Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: -3S- op do, 03 mrt 2005, 23:04:31
-
Vandaag ineens dikke brokken met de polo.
Als ik gas geef we zullen zeggen boven 2/4 dan begint de moter te daveren voelbaar door de versnellingspook, en is er geen vermogen meer. denk dus dat hij op een paar cilinders draait -boehoe-
stationair is goed. en vaste gasstand ook goed.
Als ik ergens stopt ruikt de auto ook precies zwavel achtig ik weet niet als dit er iets mee te maken heeft.
Mijn uitlaat lekt wel dus kan het zijn dat hierdoor de lambda verkeerd meet?
Als ik de lambda uitrek en hij rijd dan beter kan ik dit dan te weten komen of niet?
anders ga ik sowieso morgen bougies vervangen -dunno-
Help please...
-
1.0 monopoint by the way
-
Lambda, temp-sensors, ontsteking, valse lucht: 't kan vanalles zijn.. :)
-
lambda los getrokken rijd hetzelfde.
bougies los gedraaid. alle 4 pikzwart en met een dikke laag roet op. maar niet nat of zo. nu zit bij 1 bougie aluminium in de schroefdraad dus die ga ik er niet meer in draaien. dus even nieuwe bougies halen.
de temp sensor is dat de blauwe? en hoe kan ik testen als deze stuk is?
-
vervangen, kost ongeveer 10 euro.
Je zou em kunnen controleren met een thermometer, weerstandsmeter, en de bijbehorende grafiek (zo niet bij de hand).
-
Toch wel:
-
Bougies vervangen niets geholpen natuurlijk...
Het probleem is wel minder. Denk dat hij toch niet op een paar cilinders draait. Maar dat hij gewoon sputterd en schokt.
In het 4 de versnel heeft hij het niet -gert-
-
als je bougies zo zwart zijn houdt dat meestal een slechte verbranding in.
-
Precies.
Als ie t in z'n 4e versnelling niet heeft,...
dan gok ik de ontstekingsvervroeging: andere last = andere vervroeging = in 4e versnelling geen probleem, maar in andere (zelfde toerental, andere last) wel.
of t is de elektro-carb.. maar daar heb ik geen kaas van gegeten..
Is de paddestoel op je ontsteking nog ok? (slangetje aangesloten, paddo niet lek?)
Controleren: slangetje checken of ie goed vast zit, en of de uiteinden niet poreus zijn. Slangetje vervolgens in je mond stoppen en zuigen: Kan je oneindig blijven door zuigen: Foute boel!. Na een beetje zuigen moet ie toch wel 'vacuum' raken..
-
AAU heeft geen paddo op ontsteking.
Zwarte bougies = te weinig benzine, toch? -dunno-
-
Nee teveel...
Zwavellucht, duidt dat niet op een overleden kat? Even aangenomen dat die eronder zit...
-
Ik had ook zoiets, na de computer vervangen te hebben stonk de auto ineens, en hield in.
Toen lambda losgetrokken en toen was het een stuk beter.
Later voor de lol de stekker er weer op en het was weer als vanouds (goed dus).
Zou wel in die richting zoeken.
Verder: benzinefilter/luchtfilter/verdelerkap/rotor?
-
Was onderweg naar een vriend van me en het was zo een hobbelig baantje was aan het rijden in het tweede en ineens ging hij terug gelijk hem ervoren ging -gert-
Begin zo een gevoel te krijgen dat het een benzine probleem is. Mijn benzinefilter morgen eens checken.
in het eerste en het tweede heb je meer benzine nodig omdat je snel in toeren klimt en in het derde en vierde niet. zo bekijk ik het toch. morgen effe fixen
-
benzine filter vervangen en heeft niets geholpen. als het zo doorgaat moet ik hem ergens binnen brengen -dunno-
-
Probleem gevonden.
En het is mijn eigen schuld ook nog -wanker-
Mijn luchtfilterhuis "ronde schotel" komt tegen de veerpootbrug op en dit heeft de rubber van de carbu gescheurd. dus in het 1 ste 2 de en op laatste 3de kantelt de motor en wordt de scheur in de rubber opengevouwd.
zeer leuk 56 € + BTW + verzendingskosten -gert-
-
... maar je hebt het in ieder geval gevonden! -thumbsup- (en ik heb mijn 200-ste posting!)
Gaat goed hè, zo'n veerpootbrug!... -wanker- Gewoon luchtfilter eraf en een carb-sock eroverheen met een tie-wrap; werkt ook goed.
Of die veerpootbrug eraf... (doet zijn werk niet echt goed, zonder dat je het onderstel ook aanpast met stabi-blokjes of unterfahrschutz of zo).
-
zeer leuk 56 € + BTW + verzendingskosten -gert-
Voetpakking AAV (zelfde als AAU neem ik aan?) heb ik nog wel liggen...............maar tis al te laat, begrijp ik.
-
nee ik heb hem nog niet besteld ze konden hem niet meer krijgen.
Maar ik woon in Belië en jij in nederland dus.... -dunno-
zou wel leuk zijn natuurlijk
-
Als we dan 1 probleem gehad hebben...
volgende probleem:
M'n 2f (1.0 single point injectie) heeft de nare gewoonte dat ie niet wil aanslaan als ie warm is..
Oftewel: kom je thuis rijden, parkeert je auto, bedenkt dat ie daar toch niet makkelijk staat: kan je beter gaan duwen dan proberen te starten..
(nuja: dat valt misschien nog iets mee, maar toch).
Probleem deed zich reeds voor bij aankoop.
Sindsdiens volgende gedaan:
-uitlaat gasdicht gemaakt (was op meerdere plaatsen lek)
-benzinefilter vervangen (was nog de originele, en d'r kwam echt zwarte drap uit.. Wat een Kut systeem overigens)
-blauwe temperatuursensor (nieuw bij dealert)
Hij rijd verder prima, al blijft t een 1050-je (veel harder dan 120 gaat t niet)..
What's next to inspect?
-
Als het filter al zo lekker schoon was, is de injectie-eenheid dat wel?
Verder misschien het gebruikelijke:
- bougies
- rotor/verdeelkap
- elektrische verbindingen
- etc...
-
Precies.. het gebruikelijke kan ik nog wel verzinnen..
Maar dacht dat er misschien specifieke dingen zijn om op te letten qua singlepoint + starten + warme motor..
Lekkende injector ofzo, of warme-start-regeling :-)
filter was echt zo ongelofelijk smering.. was waarschijnlijk gewoon nog t originele filter: net zo verrot uiterlijk als de beugel.
Ochja: leuke: rubbertjes waarmee injectiepomp enzo vast hangen: dat past dus niet als er een trekhaak onder hangt: Tie-wraps doen schijnbaar ook 'the trick'..
-
Gas lock -klus-
weet niet als je er last van kan hebben bij een vw maar ik weet dat sommige auto's er last van hebben. kijk eens als de benz leiding niet tegen of kort langs het blok loopt.
weet iemand als een 1.3 monopoint dezelfde carb - spruitstuk dichting is als een 1.0?
-
weet iemand als een 1.3 monopoint dezelfde carb - spruitstuk dichting is als een 1.0?
ff checke (pdf)
-
3.50001.36.0 = AAV
3.50001.44.0 = AAU
Pasvorm vermoedelijk hetzelfde, maar diameter van 't gat is duidelijk anders.....jammer.....
-
de lamda snol .trek deze stekker eens los als hij warm is .en p[robeer dan te starten
-
lambda dus en computer rezetten..
Z'n lambda is gloof ik wel een lekker prijzige aangelegenheid of niet?
Wellicht dat ie zo (hij loopt mooi rond) de APK ook wel door komt.. maar handig is anders..
-
aau loopt ook prima op een universeeltje enkel draads van 45 euro
-
Injectie.... *zucht* -dunno-
-
Injectie.... *zucht* -dunno-
Amen brother -prut- :P
-
de multipoint injectie's lopen het lekkerst.
dus de nz en 3f.
-
waarom zweer ik nou bij carbs (meer voudig wel te verstaan) -thumbsup-
-
withstupid
-
de multipoint injectie's lopen het lekkerst.
dus de nz en 3f.
-naughty- I know... -naughty- , binnenkort met G60 injectors... -klus- ...