Ik heb nu een golfje2 met een 2E2 carb (jieeeehaaaa
), met een zelfde soort 'probleem'.
start prima, loopt koud erg mooi, maar warm doet ie ook zo'n 1500 toeren. Haal ik met mijn hand het palletje van de choke/stationair stelplaat terug, dan loopt de motor keurig stationair.
Heb ik een tijd met de auto gereden (zeg een minuut of 10), dan is duidelijk te merken dat de choke/stationair stelplaat niet op je juiste plek komt. Ik heb de auto net een paar dagen, heb de filterbak er nog niet af gehaald om te kijken wat het probleem is. Ik zie wel dat de gaskabel slap hangt bij stationair draaien, de stelplaat houdt de aanslag van de gaskabelbediening dus iets tegen ==> verhoogd toerental..
Zou de choke (afgezien van de koelvloeistoftemp) ook een 12V voeding krijgen van een thermoschakelaar (ik weet dat de egel dat wel krijgt), waardoor de stelplaat niet naar de juiste plek terugkomt bij warme motor?
Ik heb op mijn PC in Delft een handleiding van de 2E3 en 2E2 carb liggen, maar die heb ik niet hier in Groningen...