Auteur Topic: vocht in het interiëur  (gelezen 952 keer)

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
vocht in het interiëur
« Gepost op: ma, 28 dec 2009, 19:33:10 »
Mijn Polo is toch wel zo vochtig van binnen. De druppels zit op de voorraam en ook op de achterraam -boehoe-. Vooral als het vriest, dan kan dat behoorlijk lastig zijn, kun je zowel buiten als binnen krabben -nana-.
Op het forum heb ik al een aantal mogelijke optie gezien waar ik het zoeken moet.
De accubak heb ik gerepareert met dat zwart goedje waar je ook slechte dakgoot mee repareren kan, dus die is dicht.
Nu vraag ik mij af zit er aan de binnenkant van de achterspatborden ook folie, of alleen op de deuren.
Als de voorruit lekt waar lekt die dan meestal ?
Nieuwe rubbers waar kun je die kopen, en zijn die per meter te koop, zijn die allemaal even dik, en heeft er iemand een idee van de prijs -naughty-
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: vocht in het interiëur
« Reactie #1 Gepost op: ma, 28 dec 2009, 22:20:04 »
Heb je al een in je koffrerbak gekeken? Zou kunnen dat hij ergens bij de achterlichten lek is!
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: vocht in het interiëur
« Reactie #2 Gepost op: ma, 28 dec 2009, 22:22:07 »
Bij mijn Polo (bj. 7/94, 362.000 km, staat altijd buiten) houd ik het vocht goed binnen de perken met/na de volgende maatregelen:

1. auto rondom controleren op lekgaten en zonodig repareren (vorig jaar bij mij: accuwak en binnenschermen achter);
2. portier en achterkleprubbers regelmatig met sopje schoonmaken en drogen;
3. rubbers insmeren met spul waarmee ze ritsen van duikpakken smeren (te koop bij duiksportzaken);
4. randen van portieren en klep die tegen de rubbers sluiten OOK goed schoonmaken;
5. controleren of portieren/klep goed aansluiten in gesloten toestand en zonodig hang/sluitwerk bijstellen;
6. Bizon vochtvreter in je auto zetten en regelmatig leeggieten (en oppassen dat het bakje niet omvalt, want het is vies spul)

Succes!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: vocht in het interiëur
« Reactie #3 Gepost op: ma, 28 dec 2009, 22:23:35 »
deurfolie nog wel heel/aanwezig?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: vocht in het interiëur
« Reactie #4 Gepost op: di, 29 dec 2009, 08:41:05 »
Heb je al een in je koffrerbak gekeken? Zou kunnen dat hij ergens bij de achterlichten lek is!

De plaats van het reservewiel is het helemaal droog -thumbsup-.
Alleen merkte ik wat vocht links en rechts achter de wielkasten. Vorige eigenaar heeft daar een soort zwart stof aangebracht, en die is onderlangs vochtig/nat. Waar dat vandaan komt weet ik (nog) niet.
Gisteren heb ter hoogte van de scharnieren van de achterklep vuil weg gehaald, dat was toch behoorlijk wat, zowel links als rechts.

Is er een manier om erachter te komen, of het lekt bij de achterlichten. Wat zou je daar al dan niet preventie aan kunnen doen ? Is siliconenkit een optie, of is er iets doeltreffenders -klus-
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: vocht in het interiëur
« Reactie #5 Gepost op: di, 29 dec 2009, 11:19:01 »
6. Bizon vochtvreter in je auto zetten en regelmatig leeggieten (en oppassen dat het bakje niet omvalt, want het is vies spul)

Ik kom er altijd net te laat achter :) vandaar dat m'n auto nu van binnen ook nat is. en omdat ik er een aantal uur een zijknatte doek in heb gelegd die ik nodig had om van m'n plek af te komen op een ijsweg  :)
met dit weer (vriezen en sneew) zijn auto's ook wat vochtiger, veel sneew wat de auto in gaat maar er weer moeilijk uit gaat.
ik heb gelukkig rubbere matten, kon vanochtend een plasje ijs zo uit de auto kiepen :D

heb je een dakraam? kan me nog goed herinneren dat ik bij het slopen van een polo met orgineel dakraam een bevroren lekspoor kon volgen, vanaf de bodem via de b-stijl naar het dakraam. ivm met sloop heb ik niet gekeken waar bij het dakraam..
maak je eigen regensimulator met een tuinslang + trekbandjes + trap + waterkraan :) en ga in de auto liggen, zo kun je de lekkages goed opsporen..
bij het achterlicht heb ik ook vaak lekkages gezien.  (maar wacht wel ff tot het weer een aantal dagen boven de 0 is :))
« Laatst bewerkt op: di, 29 dec 2009, 11:26:09 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: vocht in het interiëur
« Reactie #6 Gepost op: wo, 30 dec 2009, 16:08:47 »
Gelukkig heb ik geen dakraam -nana-, dus daar hoef ik geen zorgen over te hebben.
Gisteren maar eens een navulling voor de vochtvreter gehaald, had al meteen resultaat. De ruiten waren nu eens niet beslagen, en toch al wat water op gevangen. -thumbsup-
Als het straks wat beter is buiten heb ik er al weer een klusje bij. Folie in de deuren vervangen de folie heb ik al -thumbsup-.
Maar met dit weer is het geen lolletje om buiten aan een koude en natte auto te klussen. Je beter ergens  -prut- creatief afwachten.
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: vocht in het interiëur
« Reactie #7 Gepost op: za, 02 jan 2010, 18:17:29 »
Met mijn na vulling die ik vandaag heb vervangen,kon je zo iemand nock-out mee gooien :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: vocht in het interiëur
« Reactie #8 Gepost op: zo, 17 jan 2010, 12:02:18 »
Inmiddels is er een 'nieuwe' bodem in de accubak gelast, en lijkt het vochtprobleem verleden tijd. Ik ben benieuwd -thumbsup-.
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: vocht in het interiëur
« Reactie #9 Gepost op: zo, 17 jan 2010, 14:25:17 »
Dat kan al een heel hoop schelen als je geen accuwak meer hebt -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: vocht in het interiëur
« Reactie #10 Gepost op: di, 19 jan 2010, 17:53:10 »
:D die ouwe tijd.. he? water op de bijrijdersmat? er heeft in geen weken niemand gezeten..  -boehoe- (was zonder rubbermatten ook nooit opgevallen(topmatten -thumbsup-))
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen