Auteur Topic: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980  (gelezen 211013 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #360 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 11:39:05 »
-ja-

Werken aan een roestige auto in een loods maakte de overige auto's (en overige metalen in de loods) in no-time ook flink aan het roesten... -ja- :(

Dat wordt vast en zeker gewaardeerd  :D :D :D

De aanhangwagen die in de garage staat waar ik werk is volgens mij gegalvaniseerd.

Maar goed. Vanmiddag dus maar Owatrol CIP halen om die ellende op mijn polo te voorkomen en dan meteen maar een eerste laagje aanbrengen  :)
Even goed ontvetten en hup lekker verven  :)
« Laatst bewerkt op: vr, 13 feb 2009, 11:43:59 door RoelG »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #361 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 11:42:38 »
Tip aangezien je de eerste laag puur aan gaat brengen: bereid je er op voor dat het erg dun is, en dus erg vloeit. Kies dus voor een kwaliteits-lakroller en niet voor budget-schuim... -klus-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #362 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 11:46:36 »
Tip aangezien je de eerste laag puur aan gaat brengen: bereid je er op voor dat het erg dun is, en dus erg vloeit. Kies dus voor een kwaliteits-lakroller en niet voor budget-schuim... -klus-

Hmm...die CIP ook? Aangezien er wel lak doorheen zit.
Was eigenlijk van plan het met een kwast te doen.
Het zijn nu niet echt bepaald vlakken waar je met de roller mee aan de slag gaat.

Aangezien het in de wielkast zit maakt het ook niet veel uit als ik niet een 100% glad resultaat krijg.
Gaat toch een paar milimeter dik aan 'kauwgum' overheen en nog 3 laklagen  :D :D :D

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #363 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 12:31:37 »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #364 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 21:25:53 »
vanmiddag maar het potje CIP gehaald

Ook nog wat vrij gemaakt en een gaatje blootgelegd in de stijl.
Maar goed dat ik em geheel vrij maak dus.

CIP is een stuk prettiger werken dan de Fertan moet ik zeggen.
Idd vrij dun, maar met een kwast goed te doen. Gewoon niet te veel druk uitoefenen en niet te dik aanbrengen.

Schat dat ik voor het vrijmaken van de twee wielkasten (zonder spatbord) een goede dag nodig heb om ze helemaal vrij te leggen.
Maar goed. Is wel een belonend werkje. Je ziet in ieder geval water gebeurt en dat kan dan ook meteen worden opgelost.

Hieronder nog wat foto'tjes. Het zwarte vlekje is een gaatje in de stijl.  -wtf-

Verder ziet het er trouwens nog als nieuw uit.
Maar goed, zo weet je het in ieder geval zeker.
Ben benieuwd wat ik verder nog allemaal ga vinden.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #365 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 21:26:55 »
en nu met owatrol

(wordt zo wel een heeeel uitgebreid fotoverslag, maar goed)

ps. sorry voor de onvaste hand  :)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #366 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 21:27:14 »
(muggenzift mode on ) foto van potje cip(muggenziftmode off) :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #367 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 21:27:47 »
(muggenzift mode on ) foto van potje cip(muggenziftmode off) :)

shoot, ik wist dat ik iets vergat  :D :D :D

edit: zie hier  :D :D :D
speciaal voor Serge zelfs in rebusvorm -nana-
« Laatst bewerkt op: vr, 13 feb 2009, 22:17:15 door RoelG »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #368 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 22:25:12 »
CIP is een stuk prettiger werken dan de Fertan moet ik zeggen.
Idd vrij dun, maar met een kwast goed te doen. Gewoon niet te veel druk uitoefenen en niet te dik aanbrengen.

Da's mooi, dat het je bevalt...! Enige nadeel van Ouwe Trol vind ik de 48-uur droogtijd... -wanker-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #369 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 22:30:29 »
Da's mooi, dat het je bevalt...! Enige nadeel van Ouwe Trol vind ik de 48-uur droogtijd... -wanker-

ach. maakt niet uit.
Morgen naar utrecht een polo'tje ophalen bij Sjon en zondag naar Duitsland nieuwe deuren en voorschermen voor  de GT halen  -klappen- -klappen-
Komend weekeinde kan ik dus toch niets.

met Fertan ben je ook 24 uur uitgeschakeld dus ach...

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #370 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 22:48:39 »
Morgen naar utrecht een polo'tje ophalen bij Sjon

-dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #371 Gepost op: vr, 13 feb 2009, 22:51:11 »
« Laatst bewerkt op: zo, 15 feb 2009, 18:44:06 door RoelG »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #372 Gepost op: zo, 15 feb 2009, 18:51:03 »
De GT het hele weekeinde niet gezien.

En toch veel bereikt  -ja-

Net terug van een ritje duitsland

Mee terug genomen:

2 deuren en voorschermen in het rood (helaas niet marsrood)
Geen roest, geen deukjes.
Reeds opnieuw gespoten nadat ze helemaal klaar zijn gemaakt dus in principe er op schroeven en laten spuiten in de juiste kleur  -klappen- -klappen-
De binnenkanten zelfs behandeld met een dikke laag smeertectiel uit pot om enige roest na restauratie te voorkomen. Zelfs de deuren  -wtf-
Dat maakt het werk een stuk makkelijker en maakt de polo alweer een stuk verder af.

Verder nog een origineel handschoenvakje met klep voor de GT gekocht en nog een hele hoop 'speelgoed' die ik nog niet eens heb uitgezocht.

Roeltje voelde zich vandaag net een kind in de snoepwinkel
(die daarna bijna helemaal leeg was gekocht  :D :D :D )



Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #373 Gepost op: zo, 22 feb 2009, 09:25:58 »
Inmiddels vernomen dat de parafan (windlauf in het duits) gewoon nieuw te koop is.
Te bestellen bij classic parts in Duitsland.
Prijs voor het hele stuk van links naar rechts = circa 100,- inclusief verzekerd verzenden.

Ondertussen nog in gesprek over een tweedehands. Binnenkort maar eens gaan kijken wat het isen hoeveel roest er op zit.
Als hij in te slechte staat is toch maar even sparen en nieuw bestellen.


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ FT-83-HR ] Polo 1f GT 1980
« Reactie #374 Gepost op: zo, 22 feb 2009, 21:49:18 »
Vandaag nog maar eens een stuk weggeslepen.
De dikke laag in de hoeken weggestoken met een verfbrander met een steekmes.
(de brandblusser stond er naast, voor het geval iemand het zich afvroeg)

Wordt vervolgd. nog cica anderhalve wielkast voren te gaan en dan kan de neus worden gelakt en kan alles voren weer in mekaar.

Bij VW zijn ze inmiddels aan het raadplegen of er nog mogelijkheden zijn om de originele witte troep nog te krijgen.
Ben benieuwd wat daaruit komt.

(betekent in ieder geval dat je er te vaak komt als ze alleen nog maar vragen: "En, kom je voor de rode of de blauwe" - om daarna in ETka meteen het juiste bouwjaar en motorcode in te typen  -gert- )