Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Jaap op ma, 27 sep 2004, 10:02:28
-
Hij staat voor de deur,.. ...in erbarmelijke staat.
de HH-92-HJ.
Volkswagen Polo GL 44kW.
Originele Nederlander, 22 oktober 1981 op kenteken gezet.
Foto's volgen.
Inventarisatie na eerste beschouwing:
- Klepdekselpakking lek (gevolg: motorblok roest niet :-)
- hoofdremcylinder lekt.
- algeheel ROT.
http://www.top40.nl/top40/1981/week-42
-
Wat zijn de plannen?
-
Chassisnummer eruit en in een fatsoenlijke grijze polo zetten
in iedergeval tot mei 2005 zit er APK op, dus tot die tijd: knallen met die bak, en daarna weg zetten. Indien mogelijk: nog eerder weg zetten..
@Douwe: Zijpaneel Polo 2 steilheck 'tank-klepzijde' nog liggen?
Spatbord rand andere zijde, spatbord linksvoor, achterklep, achterschort, accubak, voorbumper, deurpanelen, stoelen etc nog liggen? :)
Met maar 80.000 op de teller :-(
-
Ik heb evt. nog een nieuw achterpaneel liggen.. (orig)
-
Kijk dat zijn de berichten.. Ik moet nog gaan inventariseren hoe erg 't allemaal is, eens onderlangs lopen...
Feit is wel dat ie op 22 oktober in Nederland op kenteken werd gezet, en dat ie in die zelfde maand ook gebouwd is: eerste maand van Polo 2 productie :-)
zie:
http://www.steilheck.nl/info/v_vc16.shtml
chassisnummer 013159
Das wel een erg vroege vogel!!
-
FOTO????
Wel ook nog een orri 44kw versie. Meestal zie je van de 29kw gebakjes (zoals die van mij)
-
Lekkage! :(
(ook al in huis, maar daar is het de waterleiding)..
Also: schroefje nummer 7 lekt !
Pakking is niet los te koop, maar wat moet t voor pakking zijn?
Van ons aller Wendy kreeg ik een stuk pakking-papier om opmaat te snijden..
Ik 'eigenwijs' probeerde 't gewoon nog eens bij de andere dealer (sorry Corrine, maar ik ga gewoon lekker vreemd)..
Kreeg van de chef-werkplaats-monteur-kerel een koperenringetje mee....
Wat is wijz heid
-
Snotverdrie..
Zie deze foto:
Golf rembekrachtiger.. (1984'er)..
Afdichtring nummer 11 # N 013 804 2 A6x10
Ga ik die morgen wel halen..
-
Da's een afdichtingsplug toch? Gewoon een koperenringetje zou moeten volstaan.
Arjan
-
-
ermbarmelijke staat -dunno- valt toch wel mee?
Ik neem aan dat je de deukjes bedoelt in de achterklep een voorscherm etc?? Wees blij dat je deuren niet rotten!
Wel jammer dat er een glazen dakje in zit.. Maar ja: en een van de eerste NL polo86c's en een GL en geen glazen dakje en geen schade/roest whatever is ook een onmogelijke opgave.
Heb je hem van een oud dametje gekocht?? -naughty-
-
Deuken en rottigheid staan niet op de foto.
Deze foto's zijn van z'n beste kant :-)
Glazen dakje; origineel waarschijnlijk in alle Polo'tjes die in Oktober naar nederland kwamen: heb in verschillende foldertjes gezien van de HH-89-JD ( GL zusje ) in iedergeval: Ook klapdakje!
-
Vraag voor 15 euro het geboortebewijs op bij het VW Museum
Krijg je een mooi certificaat op naam : weet je de maak- en leverdatum en de eventuele extras die af fabriek gemonteerd waren
-
Eens kijken of ze aan kwantum (of is het dan Quantum) korting doen..
26-TA-97
DX-93-LR
HH-92-HJ
JD-78-LR
RF-12-TY
-
chrome pees in de rubber??? -wanker-
-
Deuken en rottigheid staan niet op de foto.
Deze foto's zijn van z'n beste kant :-)
Glazen dakje; origineel waarschijnlijk in alle Polo'tjes die in Oktober naar nederland kwamen: heb in verschillende foldertjes gezien van de HH-89-JD ( GL zusje ) in iedergeval: Ook klapdakje!
Ech wel origineel!
-
Kutjebef,..
Maar ik heb wel een andere uitsteller....
Hij lekt in iedergeval (nog?) niet..
Rembekrachtiger is gefixed: koperen ringetje vernieuwd: A6x10
Meteen motorruimte ff uitgeblazen met de hoge-car-wash-druk reiniger.. Toen liep ie niet meer ;(
verdelerkap/rotor ff uitgewasemd, en na lang proberen liep ie weer... uurtje later wil ik naar huis, maar de Polo niet meer.. Backfire (dus boem in het luchtfilter), en KLAP in de uitlaat.. De lucht nog niet eerder ZO FUCKING ZWART gezien.
Glukkig stond er nog een Polo van mij op m'n werk, dus die ff gepakt: Morgen is ie vast wel verder opgedroogd.
-
chrome pees in de rubber??? -wanker-
Jup. Chroom op de regengootjes, in de bumpers, in het voor en achterruit rubber, rond de cockpit, rond het verwarmingsbedienpaneel, overal..... :-)
-
Jup. Chroom op de regengootjes, in de bumpers, in het voor en achterruit rubber, rond de cockpit, rond het verwarmingsbedienpaneel, overal..... :-)
COOL! Bling bling!
Leuk bakkie Jaap.
-
Damn..
Starten/Lopen => Ho maar!
Zoals gemeld: gisteren even afgehogedruktreinigert en toen beroerd lopen.. swa.
Vandaag nog eens de verdeler leeg gehaald (zat weer vol met water, vreemd: gisteren ook al uitgeboent), en met WD40 ingespoten.
Maar goed: op de choke loopt ie wel, maar je hoort m ongelofelijk hard 'zuigen': Valse lucht ergens, maar waar?
Klinkt alsof je een openluchtfilter hebt, maar dan nog iets harder... Flink met WD40 rondom de carb gespoten: ging ie niet harder van lopen: direct in de carb gespoten: daar reageert ie wel op..
Vreemd ding is het ook: inlaatspruitstuk verwarming mbv uitlaatgas terugvoering....
Iemand idee-en? Hij trekt dus stationair zoveel valse lucht dat ie niet meer blijft lopen lijkt t.
Stationaire afslagklep zal het toch niet zijn (Ga ik straks nog checken), want dat geeft geen herrie..
-
Onderdrukslangetje losgespoten?
Wat voor blok ligt er eigenlijk in? HH?
-
Zie kenteken :-)
HH dus ja..
Rembekrachtiger, onderdruk ontsteking en regelunit luchtinlaat-temperatuur-regelaar slangen gechecked.. das allemaal in orde.. 't zijn niet de jongste meer, dus vervanging kan geen kwaad, maar 't klinkt alsof het luchtlek zo groot is als de carburateur :( (kan natuurlijk bedrog zijn)..
Zal m op de choke naar huis brengen en eens met vloeibare kit gaan kutten rond de voetpakking en de diverse slangen controleren..
-
Gevonden: Nuja,. ik weet t nog niet precies.
Wat ik wel weet is dat de Polo 2 in bouwjaar 1982 al 1 verbetering kreeg;
-Inlaatspruitstuk verwarming via het elektrische egeltje werkt beter: Via het 'uitlaatgas-verwarming-systeem' gaat t namelijk ook wel, maar je brand je poten dus niet alleen aan de voorkant van het blok, maar ook aan de achterkant :-(
Ochja: carb losgooien? ff accu lossen! best handig, daar zo vlak in de buurt van de startmotor!!!
Damn!
Maar goed: Dit gat, hoort dat?
Sorry voor de wazige foto: carb stroomde leeg, en er zat meer in dan ik verwachtte..
-
dat gat hoort niet
-
MAW: gezocht: HH carburateur? (Solex 34 PIC(T)5)
-
Ikke niet snap.
Ikke ff goed gekeken: kan door het gat precies de stationaire afslagklep bekijken...
zou erg logisch zijn als ie zo de auto laat afslaan: zou het dan toch zo zijn dat ie..
Benzine is er nu wel zo'n beetje uit... morgen nog eens kijken..
-
Ochja: carb losgooien? ff accu lossen! best handig, daar zo vlak in de buurt van de startmotor!!!
Damn!
-uitlachen-
Komt me bekend voor!
Auw!
-
MAW: gezocht: HH carburateur? (Solex 34 PIC(T)5)
Niet in een van de drie houten kratten ? Zitten 2 carbs met spruitstukken in die kisten ...
-
Zal eens kijken :-) Komt t toch nog goed :)
Spullen liggen nog steeds heel fijn in de Transporter te wachten......
Morgen komt als het goed is de versnellingsbak eronder (met dank aan Ronald Morien).. en dan vrijdag snel ff leeg trekken..
-
Mocht je echt niets kunnen vinden dan heb ik er 1 liggen die als de nood aan de man komt wel weg mag. Lenen mag altijd, ook voor langere periode.
-
- Carbs problems solved long a go -
Updateje:
GL heeft nogal wat rotte plekken die voorlopig nog niet gemaakt gaan worden..
Tijd voor de magische bewaar truc... Fertan Rules..
Links: Het gat vanaf de binnenkant (wat nou duidelijk?)
Rechts: Gat nog zonder Fertan..
Nog wat blaasjes (of moet ik blazen zeggen) open gekrabt, en behandeld. Spatbordranden worden echt een probleem -boehoe-
-
Spatbordranden achter weet ik nog wel te liggen. Merk geen idee. Rood plaatwerk iig met vliegroest
-
Nou,.. spatbordrandjes heb ik ondertussen ook al liggen :-)
1 bijna compleet zij paneel en 1 spatbord rand..
achterschort komt er ook aan
spatbordrand bestuurderszijde is (nog?) redelijk geloof ik: die is alleen gerolt.. niet ook nog gerot..
-
Ging een setje originele voorspatboren weg op ebay voor 26,50 euro.
-
Heb er ooit nog veel meer voor betaald... maar ik mis even de relevantie..
ochja: nieuw voorspatbord heb ik nog wel nodig... maar die scoor ik wel een keer (in de juiste kleur) op de sloop; diamantzilver is niet zo zeldzaam :)
-
Ik heb nog een compleet zijpaneel liggen van een 2f steilheck! rechterkant!
-
anders ik wel :-)
(alleen niet helemaal compleet tot aan de dorpel gloof ik)
-
Hiero liggen ook nog wat voor delen in diamantzilver met.
Ooit eens van een ombouw naar 2f neus overgebleven.
Maar vast in de Polo -N leggen??
-
ik heb ook nog een tussen paneel liggen voor de voorkant.
dus vanaf onderkant lichten.
-
Het help-jaap-aan-plaatwerk-topic -uitlachen-
-
Nog dorpels nodig misschien ? -naughty-
-
KOMMAAR KOMMAAR KOMMAAR!!
:)
n-n = 2?
-gert- -dunno- -hug- -naughty- :BOEHOE:
FF zere-neus:
-Dorpels: ik hoop t niet
-Voorfront: ik hoop t niet
-spatbord bestuurderskant: Jawel (zit deukje in),
-kriksteunen, accubak, achterklep (oude type, in kleur) zijn natuurlijk altijd welkom :-)
verder houd ik mij warm aanbevolen voor GL specifieke onderdelen: lijstjes, dakgootjes, deurpanelen, interieur-chroom enz enz..
-
Achterklep oude type? Waar zit em het verschil in dan?
-
was iets met hoekjes en rondjes en ruitenwisser geloof ik ,maar hang me daar niet aan op
-
Verschillen:
1-spain stempel
2-gaatjes voor VW embleem voor 'VOLKSWAGEN'
3-bevestiging gasdrukveer met busje ipv bolkop
4-doorvoerpunten van bekabeling ietsje verplaatst richting scharnieren om 'klem' zitten tussen carroserie te verminderen
5- zie 4: binnenkant schaal is iets anders geperst dus niet alleen gaten voor kabeldoorvoer zitten anders, maar nog wat kleinigheden zijn ook anders.
1 boeit niet zo, 2 wel (maar is te lassen) 3 is lastig, maar niet onmogelijk 4 verraad net zoals 1 en 5 of de klep oud is of niet als je 2 aanpast....
Ochja: de RUIT in de achterklep is ook veranderd qua verwarmingsdraden: bij latere typen is het securit merkje opgenomen in de bedrading van de verwarming :-)
-
waar hebben we jaap anders voor -hug-
-
zijpaneeltje..
Waar werden die dingen in Nehterland gemaakt dan?
-
Ja. precies.. dacht ik ook
helaas is dat zijpaneel een beetje groot / duur om op te halen en weg te zetten (heb geen ken-schuur), maar toch heb ik wel interesse...
Ben al vaker plaatwerk tegengekomen met 'made nehterlands' erop..
Waar o waar zou dat zijn.. (ff wachten op Douwe?)
-
Godfriedvanbomans!!
Fijne: ontdekte een schakelaartje net boven de alarmlichten..
Had m al eerder ontwaard, maar ging er maar even voor het gemak vanuit dat t de schakelaar was voor de mist-bouwmarkt-lampen die er ooit op zaten was.
Neen dus. Vanochtend perongeluk/expres die schakelaar aangeraakt..
't viel me op dat ik vanochtend op m'n werk ineens hoorde dat de fan draaide toen ik de deur dicht gooide,. nix raars eigenlijk, maar 't reutelde nog even door m'n hoofd: ha, ja.. typisch; fan slaat altijd aan als je de motor uitzet.. (bij m'n groene althans wel)..
Maar goed: een paar uur later kom ik weer eens buiten, en warempel.. ik hoor wat... wat hoor ik dan? Ah.. de fan draait.. fan draait? fan draait? Nog steeds? huh? termocontact stuk?
Kap open gegooit, om in iedergeval de stekkers ff los te gooien voor m'n accu leeg is..
Zie ik een wit stuk extra kabelboom lopen.... huh? Schakelaar flitst door m'n hoofd.. (net als bij de Audi50gls dus: zelfde huis-tuin-en-keuken-snoer die langs zekeringkast naar binnen loopt, met schakelaar op rara plek).. Klik UIT..
En de accu ook leeg :-(
Toch goed om te weten :-) Heb de HH aleens 20 minuten stationair laten draaien met olie-cleaner.. nog een wonder dat de koppakking er niet al lang uit ligt :-)
ff een nieuwe schakelaar scoren dan maar.. voorlopig doen we het wel op de hand: ook best luxe :-)
-
Heb je dat scherm van mij nog nodig jaap? Noem maar een prijs!! Ook origineel vw maar dan van 2f steilheck!
-
Nou,. nodig.. nee, dat niet: heb 't zelfde scherm staan :)
maar om t weg te zetten: kan nooit kwaad natuurlijk..
-
Vordering:
Set wieldopjes Polo GL 'gesourced'
Nu bezig er een bijpassende set velgen bij te maken.
Velg op foto komt oorspronkelijk onder de 2f vandaan, en was dus zwart/bruin.. Had nog wel z'n zelfde set in zilver, maar echt mooi: neuh.
Dus..
Ochja: uiteindelijk komt er dan ook nog de bijbehorende set velg-sier-ringen in..
-
(plaatje van GL wiel)
-
Hey: das stom:
Polo 2 : 4,5 J ET 45
Polo 2f: 4,5 J ET 38
Raaaar..
Vond t al zo vreemd dat de onderdeelnummers zover van elkaar lagen: volgnummer G staat er op de 2f velgen (waar ik eerst dacht een B te lezen)..
Dacht eerst aan een foutje van ome Edgar,. maar nee: de velg met datum stempel 10/81: ET 45
velg met datum stempel 10/91: ET 38
Staat ie net ff 6 mm per kant (= 12 mm totaal) breder op z'n velgen, en ligt t hart net ietsje 'dieper' wat de kans op beschadigingen ietsje verkleint..
-
Vandaag gepoogd een setje zilveren deuren te vinden... maar helaas.
Maar als je dan toch rond banjerd op de sloop....
Zie hier: set chromen-sier-ringen! de GL-wielen zijn in iedergeval helemaal af!
-
En een set deur/zijpanelen gescoord in het originele, niet overgeschilderde blauw..
Ja... een over-ijverig persoon heeft ooit de deurpanelen voorzien van een nieuwe blauwe lak laag..
Oude paneel na verwijdering kaartenbak + stofje
-
Op de 'arm-leuning' zit bij de GL een bekledings-dingetje..
Die heb ik er dus vakkundig vanaf gehaald, want niet aanwezig op de donor-panelen.
En wat schets mijn verbazig?!
Op de achterkant staat 't volgende gedrukt:
-
kickuh een bosch acu boormachine
-
Wat nou TEST?
Past best!
-
Beetje overjarig voorserie onderdeeltje.
-
Overjarig?
Kom allemaal dingen tegen met stempel 09-81..
Best vroeg voor een 10-81'er chassisnummer :)
Alleen leek mij dat bij chassisnummer 13159 er ondertussen geen sprake meer is van voor-serie/proefserie maar gewoon massa-productie.
Godfried van Boomans noganesetoe: waarom kan ik m'n folders nergens vinden? Kan alleen pers-foto's van voor-serie auto's vinden.... vraag me af of de latere GL modellen uberhaupt wel zo'n 'dekje' hadden,.
-
Bij Volkswagen kom je wel vaker testspul tegen op
gewone productie auto's.
Heb ooit op een Passat VR6 een rvs einddemper aangetroffen
waar ook met grote letters zoiets op stond.
Hetzelfde geldt voor de voorste bekerhouder van de eerste Golf 4!
-
Steilheck GL eindigd in folder 1/84 (incl die inlegarmsteun-dingetje)
In folder 8/84 geen steilheck GL meer......
-
Overjarig voormodel-serie-dingetje....
Denk t niet.. laat dat Overjarig maar weg!
Ooit geschilderde deurpanelen gezien? Kwam Marcel gisteren mee aanzetten: Hey: d'r zit helemaal geen skai op die deurbekleding..
Oh.. krab krab: valt de lak zo van het karton af!
Zitten nog steeds wel 2 lagen op: achter het stoffen-arm-leuning dingetje zat een andere kleur blauw, maar ook dat blauw was gewoon geschilderd ipv met skai overtrokken..
Beetje jammer dat ze 1) kapot zijn, 2)door 1 van de eigenaren overgeschilderd..
(tenzij VW ze voor de release zelf nog eens in een iets andere tint blauw geschilderd heeft....)
Maar goed: komen nu gewone deurpanelen in.. 't is niet anders: beter de verkeerde maar in goede staat deurpanelen, dan kapot rans dingen!
-
Fijn..
Gisteren APK gekeurd: afkeur.
Meest vervelende: spatbord-randen achter :(
Vorige eigenaar met randjes-omlegger: Bedankt
maar gelukkig is dat niet het enige: remslang voor (volgens mij bij vorige APK l+r vervangen: staat zo op keuringsbewijs, maar goed: kijken we wel even na), toplager(s), en kriksteun voor ook rot.
oh: ff kijken of we die spatbordrand kunnen oplappen (heb er al massa's kit tussenuit gepulkt), en de technische handel: boeien..
Eind van de middag ga ik even langs kijken hoe t er precies voorstaat
--
Edit: Wat zijn de verschillen tussen een 2f en een 2 seitenteil?
-
Bumpersteun, ik heb de re.kant nog over!!! -thumbsup-
-
origineel vw blik, unverbasteld?
nummertje 867 809 850 A?
50 euri toch?
-
APK-meester zal zich zwaar achter de oren krabben:
voor de APK even (een) nieuw(e) zijpaneeltje inlassen.... :D
-
Nou, Tobias was wel een beetje verbaast dat ie zo slecht was:
'Normaal zijn jouw auto's toch heel netjes?!!!'
Denk alleen niet dat het zijpaneel er 1-2-3 in zal gaan komen.. Tenzij mijn huis-lassert zegt dat ie dat er met 1 avondje wel ff inschijt..
word denk ik OF lap-werk en dan APK erop (en vervolgens seitenteil vervangen) OF wegzetten met seitenteil erbij en dan onderdelen blijven verzamelen...
(ochja: Pon heeft ook nog 1 z'n scherm staan, niet eens heel extreem duur: Laat ik t zo zeggen: dan druk je bij 100 euro sofort kaufen iets minder snel op de knop)
-
Nog een toevoeging aan het 'voor-serie' verhaal:
De geverfde kartonnen deurpanelen hadden GEEN chromen sierstrips.. Die beige GL uit rosmalen (zie ebay-artikelen thread) had ze wel, ook in de folders staan ze (de GL'etjes)allemaal afgebeeld MET chroom strip op de panelen..
't is natuurlijk een beetje jammer als je eigen GL iets NIET heeft ipv juist WEL, maar toch..
-
Lijstje :
- Aandrijfashoes LinksVoor
- Remslangen links en rechtsvoor
- speling schokdemper/voorpoot: links en rechts voor
- meer den 50% roest schade rechterachterspatbordrand
- kriksteun rechtsvoor roest schade
FIJN!
Opknijpen?
-
Toch maar niet Opknijpen?
Hier zie je een WAK 'corsa stijl'!
spatbordrand 'bovenlangs' is rot door het omleggen van het randje (bordelen)..
spatbordrand aan eind van dorpel, en aan stuk onder aan de bumper: geen idee waarom..
Aan de dorpel zie je t wel vaker (brandstoftank, maar bij deze is de tank nog goed).. maar aan het eindstuk? Lijkt me meer een Polo 1 kwaal..
-
Hier de hoek van de dorpel
-
Binnenspatbordrand lijkt zo goed als 'niet aangetast'..
Nuja: in vergelijk met de buitenrand in iedergeval wel: Binnenrand is over 90% van z'n lengte gewoon intact (wel wat dunner dan normaal gezien de bedoeling is, maar niet weg gerot..
Hier de achterste hoek:
Zat helemaal vol met PUR schuim gespoten, en vervolgens afgeplakt met alu-tape :)
JoY, maar gelukkig zat het niet heel vast: Auto is fix getectyleerd geweest en dus was de aanhechting niet optimaal :)
Het gat in de hoek is groot genoeg om je hand naar binnen te steken..
-
Met een beetje TLC en een hamer kan je een 2f rand (coupe ook nog!) passend maken.
Hier zit ie er al in,. likje plamuur erover en klaar is klara..
Auto is al eens helemaal overgespoten, en ja,. op de spatbordrand ZAT al iets plamuur verstopt..
Ochja: de dorpel is nu ingedeukt (is van z'n blokjes gevallen), en das wel kut ja.. Vooral omdat de dorpel totaal niet lijkt op de dorpel onder de toektoek.. lijkt meer op een 1f dorpel...
-
is het geen plaatje?
Morgen / Vandaag gaat de achterhoek + rand vervangen worden.. Hele paneel vervangen is niet nodig..
-
Goed bezig Marcel ! :D
-
Haha..
Robijn intensief? Nee,. gewoon nieuw.
Bevat alle delen die nodig zijn..
Beetje jammer dat ik t stuk gisterenavond nog niet bij had. maar goed: blijft die dorpelhoek weer over voor een volgende rans-bak?
-
Hmmm
Vanmiddag even de bekleding eruit gerost... De kriksteun voelde namelijk nogal week aan vanaf de onderkant.. Goh.. zit een plaatje opgekit (vanaf de bovenkant) leek 't..
Nou,. onder de vloerbedekking, komt een ondervloertje uit.. (vorige prutser zelf gemeubelt), en onder dat ondervloertje komt de bekende 'zilver-tape' tuner geschiedenis weer naar boven..
De bekende 'drugs-matjes liggen er nog keurig in, maar wel onder de geel/zilveren derrie. Een halve liter water kom ik ook tegen.
Daaronder, weer een laag zilvertape. Met grijze siliconenkit, bitumen, dak-teer en weet ik veel wat voor een rotzooi. Ik zet de moniertang erop, en ga lopen trekken.. Hmmm, zot toch ook gelast ofzo: Wil niet zomaar los.. (ros ros)..oh nee wacht: POPNAGELS!
Ros ros ros ros (wrik steun derrie vloek) en het plaatje is eraf. Ik zit helemaal onder de plak troep, maar ik kijk wel mooi op de grond..
-
Goed om te weten: Heb het voorste deel van de vloerbedekking er helemaal uitgehaald, incluus stoelen enzo.. Kwam nog wat speakerkabel tegen.. of beter; huis-houd snoer waarmee luidsprekers waren aangesloten en nog wat leuks..
Want wat vinden we LINKS voor terug?
-
Bekende polo 1 plek...
Nog wat te lassen dus.
-
Marcel:
Wat is er niet meer te lassen?
-
Kriksteunschade is schoongemaakt (ja.. ik kan zelf ook nog wel iets..)
dus dit :
ziet er nu zo uit:
-
Dorpel is nog heel (naja, lichte roestschade, maar nog geen gaten erin).
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat 't blik wat nog verwijderd door MasterMarcel is verwijderd :)
Vanaf de onderkant ziet t er dan zo uit:
(want een hetelucht kanon al niet kan doen.. laat staan een verfstripper + beitel)
-
Gaan we verder met de spatbord-rand..
Hier heb ik echt zo'n beetje NIETS gedaan.. naja.. bumper eraf, en zelfs dat ging niet snel genoeg :)
DIT:
WERD DIT:
-
Maar dat ging niet zomaar.
Eerst bumper eraf en rand aftekenen..
slijpen en dan de de oude rand eraf wrikken (hier heb ik nog 'íets' gedaan)..
-
Wrik wrik
-
binnenrand blijft nog NET genoeg van over om de nieuwe buitenrand op vast te hechten..
Daar gaat dus een heeel moooi randje strijk-kit in komen om wederom rotten te voorkomen!
-
Rand erop gelast (echt: erover gezet: niet erin kans op trekken) en ook niet verzet: kans op golven)
Nu is een maximale dikte van 0,8 mm nodig om het plaatwerk weer op elkaar te laten aansluiten, maar met een beetje dun slijpen en klopwerk word t alleen maar minder.
Bij het deel wat achter de bumper verdwijnt is er iets meer overtuiging nodig om de boel weer super strak te krijgen, maar het belangrijkste: de rand zelf is nu al 'redelijk' (zie zinkspray foto).. moet nog verder geschuurd en geplamuurd, maar voorlopig is t voor de APK keuring goed genoeg, en niet heel ranzig / opvallend (in vergelijk tot de roestige deuken deur)
-
Dat is weer snel gefixed.. -thumbsup-
-
snelle Japie!
alleen die marcel nooit gezien bij bassie en adriaan!
-
Het was toch vlugge Japie? En handige Harcel.. -naughty-
-
ik wist dat het zoiets was.... -love-
-
Tja. Snel fixen ja: Zonder APK vind ik niet zo'n fijn plan..
Dus: asap fixen en alleen mee rijden tbv de reparaties.
En nee: bang voor een boete ben ik niet, maar heb wel de spullen graag goed in orde.
-
Jup...
Gat in kriksteun is nog aanwezig..
Die gaat vanavond dicht.. andere kant ff schoonmaken en op schade inspecteren...
Remslangen, homo-hoes en speling in voortrein zijn voor volgende week di + wo,.. kan ie do of vr naar de herkeuring..
-
Zelf een plaatje opmaat gemaakt, passen, meten, kloppen...
Voor 't grootste gedeelte erin laten bakken, maar ook zelf wat hechtjes gezet (mijn eerste stapjes :) )
en vervolgens afgekit (godverdegodver stomme zwaartekracht) en in de grondlak gezet (flink lopen lekken zodat t goed door de naden heel loopt)
-
kiddie kiddie
-
schilderen voor gevorderden..
-
Nou: potje strijkkit + bitumen dempingsmatje om het af te maken.
(alleen nog een keer ontvetten en diamantzilver spuiten en niemand die er nog iets van ziet)
-
Kriksteun aan de onderkant ook ff fix in de strijkkit
-
(nog even tectyl erover en ook daar ziet nooit niemand weer wat van).
De spatbordranden achter ook even afgewerkt met een eerste laag strijkkit (moet ook nog een likje tectyl over, maar misschien dat ik m nog iets dikker opzet:)
(voor diegene die niet snapt wat ie ziet: binnenkant spatbordrand achter)
-
En dan gaan we verder met de volgende kriksteun (Huil).
Ook aan de bestuurderskant zat een klein gaatje in de bodem, met aan de binnenkant het obligatore (lees te veel de nederlandsche speed) plaatje blik dat met popnagels vast zit (vandaar de ronde gaatjes rondom het wak)..
-
Denemarken-mobiel in wording?
-
Ja en Nee..
Misschien, geen idee. Misschien dat ik wel ga poele poele poele..
Issie Denemarken waardig? Tja.. vielleicht.. Eerst maar eens APK proof!
-
ach ja, polo rijders hebben geduld.
-
Ja en Nee..
Misschien, geen idee. Misschien dat ik wel ga poele poele poele..
Issie Denemarken waardig? Tja.. vielleicht.. Eerst maar eens APK proof!
er zijn 2 stoelen vrij voor je jaapio
-
Heb ik er zoveel nodig? :)
Ik denk dat ik wel ietsje meer ruimte nodig heb trouwens (niet voor mezelluf, maar voor m'n spullekus enzo..
-
gat in de linker kriksteun is ook niet meer!
-
Beetje royaal met de kit aan de gang: 't kan maar beter afsluiten:
-
Gekke deuk he? aan de binnenkant van het spatbord, precies daar waar je je voet neerzet: plop, een deukje...
Onderkant ook maar even FIX in de kit gezet; Vorm van kriksteun is ietsje anders geworden dan 'af fabriek',.. maar goed: als deze kit weer droog / hard is..
-
Andere kant heb ik zover afgewerkt dat de vloerbedekking er in principe weer overheen kan...
Even met diamant zilver van de Motip geprobeerd.. maar dat trekt dus echt op nix..
-
Gekke deuk he? aan de binnenkant van het spatbord, precies daar waar je je voet neerzet: plop, een deukje...
Dat heet nu een zware LINKERvoet...
-
Tja.. je moet je ook niet afzetten tijdens t in / uit stappen en al helemaal niet ff 'strechen' om je portomonaie uit je kontzak te pakken..
ff klop klop doen en hij zal wel terug deuken..
-
Wel handig als er een wak zou zitten trouwens: Met klompen aan kan je bij remmen :)
-
Heb ik er zoveel nodig? :)
Ik denk dat ik wel ietsje meer ruimte nodig heb trouwens (niet voor mezelluf, maar voor m'n spullekus enzo..
2 auto's jaap ,2 auto's -prut-
-
Gisteravond: ingelaste klusavond :)
Linkerveerpoot uitgebouwd: APK zei: Ashoes was stuk, speling in veerpoot, speling demper?.. de hele reutemeteut maar eens los gooien..
Resultaat van een avondje klussen:
Homokineethoes:
- homokineet met 1 tons pers niet los te krijgen
- met brute, vereende krachten (Serge en Marcel bedankt!) toch eraf gekregen
- met slijptol de spie-banen weer gangbaar gemaakt (ja echt)
-querlenker: Kan je met t handje rond de stabilisator draaien; die is wel rot ja.. (vanavond even nieuwe rubbers erin persen)
-Toplager: een ouderwetsche, 2 delige.. maar nu minimaal 14 delig; lagertje lag uit elkaar. vervangen voor nieuwe 1 delige
-Demper: Jahoor: die sticker ' Koni Equipt' was nog echt ook! Rode Koni voordempers: Gelijk even helemaal dicht gedraait (En 1 halve slag open): dat scheelt: meevaller 1e klas!
-Remslang: Vorigjaar adviespunt (stond op apk papier) dit jaar dus vervangen: gelukkig gangbaar, en vervangen (+ ontlucht)
Vanavond de veerpoot nog eens uitbouwen en 'anschlag-puffer' nu niet vergeten (ja ik weet t!), andere kant dito: toplager vervangen, demper bij stellen, querlenker-rubber vervangen en remslang wisselen..
En dan is ie weer helemaal 100% APK proof!
-
kijk, dat zijn nog een goede berichten. -thumbsup-
-
Jaap: ik heb nog links/rechts set standaard aandrijfassen met goede hoezen voor je tekoop als je geinteresseerd bent.
Kan ze evt binnenkort voor je bij Serge afleveren.
Groet, Jan.
-
Hoesje is al gewisseld :) (en d'r liggen in de kelder ook vast nog wel een paar aandrijfasjes).
Thanks for the offer anyway! -thumbsup-
-
ow jij heb ook zon voorraad -naughty-
-
voorraad met verkeerde spullen ja..
OF je hebt t niet (komt steeds minder vaak voor)
OF je kunt t niet vinden als je t nodig hebt
OF 't ligt niet daar waar je t nodig hebt
OF je hebt t wel, maar nooit nodig :( (deze stapel word steeds groter)
-
Heejj: zo'n stapel als die laatste heb ik ook!
Binnenkort in een theater bij u in de buurt: de grote opruiming van Polo1000...
-
Jeeej!
Woensdag de Polo naar de garage gebracht: hij had er niet eerder dan vrijdag tijd voor.
Prima. Ik laat m wel ff staan.
Check ik vandaag ff de RDW site:
APK vervaldatum; 15 juni 2006
Dus heeft ie m toch woensdag al afgemeld :)
-
gefeliciteerd Jaap! -thumbsup- weer een jaar tuffen -moon- , had mijn derby vorige week voor apk, gelukkig foutloos -prut-
-
APK was ongeveer 50 kilometer terug.
Wegens zomer reces niet echt veel aan het ondernemen nu. Vanavond even een rondje gereden.
Conclusie's :
1- Auto is (en blijft) nu droog in de voetenruimte, ondanks hevige regen de afgelopen week. 10 punten dus voor de accubak, 10 voor het motorkapontgrendelings-waterbuitenhoud-rubbertje (onlangs vervangen).
2- Motorkap gaat nog niet goed open: 5 punten aftek: loshalen bij het vervangen van dat motorkapontgrendelings-waterbuitenhoud-rubbertje is het slot even los geweest, en ik heb m niet opnieuw afgesteld
3- Carter lekt olie: Aftapplug -10 punten. Had t al wel gezien tijdens het APK laswerk: de plug heeft ooit iets geraakt. Voor de volgende beurt dus een ander carter eronder schroeven....
4- Dakje is zelfs lekdicht: + 10 punten
5- Dakje open =/= lekdicht: - 15 punten.
Blijven we op 0 staan.
Zie foto: 90.000 echt kilometers :)
-
Gaan we weer verder:
Auto is dus NIET droog..
Voetenbak bestuurder blijft wel droog, maar voetenbak bijrijder niet.
Accu er uit: hmm. d'r is al eens aan gewerkt (vanaf de onderkant) en de roest duivel heeft z'n werk goed gedaan.
Gisteravond eens flink alle kit zooi eruit gekrabt, staalborstel z'n werk laten doen, en in de fertan gezet. Vanavond uitgespoeld, droog gestookt en afgestreken met carrosseriekit.
Beugel is onderlangs los gerot: Helemaal vol geduwt met kit (1/4 liter) aan de achterkant.
bodem is heel dun (door) gerot, met hier en daar wat slechtere plekken: Gat tegen het schutbord aan, en tap eindje is helemaal weg. Daar is al een plaatje in gescheten (lettterlijk), met draad erin getapt: vast zet beugeltje dus op de Polo 1 manier!).
Grote gaten voor het kitten even op de VW manier afgeplakt met tape :)
Daarna even met dempingsmatjes bekleed (een fohn doet wonderen), dus met een beetje fantasie, zie je er straks niets meer van! Morgen (of volgende week) de randen van de dempingsmatjes nog eens afkitten, zilver spuiten en klaar is klara!
-
Voordat we verder gaan, eerst even een paar woordjes van de sponsor!
-
Hier 't ex-wak.
Helaas een beetje overbelicht (flits)
-
Zie hier: for future reference..
-
Is die kit een soort dakkdekkers spul?
-
je vergeet axima!! (oh ja, geen stickers!)
-
Neen.. foto volgt :)
Womi Techo Plast.
Carrosseriekit. Blijvend elastisch, maar t word wel hard. Ongeveer 't zelfde spul dat VW zelf ook gebruikt om bijvoorbeeld rond je domen te smeren, of rond andere naden (motorkap, langsdragers, schutbord etc etc etc), zoals je accubak / schutbord.
Die zwarte matjes zijn 'geluidsdempende matten' van 3M. Ongeveer 't zelfde spul dat VW ook gebruikt voor accubak, en bijv. bodemplaat.. Spul is nie goeikoop: 8 euro zoveer per lap. (genoeg voor circa 2 a 3 accuwakken)
-
Woeps,. die Womi gaan we nog resizen :)
Dit is in iedergeval de accubak zoals ie er nu bij staat! :)
3 lagen zilvergrijs, 2 lagen blanke lak...
BLING!
Na de hersft zal ie wel weer helemaal bijgekleurd zijn
-
Zo,. Na alle oproer de afgelopen week (naja: drukke werkweek, EN nog een auto erbij :( ) de GL maar weer eens uit het vet getrokken.
Nu de accubak dicht zit, en de bekleding er sinds de kriksteun reparatie (zie APK) nog steeds niet inzit, vond ik t tijd weer eens wat werkzaamheden uit te voeren. Vooral omdat t ondertussen duidelijk is dat ie nu echt niet meer lekt! De vloer blijft mooi droog: Kan er nu veilig weer stoffering in drukken.
Op de sloop wat ondervloerbedekking gescoord: Voor een 1981ér bestaat dat dus alleen uit een dikke teermat met vezel tussen de wielkasten. Onder de vloerbedekking liggen alleen de bekende coke-matjes. Ochja: de middentunnel is ook nog met vezel overtrokken :)
Alles eruit getrokken: vloerbedekking, stoelen, banken en zijpanelen. Direct de schuimrubber doorwaar stoppers uit de dorpels getrokken: zelfs de tank-ontluchtingspijp is onaangetast! :)
Stoelen (en vloerbedekking) worden nu semi-proffessioneel ge-stoom-t :)
Wat een werk, maar t resultaat geeft hoop:
Zie hier: Alleen de wang van de zitting (op de foto rechts) heb ik geprobeerd. Zie de voorheen schone wibra handdoek!
-
Detail opname :)
De stoelen zijn dus BLAUW - WIT ipv BLAUW grijs/bruinig
Probleem is alleen het patroon: Op de foto valt t nog wel mee, maar in reallife moet je er niet teveel naar staren: helemaal psychadellic!
-
Probleem is alleen het patroon: Op de foto valt t nog wel mee, maar in reallife moet je er niet teveel naar staren: helemaal psychadellic!
Mijn ouders hebben een bank met zo'n patroon, ook nog in meerdere kleuren. Daar moet je idd niet te lang naar staren. -naughty-
Maarre Jaap; goed bezig! -thumbsup-
-
Hmmz,.. zitting gaat prima,. rugleuning minder / niet: Even geproef probeerd,. maar helaas: de juten/stro/hooi spul aan de binnenkant word ook nat, slap en verliest z'n volume.
Vloerbedekking gaat dan weer wel super (en smerig!).
Anybody hints on the rugleuning? (quick 'n brite proberen?)
-
quick 'n brite is in ieder geval superspul, ik krijg er zelfs lichtgekleurd leer mee schoon. Maar het is een aardige baan zeg maar -wanker-
-
Rugleuningstofje is nog vrij 'eenvoudig' te demonteren, ik zeg: wasmachine
-
Stomen is ook niet alles: Niet voor niets pas 1 wangetje gedaan.. maar je ziet direct hoeveel vuil je uit de stoel haalt.. en dat is nogal wat.
-
Ik heb een hoofdsteun ontmanteld, de hoes gaat iig in de wasmachine/handwas.
En dan pielen om de rits weer dicht te krijgen.
-
Rugleuningstofje is nog vrij 'eenvoudig' te demonteren, ik zeg: wasmachine
Wat voor stoeltje heb je los gehad?
Zo'n oude met stro? (heb ooit m'n skai stoeltje ontmanteld om dat rottige ' vergrendel-naar-voren-klap ' kabeltje te vervangen).. die stoel ik ik toch maar niet helemaal open gehaald.
Latere stoelen zijn volgens mij veel steviger intern..
1 ding scheelt: skailederen rug en skailederen hoofdsteunen..
Mezelf bedenk: Ik heb nog 2 bruine stoelen staan,.. semi-oud.. hmmm
-
Rugleuningstofje is nog vrij 'eenvoudig' te demonteren, ik zeg: wasmachine
Wat voor stoeltje heb je los gehad?
Zo'n oude met stro? (heb ooit m'n skai stoeltje ontmanteld om dat rottige ' vergrendel-naar-voren-klap ' kabeltje te vervangen).. die stoel ik ik toch maar niet helemaal open gehaald.
Latere stoelen zijn volgens mij veel steviger intern..
1 ding scheelt: skailederen rug en skailederen hoofdsteunen..
Mezelf bedenk: Ik heb nog 2 bruine stoelen staan,.. semi-oud.. hmmm
2 sloopstoelen uit 1985 ontmanteld: dat was mijn "oefening".
En nog niet zolang geleden heb ik ook zo'n kabeltje van me 84'er classic vervangen.
Net wat Dennis zegt: tis ff pielen......maar te doen.
Zitvlak is ander verhaal......das een kloteklus
-
Heb even gevoeld:
Oude bestuurdersstoel 'met stoel verstelling links': Jutte/stro wangen
'nieuwere' bestuurderstoel 'met stoel verstelling rechts': Stof/schuim wangen.
Zien er verder t zelfde uit, alleen de 'nieuwere' heeft een veel gevuldere uitstraling :)
Bij gebrek aan quick'n brite maar een andere Oxi-tapijt-vloer-sofa reiniger getest: WOW stoomeend eat your heart out!
ff zien: foto's
Links een oude GL stoel
Rechts een nieuwere stoel
Zie vooral de gordel vergrendeling :)
Links is dus gedeeltelijk met Oxi dinges gedaan: middenvlak + rechterwang: Duidelijk zichtbaar kleur verschil
-
Duidelijke detail opname: Neen het komt niet door de lichtinval.
Boven: Niet gereinigd
Onder: Gereinigd
-
Zitting is duidelijk nog niet gedaan :)
Ochja: Hoe komen ze zo smerig? Geen idee, zagen er gewoon 'gebruikt' uit: zo erg leek t allemaal niet. Maar goed: ze zaten in eerste instantie verstopt onder stoelhoezen... en dat hielp schijnbaar niet echt.
-
Dus? Vanish is the way to go?
Ga ik ook een flesje scoren en het kratjebier schrobben...
-
Dus? Vanish is the way to go?
Ga ik ook een flesje scoren en het kratjebier schrobben...
Werkt vrij goed ja.
Komt schuim uit de fles. ff 5 minuutjes wachten en afboenen. Ik had 4 handdoeken bij de Wibra gehaald in mooi maagdelijk wit, maar met de paar kleine stukjes die in nu gedaan heb, waren ze alle 4 dus al helemaal vol gebaggerd (ik hoor ze nu centrifugeren :) )
't blijft een pokke klus, en je bent wel ff bezig, maar t resultaat is er wel naar. D'r zit wel een soort van bleek in, maar goed: de stoelen zijn kleur-echt: no problems (yet)
-
Stout ende Schoenen aangedaan:
Blijkt: de latere bruine stoelen (foto hier boven) zijn ook gewoon met gummihaar overtrokken. Alleen zijn de wangen voorzien van een vezelmatje, waardoor t allemaal wat beter bij elkaar lijkt te blijven.
Plan: Bestuurdersrugleuning binnenwerk door passagiersrugleuning binnenwerk vervangen en vise versa.
Misschien ook gelijk de passagiersstoelzitting door de hoogteverstelbare bestuurderszitting verwisselen?? Nee,. dat doen we maar beter niet: dat doet natuurlijk WEL afbreuk aan de originaliteit
-
jaap onze poetsmuts :D -prut-
-
Tja,. als de buitenkant er niet uit ziet..
Haubtsache: innenraum sauber! :)
GL is iets te veel een HOK geworden door het vervoeren van allerhande bouwafval (zijn een beetje aan t huis aan t klussen)...
-
Sloot graaf, afstof PROEST.
Chagerijnig van
APk zit er nog steeds niet op.. :(
Hangende remklauw linksvoor (welke ik vorige week nog helemaal uit elkaar heb gehad :( )
maar,. dan valt er ineens een blauw enveloppe op de mat:
-
-klappen-
-
-prut-
-
De eerste belastingvrije Polo 2 -prut-
-
gefeli ,maar die 4kantblokjesklauwen zijn ook ruk .vw2 is beter
-
-thumbsup-
-
Poep.
Rem zit nog steeds vast.
Helemaal los gehaald: lekker gangbaar allemaal, overal kopervet, en zelfs de klemveer komt er nog gemakkelijk uit.
Stofhoesje vervangen, en zuiger op lekkage gecontroleerd.
De oude stofhoes was helemaal kapot, verfrommeld en zat 'klem' tussen zuiger en houder.. ik hoopte dat dat wellicht de oorzaak was van het niet goed terug trekken van de zuiger.
Omdat ik thuis op de oprit zit, niet echt de mogelijkheid ook de dichtring in de zuigerwand te vervangen, maar zolang er geen lekkage is, neem ik aan dat ie in orde is.
Zie hier de oude ring naast een nieuwe.
-
Maar goed: 't leek goed te komen,. maar dat deed t dus niet.
ff stukke rijden, dwarspoot om ff de schijven goed schoon te schuren, remmen, rijden, remmen.. etc.
Alles mooi, thuis ff op de krik,.. draaien an't wiel: VAST.
DARN
Nog eens voelen aan de blokjes: 't lijkt dat 't zwemmende (zwevende) zadel wel gangbaar is, maar dat de zuiger niet zichzelf niet terug zuigt. De klemveer op de achterkant voel je wel 'kraken/schuren' bij het bewegen van de handel: likkie kopervet erachter...
Wat ik vervolgens zelf 'verdenk': '1 weg werking' in remslang door beschadiging (door dichtknijpen ofzo). De remslangen voor zijn redelijk jong (max 2 jaar ofzo), maar goed: een keer een lompe boer die de slang dicht knijpt, en wellicht dat ie daardoor dus intern beschadigd raakt: al eens eerder gehoord: olie kan wel heen, maar niet terug de slang door.
Dus: ontluchtings ventieltje lossen: komt niets uit. (ook niet door zwaarte kracht. Helemaal eruit gedraaid: nog niets.
Slangetje d'r op, en pompen: Ranzige olie, en je ziet duidelijk de pomp werking: spuit, en terugtrek (in t doorzichtige slangetje)..
hmm,..
Zie flesje met verzamelde olie: schoon is anders..
Iemand nog idee-en voor morgen? (dan gaan we weer verder prutsen)
-
zuiger uit klauw halen en schoonschuren .die ranstroep, is roest namelijk doordat er water in je rem olie zit
-
zuiger uit klauw halen en schoonschuren .die ranstroep, is roest namelijk doordat er water in je rem olie zit
Dat zullen we dan maar doen he? :)
Trouwens: Succes morgen !
-
Vanavond eens een beetje zitten snuffelen op vw-classic-parts enzo.. (sierlijstjes voor flanken)..
en ik dacht: laat ik eens op ebay kijken naar een complete innenausstattung of in iedergeval een hele lehnenbezug (rugleuningbekleding)..
En ik heb gevonden:
Hmmm
-
Daar zijn de sierlijstjes vast nog wel te gebruiken :P
-
Zo..
Op advies van Serge, de zuiger d'r uit gedrukt.
Echt heel veel roest zat er echter niet achter,. maar wel andere meuk: ijzerslijpsel in de cilinder
-
en de zuiger zelf is best nog goed.
Beet beschadigd oppervlak, dat wel.
Nu nog even uitzoeken hoe de zuiger terug moet (natuurlijk niet opgelet bij de uitbouw: wat ook zo goed als niet te zien).. en rempasta kopen.
(reminder: ook gelijk nieuwe ontluchtingsnippels!)
Zuigerplaatsing
-
en de zuiger zelf is best nog goed.
Beet beschadigd oppervlak, dat wel.
Kun je niet beter een andere monteren?
Neem aan dat je die standaard 'op schap' hebt liggen.
(ik bedoel: ik zou de ouwe in kliko flikkeren en op zolder een ander pakken)
-
En ik heb gevonden:
Hmmm
and yet anotherone:
Hiero
@ Sjon: zuiger is alleen bij het contactoppervlak met het blokje lichtjes beschadigd. Wegpleuren en andere pakken zit er ff niet in, maar is ook niet echt nodig.
-
Remvloeistof ververst, rondom goed ontlucht... Gaat een stuk sneller met nieuwe nippels :)
Mag dat: nippels invetten met kopervet ('t bovenste, uitstekende stukje draad).
Morgen APK versie 3...
-
Op goed geluk.
Gisteravond nog even een eindje wezen tuffen om 't spul een beetje op elkaar in te laten werken..
ff aan de velgen voelen.. oeps; Linksvoor nog steeds 'heet' en de rest 'koel' :( :(
Op goed geluk naar de garage gebracht. Als 't niet goed is, wordt ik gek, maar doen we t gewoon nog eens over: andere klauw erop of verleten blokjes of of of..
-
-thumbsup- -thumbsup- (Duim, duim)
-
Dito..
Maar goed: de buurtgaragist was behoorlijk grumpy vanochtend.. klaag klaag zeur zeur..
Dus ik heb m de sleutels gegeven, en de auto verderop in de straat gezet: Als ie d'r aan toe komt, komt ie d'r aan toe, anders wordt t volgende week.
-
Vervaldatum APK 15 juni 2006
Als de RDW 't allemaal weer bijgewerkt heeft, staat er:
Vervaldatum APK 4 augustus 2007
MAW: Dennis mag vaker -thumbsup- -thumbsup-
Geen idee trouwens hoe d'r door gekomen is, vermoed zelf dat ie er niet eens naar gekeken heeft: de auto stond op exact dezelfde plek geparkeerd. Maar goed: boeiend.
-
-thumbsup-
Psies, en dan alsnog in alle rust de "gebreken" verhelpen...
Idem bij de Jetta, met lekke einddemper en lekke schokdempers toch door de APK, inclusief steekproef. :P
-
Achterklep was een beetje rot.
En met dank aan Koen een 'nieuwe' gescoord..
-
Hoe rot? Binnenschaal los van de buitenschaal!
Heb het overigens wel erger gezien..
-
En overigens:
ook nog een aantal verschillen ondekt tussen de enorm rotte 1981'er achterklep, en de nieuwe 1983'er achterklep.
Maar goed: voornamelijk, en alleen gaatjes: ontwatering ofzo :)
Nu nog een keer het oude rubber 'verfrissen', en een nieuwe chroom-keil d'r in wurmen.
-
van wie is die grijze coupe? Ziet er erg netjes uit!
Je steilheck ook hoor -dj-
Goed bezig, stukje bij beetje wordt het een knalharde auto
-
Coupe is van voorlopig nog van het zusje van Marcel86c...
Is een sprinter van 1985/6. Lak is minder, maar koets is vrij tot hard: 2 plekjes, maar verder niets.
-
blanke laklaag laat zeker los? Bij mijn grijze steilheck uit '83 was dat ook zo.
-
ja dat heeft mijn steilheck uit `83 ook, blanke lak voorspatbord en achter laat los... is ook een grijs gebakje.
-
Jups.. blanke lak probleem
-
dus dat is veel voorkomend op grijs ?
mijn motorkap laat ook het blankelak los.
-
Kot demmit,..
Fahrzeugidentitäts-Urkunde binnen van de GL (en toektoek).
Extras/Options: A25 nicht identifizierbar
:(
16 Oktober 1981 gebouwd in iedergeval, 19 Oktober uitgeleverd richting Amersfoort/Leuseden, Niederlande
-
Ik had ooit een boek vol met A codes .. maar waar is die gebleven ?
Was een boek uit de US maar alle Europese codes stonden erin .
-
Ja, maar A-code verschilt per model: M-codes voor een bus zijn ook weer anders dan voor een Kevah.. A codes zijn (als t goed is) voor de uitlevering. bijv. A-zoveel voor zelf afhalen op fabriek A-zus voor uitlevering naar Karmann A-zo voor uitlevering naar Polite etc etc etc.
-
Zeg ook boek . Geen A3tje met M en A codes
Alleen heb je er nu geen ruk aan -wanker-
-
je polo in een blaadje:)
Je hebt hem vast al liggen, maar toch leuk :P
http://boeken.marktplaats.nl/autoboeken-en-folders/199712402-volkswagen-polo-1982.html (http://boeken.marktplaats.nl/autoboeken-en-folders/199712402-volkswagen-polo-1982.html)
-
je polo in een blaadje:)
Je hebt hem vast al liggen, maar toch leuk :P
http://boeken.marktplaats.nl/autoboeken-en-folders/199712402-volkswagen-polo-1982.html (http://boeken.marktplaats.nl/autoboeken-en-folders/199712402-volkswagen-polo-1982.html)
Maar ff een bod gedaan, ligt om de hoek bij mij. Mocht ik 'm krijgen zal ik hem wel scannen.
Rekordc
-
niet bieden gewoon kopen 1.95 is jah niks :D
-
:) lol die had ik ook al op de korrel -hug-
-
'heb ik al',. wat denk jij nou.. ennuh: leden klikken hier: http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,4054.msg36129.html#msg36129 (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,4054.msg36129.html#msg36129) -ja-
(niet leden kunnen ook wel klikken, maar tja.. dan zie je niets)
-
Ligt het aan firefox maar wat is dat ndsap wat ik vaak zie staan maar dan niet in het geel ?
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,4054.msg36129.html#msg36129 (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,4054.msg36129.html#msg36129)
-
fotuje in het forum: nsbp dinges fuckte de link omhoog..
werkt nu als t goed is wel ( ff )
-
Nee, ligt niet aan Firefox, maar is een bug van het forum-platform, staat ook al ergens anders uitgelegd, en is géén NSDAP -nana-
(al die maanden dácht je al iets te zien, maar je durfde het niet te zeggen, omdat je bang was dat je de enige was die het zag, hè?! :D )
-
Klopt ik ben zo naief en introvert dat ik het heb op moeten sparen om tot uiting te durven brengen -blabla- ;)
-
'heb ik al',. wat denk jij nou.. ennuh: leden klikken hier: http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,4054.msg36129.html#msg36129 (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,4054.msg36129.html#msg36129) -ja-
(niet leden kunnen ook wel klikken, maar tja.. dan zie je niets)
Hahaha ik dacht dat het iets bijzonders was. Maar toch leuk voor de verzameling.
Rekordc
-
Klopt ik ben zo naief en introvert dat ik het heb op moeten sparen om tot uiting te durven brengen -blabla- ;)
Dacht meer aan je leeftijd... :D -moon-
-
Kot demmit,..
Fahrzeugidentitäts-Urkunde binnen van de GL (en toektoek).
Extras/Options: A25 nicht identifizierbar
:(
16 Oktober 1981 gebouwd in iedergeval, 19 Oktober uitgeleverd richting Amersfoort/Leuseden, Niederlande
Heb je al eens bij Pon geinformeerd naar die A25-code?
-
Heb je al eens bij Pon geinformeerd naar die A25-code?
Hangende aan de telefoon; ze zoeken het uit, en ze laten het weten (of ze het wel of niet kunnen achterhalen ligt nog even in het midden)
-
En ze bellen nog terug ook! Wauw!..
Maar helaas zonder antwoord :(
-
-ja-
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200274773993 (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200274773993)
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200274780978 (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200274780978)
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200274788028 (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200274788028)
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200274791680 (http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200274791680)
Getipt door Dennis, en vanavond alle 4 te pakken.. Als ik het goed heb.. is het nu rondom compleet!!!
Nu nog een setje dakgootlijstjes.. (chroom).. een nieuwe voorstoel en een total respray!
-
-thumbsup-
-
Zo, vandaaag de GL weer eens naar buiten getrokken...
Hij gaat verplaatst worden, daar ik in de huidige stalling de G-iesel wil gaan aanpakken.. Maar zo eenvoudig ging dat helaas niet. De GL staat al een jaartje of wat stil, met als resultaat: 1 rem vast. ( rechtsachter ).
Duwen: Geen sjoege
Sleutel zoeken, contact aan: He-le-maal dood... hmm accu los gegooit zeker.. Motorkap open.. DaMN! -gert- ! -moon- -dunno- :( WTF
-
Zie ook de vuilniszak die tussen de bedrading omhoog steekt.. Er is een beestje goed druk geweest..
Fijn! Auto naar buiten getrokken (sleepkabeltje aan de ToekToek) en buiten eens rustig de schade opnemen. Valt uiteindelijk ( voor zover onderzocht ) mee. Ruitensproeier doet t niet meer, kilometertellerkabel moet t zonder z'n plastic hoesje doen, maar de bedrading lijkt ongemoeit.
Tussen de bedrijven door dus een aantal ( stuk of 5 a 6 ) knaagdiertjes zwemles gegeven... want het nestje bleek gewoon bevolkt... Gadverdamme! Fijn... rrrrr.
Achterremmetje ' gangbaar' gemaakt, voorzover je daarvan kan spreken: wiellager gelost, een paar klappen met de hamer, en voila: het wieltje draait weer. Verder bekeken: Ja, voorlopig ziet ie d'r niet eens heel slecht uit: Rechterdeurtje vervangen, achterschort wat gaatjes fiksen, spatbordrand rechtsachter,. techniek weer op stand brengen en hij kan zo de weg weer op.. in 2011 ofzo.. ( of 2015 of 2020 )
-
Wist niet dat je voor de Ratlook ging... (te flauw)
-
hey de register mascottes zijn gearriveerd -dunno- :D
-
hey de register mascottes zijn gearriveerd verzopen -dunno- :D
-
:D
-
Koen rules! :D Oftewel, twee zielen 1 gedachte.
-
Ze hadden wel mooi een zwembad voor de deur (8 liter!) :D
Ding stond bij jouw ouders in de schuur toch?
-
Hee Jaap ik heb volgens mij nog een nieuw lijstje liggen voor een GL. Van een voorscherm volgens mij. Alleen is het een beetje een chroom/koper kleurig lijstje -dunno- weet niet of dat origineel is of op te poetsen is.
Wel een knus hoekje trouwens daar met zijn 5e :D
-
Ze hadden wel mooi een zwembad voor de deur (8 liter!) :D
Ding stond bij jouw ouders in de schuur toch?
Jups, en moeders houdt (van d'r) kippetjes.. Waar kippen zijn = voer, waar voer is = ongedierte.
Maar goed: Dit is een gevalletje ' epidemie '
BTW: De jacuzzi van 8 liter mocht niet baten trouwens: Diploma A zullen ze nooit meer halen..
-
nee ze hebben Z.A.B.
zinken als baksteen :D
-
Trailerqueensday,..
Broertje bezoekt Zusje.
Hier gebroederlijk naast elkaar.. HOOGwater GL en spijkers op LAAGwater CL-D-G40
-
Wel 2 schatjes he jaap...... -naughty-
-
Schroef die bumbers oog gelijk over....
....Dat chroom staat straks vast niet meer en die GL knap er gelijk een stuk van op -ja-
-
Ja..
nee,. ehmz.
komt nog..
ofzo.
Vandaag de GL in iedergeval verplaast van D naar W.. en dat was best een stukkie pokkelen.. Gelukkig kan ie daar (hopelijk) weer een tijdje staan.. Zie 2e foto: Ja, die vind je zonder te zoeken niet meer terug. ( Thanx @ Zusje ! )
D'r staat nu nog een enorme kieper naast, maar deze gaat verhuizen.. en d'r komt een caravan voor terug. Denk niet dat ze dan ruzie gaan krijgen qua plek/ruimte..
Huidige stand, zie ook trailer foto: Rechterdeur is ineens weer strak ( hey, zelfde kleur/deur als in de G-iesel! joh?!) en er zit een rem vast ( rechtsachter ). Brandstofpomp (van het verwisselebare membraam type ) is met de rechterhand over de linker schouder verdwenen: benzine spoot er aan alle kanten uit. Gelukkig had ik nog een olielekkend exemplaar liggen ( :( ) maar voor het rijden van de oplegger de stalling in, voldoet ie prima. Tegen de tijd dat de GL weer de weg op gaat, is er wel wat meer te doen van alleen de brandstofpomp. :( :(
- brandstofpomp wisselen voor niet lekkend exemplaar
- wiellager rechtsachter stellen/vervangen
- remmen gangbaarmaken
- remleidingen verfrissen
- strakzetten, spuiten, chroom plakken.
Zien we daar trouwens een oude bekende in het rood?
-
Bijna 10 jaar later.
Heeft deze Polo zo'n beetje elke hoek van de opslag gezien.. en heeft ie recent een balk op z'n bakkes gehad bij wéér een verplaats actie. -boehoe-
Aankomende kerstvakantie haal ik 'm daarom dáár weg, en gaat ie naar m'n garage-meneer. Ik ga een prijs voor een APK keuring opvragen en van de schade weet ik inmiddels hoeveel pijn het ongeveer gaat doen -boehoe-.
Hij is rijdend weggezet, maar de remmen achter moeten sowieso nieuw, want die zitten vast. De voorruit ligt aan diggelen, voorscherm links, motorkap, spiegel, maar vooral het dak heeft moeten incasseren. Precies op het midden van het dak: binnenverlichting is zelfs nog kapot gesprongen.
-foto- volgen wellicht.
-
Auw! 😵
-
Oei, klinkt als een niet-leuke schade... -boehoe-
-
Oei, klinkt als een niet-leuke schade... -boehoe-
Indeed. Niet leuk. Niet verzekerd ook niet.
Inmiddels heb ik de GL opgehaald en voor APK weg gebracht.
Oeps,. maar ook wel weer voorspelbaar.
- Remmen ( alles, rondom, leidingen, verdeler,. volgens mij is alleen de hoofdremcilinder nog goed...
- Schokdempers achteras
- Voorruit * joh! *
- Kleine dingen zoals ontbrekende gordel, achterbank los, ruitensproeier die het niet doet, verlichting achterkant defect, dat soort prul
Naar de schadehersteller ermee!
-
-thumbsup-
-
Netjes! Toch nog laten herstellen!
Maar zou je dat geld niet in de G40 steken?
-
Slik
Prijsje voor dak + achterscherm binnen.
Prijs verschil met volledig strak zetten en in Diamantzilver zetten is niet eens extreem groot.
Anyhoe:
Remklauw linksvoor nog nodig.
En middendemper
En een voorscherm linksvoor?
-
Prijs verschil met volledig strak zetten en in Diamantzilver zetten is niet eens extreem groot.
Ergo: full-resto?
-
Remklauwen heb ik nog wel liggen.
-
Middendemper heb ik ook nog wel liggen.
-
Middendemper heb ik ook nog wel liggen.
Ja? Zo'n gekke sigaar zoek ik he?
Pre-katalysator, dus met zo'n 'wellenrohr' en niet zon flexibel stukje eraan.
(https://cdn.autoteiledirekt.de/thumb?m=1&id=2329024&lng=en&ccf=21876006)
(https://cdn.autoteiledirekt.de/thumb?id=2329024&lng=en&ccf=21876006)
https://www.onlinecarparts.co.uk/vegaz-2329024.html
Deze is mij wat te gortig qua prijs:
https://www.ebay.de/itm/VW-DERBY-2-86C-Polo-II-VSD-Vorschalldampfer-ORIGINAL-VW-NEUWERTIG-867253119/401459548875?hash=item5d78da92cb:g:dcYAAOSwonBaMO8j&frcectupt=true
-
Dan moet ik je teleur stellen is helaas van kat model.
Of je zou er een stuk kunnen aan lassen?
-
Update
-
Kijk aan, inspiratie geschoven?!
-
Krijg nou niks...Jaap is ook weer van de partij 😃
-
Peters Schadeherstel 👍🏼
-
Mooi schermpje 😁
-
Mag hij alweer de weg op?