Auteur Topic: Voertuighoogte (4/5bak wissel)  (gelezen 704 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Voertuighoogte (4/5bak wissel)
« Gepost op: di, 22 sep 2009, 11:17:38 »
zakt na een 4/5bak swap de auto nog wat aan de voorkant?
heb een 60/40 verlagingsset wat onder een steilheck 2f met 5bak zat, auto stond voorover
zou zit het onder een 2 sedan, achter in stappen verstelbaar, dacht ondertussen al 4 ringen hoger gezet en zit ook op de max.
maar nog staat de sedan aan de voorkant wel heel erg hoog (ruimte wiel wielkast is veel groter dan bij de 2f steilheck 5bak)
de sedan heeft helaas nog geen 5bak, een 5 bak is wel wat zwaarder (incl olie) maar zou het zoveel verschil kunnen maken? auto hoeft aan de voorkant maar 1 a 2 cm te zakken en dan ben ik tevreden..


buiten de bakwissel om schiet me net iets te binnen, de wellemsblokken zullen een deze dagen binnen komen en er moeten ook nog eens sleufgaten komen voor de draagarmen, wordt dit ook nog zichtbaar in de ophanging? meen eens iets gelezen te hebben dat de auto hoger kwam te staan. dan wordt het een 80mm setje voor de vooras
« Laatst bewerkt op: di, 22 sep 2009, 22:57:32 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 4/5bak wissel voertuighoogte
« Reactie #1 Gepost op: di, 22 sep 2009, 11:47:03 »
meen eens iets gelezen te hebben dat de auto hoger kwam te staan.
Oh? Nooit van gehoord.

Sedan is zwaarder in de kont ( want langer )
Gewicht verschil tussen 4 versus 5 bak is er wel, maar minimaal. Als de brandstoftank vol is, ligt de auto dan (in jouw optiek) ook significant lager?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: 4/5bak wissel voertuighoogte
« Reactie #2 Gepost op: di, 22 sep 2009, 12:55:19 »
het is wel te merken ja vol of leeg, maar qua "verlaging wel minimaal" heb soms het idee dat de achter veren iets te slap zijn voor de sedan kont.
Oh? Nooit van gehoord.

kan zijn dat het icm andere toplagers was
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 4/5bak wissel voertuighoogte
« Reactie #3 Gepost op: di, 22 sep 2009, 13:03:45 »
(niet originele) toplagers kunnen inderdaad de koets wat verhogen/verlagen.

Maar goed: sedan zakt altijd lager in de kont dan een coupe/steilheck.  vandaar dat je beter een 60/40 setje kunt nemen (waarbij de koets 'recht' naar beneden zakt) ipv een 60/60 setje, waarbij de boel in de kont gaat hangen.

Vergis je ook niet tussen het ene en het andere 60/40 setje; waar het ene setje ook echt 60/40 is, komt de ander uit op 50/50 of 70/35

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: 4/5bak wissel voertuighoogte
« Reactie #4 Gepost op: di, 22 sep 2009, 16:40:49 »
Als je toch nutenverstellung hebt,dan zou ik hem achter een ring omhoog doen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: 4/5bak wissel voertuighoogte
« Reactie #5 Gepost op: di, 22 sep 2009, 19:13:47 »
lees allebij eens goed terug: het is een 60/40 setje en heb hem achter al op de max hoogte staan

dat ie in z'n kont zakt begrijp ik, maar dacht dat het wel op te lossen was met de 2 cm die ik achter al heb opgehoogt (btw, heb m'n kofferbak ook eens geleegd :D kreeg al opmerkingen dat men iets aan m'n auto zag :D)


is het eigenlijk normaal dat bij 'n verlaagde polo de voorveren soms verspringen/verdraaien bij stuurslag voluit (bijv met omkeren)?
heb dit eerder bij de 2f steilheck heel erg gehad, was bijna over na het vervangen v/d toplagers, maar helemaal over was het niet.
zelfde veerpoten, maar wel nieuwe toplagers zitten nu onder de 2 sedan en nog af en toe bij het omkeren zo'n galmende knoek.

of is dit ook gelijk over met wellems? dan weet ik genoeg
« Laatst bewerkt op: di, 22 sep 2009, 19:18:01 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: 4/5bak wissel voertuighoogte
« Reactie #6 Gepost op: di, 22 sep 2009, 19:25:04 »
galmende knoek

klinkt als: toplagers die niet doen wat ze moeten doen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: 4/5bak wissel voertuighoogte
« Reactie #7 Gepost op: di, 22 sep 2009, 22:55:56 »
ja dat dacht ik dus ook, maar wat als je ze hebt vervangen voor nieuwe(ondertussen al 2x) en je bij een 180 draai toch voelbaar/zichtbaar de auto ziet zetten/bewegen + de galmende knoek   dus een veer die ineens verspringt    -dunno- -gert- -dunno-  vandaar dat ik me afvraag of dit normaal is bij zo'n set-up, (+standaard wiel/banden maten)

komt de bovenste veerschotel misschien tegen de carrosserie waardoor het lager niet meer kan functioneren?
kan me wel iets herinneren van het slopen v/d 2f steilheck, lak+bescherming was op een plek weg alsof hier boven beschreven..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Voertuighoogte (4/5bak wissel)
« Reactie #8 Gepost op: zo, 27 sep 2009, 17:34:58 »
heb het idee dat het nou me de wellems over is, draaicirkel is wat kleiner en voel de auto niet meer "zetten"

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen