Als je inderdaad een draad hebt getrokken van de zwarte bobinekabel naar de + van de accu, en de auto startte niet, dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een 2e hands ontsteking met een wel goed werkend hall-element.
Steilheck is vandaag langs geweest en we hebben het getest met 3 verschillende hall elementen, hielp niets.
Volgens de garage kan het de boordcomputer zijn of de transistormodule (191905351B), testen kon als ik het opstuurde wat mij alleen al €130 aan onderzoekskosten zou kosten dus dat heb ik maar niet gedaan.
Uiteindelijk heb ik de anwb nog is gebeld en die hebben hem aan de praat gekregen, enige wat ie gedaan heeft is het een en ander controleren en toen deed ie het opeens weer.
Toen ik het weer probeerde lukte het niet en bleek dat de anwb monteur eerst de sleutel op contact zet en dan even wacht tot de benzine is rond gepompt(op geluid) en hem dan pas start.
Tot nu toe lijkt dat te werken, heb het zelfs nog even kunnen nabootsen en ja hoor gelijk starten(al warm) lukte niet maar als ik even wacht dan wel.
Iets met de benzinepomp die te zwak is ofzo?
Of misschien gaat er een belletje rinkelen van iemand op het forum hier...
Ik zie het wel als ie dit zo blijft doen dan weet ik in iedergeval hoe ik hem aan de praat krijg.
Bobine is het 100% niet(startkabel naar accu werkt, hoor hem pompen/aanslaan.
Hall element is 100%...
Misschien ff een nieuw topic openen als dit morgen weer hetzelfde geval is, als hij dus dit koud ook doet).
Is wat overzichtelijker denk ik.
Lijkt een beetje hier op...
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10497.0.htmlMisschien toch maar een nieuwe/tweedehandse computer
De computer krijg ik ook niet open, 1 schroef zit helemaal vast geroest, misschien van binnen ook de printplaat...