Auteur Topic: Wie is btracing?  (gelezen 28637 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Wie is btracing?
« Reactie #105 Gepost op: zo, 22 mei 2011, 17:12:15 »
schuurpapier, zinkspray en motip spuitbussen, kost minder en je kunt t zo mooi maken als je zelf wilt :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is btracing?
« Reactie #106 Gepost op: zo, 22 mei 2011, 17:34:30 »
Enkel de remschijven welke een beetje krom zijn, misschien te hard ingereden óf een hangende zuiger die de boel soms wat opfikt?

Remschijf leesvoer in het Engels
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #107 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 01:24:04 »
Belofte maakt schuld *klik*, niet meer dezelfde dag helaas. APK komt er aan, zegmaar over 2 dagn, dus aan het werk! Beetje drama vandaag eigenlijk, wilde allemaal net even niet meteen werken. Hoewel het ook de eerste keer was dat ik de trommeltjes en schoentjes los haalde. Eigenlijk moet ik niet zeuren, I -hug- my polo.

Werkzaamheden van de dag:

- remschoentjes vervangen achter links/rechts
- remcilinder vervangen achter links
- handremkabel vastgemaakt zodat deze wat hoger hangt, ipv op de uitlaat

- niet gedaan: remtrommels vervangen ivm lagers welke er dan uitgeperst moeten worden dan wel nieuwe lagers halen. Heb de trommels dus al wel liggen (ATP, net als het remrivisiesetje)

's Ochtends rond 11.00 begonnen met klussen, in de loods van m'n broer, beetje krap maar goed te doen. Op de assensteuntje, een van m'n beste aankopen geweest vorige zomer via marktplaats. Helaas geen perslucht at the moment  -boehoe-.




Matje op de grond is een lekker voor m'n knietjes. Was van een oud kartstoeltje, hehe. Haynes boekje er ook bij, was mooi toen ik 'm kocht (blijkbaar nette klusser) en nu niet meer, overal zwarte vegen enzo (niet zo nette klusser).





Rechter kapje er af getikt met een schroevendraaier + hamer, eerst nog wel wat wd-40 er op gespoten natuurlijk. Of het nou nodig was of niet, gewoon erop gespoten.





Vieze trommel met remolieshit erin. Flink lopen boenen met remmenreiniger, staalborstel, schuurpapier en papier. Had ik remmenreiniger al genoemd?   -naughty-





Vieze meuk. Vieze vieze meuk.





Gooi nooit je tandenborstel weg!





Onder toeziend oog van de baas VW op het moment. T5.5 2.0 TDI 180pk DSG. Is leuke wagen  -naughty- -sturen-





Nieuwe remcilindertje op z'n plaats





Oude remcilindertje, gek genoeg was dit de 'goede' kant, hier lekt de cylinder niet. De andere kant was het rubbertje goed maar sijpelde de remolie eruit.





Helemaal vers!





Binnenzijde van de remtrommel, dacht links achter. Heeft wat groeven, maar ik hoop dat het wel goed gaat werken.





Na het avondeten terug naar de loods om de rechterzijde te doen, ging allemaal wel goed tot ik bij de handremkabel kwam. De veer kreeg ik met veel moeite en wat kunstgrepen (o.a. spanbandje) toch lang genoeg van z'n plek om 'm in de hevel te manouvreren.




Verder geen foto's meer helaas. Misschien moet ik nog wat vaker foto's maken, o.a. m'n opstelling voor dat laatste veertje was wel grappig om jullie te laten zien. Inmiddels heb ik alles ook al een beetje aan tests onderworpen. Het remt al beter links achter dan eerst. De trommel was ook warm na wat remtestjes. Hopelijk dat de APK eind deze week geen/weinig remverschil zal laten zien.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Wie is btracing?
« Reactie #108 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 01:29:58 »
 -goodjob-

Ziet er mooi uit zo helemaal nieuw, jammer dat de trommel er weer voor moet :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #109 Gepost op: wo, 15 jun 2011, 01:45:03 »
Echt hè! Dat vond ik nou ook, maar ga 'm echt niet weer zomaar open maken om even te kijken. Het gevoel is me ook aan het bekruipen dat ik m'n wagen te vies aan het laten worden ben. Een keertje goed wassen maar + slijptol en roeststopper @ voorschermen. Maar eerst APK  :)
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #110 Gepost op: do, 16 jun 2011, 18:57:55 »
Verdorie, vandaag 'voorkeuring' gedaan. Afgekeurd op links voor de aandrijfashoes, stom van me, wist er van. CO welke te hoog was stationair, (maar ik heb toch een '92-er? --> eisen lager toch?) en dan komt het, op m'n fuseekogels links en rechts. Nou ben ik helemaal van de pot gerukt natuurlijk, die dingen zitten er net 1 jaar / 15.000km onder. Lekker dan! Vanmiddag meteen l.v. de hoes vervangen en ja hoor, kogel zat loeivast en had 0 speling en ik moest 'm met een hamertje of tang bewegen. Lekker dan... Wat bleek, die jongen die me hielp heeft 'm met de bandjes van de grond gevoeld en dat hoort niet, heel de poot bovenin bewoog mee. Ik was het er niet mee eens en heb de plaatselijke VW dealer gebeld, die gaf mij gelijk. Morgen dus weer langs en dan nog eens verhaal halen.

Voor de CO heb ik maar 4 nieuwe bougietjes gehaald, eens kijken of dat werkt. AAU schijnt niet op CO te stellen te zijn (staat hier ergens eerder in het topic). Ik ben benieuwd.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Wie is btracing?
« Reactie #111 Gepost op: do, 16 jun 2011, 19:04:51 »
92'er is mijn coupe ook: je mag max 0,5% CO hebben.
Kat aanwezig? Lambdasonde in orde?

Poten los in opgekrikte toestand moet ik m'n apk-meester ook uitleggen.

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #112 Gepost op: do, 16 jun 2011, 19:46:55 »
CO was 0,48 ... mooi dat ging dus. Hij vertelde mij dat het 0,33 moest zijn. Wederom broekie, verder wel toffe gast. Trouwens bij een marokaanse apk boer gedaan in het Laakkwartier van Den Haag  :) :)
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is btracing?
« Reactie #113 Gepost op: do, 16 jun 2011, 21:42:44 »
 -thumbsup- APK bij de Moccro? Inshallah! (Als "vul uw Opperwezen naar keuze in" het wil!)

Gaat goed komen Benjamin -ja-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #114 Gepost op: do, 16 jun 2011, 21:58:50 »
Nou, daar gaan we weer. Ik maak stuk wat heel is.... Dacht, spuit ff contact spray in m'n connector van de blauwe/zwarte temp sensor. Spontaan bokt m'n motor weer zoals vorig jaar. (!@#@$&!**@#($ ben zo ontzettend blij met mezelf  -boehoe-.

Laat nu de motor afkoelen en zet die van de groene straks even over. Kijken of het dan over is.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is btracing?
« Reactie #115 Gepost op: do, 16 jun 2011, 22:03:38 »
Heb je het wel even goed laten drogen voor je de boel weer aansloot? Anders maak je wel even sluiting ...
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #116 Gepost op: do, 16 jun 2011, 22:37:52 »
Nope......  -boehoe-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Wie is btracing?
« Reactie #117 Gepost op: do, 16 jun 2011, 22:41:07 »
Niet gelijk panieken, even loshalen en droogblazen, daarna weer even kijken...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is btracing?
« Reactie #118 Gepost op: do, 16 jun 2011, 22:45:07 »
 withstupid want dat is het vervolg!
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is btracing?
« Reactie #119 Gepost op: vr, 17 jun 2011, 00:14:08 »
Inmiddels met de temp sensor uit de groene gaan rijden. Probleem is gebleven, hakkel de kakkel. Heb zitten schreeuwen in de wagen, ding heeft me echt meteen helemaal op de kast. Heb 'm thuis geparkeerd en de min-pool van de accu losgemaakt, hopen dat zo het motormanagement morgen 'vers' kan starten en hopelijk zonder hakkel rijden. We gaan het zien, zit me nu erg hoog. Ik hoop dat ik een beetje normaal kan slapen.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego