Het Polo86c Register

Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: Palla op wo, 18 jan 2017, 12:37:20

Titel: Wie is Palla?
Bericht door: Palla op wo, 18 jan 2017, 12:37:20
Goedemiddag,

Ik ben pascal en sinds kort een trotse bezitter van een Polo G40 uit "92.
Ik ben autotechnisch ingenieur en hobbymatig altijd bezig met VW en audi.
De polo is een paar jaar in het bezit geweest van een vriend van mij, echter zit er aardig wat (afmaak) werk in.
Hij heeft het zelf nooit afgemaakt en dit is weer een mooie uitdaging voor mij.

De auto heeft aardig wat aanpassingen gehad zowel motorisch, optisch, ophanging en elektrisch.
Motorisch weet ik het volgende:
1.3 blok
g40 lader met een 5pk riem
In-line benzinepomp
Benzinedruk regelaar
G60 injectoren
Software aangepast bij "crooke tuning"
Spaghettie spruitstuk o.i.d.

Ophanging
Achter bumpstops
Voor verlaagd

elektrisch
Start knop + schakelaars ingebouwd
Genesis audio
Air fuel meter
Olietemperatuur meter
elektrische kofferbak opening

Optisch is de achterklep voorzien van een spoiler en het sleutelgat is weggewerkt


Het is voor mij nu zaak om de auto door de APK te krijgen en elektrisch goed af te stellen.
Het grootste APK afkeurpunt is de CO waarde. De auto is "getuned" en ik krijg hem met de CO stelschroef niet naar beneden toe. Het zou kunnen zijn dat de afstelling niet goed is of dat de cat zijn beste tijd heeft gehad. Kortom ligt hier de grootste uitdaging, naast wat spullen die ik nodig heb.

Elektrisch was de auto een zooitje, maar heb al een bak kabels ertussenuit gehaald en alles netjes aangesloten. De meters hadden wel stroom, maar waren verder niet aangesloten op sensoren. Ik heb ze er voor nu uitgehaald, maar zal ze zsm weer inbouwen na APK. Startpaneeltje zat los dat heb ik netjes gemaakt.
Het systeem om de achterklep open te maken zat er wel, maar was verder niet aangesloten. Ik heb dus vanuit de achterklep draden gelegt naar het dashboard toe. Een goede 3,5 uur heeft het geduurd, maar nu zit het er wel. Alleen nog een drukschakelaar aansluiten en klaar is kees.

Verder ontbreken er nog wat kapjes en dingetjes waar ik naar opzoek ben en die hoop ik hier te kunnen vinden.

Illegaal heb ik er een klein stukje op het industrieterrein mee gereden.... man wat een gave auto. De funfactor is erg hoog!



Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: Sjon op wo, 18 jan 2017, 12:56:05
 -welkom-

Eerste wat me opvalt: waarom G60 injectors?
Qua tuning lees ik alleen een chip, spaghetti en vermoedelijk is de lader-pouly een kleinere maat als origineel.
G40 injectors zijn hiervoor gewoon nog toereikend toch?

Aangezien ie een spaghetti-spruitstuk heeft: is er überhaupt wel een katalysator aanwezig?
Hoe wordt de Co gemeten? Viergastest is pas verplicht per 1-1-1993, dus de jouwe hoeft alleen maar bij stationair toerental te worden gemeten.
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: nappertje op wo, 18 jan 2017, 13:06:59
 -welkom-
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: sonic_striker op wo, 18 jan 2017, 13:21:55
 -welkom- -foto-
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: Palla op wo, 18 jan 2017, 13:47:43
-welkom-

Eerste wat me opvalt: waarom G60 injectors?
Qua tuning lees ik alleen een chip, spaghetti en vermoedelijk is de lader-pouly een kleinere maat als origineel.
G40 injectors zijn hiervoor gewoon nog toereikend toch?

Aangezien ie een spaghetti-spruitstuk heeft: is er überhaupt wel een katalysator aanwezig?
Hoe wordt de Co gemeten? Viergastest is pas verplicht per 1-1-1993, dus de jouwe hoeft alleen maar bij stationair toerental te worden gemeten.


Tjah de injectoren zaten er al in en de originele zitten er niet bij. Heb het internet al afgestruint maar kan niks vinden tot dusver.
Ik ben zelf niet bij de APK keuring geweest maar ik schat alleen stationair. Ik heb een rapport liggen van anwb keuring en daar was het CO % veeeel te hoog.
Het zal natuurlijk kunnen komen door onvolledige verbranding. De grotere injectoren zijn volgens mij niet nodig met deze setup en al helemaal niet als er een externe brandstofpomp in zit.
Maargoed de software is aangepast dus ik weetniet of ik zomaar de injectoren kan vervangen voor kleinere.
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: jerrymk1 op wo, 18 jan 2017, 19:35:49
U weg gevonden van het volksforum naar hier -thumbsup-
Welkom en post zeker is wat foto's van je polo
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: Puppy*Power op wo, 18 jan 2017, 19:54:19
 -welkom- -foto-
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: Raymon op wo, 18 jan 2017, 23:27:37
 -welkom-
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: Palla op do, 19 jan 2017, 08:51:27
Hier wat foto's zoals die er op dit moment bij staat:

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/12966/20170118_230104.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/12966/20170118_230116.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/12966/20170118_230149.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/12966/20170118_230208.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/12966/motorruimte_1.jpg)

(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/12966/motorruimte_2.jpg)
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: EMP op do, 19 jan 2017, 09:14:59
 -welkom-
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: patrick86c op do, 19 jan 2017, 10:01:29
 -welkom-
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: sonic_striker op do, 19 jan 2017, 10:10:20
Nice!!

Welk merk veerpootbrug is dat, ik zoek er nl ook een zonder die verstelling die er vaak tussen zit (lijkt mij namelijk slapper als een vaste buis zoals jij nu hebt :)  )
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: Raymon op do, 19 jan 2017, 10:21:33
Veerpootbrug zal van wiechers zijn perrin zover ik dat zo kan beoordelen.
De verstelbare variant is niks slapper hoor  :)
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: Palla op do, 19 jan 2017, 10:47:28
Nice!!

Welk merk veerpootbrug is dat, ik zoek er nl ook een zonder die verstelling die er vaak tussen zit (lijkt mij namelijk slapper als een vaste buis zoals jij nu hebt :)  )

geen idee, zal eens kijken of er een merk op staat!
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: sonic_striker op do, 19 jan 2017, 10:57:29
geen idee, zal eens kijken of er een merk op staat!

als je wil graag  -hug-
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: Sjon op do, 19 jan 2017, 10:59:47
Wiechers en dan de niet-2f versie zo te zien: ik mis de uitsparing bij 't ruitensproeiervat.
(uitsparing bij tapeindjes tbv dieselbrandstoffilterbevestiging kan ik niet goed zien vanaf foto)
Persoonlijk heb ik ook liever zonder verstelling, hoef ik me niet af te vragen wat sterker is: ronde buis of draadeind.

-------------------------------------

 -uitlachen- Hee, een 2f G40 die niet Genesis paars is -klappen-
Aangezien 80 a 90% van de originele NL'ers paars zijn, is de kans groot dat dit een import is?
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: sonic_striker op do, 19 jan 2017, 11:19:44
De verstelbare variant is niks slapper hoor  :)
Dat lijkt me sterk, net als wat sjon zei, draadeind of ononderbroken ronde buis....
Heb ook wel eens gehoord, weet niet of het waar is, maar dat als je de verstelbare versie niet goed monteerd/afsteld, je zelfs meer schade kan toebrengen

2 man die Wiechers zeggen? dan lijkt me dat ook. zie ook de link, die lijkt besrt wel sprekend, met sticker en alles :)

http://www.wiechers-sport.de/shop/dom-fahrwerkstreben/produkte/df-vw-polo-i-iii-g40-domstrebe-stahl-vorne-oben-detail (http://www.wiechers-sport.de/shop/dom-fahrwerkstreben/produkte/df-vw-polo-i-iii-g40-domstrebe-stahl-vorne-oben-detail)

Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: Palla op zo, 22 jan 2017, 12:14:23
het is inderdaad een wiechers precies die van de link die sonic_striker gepost heeft.

Artikelnummer is 511015 voor VW-Polo I-III.

Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: sonic_striker op zo, 22 jan 2017, 15:27:00
het is inderdaad een wiechers precies die van de link die sonic_striker gepost heeft.

Artikelnummer is 511015 voor VW-Polo I-III.



 -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: Raymon op zo, 22 jan 2017, 22:44:13
Heb precies dezelfde alleen tegenwoordig in een ander kleurtje  :)
Titel: Re: Wie is Palla?
Bericht door: Palla op do, 02 feb 2017, 08:43:39
Nou gisteren avond de g40 injectoren binnen gekregen via E-bay. Blijkt er in 1 een scheurtje te zitten in het plastic.
Meteen mijn huidige injector rail eruit gehaald en zag ook dat er in 1 van de injectoren een scheurtje zit.
Ik heb het nog niet eerder gezien, maar heeft dit invloed op de werking van de injector? Er zit zegmaar een scheurtje onderin bij het gat waar de benzine ingespoten wordt.

Verder zie ik nu meteen een verschil. De injectoren die erin zaten hebben 4 gaatjes en de g40 injectoren maar 1 gaatje. Lijkt mij vrij overkill.
Heb ook weleens gehoord dat je niet zomaar injectoren met 1 gat kan vervangen voor een injector met 4 gaatjes.

Maargoed ik heb dus via e-bay eerst een losse injector gekocht met de veronderstelling dat het er 4 waren. Toen verder gekeken en een rail gevonden met 4 injectoren. Beide waren even duur :|, maar ik zou nu die losse kunnen gebruiken bij deze. Of iemand moet zeggen dat je dat kapje kan vervangen.