Tussen de drukke bedrijven door toch even een nieuw project-topic aanmaken voor de LH - 86 - LB, m'n nieuwe daily;
Overgenomen van gimipurple (Michel) nadat de auto een G40-onderstel heeft gekregen waarbij de werkzaamheden niet volledig afgerond zijn. Vervolgens is de auto beschadigd met krassen rondom (met sleutel en/of schroevendraaier), waardoor Michel er geen zin meer in had.
Eerste werkzaamheden door mezelf zijn inmiddels uitgevoerd: Wellems-blokken aangebracht, draagarmen met Powerflex-bussen (binnen en buiten), homokineet-rechts vervangen, fuseekogel-hoes rechts vervangen...
Daarna is de auto uitgelijnd bij Prins Techniek in Wassenaar.
Nog te doen op korte termijn:
* nieuwe voorbandjes (vanwege schuin afslijten door slechte (géén) uitlijning na verlaging; reeds besteld)
* handremkabel aanbrengen (momenteel geen handrem)
* achterremmen nakijken (bleken op de brug bij Prins geen zin te hebben om mee te doen; eerste vermoeden: bij ombouw naar G40-achteras last-afhankelijke remkrachtverdeler niet mee overgebouwd?)
* voorremmen goed nakijken (lichte trilling in het stuur bij hard remmen)
* uitlaatophanging wijzigen (uitlaat klappert bij resonantie van bepaalde toerentallen in de tunnel; zéér irritant!)
Op langere termijn:
* krasschade goed bekijken/herstellen
* oliedruk-verklikker nakijken (piept soms op wisselende momenten; oliedruk-meter geeft echter goede waarden?)
* 5-bak?
* mogelijk pietsie meer vermogen (is een 40kW-GT)
Verder erg blij met het karretje: interieur behoorlijk netjes, uiterlijk door tijdsgetrouw Zender-pakket erg leuk, 105.000 km, lijkt technisch/motorisch in prima staat. Zie ook de foto's.
Ik probeer hier het wel-en-wee bij te houden, maar zoals in een ander topic te lezen houdt de vrije tijd niet over...