Auteur Topic: vervangende carb, hoe zit dat met de 3 trapschijf en verdere afstelling?  (gelezen 1692 keer)

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: rare dingen, temperatuur van kvs?
« Reactie #15 Gepost op: vr, 11 dec 2009, 19:37:05 »
vandaag heb ik  de tijd genomen om er mee bezig te zijn,

het trapje ging wat stroef, dus die heb ik ingespoten met wd40,
vervolgens zelfde verhaal als ervoor maar t process is versneld.
dus op de snelweg weer hoog stationair, en snelweg af zakt het toerental wél sneller, dus t helpt.
maar niet helemaal goed.
« Laatst bewerkt op: za, 12 dec 2009, 16:52:29 door tim_j »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: rare dingen, temperatuur van kvs?
« Reactie #16 Gepost op: ma, 14 dec 2009, 10:54:29 »
hmm... RAARRRRR  -dunno-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: rare dingen, temperatuur van kvs?
« Reactie #17 Gepost op: ma, 14 dec 2009, 20:33:34 »
sterker nog,   -uitlachen-
de WD40 is uitgewerkt

nu blijft ie weer net zo lang hoog stationair lopen.
De mechaniek moet flink onder gesmeerd worden.
denk dat vet zoals Mobil grease wel blijft zitten met die hoge tempatuur. -dunno-
« Laatst bewerkt op: ma, 14 dec 2009, 20:41:04 door tim_j »

Offline roy 1.6

  • Non-Register lid
  • Berichten: 6
Re: rare dingen, temperatuur van kvs?
« Reactie #18 Gepost op: di, 22 dec 2009, 19:00:17 »
Of keramisch vet, of molykote

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: rare dingen, temperatuur van kvs?
« Reactie #19 Gepost op: zo, 14 feb 2010, 12:34:26 »
Na een aantal weken heb ik het probleem nog steeds niet kunnen vinden, daarom heb ik de 2e3 die nog op de plank lag erop geschroefd.
Nadat ik m overgezet heb starte die wel.
beetje rumoerig starte die na een paar slagen, heb de motor 5 minuten laten lopen om te kijken of het goed gaat, toen afgezet om vandaag maar eens een rit te gaan maken.
wil ik vandaag starten; accu leeg. dus de auto van m'n vader ernaast gehouden en met kabels geprobeerd te starten; startmotor draait nu wel maar start niet   -dunno-
helpen met het gaspedaal levert wat gegorgel op maar loopt niet op eigen kracht.
De benzine lucht is wel goed te ruiken.
Bij het overzetten ontbrak de bellenafscheider die heb ik overgezet van de oude.
hij liep wel tegelijk. nu wil die niet, weinig teken van leven maar wel stinken naar benzine.
« Laatst bewerkt op: di, 02 jul 2013, 22:42:33 door tim_j »

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: rare dingen, temperatuur van kvs?
« Reactie #20 Gepost op: zo, 14 feb 2010, 12:35:29 »
even erbij,

Het gasklepje bovenop de carb staat altijd dicht ook na gas ingedrukt te hebben op contact.
ook is deze nat van benzine.Volgens mij hoort dit klepje altijd op een kiertje te staan en droog te zijn?
« Laatst bewerkt op: zo, 14 feb 2010, 12:40:56 door tim_j »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: rare dingen, temperatuur van kvs?
« Reactie #21 Gepost op: zo, 14 feb 2010, 12:42:23 »
Heb je wel vonk?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: rare dingen, temperatuur van kvs?
« Reactie #22 Gepost op: zo, 14 feb 2010, 12:58:18 »
Hoe kan ik dat meten? (het lijkt me pijnlijk om de bougie in de hand te houden -naughty-)

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: rare dingen, temperatuur van kvs?
« Reactie #23 Gepost op: zo, 14 feb 2010, 13:37:03 »
Hoe kan ik dat meten? (het lijkt me pijnlijk om de bougie in de hand te houden -naughty-)

Bougie tegen blok aanleggen en starten, dan zie je een vonkje

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: rare dingen, temperatuur van kvs?
« Reactie #24 Gepost op: zo, 14 feb 2010, 14:04:46 »
oke, heb ik gedaan.
resultaat:   4 zeiknatte bougies en alle 4 hebben vonk.

wat nu controleren
M'n Pa had het idee dat 't die té veel benzine kreeg en niet kan verwerken en daarom niet aan slaat.


Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: rare dingen, temperatuur van kvs?
« Reactie #25 Gepost op: zo, 14 feb 2010, 14:28:36 »
zo na wat problemen na het plaatsen van de vervangende carb, toch aan het draaien gekregen.
aanvankelijk is er iets niet goed gesteld met de 3 traps schijf.

het probleem van het niet willen aanslaan lag aan het veertje die de 3traps schijf terug trekt in ruststand.
In de ruststand rust de pen tegen de 1-na bovenste trap.
Als de auto koud is loopt deze 1000 toeren stationair, zodra die warm is loopt deze 1300 toeren stationair.
dit zakt ook niet na een paar minuten, het mechaniek loopt wel soepel.

stel ik het toerental warm op 1000 toeren, loopt de motor niet prettig en schommeld en bibberd.
Ook heb ik het CO gesteld volgens een stelregel;  helemaal in, 2 slagen uit.
waar ligt het aan dat de carb rottig draait op 1000 toeren,

Heeft het CO er wat mee te maken?

Als de schroef helemaal in gedraaid is, staat deze dan volledig open of gesloten?

« Laatst bewerkt op: wo, 17 feb 2010, 21:14:57 door tim_j »

Offline tim_j

  • Non-Register lid
  • Berichten: 202
  • Geslacht: Man
  • wie niet hard gaat! moet eerder vertrekken....
Re: vervangende carb, hoe zit dat met de 3 trapschijf en verdere afstelling?
« Reactie #26 Gepost op: ma, 22 feb 2010, 22:21:58 »
hoe kan het ook anders, de vervangende carb heeft dezelfde problemen. Ik begin me nu af te vragen of het wel de carb is -dunno-
« Laatst bewerkt op: di, 23 feb 2010, 10:42:14 door tim_j »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: vervangende carb, hoe zit dat met de 3 trapschijf en verdere afstelling?
« Reactie #27 Gepost op: wo, 24 feb 2010, 11:11:52 »
Ik heb nu een golfje2 met een 2E2 carb (jieeeehaaaa  -boehoe- ), met een zelfde soort 'probleem'.

start prima, loopt koud erg mooi, maar warm doet ie ook zo'n 1500 toeren. Haal ik met mijn hand het palletje van de choke/stationair stelplaat terug, dan loopt de motor keurig stationair.
Heb ik een tijd met de auto gereden (zeg een minuut of 10), dan is duidelijk te merken dat de choke/stationair stelplaat niet op je juiste plek komt. Ik heb de auto net een paar dagen, heb de filterbak er nog niet af gehaald om te kijken wat het probleem is.  Ik zie wel dat de gaskabel slap hangt bij stationair draaien, de stelplaat houdt de aanslag van de gaskabelbediening dus iets tegen ==> verhoogd toerental..

Zou de choke (afgezien van de koelvloeistoftemp) ook een 12V voeding krijgen van een thermoschakelaar (ik weet dat de egel dat wel krijgt), waardoor de stelplaat niet naar de juiste plek terugkomt bij warme motor?
Ik heb op mijn PC in Delft een handleiding van de 2E3 en 2E2 carb liggen, maar die heb ik niet hier in Groningen...
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983