Auteur Topic: Wie is btracing?  (gelezen 28617 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is btracing?
« Reactie #120 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 00:29:36 »
Als je connector (te) nat is, dan kan een andere sensor hetzelfde beeld geven, hè?! Heb je 'm nou eerst even drooggeblazen?
Denk dat als-ie het morgen weer doet, dat dat eerder is vanwege het verdampen van het vocht uit je connector dan vanuit de geresete computer?!
Niet te lukraak dingen gaan doen, rustig blijven en logisch nadenken!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #121 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 00:50:29 »
Heb de connecter ook los hangen ja en droog geblazen, evenals de sensor. Hielp beide (nog) niet. Heb de accu los gehaald zodat de computer niet 'weet' dat de sensor los is geweest zegmaar. Bij nieuwe(re) wagens is dat volgens mij nog wat kritischer. Maar goed we zien wel. Laat ik maar van het slechtste uit gaan.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is btracing?
« Reactie #122 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 05:17:19 »
als je nieuwe trommels plaatst, gewoon nieuwe lagers plaatsen. Vaak zitten die al bij nieuwe trommels. Oude lagers kan namelijk zijn dat je de lagerschalen kapot slaat als je ze uit de trommel probeert te krijgen. Sowieso zijn het slijtagedelen, dus zekere voor het onzekere, gewoon vervangen dus, de kosten zijn het ook niet.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #123 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 05:25:44 »
Jij bent vroeg, net als ik trouwens. Kon niet echt slapen. Wagen knaagt aan m'n geweten... Ik was wel van plan eigenlijk om als ik m'n nieuwe trommels plaats er ook nieuwe lagers voor te bestellen. Kost niet veel extra dus why not?
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Wie is btracing?
« Reactie #124 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 08:44:16 »
t is meer: why wel?

als je de trommels vervangt en het lager niet zul je ze er uit moeten kloppen en daarna in de nieuwe moeten plaatsen.
Dat gaat wel, maar waarschijnlijk niet zonder beschadigingen.

Daarbij: het plaatsen van een nieuw setje doe je (volgens mij gebruikt iedereen hier dit handigheidje) het oude setje om em zonder beschidigingen er in te kloppen.
(oude ring op de nieuwe zodat je kunt hameren op een oppervlak dat mag beschadigen  :) )

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Wie is btracing?
« Reactie #125 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 11:55:47 »
@Roel; post wel goed gelezen? @ self; post van Roel wel goed gelezen -dunno- -naughty-


De conclusie van BT is volgens mij dat hij liever nieuwe lagers plaatst, omdat het toch niet veel kost, dus Why not :)

@Rutger; een lagerschaal sla je echt niet zomaar kapot  bij het demonteren   -klus-


@BTRacing; nieuwe trommels, nieuwe lagers. Niets irritanter dan de hele boel weer loshalen omdat je op een paar tientjes hebt bezuinigd. En ja, dat is mij inmiddels een paar keer overkomen :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is btracing?
« Reactie #126 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 23:21:02 »
Jij bent vroeg, net als ik trouwens. Kon niet echt slapen. Wagen knaagt aan m'n geweten... Ik was wel van plan eigenlijk om als ik m'n nieuwe trommels plaats er ook nieuwe lagers voor te bestellen. Kost niet veel extra dus why not?

Op het tijdstip van je post zat ik al in de auto om naar werk toe te gaan, terwijl ik pas om 7 uur begin. irritante busverbinding. Gelukkig volgende week middagdienst, wat dus iets gunstiger is om sochtens dingen te doen.

@martijn: als jij het zegt. maargoed, beschadigen kan het wel, en nieuwe lagertjes kosten de wereld niet, zeker met nieuwe trommels, kun je beter gelijk vervangen, ben je voorlopig weer van de ellende af en komt t niet snel voor dat je alles weer los kan halen. Of je moet zo dom zijn het lagervet te vergeten...

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #127 Gepost op: za, 18 jun 2011, 23:38:43 »
De auto staat inmiddels binnen bij m'n broer, hij was erg slecht gekeurd. De baas heeft 'm opnieuw nagelopen en kwam wat dingetjes tegen. Die ga ik nu fixen, o.a. remleidingen achter en stuurhoes. Geen probleem maar die motorloop blijft beroerd, stationair lopen ho maar en gehakkel en gestotter.

Via dealextreme.com heb ik vanavond maar een odb2 scanner gekocht + verloopstekkertje. Het is de u281 geworden, de goedkoopste (totaal 36 dollar kwijt, geen geld joh).
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #128 Gepost op: di, 21 jun 2011, 21:03:08 »
Vandaag een nieuwe stuurhoes erop gezet (officieel VW) en eergisteren al de remleidingen vervangen. Om het gestotter en ge-uitval tegen te gaan heb ik ook verschillende massa punten in de motorruimte opgeschuurd en schoon gemaakt. De kabel welke vanaf de dynamo loopt heb ik ook even los gehad en opnieuw ingewikkeld, deze was namelijk een beetje beschadigd.

Morgen ga ik denk ik maar een nieuwe VW temp sensor halen en hopen dat het dan allemaal is opgelost. Is dat niet het geval, dan weet ik het echt niet meer. De wagen is helemaal klaar voor de APK op z'n stationaire loop/uitvallen en gehakkel en gestotter na.

Mijn vermoeden blijft bij het motormanagement liggen. Als ik gas geef met de hand + de deksel is van de braadpan, dan zie ik 'm op de momenten van stotteren/inhouden dat er niets ingespoten wordt.
« Laatst bewerkt op: di, 21 jun 2011, 21:06:34 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #129 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 10:01:24 »
Op goede hoop een origineel VW blauw temp sensor gehaald. Helaas, geen effect. Volgende verdachte, de Lambda?

/edit:

- Lambda los gehaald, voorzichtig schoongemaakt en weer terug geplaatst. Liep weer wat anders. Maar nog steeds gaar.
- Stappenmotor vervolgens los gehaald, motor liep meteen anders. Vervolgens met gas geven geen gehakkel, op een enkeltje na. Verder liep de motor nu gewoon stationair! HOEZEE!

--> bellen met VW dealer: nieuwprijs 226,- euro -boehoe-

- vanmiddag komt de groene Steilheck van de vriendin even langs, dan ga ik even de stappenmotor omzetten en kijken wat het doet



« Laatst bewerkt op: wo, 22 jun 2011, 12:01:27 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is btracing?
« Reactie #130 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 13:25:38 »
stappenmotor? waar zit die dan? Kun je daar geen 2e handse voor zoeken? sloperij bijvoorbeeld? Wellicht via ebay veel goedkoper en nieuw te vinden ook?

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #131 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 14:01:50 »
Stappenmotor zit op het gasklephuis. Zit zo'n ding op wat tegen de gashendel op het gasklephuis aanduwt. Heb nu de groene Steilheck hier staan, daar gaat het ding zo af  -naughty-  -klus-.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #132 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 15:12:05 »
En jawel, andere stappenmotor erop van de steilheck, hij blijft inhouden en hakkelen. Jippie! Vacuumslang vanaf de rembekrachtiger heb ik ook los gehad, die trekt geen valse lucht / is niet lek. Misschien dat toch dan de draadboom gaar is? Blegh!
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Wie is btracing?
« Reactie #133 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 15:27:10 »
Op andere plekken geen valse lucht? Een monopoint heeft toch ook een voetpakking?

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #134 Gepost op: wo, 22 jun 2011, 16:07:18 »
Voetpakking is vorig jaar uit voorzorg vervangen. Zou ansich wel kunnen, maar toch. Het rare is dat het probleem zich 'opeens' na het sleutelen afgelopen donderdag voordeed.

// EDIT!

Hij doet het weer! Wat was de oplossing? Computers wisselen (of gewoon helemaal los hebben). De groene polo zit nu de computer van de coupé in en de coupe zit de groene in, het werkt goed en ik kan gewoon weer normaal gas geven. Morgen snel apk regelen!

// EDIT 2

Inmiddels APK erop gekregen, heel fijn! En wat betreft het computers wisselen, ik heb de connector al los gehad, maar dat werkte niet. Ik denk dat heel de computer of ECU (hetzelfde toch?) pas echt werkt. De connector blijft namelijk zonder de ECU los te maken met z'n 3 schroeven namelijk er een stukje nog insteken.
« Laatst bewerkt op: do, 23 jun 2011, 12:12:27 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego