De newbie/nOOb heeft weer eens een vraag;
Voor het maken van het inlaatspruitstuk voor de motorfietscarbs heb ik een vrijwilliger weten te strikken...!
Hij vraagt nu alleen om een aantal maten, alvorens daadwerkelijk aan de slag te kunnen...
Wat weet ik?
Ik heb de pakking van het originele inlaatspruitstuk meegegeven voor de maten op de kop (boven de inlaatpoorten zitten nog 2 gaten boven cilinder 2 & 3, kan ik die negeren?)
De carbs zijn van een CBR600, met inlaatmaat 34, en ik weet dat ik voor het verloop ook een benzineslang nodig heb van maat 38...
Maar nu...:
Welke lengte gebruiken jullie bij de pijpjes (uitgaande van de 2 rechte op poort 2&3?
En welk verloop hebben de pijpjes op poort 1&4, ofwel: hoeveel verschilt de hartlijn begin-eind (oftewel: wat is de kromming)?
Deze vragen omdat hij aan de gang wil gaan, maar ik de carbs helaas nog niet binnen heb (en dus niet kan meten).
Ik zie ook op foto's in andere topic's dat jullie op de pijp voor de eerste cilinder vanaf stroomverdeler een extra pijpje laten komen... Waar is dit precies voor?
Thnx! Geert