Beste medeforummers,
Laten we het dus simpelweg bij wiep kW en wiel Nm houden, dan is het allemaal duidelijk.
Dussssssss.........
Alle zover genoemde getallen zijn wielvermogen en wielkoppel, zelfs wanneer ze in archaische pk's genoemd zijn.
In mijn topic heb ik de twee vermogens indicatoren ook allebei gebruikt en vind dat we nu maar eens van indicatoren af kunnen stappen die nog gerelateerd zijn aan paardgetrokken rijtuigen...
We staan nu eindelijk bij de start van electrisch aangedreven voertuigen en dan is het wel zo makkelijk om meteen vergelijkbare kW's te gebruiken.
Het grootste deel van de wereld was dat al overeengekomen toen het "S.I." verdrag ondertekend werd.
Een bijkomend voordeel van wielgemeten waarden is dat je niet hoeft "terug te gokken" naar een krukaswaarde waar je toch geen donder aan hebt behalve dan dat het stoerder klinkt omdat het grotere getallen zijn.
Back on topic dus, want Sjon z'n auto staat hier op het spel en zodra ik die win wil ik liever geen onduidelijkheden hebben.
Groet, Jan.