Auteur Topic: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980  (gelezen 210963 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #195 Gepost op: di, 23 dec 2008, 19:51:43 »
Mijn broer de mazzelaar!
Meteen een testrit van 100 km.

Als hij heel aangekomen is laat ik het weten.

Heel is hij aangekomen.
Om mijn broer te citeren:

Dat doe ik nooit meer. De eerste meters van een nieuwe auto op de snelweg mag je toch echt zelf doen.

Was dus geen onverdeeld succes.
Iets met de remmen.
Dat, gecombineerd met mist, hebben een zeer onplezierige rit opgeleverd.

We zaten net te eten dus meer info volgt.

Mijn stiefvader gaat straks een testritje maken.
Ik ken die testritjes dus ben benieuwd hoe veel bandenprofiel er straks over is.

In ieder geval kan hij dan meteen vertellen wat ik allemaal nog moet doen voor ik naar rotterdam rijd.

Als mijn broer meeleest:
Mijn dank is groot en mijn excuses voor het ongemak zo mogelijk nog groter  :)

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #196 Gepost op: di, 23 dec 2008, 20:03:15 »
 -wtf- das fijn in de mist... mooi dat ie heel aangekomen is! Je broer dan he  :D de polo ook natuurlijk!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #197 Gepost op: di, 23 dec 2008, 20:07:18 »
-wtf- das fijn in de mist... mooi dat ie heel aangekomen is! Je broer dan he  :D de polo ook natuurlijk!

idd dat geldt voor beide.  -ja- -ja- -ja- -ja-

Ben benieuwd wat het nu uiteindelijk was / is.
De keurder was namelijk erg te spreken over de remmen en de remkracht verdeling.

Ik zal het straks wel horen.
Ik hoop dat het dan iets is als schijven en blokjes. Das natuurlijk zo gedaan.
Mogelijk de schijven krom  -dunno-

Mogelijk dat ik er vooraf niets van heb gemerkt bij gewoon remmen.
Ik had namelijk nog een vochtvreter in de auto staan dus heb geen noodstop gemaakt.
Heb toen niets bijzonders gevoeld.

Wordt vervolgd.

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #198 Gepost op: di, 23 dec 2008, 21:36:04 »
Broertje misschien een dikke bmw met extreme rembekrachtiger gewent?

Rekordc
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #199 Gepost op: di, 23 dec 2008, 21:48:24 »
Broertje misschien een dikke bmw met extreme rembekrachtiger gewent?

Rekordc

dan zou je voor de gein eens een audi a6 avant uit 2005 moeten proberen -gert- Laatst een ruitje van vervangen dus toen ie klaar was reed ik m ff naar buiten trap de rem iets in zat ik bijna met m'n hasses in de nieuwe ruit :D

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #200 Gepost op: di, 23 dec 2008, 23:02:19 »
Broertje misschien een dikke bmw met extreme rembekrachtiger gewent?

Rekordc

nope een audi 100 avant oldtimer met LPG   :D :D :D

Maar euh.

heb net de ervaringen doorgekregen van mijn stiefvader.
Autotje rijdt lekker pittig.
Remmen nog wel even nalopen. Maar verwacht niet veel bijzonders.
Was volgens hem meer dat mijn broer bang was om de auto te slopen aangezien het mijn 'oogappeltje' is.

Daarnaast maakt alles blijkbaar nogal wat herrie zonder vloerbedekking en verdere dempingsmatten.
En als je dan de auto niet vertrouwt hoor je opeens van alles. Ook omdat het niet je eigen auto is.
Vooral als achterin nog een jerrycan staat met 5 liter benzine die vrolijk over de kale bodemplaat heendanst :)

Het is allemaal goed gegaan.
Nog wel even mijn broer extra bedanken tweede kerstdag.

Het resultaat is het belangrijkste:
De polo is gekeurd en staat inmiddels bij mijn ouders waar ik dit weekeinde naar toe ga.
En daarna gaat hij mooi in de garage en uit mekaar.  -love-

Uiteraard niet voordat ik even een paar 'rondjes' ben gaan rijden om em uit te proberen en, wie weet, nog even bij Geert langsga voor die beloofde kop koffie  :)

 

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #201 Gepost op: di, 23 dec 2008, 23:14:22 »
Hee Roel super man -klappen- Dat worden 3 feestdagen bij jou thuis.

Natuurlijk maakt alles meer herrie zonder dempings materiaal maar zolang je geen hele vreemde dingen hoord zal er niet zoveel mis zijn toch?


Succes en veel plezier met rondjes rijden het weekend -thumbsup-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #202 Gepost op: di, 23 dec 2008, 23:18:50 »
Mwoah, wij hebben ook Audi 100 (Avant) gereden, en het verschil in rijgeluid met een Polo I zonder demping is toch wel aanzienlijk... :D
Daarnaast kan ik me zo voorstellen dat de bandjes wellicht ietwat vierkant en de schijfjes ietwat krom zijn? Een eerste ritje in het donker in de mist (de snelweg tussen Weert en Stein is onverlicht) in de geliefde auto van je broer maakt je dan idd wellicht wat onzeker?!
Mooi man, dat-ie goedgekeurd is om gekeurd te worden in Breda?! -ja- :D -thumbsup- -prut-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #203 Gepost op: wo, 24 dec 2008, 00:15:44 »
Toppie Roel!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #204 Gepost op: wo, 24 dec 2008, 08:05:55 »
Mwoah, wij hebben ook Audi 100 (Avant) gereden, en het verschil in rijgeluid met een Polo I zonder demping is toch wel aanzienlijk... :D
Dat geloof ik graag
Daarnaast kan ik me zo voorstellen dat de bandjes wellicht ietwat vierkant en de schijfjes ietwat krom zijn?
Bandjes niet. Er zijn andere banden onder gekomen angezien de velgen moeten worden gerestaureerd.
Dus de spaakvelgen die eerst onder de LX zaten liggen er nu onder.
Schijven kunnen natuurlijk, maar zo ver ik begreep viel het allemaal dus wel mee.

(de snelweg tussen Weert en Stein is onverlicht) in de geliefde auto van je broer maakt je dan idd wellicht wat onzeker?!
Dat lijkt mij dus ook, maar had ik vooraf niet over nagedacht.
Mooi man, dat-ie goedgekeurd is om gekeurd te worden in Breda?! -ja- :D -thumbsup- -prut-
Wordt jij nu eerst maar eens beter  :)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #205 Gepost op: wo, 24 dec 2008, 12:25:49 »
hierbij wat foto's

(zoals beloofd)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #206 Gepost op: wo, 24 dec 2008, 12:26:59 »
foto's 2

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #207 Gepost op: wo, 24 dec 2008, 12:27:46 »
en nog eentje van de roest op de deuren (bij tl-licht)

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #208 Gepost op: wo, 24 dec 2008, 17:56:20 »
 -love- -thumbsup-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #209 Gepost op: do, 25 dec 2008, 13:10:09 »
vanochtend even wezen spitten.

De 1f GT heeft een HH motor.
Volgens de tabellen is deze geleverd met een aantal bakken met de codes:
GD, GG, GS en GU.
Ik kan echter uit de overzichten niet herleiden welke op de GT heeft gezeten.
Wil namelijk toch even de mogelijkheden bekijken om er een 5 bak in te zetten.
Dit moet echter niet ten koste gaan van de verhoudingen onderin.
Dus zoek even de overbreng verhoudingen die er nu in zitten.


http://www.polo86c.nl/info/versnellingen.shtml
Heb deze info gebruikt en uiteraard de zoekfunctie, maar kom niet echt verder.
Vooral de 3 en 4 leveren een verschil op.

Blijkbaar rijdt hij nu max 165 en volgens mijn stiefvader, die dit dus al heeft gehaald met de rode, (de *******, kon het weer eens niet laten  :D :D :D ) moet daar toch wel wat meer uit te halen. Dit uiteraard in combinatie met toch hoge toeren in de 4.

Of ik het ook doe weet ik nog niet.
Wilde em eigenlijk zo origineel mogelijk laten.
Maar bekijk ondertussen even de opties omdat de auto zelf nog steeds zo'n 250 km verwijderd staat en ik dus toch niks anders te doen heb.  -wtf-

(ondertussen wacht nog steeds een blauwe op een motorwissel)

Ondertussen ben ik met iemand in gesprek over twee nieuwe deuren en voorschermen origineel 1f VAG en zonder deuken, roest of krassen. Dus ook dat loopt voorspoedig.