders zuigers aanpassen.
moet een flink toerenbeukend blokje worden,komt uiteraard in de zwarte -klus- -sturen-
100 paardjes moet haalbaar zijn, toch? -thumbsup- -klus-
-
Wat bedoel je met gepoorte kop?
-
Flink aangepast en op maat voor de carbs en inlaatspruitstuk.. Gepoort komt nog een beetje iot het 2takt wereldje :p
-
Gepoorte kop = synoniem voor bewerkte kop.
In 2004 haalde Serge een 96pk met samengestelde 1.3, alles met VW onderdelen, op de inlaat met cv-carb's na.
Uit m'n hoofd gezegd: GK onderblok (11:1), 3F kop met 3F nokkenas.
Dan lijkt me 100pk uit 1.4 met 3F nokstok ook haalbaar.
86c kop op een AEX, dan heb je een te hoge compressieverhouding, maar goed: dat weet je dus al (ik zeg 't eigenlijk meer voor meelezers).
Ben benieuwd wat de oplossing wordt -klus-
-
over de compressie,zoals ik als zei : als het lukt zoals ik het wil en anders zoek ik een andere oplossing voor, ik hoop stiekem dat een dikke vw pakking voldoende is ,maar zal wel niet -dunno-
uitliteren is geen ontkomen aan als je een hoge compressie motor wilt bouwen.
ik wil rond de 11,5 a 12 op 1 gaan draaien ,word toch (nog een) prethok dus euro98 is geen probleem -naughty-
in het ergste geval kommen van de zuigers uitdraaien, daar heb ik wel mijn mannetjes voor -naughty-
-
leuk, thermostaat vernielt het elleboogje van het thermostaathuis (6n) , sta ik daar, zonder koelwater, maar wel paar flessen water met toeval in de auto, -dunno-
koelslang afgedopt met een dopje van een cola fles, kachel op standje hittegolf en gaan, welleenswaar 110 graden geworden maar ik haalde het tot thuis zonder nog een rookwolk -thumbsup-
nieuw elleboogje gehaald(tering die krengen zijn duur -gert-) , gemonteerd, draad dol in thermostaathuis...
ahfijn, gefixt met wat kunst, lekdicht,
rij een stukje, ontlucht enzo.. en zo te zien koppakking overleden,
laten we het optimistisch bekijken, ik heb weer (Zat) te doen -thumbsup-
-
Kak?!
Of indd optimistisch gezien:
Netjes getimed ("zie ginds komt de stoomboot") :D
-
Bekend euvel: thermostaat schiet kapot en vernielt de boel..... klote uitvinding -gert-
Liever ala 86c, ook niet briljant, maar beter als 6N.
-
Kak?!
Of indd optimistisch gezien:
Netjes getimed ("zie ginds komt de stoomboot") :D
de oliestoomboot? :D als het motortje de winter maar redt, vind ik het prima -naughty-
Bekend euvel: thermostaat schiet kapot en vernielt de boel..... klote uitvinding -gert-
Liever ala 86c, ook niet briljant, maar beter als 6N.
thermostaat doet het nog prima, niks raars aan te zien, gewoon teruggemonteerd,eerder het plastic wat al jaren oud is wat het op heeft gegeven
ik zag dat het pennetje DOOR het plastic was, en vermoed dat dat de oorzaak is geweest.. had al wat zitten googlen en meerder verhalen,of alleen het bruggetje die afbreekt en de motor die heet loopt..
en anders een avondje doorknallen met koppakking wisselen,beetje jammer maar as t zo is, moet t maar -klus-
-
Zou de thermostaat voor de zekerheid wel vervangen, want is mogelijk wel de veroorzaker:
als ie ineens open schiet, vernielt ie dat bruggetje. Nou is dat bruggetje erg fragiel, maar normaal
gaat een thermostaat geleidelijk open en niet als een torpedo....
Zus: "er komt heel veel rook onder m'n motorkap vandaan"
Ik: zucht, laat maar staan of afkoelen en in etappes naar huis, ik raap ff wat spul bij mekaar en kom eraan -klus-
-
de helft van het bruggetje is afgebroken, pinnetje is vast gaan zitten in t bruggetje, en zo geleidelijk alles kapot geduwd..
heb 2 weken geleden mijn thermostaat vervangen,en hij springt niet uit elkaar in kokend water, dus zal wel goed zitten.
komt ook eens bij dat ik afgelopen weekend al flink onderhoud heb gepleegd aan t ding, een kogel die alle kanten op kon, incl 3 mm omhoog, remblokken, vloeistof.kan t tot mijn loon ook niet lijden -klus-
-
Lekker bezig :) Klote dat het tegen zit maar optimisme is altijd een goede tactiek voor alles -thumbsup-
-
nog geen week later na het vervangen van het elleboogje, duwt de thermostaat het schroefdraad dol. -gert-
nja, boutje er in, doll. boutje met tywrap(om ruimte op te vullen) en het zit tot op de dag van vandaag nog steeds dicht
ik zie het allemaal wel
grote kans dat mn meid volgend jaar er in gaat rijden, tegen die tijd maar op zoek naar een polo2 -naughty-
-
Ook zo'n vakkundige uitvinding: schroef met hele grove spoed in 't plastic draaien......
Das niet gemaakt om meerdere malen te gebruiken....
Bij een 86c thermostaathuis heb ik nog welles een platte moer achterop de boutjes gefriemeld:
weet alleen niet of dit bij een 6N huisje ook kan -dunno-
-
Ja dat thermostaathuis is niks nee. Maar hij lekt nog steeds niet -thumbsup-
Frikandel loopt enig sinds goed nu. Lange trappers power. Inclusief olieverbruik -uitlachen-
https://youtu.be/fP_m-0q_uEw
-
onder het motto, leuk
https://www.youtube.com/watch?v=EL06QGVso7E
ff door naar 1:08
-
zo, was me een dag vandaag
sjon kwam een veerpootje ophalen, lekker lopen ouwehoeren,veel plezier ermee, was gezellig -thumbsup-
maat van me kwam langs om te helpen met de bakwissel,omdat 4 handen veel beter werkt als 2 handen
desondanks nog een beste klus(zonder brug enzo), bak was er zo af maar er op.. -gert-
half uur worstelen en de bak zat er op, motor in de steunen gehangen en van de week maar weer verder..
de bak die er af gekomen is gaat dit jaar voorzien worden van een quailife diff,alleen omdat het mijn daily moet worden in het voorjaar heb ik nu gekozen voor een andere bak.
-
Meeste tijd verloren met ouwehoeren dus :)