Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Michiel op za, 17 feb 2007, 12:12:06
-
Eindelijk de Polo die Marjolijn en ik altijd al wilde hebben: een originele steilheck GT met 3f blok!
In grote lijnen is hij is voor zijn kilometerstand (meer dan 200.000) in goede staat maar voorlopig zal hij niet rijden i.v.m. een behoorlijk prijzig lijstje met reparaties en aanpassingen.
Wat is er mis mee:
-De versnellingsbak maakt een hoop herrie (schuren) maar dit is weg als je de koppeling intrapt en is niet toerentalafhankelijk. Dit lijkt mij toch gewoon de drukgroep vernieuwen?
-De veren en schokdempers zijn totaal versleten.
-Benzinetank is lek. Dit is wel gemaakt met een rubber slang maar dit gaat ooit wel vervangen worden voor een nieuwe tank.
-Blanke laklaag laat los.
Reeds gedaan:
-Slot achterklep gemaakt.
-Centrale deurvergrendeling gemaakt.
-Goede wasbeurt
Voor ik er weer in ga rijden moet het volgende gedaan worden:
-Vernieuwen complete drukgroep. -> CHECK
-Nakijken en eventueel vernieuwen van de versnellingsbak. Als er een nieuwe versnellingsbak in moet zal dit waarschijnlijk een 8p / 8n worden i.p.v. de 'ADHD' bak. Anders gewoon keerringen vernieuwen en olie verversen. -> CHECK
-Benzinepomp fatsoenlijk vasthangen. Hangt nu met touw vast (!! ) i.v.m. kapotte ophangrubbers. Touw heeft het gelukkig goed gehouden van Tilburg naar Den Haag... -> CHECK
-Vernieuwen van versleten schokdempers, veren en toplagers (en gelijk goed verlagen) -> CHECK
-Vernieuwen van de draagarmen (rubbers gescheurd) -> CHECK
-Vernieuwen van de stuurkogels (rubbers gescheurd) -> CHECK
Zoals je ziet een flink lijstje maar er word aan gewerkt.
Foto's:
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010522.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010523.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010524.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010525.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010526.JPG)
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010527.JPG)
Grappig; verkeerde motorcode op het stickertje. In het onderhoudsboekje hebben ze dit met pen aangepast. Zoals je ziet klopt de rest wel.
(http://www.volksforum.com/albums/files/5/6/P1010529.JPG)
edit:foto links gefixed
-
Pittig fraai karretje! Veel plezier ermee! -thumbsup-
-
1 groot voordeel: Uiterlijk hoeft er niets aan te gebeuren (op de lak na dan).
-
2007 => het jaar van de kontjes?
Nee hoor => wordt 't jaar van de GT-tjes -dj-
Koppeling in = geluid weg.
En als ie in z'n vrij staat en koppeling los?
-
Nice! Succes met de werkzaamheden.
-
2007 => het jaar van de kontjes?
Echt wel! :P
@m&m; succes met deze GT. -klus-
-
zeg, hebben jullie wel genoeg ruimte voor al die polo's?
Of gaan jullie is een keer uitbreiden...
Hoeveel polo's hebben jullie nu in totaal?
mooie kar trouwens
-
Bijna Vollausstattung:
X0A - Landessetzung Deutschland
1AB - power brake
3S2 - mit Dachreling
3FB - Stahlschiebedach
5J0 - without rear spoiler
1Q1 - Lenkungsdämpfer
1C1 - "Kalte Länder"-Ausführung -25C°
4KC - grünes Wärmeschutzglas
4GF - Windschutzscheibe grün
3NB - klappbare Rücksitzbank
1MB - Sportlenkrad
8J1 - hand brake/low brake fluid level warninglight without inscription
8BB - Scheinwerfer -Rechtsverkehr- weiß
3D1 - Mittelkonsole
8TC - Nebelschlussleuchte links
8AC - Radio "beta"
8F2 - seitliche Blinkleuchten
1TB - fuel tank vent line with gravity valve and PVC breather hose
1H1 - load-sensitive proportioning valve (remkrachtregelaar)
-
Koppeling in = geluid weg.
En als ie in z'n vrij staat en koppeling los?
In z 'n vrij en koppeling los = schurend geluid.
@Arno; we hebben nu een groene 16V steilheck, een Derby 1, de Van en nu een GT. Valt best mee toch? :)
@Dennis: bedankt voor het nakijken! Nog even op zoek naar een Beta radio dus. Zijn wel te vinden op ebay.de.
Windschutzscheibe = ?
-
Top karretje -love- -thumbsup-
Windschutzscheibe = voorruit.
-
@Arno; we hebben nu een groene 16V steilheck, een Derby 1, de Van en nu een GT. Valt best mee toch? :)
En ik maar denken dat jullie er nu al een stuk of 6 hadden -uitlachen-
Ik denk nog heel even en ze gaan ook een "Poloweeshuis" opzetten, net als sjampoo.
Nou weet ik niet of hij nu ondertussen ook is uitgedunt met zijn polo's of dat er juist meer erbij zijn gekomen
Maar 4 stuks maar....???
Ja dat valt wel mee ja..
Maare voorlopig heb ik er nog maar eentje, maar als ik de loterij is een keertje wint, dan ga ik ook waarschijnlijk zo'n weeshuis beginnen met polo's en andere vw spul....
Maarre veel succes met de 2f steilheck
-
Deze auto komt mij wel een beetje bekend voor trouwens.
Ik heb hem destijds is een keer te koop zien staan op het volksforum.
Als ik me goed weet te herinneren heeft deze polo ook wat lakschade aan zijn dak vlakbij de voorruit, zowel links als rechts.
Het bladert wat af namelijk
Nou is mijn vraag... is dit de polo die ik destijds op het volksforum zag...?
-
Ik vind um mooi -thumbsup-
Mischien doe ik binnenkort wel een donatie aan de auto -hug-
-
heeft deze polo ook wat lakschade aan zijn dak vlakbij de voorruit, zowel links als rechts.
Het bladert wat af namelijk
Nou is mijn vraag... is dit de polo die ik destijds op het volksforum zag...?
Wat is er mis mee:
-Blanke laklaag laat los.
Dussuh: ja,. zelfde polo
-
-prut- de bekende polo dus...
-
En hij gaat omlaag -naughty-
-
:D Weet alleen nog niet of ik die Weitec veren ga gebruiken; ik heb nog Koni veren liggen.
-
Droppen die handel :D
Weitec veren 80/60 => stug zat
-
Koni = 80/80 :D
-
Koni = 80/80 :D
Nou dat valt wel mee... Ik denk dat het iets van 60/60 is.
Vanavond de voorkant verlaagd. Deze was al verlaagd maar dat kwam meer door de zwaar versleten schokdempers / veren.
De draagarmen hebben ook hun beste tijd gehad...
Dit is dus de bus die in het draagarmrubber hoort te zitten.. Deze zat vastgeroest aan de stabilisatorstang. Uiteindelijk met een hoop WD40 en een poulietrekker los kunnen krijgen.
Draagarmrubber, lekker nat van de lekke schokdemper:
Ik heb nu tijdelijk een setje gebruikte maar in goede staat draagarmen 'van het schap' gemonteerd. Het is de bedoeling dat dit nieuwe G40 draagarmen worden.
Oude en nieuwe demper (lekker kleurtje)
Links de oude veer (Mad? ik denk 60mm korter?) en rechts de nieuwe veer (Weitec. 80mm korter).
En zo staat hij er nu bij.
Dit weekend de achterkant!
-
Kleurtjes!!!
-
Woeiii ! :)
-
:) Gelukkig zie je helemaal niks meer van die kleurtjes.
-
Overigens: mooie foto's: digitale-spiegel-reflex is toch wel ietsje veel beter dan de palm-top?
-
Overigens: mooie foto's: digitale-spiegel-reflex is toch wel ietsje veel beter dan de palm-top?
Thanks.
Was het maar een spiegelreflex! -hitit-
Nee, tis een gewone digitale camera (Panasonic Lumix) en ik heb met de tijd foto's leren maken :)
Palm top is al zo'n 2 jaar geleden...
-
GAAAaaaaaaaf Ziet er beter uit -thumbsup-
En zeker nette foto's
-
[offtopic] Die camera is trouwens een echte aanrader, niet al te duur, maar wel een hoop waar voor je geld!
Soort Subaru, veul pk's voor wènagh :)[/offtopic]
-
Zo, nu istie fatsoenlijk verlaagd. Achter verlagen ging zonder noemenswaardige problemen.
De standaard schokker rechts achter had nog minder druk als een fietspompje! Zat echt helemaal niks meer in.
Nu nog de 145/80/13 bandjes vervangen want dat is echt geen porum.
-
165/65-13.ziet er toppie uit -thumbsup-
-
Wereldkarretje -thumbsup-
-
Wat loopt er van de koplamp de bumper op? Michiel -wanker-
-
Wat loopt er van de koplamp de bumper op? Michiel -wanker-
:)
Komt van deze beesten
-
Uhu... Dat krijg je ervan als ie zo mooi laag is :D
-
marjolijn toch ,michiel die al op een auto komt ,toch aandacht tekort? :D :D
-
Dan tenminste wel nog op de bolle ogen, hoeft ze in ieder geval niet aan zijn geaardheid te twijfelen? :D
-
Even een korte update:
-Benzinepomp zit weer vast met de originele rubbertjes ipv touwtjes.
-Van de week het druklager vervangen; helaas was dit niet het euvel :( Volgende week ga ik een 8p bak halen.(in Hardegaryp of all places.. :( )
Binnenkort weer -sturen- -thumbsup-
-
Hardegarijp, heb ik vorig jaar een setje voorremen van een scircco vandaan gehaald. Is een heel klein dorpje bij Leeuwarden, kerel deed veel met vw's in de autocross dikke kans dat het dezelfde is.
-
Denk dat het dezelfde is... Ene Theo?
-
Volgens mij wel ja, beer van een vent een echte Fries. Had diverse (cross)Scirocco's staan waaronder een goudkleurige type 1.
-
Heb je nog een plekkie over? -hug-
-
Heb je nog een plekkie over? -hug-
In de stalling bedoel je? -dunno-
-
Nou, ik denk dat ie achterin de auto bedoeld? :)
-
Ah! Dat zou ook kunnen. :) @ Barry: PM me anders even.,
-
Nou, ik denk dat ie achterin de auto bedoeld? :)
Of op de bijrijders stoel :P
-
Jeeeej! We kunnen weer -sturen-
-
Zo, vrijdag de gereviseerde 8P bak gehaald in Friesland. Gister gemonteerd met nieuw druklager en verse olie.
Nieuwe bak:
Deze bak is echt stukken relaxter rijden dan zo'n ADHD bak. Hij is nog lekker vlot in de stad en bij een AHD zat je bijna op de 4500 toeren bij 120 km/u, met een 8P zit je op 3600 / 3700 toeren.
Net nog wat andere kleine dingetjes gedaan en nu: -sturen- -thumbsup-
Alleen een beetje jammer van het weer :(
-
-thumbsup-
Is trouwens ook een manier om de olie bij te vullen... :)
-
Is trouwens ook een manier om de olie bij te vullen... :)
:) Doe ik altijd zo. Gewoon gieten tot het er uit komt.
-
Dat ziet er goed uit, en een nieuw schakelstangentje.......mooi
-
Jeej! We mogen weer een jaartje -sturen-
Nadat de luchthoeveelheidsmeter was vervangen that is...
Daar durven ze 400 euries voor te vragen bij de dealer -gert-
En 50 op de sloop :D
-
Altijd fijn om de apk zonder al teveel problemen door te komen. -prut-
-
CO zat op 3,5 en hij kreeg hem niet lager. M.a.w. luchthoeveelheidsmeter kapot. Waarschijnlijk gaat hij nu ook een stuk minder zuipen.
-
Update: 2008 het jaar van de lekke tank :(
Zat er al een beetje aan te komen natuurlijk. De vulhals was al eens gerepareerd door een vorige eigenaar d.m.v. een rubber slang.
Vorige week een nieuwe tank besteld op Ebay Dld voor 64 euro incl.verzenden (!) en vandaag eronder gezet. Natuurlijk zit dan alles tegen; boutjes van het houdertje voor de handremkabel breken af, bout van de achteras breekt af (vorige week alvast ingespoten met WD40 heeft niet geholpen :( ) en de ontluchtingsslang breekt halverwege af.. Pasvorm van de tank is erg goed. Het enige dat niet helemaal goed zat was het kleine tuitje van de ontluchtingsslang. Even voorzichting verbuigen en hij zat goed.
Al met al een flinke dag bezig geweest maar voorlopig lekt hij niet meer! -thumbsup-
Tip voor een nieuwe tank: atp-autoteile op Ebay.de http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile (http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile). Goedkoop, betalen met Pay-pal, erg snelle verzending en goede pasvorm.
Uiteraard wel de tank nog even in de Zinc-alu spray en Bodyschutz zetten.
-
Tip voor een nieuwe tank: atp-autoteile op Ebay.de http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile (http://stores.ebay.de/ATP-Autoteile). Goedkoop, betalen met Pay-pal, erg snelle verzending en goede pasvorm.
Uiteraard wel de tank nog even in de Zinc-alu spray en Bodyschutz zetten.
-thumbsup- -thumbsup-
-
hoe is het afgelopen met de LMM? Verbruikt hij nu ook echt minder brandstof?
Lekke tank; ik moet er ook aan geloven helaas.
-
hoe is het afgelopen met de LMM? Verbruikt hij nu ook echt minder brandstof?
Hij is minder gaan verbruiken. Was 1 op 8 en is nu 1 op 11. Vind ik nog steeds niet echt zuinig, zeker niet in combinatie met de 8p bak.
Hij loopt ook nog steeds erg slecht met een koude motor. Ik weet ook niet meer waar ik moet zoeken; temp. sensor, LMM, en gasklephuis vervangen. Hij is zelfs nog een paar keer bij de dealer geweest om uit te lezen (vriend van me werkt daar) en niks kunnen vinden.
Iemand misschien nog ideeen? -dunno-
-
Stekker lambdasonde al eens losgetrokken voor de gein?
Geen idee of dat dat met uitlezen ook te achterhalen is........
Gezien 't feit dat ik zondag een 3F-regelapparaat meeneem,
wil je die ook eventueel vervangen?
(Lambda-snol 3F kan ik ook nog wel regelen)
-
Vind ik nog steeds niet echt zuinig
Update: 2008 het jaar van de lekke tank :(
iemand misschien nog ideeen? -dunno-
Ehmz,,. iets beter naar jezelf luisteren? -wanker-
-
Stekker lambdasonde al eens losgetrokken voor de gein?
Geen idee of dat dat met uitlezen ook te achterhalen is........
Gezien 't feit dat ik zondag een 3F-regelapparaat meeneem,
wil je die ook eventueel vervangen?
(Lambda-snol 3F kan ik ook nog wel regelen)
Ja, met uitlezen zie je ook of de lambdasonde het nog doet. Maar.. wat wil je voor die lambdasonde hebben?
3f regelapparaat is altijd handig om reserve te hebben (zo veel worden ze nou ook niet te koop aangeboden) en ik kan gelijk kijken of dat nog iets wil uitmaken.
@Jaap: :) Tank heeft zich al die tijd netjes gehouden tot 2 weken geleden. Maar het kan best zijn dat hij iets lekte. We zullen het zien...
-
Ja, met uitlezen zie je ook of de lambdasonde het nog doet. Maar.. wat wil je voor die lambdasonde hebben?
3f regelapparaat is altijd handig om reserve te hebben (zo veel worden ze nou ook niet te koop aangeboden) en ik kan gelijk kijken of dat nog iets wil uitmaken.
Zie PM.
Hebbie nog meer 3F-zooi nodig? Ben er eentje aan 't strippen.
(nokkenas en inlaat zijn al foetsie, onderblok & kop hou ik zelf)
-
-thumbsup-
Volgens mij heb ik verder niks nodig. Laat het je anders wel op tijd weten.
-
@ Lijntje en Chieltje: heb het hele topickje doorgelezen na de "doorlink" van Lijntje. Hartstikke gefeliciteerd, ziet er prachtig uit allemaal. Vind een Polo 2 mooier natuurlijk, maar deze is zekers niet fout.
Je realiseert je neem ik aan wel wat een mazzel dit Polootje heeft gehad dat hij jullie als eigenaren heeft gekregen, he? Hoogst waarschijnlijk zou het anders einde verhaal geweest zijn...
Keep up the good work!
Groet, Jan.
-
Wat klopt er niet in het plaatje?
Hou in je achterhoofd dat het een GT met 3f blok is...
-
Wat klopt er niet in het plaatje?
Hou in je achterhoofd dat het een GT met 3f blok is...
625 km op 1 tank?
-
KM teller tot 200? Nee, dat is 't niet: dat is bij alle 2fjes zo toch? (op de G40 na)
Sluit ik mij bij Thomas aan: 625 km op 1 tank: Netjes!
-
En hij is nog lang niet leeg :P
-
waar lag het nou aan? Kan me herinneren dat je wederhelft er een aantal keren niet over te spreken was, dat het verbruik nogal hoog lag!
Dit is een goede score! Als je dit nog even doortrekt rij je 700-750km op een tank..
-
@Marjolijn: dagteller wel helemaal goed? :D
-
Of heb je gewoon een grotere tank gemonteerd?
-
Hij rijdt nu zo'n 1 op 15,5.
Ik heb het regelapparaat vervangen en sindsdien rijd hij erg zuinig!
-
@ Chiel&Lijntje: mogelijk was die andere ECU wel "getsjipt" om'm "op-te-tune" met de hoop dat ie segmaar sneller werd.
Onder de tsjippers zijn er ZOVEEL die DENKEN dat ze weten waar ze het over hebben bij het remappen van de kenvelden.
Resultaat: er rijden shitloads mensen rond die (soms grof) geld hebben neergetikt voor het laten vern**ken van hun ECU programmatuur. Resultaat: hoger brandstofverbruik, slecht draaiende / startende motor, mindere prestaties over de hele bandbreedte. Hoogstens een motor die het op een toerengebiedje (subjectief) iets heftiger doet.
Heb je al gekeken naar een eventueel aanwezige luchtmassa meter? Knoeiers die aan de ECU morrelen willen ook vaak graag hun amateurvingertjes in de luchtmassameter steken. Herkenbaar spoor is dat de originele sealing van het kapje van de LMM is vervangen door badkamersiliconenkit ofzo.
Ergo: er gaat niets boven ECHTE tuning door mensen die ECHT weten waar ze het over hebben.
Gefeliciteerd man: blij dat ie het weer beter doet. Ik doe het je niet na om over de 600 km op 1 tankje te rijden, zeker niet met mijn huidige gasfabriek.
Groet, Jan.
-
@Marjolijn: dagteller wel helemaal goed? :D
-nana-
-
@Jan: LMM was een van de eerste dingen die ik vervangen heb; die was hartstikke dood. Zag er nog wel ori uit...
Daarna de temperatuursensor, lambda sensor en gasklep vervangen. Toen wist ik het echt niet meer en heb toen het regelapparaat vervangen met als gevolg een verbruik van 1 op 15,5. Dit wel in combinatie met een 'luie' 8p bak i.p.v. de AHD bak.
Hij wil nu nog steeds wel eens spontaan uitvallen bij stationair draaien met een koude motor. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
-
kabel breuk of corosie is een van de stekkers/bekabeling van de onderdelen die je net genoemt heb??
gr maikel
-
En weer een jaartje APK. Eerst afgekeurd met een CO van 6 (!). Oorzaak: wederom een kapotte luchthoeveelheidsmeter :(. Hier door was heel het inlaattraject vervuild. APK meneer heeft hem helemaal schoongemaakt en opnieuw afgesteld. Blijf het raar vinden dat hij toch zo zuinig heeft gereden... Ik hoop dat hij nu ook niet meer afslaat bij koude motor.
-
lamda sonde regelt na en de gasklep poti registreert dan hoeveelheid puls duur voor de injector
-
@ Chiel&Lijntje: mogelijk was die andere ECU wel "getsjipt" om'm "op-te-tune" met de hoop dat ie segmaar sneller werd.
Onder de tsjippers zijn er ZOVEEL die DENKEN dat ze weten waar ze het over hebben bij het remappen van de kenvelden.
Resultaat: er rijden shitloads mensen rond die (soms grof) geld hebben neergetikt voor het laten vern**ken van hun ECU programmatuur. Resultaat: hoger brandstofverbruik, slecht draaiende / startende motor, mindere prestaties over de hele bandbreedte. Hoogstens een motor die het op een toerengebiedje (subjectief) iets heftiger doet.
Heb je al gekeken naar een eventueel aanwezige luchtmassa meter? Knoeiers die aan de ECU morrelen willen ook vaak graag hun amateurvingertjes in de luchtmassameter steken. Herkenbaar spoor is dat de originele sealing van het kapje van de LMM is vervangen door badkamersiliconenkit ofzo.
Ergo: er gaat niets boven ECHTE tuning door mensen die ECHT weten waar ze het over hebben.
Gefeliciteerd man: blij dat ie het weer beter doet. Ik doe het je niet na om over de 600 km op 1 tankje te rijden, zeker niet met mijn huidige gasfabriek.
Groet, Jan.
"knoeien" met ecu heeft pas nut als de motor technisch nog verder is aangepast ,lees kopbewerking ,nokkenas ,inlaatspruitstuk bewerking ,compressie verhoging . en dan zal idd de luchtweger veer weerstand aangepast dienen te worden ,het hitte draadje dien je gewoon af te blijven .
maar om een trage digifant computer nou te chippen voor snellere berekeningen ,heeft deze eigenlijk te klein werkgeheugen ,beter is kms dta megasquirt.
beter is nog om dan over te stappen op itb's
-
een kapotte luchthoeveelheidsmeter
Heb ik (of beter: wij (dude & ik) nog liggen, maar ik begrijp dat 't al opgelost is,
dus je had er zelf ook nog 1 liggen?
-
Neuh, ik ben om 4 uur nog ff naar de sloperij gesprint -klus-
-
welk gedeelte was er stuk .?
ach natuurlijk ,het hitte draadje -ja-
-
maareuh ff om 4 uur naar de sloop sprinten in denhaag ,wow ,had je een blauw lampje :)
-
Dr opleiding zit in rechte lijn 150 meter max van de best gesorteerde slopert in DH
-
vindt je het gek met zo'n hoeveelheid die de politie haaglanden aan auto's in de puin rijdt :D
-
Dr opleiding zit in rechte lijn 150 meter max van de best gesorteerde slopert in DH
de best gesorteerde sloper is??
Voor mij ook wel handig, ben tot nu toe bij De Binckhorst en bij HeJa . Bij HeJa waren ze ook nog aardig.
-
Heja?? Dat zijn echt eikels, naar mijn bescheiden mening. Ik ben deze keer goed geslaagd bij sloperij de Binckhorst. Normale gasten, goed georganiseerd computersysteem. Kom gewoon aan met een onderdeelnummer en ze zijn blij met je.
En idd, ik zit zeer dichtbij een aardige hoeveelheid sloperts -ja-
-
Ze hebben mij goed geholpen.. Bij de Binckhorst heb ik juist een minder goede ervaring.. Bel je voor een groen getinte rechterruit voor een mini, krijg je een ja te horen.
Kom je daar; verkeerde kant v/d auto, donkergrijs getint én beschadigd... En alsnog 35 euro vragen voor 1 miezerig ruitje..
HeJa had wel liggen wat ik zocht, dus dan ben je direct al 'meer tevreden' denk ik..
Mooi dat de GT het weer netjes doet. CO van 6 is wel echt belachelijk hoor trouwens. Mijn brakke wankelmotor haalt dat nog niet eens :D
-
CO van 6 is wel echt belachelijk hoor trouwens. Mijn brakke wankelmotor haalt dat nog niet eens :D
Ik mocht officieel niet eens meer het centrum in :) Hij staat nu weer netjes op 2,5 -thumbsup-
-
je bedoelt 0,25 %
-
Kast gaf 2,5 aan -dunno-
-
Kast gaf 2,5 aan -dunno-
ach goed is goed -thumbsup-
-
Uit mijn Haagsche tijd ook juist slechte ervaringen bij de Binckhorst, en juist goeie bij HeJa... Maar ja, allebei altijd nog beter dan die aan de andere kant van de Binckhorstlaan?!
-
2,5 promille = 0,25 procent toch?
-
2,5 promille = 0,25 procent toch?
nee das dronken :D
-
maar als je uitgaat van promilage dan zit je goed
-
uch-ul-tjes toch?
( microgram per liter - > ug/l -> al verschillende malen op TV gezien bij die gekke krullenkop en Koos Spee -> Dat zijn teveel uch-ul-tjes meneer! )
-
Pliesies werken idd met uggeltjes idd. Je hebt wel een omrekenformule van en naar promille, maar daarvoor moet je gestudeerd hebben, en dat heb ik uiteraard niet... :D
-
Naja,. als je 't gewicht van alcohol ( ET-OH ) kent, de gasconstante bij een graad of 25/30 ( uitgeademde lucht) weet, en een rekenmachientje bij de hand.. withstupid
ff denken: Alcohol = Ethanol = 2 koolstof atoompjes, 6 waterstof en 1 zuurstof,.. C is dacht ik iets van 12, zuurstof 16, waterstof 1 -> 24+16+6= 46 atoommassa -> Constante van Avogadro d'r overheen -> ideaal gas aannemen, kom je op een gewicht van 0,7894 kg/liter,
oftewel: uggeltjes / 460 = promille
Grens => 220 ugl = +/- 0,5
-> 800 ugl -> 1,8 promille :)
On-topic -> CO van 2,5 promile -> 12+16 => 28 -> 700 ug/l CO :) -> goed dronken dus :)
-
Ah: nou snap ik de bedrijfsnaam 'Blauw' :D
-
Naja,. als je 't gewicht van alcohol ( ET-OH ) kent, de gasconstante bij een graad of 25/30 ( uitgeademde lucht) weet, en een rekenmachientje bij de hand.. withstupid
ff denken: Alcohol = Ethanol = 2 koolstof atoompjes, 6 waterstof en 1 zuurstof,.. C is dacht ik iets van 12, zuurstof 16, waterstof 1 -> 24+16+6= 46 atoommassa -> Constante van Avogadro d'r overheen -> ideaal gas aannemen, kom je op een gewicht van 0,7894 kg/liter,
oftewel: uggeltjes / 460 = promille
Grens => 220 ugl = +/- 0,5
-> 800 ugl -> 1,8 promille :)
On-topic -> CO van 2,5 promile -> 12+16 => 28 -> 700 ug/l CO :) -> goed dronken dus :)
blauw of niet na het proberen te lezen van wat jaap had geschreven heb ik ff een biertje gepakt :D 1+1 ok rest -dunno-
-
Jeetje Jaap, die scheikundige berekeningen brengen herinneringen terug (middelbare school)! Wat doe jij in het dagelijkse leven dat je die kennis nog zo paraat hebt? -dunno-
-
wel marjolijn zit bij het blauwe apperaat en jaap werkt voor blauw .en toch hebben die twee blauw geen ruk met elkaar te maken
-
Dat zeg ik, Jaap heeft gestudeerd :)
-
Dus, ik lul een stuk in de rondte, en klaar ! :)
Overigens, een bedrijf bellen met de vermelding, Buro Blauw, levert toch af en toe verwarringen op..
-
:D als een tientje
-
*blaast stof van het topic*
Zo, dan nu het eerste echte probleem met de GT. Afgelopen dinsdag moest ie voor de APK, maar dat heeft ie helaas ternauwernood niet gehaald. Vorige week begon het al met afslaan, en dan niet het bekende "laag stationair pruttelen en uiteindelijk afslaan", maar echt uit het niks, netjes stationair plok-uit. Maar gewoon daarna starten en lopen. Tot maandag, net de straat in gereden, plok-uit, en niet meer starten. Dwz, de startmotor gaat rond, maar hij slaat niet aan. Benzine stroomt gewoon, maar hij heeft geen vonk.
Inmiddels 3 computers geprobeerd, de relais gewisseld, bobine doorgemeten (is een half jaar oud), nieuwe onsteking erop inclusief rotor en verdeelkap. Wij zijn een beetje out of ideas, iemand een suggestie? -dunno-
-
Oja, ook de kabelboom compleet gewisseld voor eentje die zeker weten goed is (thanks Barry -thumbsup-)
-
Ik zou eens een andere bobine proberen.
-
Dat zou ik ook wel willen, maar we hebben er geen liggen. Bovendien ga ik ervan uit dat als ie goed doormeet, dat ie ook goed is -dunno-
-
Eindtrap in bobine kan ook stuk zijn.
-
Maar als je de primaire en secundaire hebt gemeten, dan meet je toch alles? Of niet?
Eerlijk gezegd zou ik het anders écht niet meer weten. Maar we hebben al een ontsteking voor niks gekocht, dus het zou fijn zijn als we het eerst konden testen of dat het probleem is. Er is alleen niemand bij ons in de buurt met een zekerweten werkende bobine...
-
Hier ligt nog een AAV-bobine: sinds inbouw 16v op de plank.
Bij mijn weten hetzelfde als 3F -dunno-
Andere gedachte: contactblokje
-
Net even gekeken; is hetzelfde als bij een AAV. Kan ik hem lenen / overnemen Sjon?
Contactblokje is trouwens ook getest.
-
De massapunten hebben jullie ook al nagelopen? En de bougies/bougiekabels?
-
Net even gekeken; is hetzelfde als bij een AAV. Kan ik hem lenen / overnemen Sjon?
Lenen / kopen / whatever => mag hoor.
-
Eeeh... over een uurtje? :P
-
De betrouwbare Van rijdt hier zojuist weg: met een bobine als bagage.
Hopelijk wordt 't euvel snel gevonden -klus- : rijdende polo's zijn toch veel leuker -sturen-
-
Zo, weer thuis. Sjon, bedankt voor de gastvrijheid en wat 'n heerlijke wegen heb je daar in 't groene hart! -sturen-
-
Ohja, Michiel: ja, ik heb het nummer van Sjon.. maar helaas stond ik in de Arena,.. zonder bereik te staan.
-
:D
-
Ohja, Michiel: ja, ik heb het nummer van Sjon.. maar helaas stond ik in de Arena,.. zonder bereik te staan.
:) Hoorde op de radio dat je lekker in de file stond?
Uiteindelijk Serge z'n nummer gekregen via Koen en daarna via Serge (vanuit Zweden) Sjon z'n nummer.
Maar de GT doet het weer! De half jaar oude bobine was dus stuk :(
-
Maar de GT doet het weer! De half jaar oude bobine was dus stuk :(
-klappen-
Bonnetje nog? Gevalletje garantie?
Zoiets hoort gewoon een autoleven mee te gaan.
-
-thumbsup-
Dit soort bobines gaat wel vaker stuk... heb het zelf ook al meegemaakt.
-
Geen bonnetje. Hij is een half jaar geleden door de ANWB vervangen.
-
Geen bonnetje. Hij is een half jaar geleden door de ANWB vervangen.
Lekkere kwaliteit onderdelen gebruiken ze bij de ANWB dan.. Na de meeting in Nunspeet vorig jaar oktober hebben ze van m'n classic de spanningsregelaar vervangen. Een paar weken terug kon ik deze weer vervangen omdat de koolborsteltjes los in de dynamo lagen.
Maar mooi dat de GT weer rijdt! -thumbsup-
-
-goodjob-
-
Nou morgen de APK nog...
-
de bobine was wel van Hella..
Zo, hij is klaar voor de APK. Even wat lucht uit de banden gehaald -gert-
Ook het stoel-klap mechanisme is weer gefixt (is trouwens echt een eitje). Kijk ik onder de vloerbedekking vind ik dit:
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/Montageanweisung_GT.jpg)
-cool-
Helaas te groot voor mijn scanner (matrixprinter formaat).
-
Dat staat goed vol. Toch knap he, dat zoiets dan 20 jaar onder de stoel(vloerbedekking) blijft liggen.
-
Hij zat zelfs vastgetaped aan de vloer.
-
wat is het precies? alles wat er op en aan de polo zit? 'n uitgebreide kofferbaksticker?
-
Lijstje voor de monteurs bij VW
-
Cool ! -cool-
-
Tof, mooi dat je zoiets vindt, maar vooral ook dat het nog leesbaar is?!
En de nieuwe APK nu gelukt? -dunno-
-
Neuj -boehoe-
Afkeur op wiellager achter, remleiding achter en ongelijke remdruk achter. Waarschijnlijk heeft het laatste ding, met de eerste twee te maken, maar goed. Weer wat te doen dit weekend, en de koppakking moet ook nog steeds gedaan worden :(
-
Wiellager kan geen oorzaak zijn van die ongelijke remdruk, remleiding/slang(?) natuurlijk wel.
-
Hij is weer goedgekeurd -thumbsup-
Remverschil zat dus wel degelijk in 't versleten wiellager.
Zo, morgen een begin maken met het uitbouwen van het motorblok. Alle spullen liggen al klaar voor een nieuwe koppakking. Gelijk even de waterpomp + distributieriem vervangen, de kabelboom opnieuw intapen en de motorruimte goed schoonmaken. -klus-
-
Remverschil zat dus wel degelijk in 't versleten wiellager.
Verklaar je nader? (ben leergierig)
-
Speling zorgt er voor dat automatische bijstelling niet goed werkt?
@Michiel: kabelboom opnieuw intapen heb ik ook net gedaan bij de 2F motorkabelbooom.
Heb LI1925 van HPX (http://www.hpx.be/nl/Isolatiened.htm) gebruikt.
Lijkt hetzelfde spul als origineel.
-
@Dennis: juist. De APK meneer kreeg ook telkens andere waardes.
Ik heb vorige week twee rolletjes HPX LI1950 gekocht :)
-
Zo, blok ligt eruit en is al deels kaalgeplukt. Uiteraard breken er twee boutjes van het uitlaatspuitstuk af :(
Nu zit in de inlaat van cilinder 1 een enorme hoeveelheid aangekoekte drap. De andere 3 inlaten hebben dit niet. Komt dit door de lekke koppakking?
Bij het uitbouwen van de motor zag ik ook dat de rubber hoes van het stuurhuis gescheurd is. Maar hij is toch APK gekeurd? -gert- Gelijk maar even een nieuwe bestellen.
-
Kop er al af? Wellicht geeft dat meer duidelijkheid.
Stuurhuishoes: had ik ook compleet over 't hoofd gezien.......jouw apk-boer dus ook.
-
<KNIP> rubber hoes van het stuurhuis gescheurd is. Maar hij is toch APK gekeurd? -gert- Gelijk maar even een nieuwe bestellen.
Wel bij de dealert he?! Imitatie is meuk-ware die bij de eerste keer sturen weer los plopt.
-
Kop is er af; de pakking is door bij cilinder 1. -klus-
@Jaap: Ja, weet ik. Heb er wel eens eerder een besteld bij de automaterialenzaak -boehoe-
-
Ik heb vorige week twee rolletjes HPX LI1950 gekocht :)
-thumbsup-
Vieze inlaat is vast niet van de koppakking. Misschien van de carterontluchting?
-
ZO, hij is weer helemaal fris. Alle pakkingen (incl. koppakking) vervangen, kop gevlakt, klepseals vervangen, nieuwe waterpomp, nieuwe distributieriem, nieuwe nokkenaskeerring, nieuw thermostaathuis, kabelboom vervangen / opgefrist / nieuw ingetaped, hier en daar nieuwe boutjes / moertjes, blokje schoongemaakt en hier en daar gespoten.
Hier wat foto's:
Voor z'n beurtje:
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Voor_revisie.JPG)
Tijdens z'n beurtje:
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Tijdens_revisie_01.JPG)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Tijdens_revisie_02.JPG)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Tijdens_revisie_03.JPG)
en na:
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Na_revisie_01.JPG)
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_Na_revisie_02.JPG)
-
-goodjob-
-
Linker-hijsoog (voor de kijkers rechs) zit verkeerd-om -klus-
-
Miereneuker -nana-
-
Linker-hijsoog (voor de kijkers rechs) zit verkeerd-om -klus-
:) Je hebt gelijk! Morgen even fixen.
-
Ik vind het maar niks, ziet er niet uit?! Prutswerk als je het mij vraagt! -nana-
-
Fabrieksnieuw is zo 1994 -thumbsup-
-
ff een nieuwe spuitjob en hij is echt weer 1991 -love-
-
desalnietteplus puik werkje -thumbsup-
-
Ben er gisteren ff mee op pad geweest... what a difference aargh.gif
-
Wat dan?
heb je nu een bon aan je broek wegens te snel rijden :D
-
Nou dat gaat ook wel erg makkelijk, maar ik heb 'm maar niet vol open getrokken. Hij rijdt gewoon veel soepeler, makkelijker, vlotter enzo. Nou nog kijken of ie ook nóg zuiniger is geworden :)
-
lijn je hebt nu 4 cylinders ipv 3,5 cylinders
-thumbsup-
-
Met dank aan 1 van de 35.000 wegopbrekingen die er momenteel zijn in Den Haag met als belachelijk doel het "verkeerscirculatieplan", is het gewonnen vermogen weer (tijdelijk) weg. Bij de nieuwe drempel voor de AH reed ik de uitlaat er compleet onderuit. De drempel sloot niet helemaal aan op de nieuwe stoep met als gevolg een hoogteverschil van een centimeter of 2, waar precies de klem van de uitlaat achter bleef hangen
@!#&%$#?*&! -dots-
-
Oh.. Oh... den haag mooie stad achter de drempels uitlachen2
Maar mooi klote is dat dan weer.
-
Foto's maken en aansprakelijk stellen?!
-
Tja, ik heb voor de zekere geit wel een fotootje geschoten van de drempel. Maar ik denk dat ze er niet intrappen met een 80/60 verlaagde auto. Elke andere auto kwam er fatsoenlijk overheen. Dat gezegd te hebben is het wel zo dat we deze auto al een tijdje hebben en al die tijd in de drempelstad hebben gewoond en ik dit nog nooit heb meegemaakt.
Maar goed, denk niet dat ze erin trappen... :(
-
heb ook schade gehad door een klote drempel van 30cm hoog en heb toen meteen gebeld en gezegt van joh weet niet hoe of wat maar der stond niks aangegeven van een snelheidsbeperking op situatie gewijzigd dus ben er met 60km/h overgeknalt! En ik wil ook niet zeggen dat mijn wiellagers en toplager het daardoor begeven hebben maar normaal is het niet dacht ik zo.... Mocht toen wel op kosten van de gemeente de onderdelen bestellen -thumbsup-
-
Nooit geschoten is altijd mis, dus we gaan wel een poging doen om het vergoedt te krijgen...
-
Nooit geschoten is altijd mis, maar Den Haag is Den Haag, hè?! En gezien de mate van frequentie waarin de straat in Den Haag open ligt, zullen ze hier vast niet zo toeschietelijk in zjin, ben ik bang?!
-
We gaan het meemaken, de klacht is ingediend inclusief foto + eis van 200 eurie. De ophangpunten van de uitlaat zijn namelijk allemaal afgescheurd :(
-
Wiehoe! 7 september 2009 laatste post! :) Bovenstaande is overigens nooit wat geworden :(
Afgelopen weekend tijd voor een Grote Beurt (met hoofdletter G&B), woensdag weer het jaarlijks gebeuren en er moest wel het eea gebeuren. Je ziet er praktisch niks van, maar hij is weer een paar 100 euro meer waard. Nou ja, waard... Er zit weer een paar 100 euro in :) De belangrijkste zichtbare veranderingen zijn iig de nieuwe verlagingsset (60/40 ipv 80/60) en de wellemsblokken (hoog sammie, kijk omhoog sammie...) Ach, een boodschappenwagen die 8 cm is verlaagd is ook niet alles. Krijg je een beetje die Staatsloterijpraktijken (Ferrari-als-boodschappenwagen-die-geen-drempel-over-komt), ik kom het terrein van de AH alleen af als ik in m'n eentje boodschappen haal, anders maak ik de onderkant stuk -gert-
(http://i6.photobucket.com/albums/y226/magica_667/IMG_0155.jpg)
(http://i6.photobucket.com/albums/y226/magica_667/IMG_0156.jpg)
(http://i6.photobucket.com/albums/y226/magica_667/IMG_0157.jpg)
-
Ziet er nog steeds heel erg strak uit op 60-40 uiteraard -thumbsup-
Glimt lekker -naughty- Niet eens tijd voor lm velgen?
-
ik kom het terrein van de AH alleen af als ik in m'n eentje boodschappen haal, anders maak ik de onderkant stuk -gert-
Mmmm, zou Michiel daar destijds een bedoeling mee hebben gehad?! :D
-
@JJ van een afstandje is ie nog wel strak en glimt ie op sommige plekken door de regen idd :) LM is wel een komt-er-ooit-op, maar eerst nog een paar geschikte wielen vinden (qua smaak dus)...
@GG :) :) :) vast wel