Auteur Topic: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980  (gelezen 211008 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #300 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 07:24:35 »
MAAR GOOI WEL EVEN DE ACCU LOS VOOR JE DE VOETPAKKING VERVANGT

anders wordt dat sleuteltje 10 ineens wel erg warm ( en goed verlicht )... Been there :) Done That... :)

das nog eens een tip.

--> Had ik dus niet aan gedacht.

 -thumbsup-  -hug-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #301 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 11:31:38 »
Gooi (niet overmoedig geworden zoals sommige ervaren monteurs) eigenlijk altijd de accu los bij klussen die meer behelsen dan 't checken/vullen/wisselen van vloeistoffen. -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #302 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 11:49:53 »
ik eigenlijk ook, maar had er in ieder geval niet over nagedacht dat dat nu echt noodzakelijk is  :)

Bij VW geweest. Onderdeel wordt niet meer geleverd.

Dus imitatie besteld. 60,-
Vanmiddag om 3 uur kan ik het komen afhalen.
« Laatst bewerkt op: wo, 21 jan 2009, 11:56:01 door RoelG »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #303 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 14:46:36 »
Poeh hé?! Ik dacht dat je gisteren wat overdreef, maar is inderdaad flink aan de prijs?! -gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #304 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 15:05:28 »
Liever duur dan helemaal niet te krijgen...  -ja-
Maar idd, leuk bedrag voor zoiets simpels.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #305 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 20:40:10 »
Accu losgooien: De juiste volgorde: Eerst de min ( massa )... en laat de + maar lekker zitten.

Denk er maar eens overna: d'r is een reden dat je de + niet als eerste loshaalt.

Been there, done that 2.  :)

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #306 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 20:52:32 »
onderdeel ligt klaar.
Helaas geen tijd meer gevonden om het op te halen.
Dat wordt dus dit weekeinde.

De teller geeft weer mooi temp en tank aan.
Helaas springt de temp af en toe helemaal naar max om daar te blijven staan.
Gaat dan pas weer terug na een tijd uitstaan.

Lijkt er dus op dat de temp sensor die ik er een week geleden in heb gezet het niet helemaal goed doet.
Aangezien ik de oude nog heb liggen en die dus waarschijnlijk nog prima in orde is ga ik die maar eens terugschroeven.
Kijken of het daarmee opgelost is.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #307 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 20:56:47 »
gelukkig kom ik ook zeer dicht bij de plus op de start motor als ik mijn carburateurs loshaal (enigste boutje is die van de steun naar onderzijde blok )

 maar bij een stockstandaard polo idd zodra je ook maar naar enige nabijheid van de directe plus dreigt te wijzen , de massa losknuppelen en de massa kabel goed wegleggen of in een droge poetslap wikkelen . kortsluiting met gereedschap op directe plus en massa kan tot vastgelast gereedschap leiden die dan door oververhitting van de accu een accu explosie kan veroorzaken . en rondspatten zwavelzuur  met explosie is geen levensvattende combinatie , maar met wat geluk een bezoekje van 3 weken beverwijk waard , en dat wil je niet meemaken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #308 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 21:24:24 »
Citaat
...met wat geluk een bezoekje van 3 weken beverwijk waard , en dat wil je niet meemaken .

Precies. zelfs niet op bezoek bij deze of gene.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #309 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 21:25:29 »
Precies. zelfs niet op bezoek bij deze of gene.

ach ik kwam met plezier naar je toe toen je met je blinde darm lag  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #310 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 21:27:00 »
Precies. zelfs niet op bezoek bij deze of gene.

Wat te denken wat dat met mijn GT-tje doet  -boehoe- -boehoe- -boehoe-

(  :D :D :D)

Nee, ff serieus. Dat wens je niemand toe.
Heb er (maar dan in rotterdam) een tijdje met mijn zoontje gelopen door een kopje thee en 2 seconden niet opletten.

Weer back on topic dan maar? Wordt hier zo mistroostig van.
Straks zegt mijn vrouw nog dat die polo gevaarlijk is en moet hij de deur uit :D :D :D

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #311 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 22:00:44 »
duuhh -gert-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #312 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 22:01:33 »
het gevaar schuilt nooit in het voorwerp ,maar in de persoon zijn eigen slimme boeren verstand  -hitit-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #313 Gepost op: do, 22 jan 2009, 19:16:52 »
het gevaar schuilt nooit in het voorwerp ,maar in de persoon zijn eigen slimme boeren verstand  -hitit-

Haha.  tja das een waarheid als een........ Of dat staat als een..........

ach nog meer gezegden lijkt me niet nodig.  :D :D :D

Flens is inmiddels binnen.

Wat een geld voor zo iets achterlijk kleins.
Maar, als ik het materiaal zo voel.....
Dan moet die oude wel kapot zijn dus vervangen kan geen kwaad.
Ook al blijkt uiteindelijk het euvel niet daar te zitten.

Maar daar gaan we even niet van uit.  :)


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #314 Gepost op: do, 05 feb 2009, 14:25:27 »
ach. gooi ik hier ook nog maar even een updatje
(anders lijkt het hier ook zo stil)

Flens zit er inmiddels op.
Afstelling nog niet helemaal kloppend bleek afgelopen weekeind richting meeting.
Rijdt wel stabieler en wat hij doet doet hij ook de hele tijd.
dus gok dat het wel wat heeft opgeleverd.

Dit weekeinde nog even met de afstelling spelen.
Om daarna nog even lekker op te trekken richting sleutelruimte.
En dan één dezer weekeinden beginnen met de schermen te demonteren om te kijken wat daarachter verborgen zit.

Waarschijnlijk het weekeinde van de 14e richting duitsland om nieuwe schermen en deuren op te halen.

Hopende dat de schade onderhuids meevalt kunnen die er snel op waarmee zo'n 60% van de roest in één keer is opgelost.
Daarna de huidige plaatmaterialen behandelen om verder roesten te voorkomen.
Ook een half scherm is het bewaren tenslotte waard.

En dan op zoek naar een lasser in de buurt om de rest van de roest aan te pakken.
(dat is dus de parafan, een hoekje bij de achterwielrand en één dorpeltje zolang ik niets nieuws tegenkom.)
De roest op het dak pak ik zo snel mogelijk aan maar hoeft alleen maar kaal gemaakt te worden om daarna te worden geplamuurd en geschuurd voor het spuiten. niks ergs.


Ben benieuwd wanneer ik tijd vind om te beginnen