Ik heb het wel afgeleerd om dit soort dingen te doen met een auto die je dagelijks nodig hebt...
Reden dat ik ook de rode coupé met pensioen heb laten gaan.
Overgens KAN het wel, ik ken een belgische polo-fanaat die dagelijks met een HZ motortje rond kart (1.05) met een peugeot diesel turbo en een pktje of 120...
Digijet kun je vergeten, heeft naar mijn weten geen optie voor een MAP sensor en is verder ook helemaal niet ''tunebaar'' op piggyback chipjes na.
Problemen waar je mogelijk nog tegenaan gaat lopen:
G40 heeft sodium gevulde kleppen en gesmede zuigers. NZ heeft dit beide niet. Dus dan is het een kwestie van wat gaat er eerst, je zuigers of je kleppen.
ECU geneuzel, de grap van een geblazen motor is:
meer lucht + meer brandstof = hardere knal.Als je ECU niet snapt wat hij met drukvulling moet doen veranderd het sommetje in:
Meer lucht = nogsteeds even veel brandstof = arm lopen = warm worden = kaboem, weg zuiger of klep ECU zou je van een G40 kunnen pakken, met een kabelboom, inlaatspruitstuk, gasklephuis en een klopsensor zou je al een heel eind komen.
Nokkenas; VW heeft ooit bedacht asymmetrische nokkenassen te gebruiken voor de G40 (en volgensmij ook g60?)
Met een niet voor laaddruk bedoelde nokkenas (nz/aav/niet-g40 aftermarket etc etc etc) zal je motor minder tijd hebben om de kamers te vullen en er een hoop ''power'' weer je uitlaat in verdwijnen zonder zijn werk te hebben gedaan.
Uiteindelijke resultaat: een onbetrouwbare auto die harder had kunnen gaan, en betrouwbaarder had kunnen zijn door gewoon een andere fabrieks motor erin te hebben gelepeld
Begrijp me niet verkeerd hoor, het is hartstikke leuk zo'n project. Maar niet in je dagelijkse auto.
Edit: Gasklephuis van een g40 is trouwens plug&play op een NZ inlaat.