Auteur Topic: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980  (gelezen 210985 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #255 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 13:39:44 »
droogkl**t

 :D


Net aan de lijn gehangen met Denemarken.
Helaas is het parafandeel niet meer leverbaar en heeft men het ook nergens meer op voorraad.  -boehoe- -boehoe- -boehoe-
Wordt dus, als het erg tegenvalt, met de hand laten namaken.

Ze hebben trouwens ook een nederlands verkooppunt (praat een stuk makkelijker)

www.scheemder-autoparts.nl

Met hem afgesproken dat ik een lijstje mail van de onderdelen van een polo 1
Dan geeft hij aan wat er nog leverbaar is.
Dat zet ik dan wel weer in de betreffende topic op het forum.  :)

(edit: mail is inmiddels verzonden)
« Laatst bewerkt op: wo, 07 jan 2009, 13:57:54 door RoelG »

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #256 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 18:32:00 »
doe dan ook gelijk ff lijstje met polo 2 delen  -thumbsup-

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #257 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 19:37:35 »
Helaas is het parafandeel niet meer leverbaar en heeft men het ook nergens meer op voorraad.  -boehoe- -boehoe- -boehoe-

ik heb een parafanhoekje van een golfje 1 gepakt en dat komt heeeeel dicht in de buurt, ( heb ik toen destijds in mijn blauwe 1f gelast, kan alleen zo 1 2 3 geen foto's vinden)

topic gevonden
« Laatst bewerkt op: wo, 07 jan 2009, 19:40:31 door Pieter1f »
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #258 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 22:13:49 »
@ pieter  -thumbsup- Daar hebben we natuurlijk wat aan.

Wel een abrupt end aan dat topic   -wtf-

Heb volgens mij wel een ander deel nodig.
Om die reden vroeg ik mij eerder ook af of polo 2 misschien zelfs zou passen.
Maar kan me voorstellen dat golf 1 ook in dit deel niet verschilt.

Hieronder het stuk wat ik denk nodig te hebben zonder dat ik het heb kaalgemaakt.
Kan natuurlijk altijd nog tegenvallen

@ Ghop: Mail is al verstuurd. Ik zou zeggen: Informeer even. Ik wacht eerst even af of ik reactie krijg op mijn waslijst  :D :D :D
« Laatst bewerkt op: do, 08 jan 2009, 08:05:08 door RoelG »

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #259 Gepost op: do, 08 jan 2009, 06:43:54 »
@ pieter  -thumbsup- Daar hebben we natuurlijk wat aan.

Wel een abrupt end aan dat topic   -wtf-

Heb volgens mij wel een ander deel nodig.


dat deeltje zit er niet aan.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #260 Gepost op: do, 08 jan 2009, 23:49:40 »
dat dacht ik al.

tijdens de meeting maar eens "zoek de verschillen" spelen met een typ 2  :D :D :D

Wie weet brengt dat soelaas

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #261 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 18:28:35 »
Gezien zijn huidige functie als 'daily' weinig nieuws op het front van de GT.

Vandaag toch maar eens gaan sleutelen.

Volgende problemen.

Metertjes
De temp meter doet het niet.
Sensor verwisselt. Geen soelaas.
Voor mijn gevoel komt hij nu wel een beetje maar das meer een geveol als dat ik het ook duidelijk heb kunnen waarnemen.
Ook het lampje knippert niet even bij starten.
Tegelijkertijd doet de meter van de brandstoftank het ook niet.
Vandaag even er uitgedraaid en de stekkertjes enz schoongemaakt.
Het systeempje ziet er goed uit en is niet verroest.

Geen resultaat dus.
Iemand enig idee? Krijg het gevoel dat de tellerunit gewoon niet genoeg massa krijgt of zo, maar dan zou de rest het toch ook niet goed moeten doen.  -dunno-
Lampjes enz doen het namelijk wel.

Bezineleidingen
Daarnaast maar eens wat leidingen vervangen.
Het wad de bedoeling om er mee naar rotterdam te rijden en dan uit mekaar te schroeven.
Das anders gelopen.
Na een paar jaar stilstaan waren de benzineleidingen dus na deze nieuwe kilometers lekker gaan lekken.
Dat zit gelukkig nu weer goed.

Fan
De fan blies maar erg zwak en viel  af en toe helemaal weg.
De fan maar eens schoongemaakt en de contactjes schoongemaakt.
Blaast nu weer goed en valt niet uit.

Carb
De carb opnieuw afgesteld. Liep niet meer naar behoren na het reinigen van de carb. Bleek uiteindelijk een te hoge CO te zijn.
GT loopt nu weer als een zonnetje.
Enige waar ik mee zit is dat hij als ik de snelweg af kom opeens rond de 1400 toeren stationair loopt. Na twee stoplichten is dat weer weg. Dit doet hij alleen na de snelweg.

Ach, al met al weer lekker 2 uurtes in de garage kunnen sleutelen  :)








Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #262 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 18:55:34 »
Transistor blokje achterop de tellerunit? Zwart klein 3pootje die met 1 schroefje vast zit aan een koelplaatje.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #263 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 18:57:23 »
 -klus- -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #264 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 19:21:35 »
klinkt naar een te arm motortje dat nalopen 
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #265 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 20:19:21 »
klinkt naar een te arm motortje dat nalopen 

Je bedoelt die 1400 toeren na de snelweg?
Dus de CO staat nu weer wat te laag?
Hmm...morgen nog even sleutelen.
Anders woensdag even langs de garage en het gewoon maar even met meetapp. laten afstellen  :)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #266 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 20:20:45 »
Transistor blokje achterop de tellerunit? Zwart klein 3pootje die met 1 schroefje vast zit aan een koelplaatje.

Wat doet dit transistorplaatje?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #267 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 20:21:21 »
en controleer gelijk punten en ontstekings hoek
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #268 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 20:22:44 »
Wat doet dit transistorplaatje?

 spanningsregelaar ,net zoiets als op je dynamo . zodat ongeacht het aantal ingeschakelde verbruikes je meters de juiste waarde blijft aangeven . geloof dat je dash instrumenten op 9volt werkten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #269 Gepost op: zo, 18 jan 2009, 20:25:11 »
@Roel: al de zoekfunctie gebruikt?  -blabla-
Ik kan me herinneren dat de combi kapotte tankmeter + kapotte tempmeter vaker voorbij is gekomen?! Weet daarbij niet meer of het inderdaad Jorp's suggestie was, maar ík neem het zo van hem aan.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!