Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Sjon op za, 11 mrt 2006, 22:04:41
-
Apk had Rolf afgelopen week al geregeld (keb h'm gekocht incl apk):
Vervaldatum APK 18 maart 2007
Vandaag was 't dan zover: opgehaald uit Enschede....EINDELIJK!!!
Gehele terugreis heeft Thomas met de GT gereden. (Thanks -thumbsup- )
Via tussenstops in Ede/Rhenen/Maarssen uiteindelijk in Kockengen terecht gekomen.
Pas toen kwam ik tot de conclusie dat ik er zelf nog niet in getufd had -sturen-
Ritje gedaan: hmmzzz.......denk dat me classic niet echt traag is.... -moon-
(spaghetti/AHD-5-bak zal toch wel meehelpen voor 't gevoel)
Project? => nie echt.....wordt gewoon daily driver.
Plannen? => ORIGINEEL maken/houden. -dj-
(nee Serge: die scherpe pretstok komt er niet in -nana- )
Foto's volgen..........voor vandaag ff genoeg ge-polo-t -nana-
-
dus weer een gezelli ritje Enschede :D
veel plezier met de gt -thumbsup-
-
Vandaag 1 pic van me GT gemaakt........toen waren de batterijen leeg.....grrrrr
Nou goed: tis wel een mooie foto zo voor 't poortgebouw van kasteel De Haar te Haarzuilens -dj-
-
Achja...less is more, toch ? :D
-
hey sjon heel veel plezier met mijn oude liefde en weet dat jij hem ook lief zal behandelen -love-
-
Hoedenplank is gearriveerd (Thomas bedankt -love- )
Speakers voor in roosters ernaast zijn onderweg.
(alleen dan weer een beetje jammer dat ik vandaag achter de deurpanelen ongeveer dezelfde aantref....)
Reserverwiel is alvast 't juiste type -love-
Bij gebrek aan originele "hackmessers" wil ik ooit 4 van die "GT-staaltjes"
-
Blindering eruit trekken ging nog wel, maar: die irritante plakzooi die achterblijft...aarghhh
(nog 1 zijruit te gaan en dan is dat ook weer klaar....pfffff....)
Onder 't motto: "origineel maken".........(kuch.....hoelang hou ik dat vol?......)
Huidige deurpanelen zijn vzv vaag zwart stofje en een rood inlegstukje tpv armsteun/handvat zeg maar.
Gister al een setje GT-panelen mogen ontvangen (Serge bedankt -thumbsup- )
Huidige achterste zijn al de juiste volgens folder.
Binnenkort es de juiste panelen in de deuren schroeven. (incl de al reeds aanwezige speakers)
-
hehe gaaf project om je auto tot compleet orginele staat te brengen :)
succes sjon ! -naughty-
-
Sjon,
Beetje of topic misschien, al gaat het wel of een coupe GT :)
Heb je dokumentatie van de GT toevallig ook digitaal?
Folders dan met name ivm de uitrusting verschillen van de GT´s
kleurcombo´s en zo dus.
-love-
-
Als de sodemieter lid worden hier: op Ledensectie staan folders online.
ff gauw gespiekt: mijn GT staat online in een 1983 folder.
Jouw GT (uitvoering is duidelijk anders) zie ik zo gauw ff niet......
Sjon checkt analoog: 90'er folder is helaas zonder uitvoeringlijst.
Maar goed: wel met wat foto's........nou mot ik zeker aan de scan?
-
Als de sodemieter lid worden hier: op Ledensectie staan folders online.
ff gauw gespiekt: mijn GT staat online in een 1983 folder.
Jouw GT (uitvoering is duidelijk anders) zie ik zo gauw ff niet......
Sjon checkt analoog: 90'er folder is helaas zonder uitvoeringlijst.
Maar goed: wel met wat foto's........nou mot ik zeker aan de scan?
Dat eerste zal denk ik ook wel gaan gebeuren.
Het laatste zou ik zeer op prijs stellen -love-
Hoeft niet a la minute hoor.
-
Bij gebrek aan originele "hackmessers" wil ik ooit 4 van die "GT-staaltjes"
Heb ik eventueel wel liggen voor je. Kunnen zondag mee naar Bunnik genomen worden. Laat maar weten via PM. Of vraag mijn foonnummer even aan Jaap.
-
You have PM -dj-
-
wedden dat sjon met de classic komt :)
-
wedden dat sjon met de classic komt :)
Huh?
De montana zojuist vzv 14 inch schoeisel.
Als ik tijd heb nog ff wassen.
(1 of 2 setjes velgen erin proppen is nog maar de vraag,
maaruh: ik ken iemand met een variant :D ......alleen weet die persoon nog van niks -naughty- )
-
Laat me raden.... die iemand is vandaag OOK al voor iemand anders taxi aan het spelen ? :D -sturen-
-
-uitlachen- Jij mag niet meer raden
-
wedden dat sjon met de classic komt :)
Huh?
De montana zojuist vzv 14 inch schoeisel.
Als ik tijd heb nog ff wassen.
(1 of 2 setjes velgen erin proppen is nog maar de vraag,
maaruh: ik ken iemand met een variant :D ......alleen weet die persoon nog van niks -naughty- )
Mister T: Hier: Speciaal voor Mister T
-
Koen aan foon gehad: ik neem GT-staaltjes over van hem.
(damn: dat wordt dus 2 setjes velgen vervoeren morgen)
Voorlopig nog geen 'hackmessers' (of hoe schrijf je dat?)......
Maar goed: staal........dus ietsje verbreden dan maar -naughty-
Vinkeveen is hier om de hoek -prut-
-
wedden dat sjon met de classic komt :)
Huh?
De montana zojuist vzv 14 inch schoeisel.
Als ik tijd heb nog ff wassen.
(1 of 2 setjes velgen erin proppen is nog maar de vraag,
maaruh: ik ken iemand met een variant :D ......alleen weet die persoon nog van niks -naughty- )
Mister T: Hier: Speciaal voor Mister T
Hahahaha -uitlachen-
-
Alweer als koeriers bedrijf fungeren? -dunno-
Maarrrrr; ik heb een setje A3 velgjes mee te nemen. En heb een setje staaltjes wat ook nog naar Vinkeveen moet. Dat zijn dus ook al 2 setjes... -naughty-
Terug kan iig wel hoop ik als de A3 velgen verkocht zijn.
-
Mister T: Hier: Speciaal voor Mister T
Nu ik toch werkloos ben, kan wel een koeriersbedrijf beginnen... -sturen-
-
Mini-update:
Rugleuningen waren croky xl, van bestuurdersstoel was er een veer losgeschoten,
kabeltjes kapot, de voering lag grotendeels achter de stoelen op de grond.
Dus complete rugleuningen verwisseld voor betere 2f examplaren,
maar uiteraard wel de stof overgezet.
Inmiddels vzv simpel radiootje, speakers achterin daarvoor bestemde roosters naast who-the-plank
Plus vandaag eens flink gewassen + enigsinds gepoetst, zie foto: bling!
To do: juiste deurpanelen/vanbinnenuitverstelbarebuitenspiegels.
Voor de rest lekker cruizen met 't gebakkie -love-
-
Ik heb binnenkort nog wel een setje hakmessen over. Ze zijn alleen zwart gespoten.
-
Ik heb binnenkort nog wel een setje hakmessen over. Ze zijn alleen zwart gespoten.
In principe heb ik al een deal met Martijn, maar zijn nog niet gearriveerd.
Maar voor de juiste prijs hou ik me altijd aanbevolen -naughty-
-
Achterruitenwissermotor vervangen => check.
(vreemd genoeg was de bedrading dus toch in orde -dunno- )
Aangezien 't gebakje wat minder fris klinkt:
Bougies eruit: hmzz.....beetje wittig.....dus te arm.
Op zoek naar valse lucht: vacuum slangetjes is oke.
Voetpakking is enigsinds ingedroogd, er was al iemand met vloeibare pakking bezig geweest,
dit heb ik herhaald: hopelijk dat ie dicht is, maar die mot nieuw.
Gezien de km-stand (227dkm) maar es een compressietest gedaan (Hella a 20 euro excl btw)
Cilinder 1 = 10,9 bar
Cilinder 2 = 13,8 bar
Cilinder 3 = 14,3 bar
Cilinder 4 = 12,4 bar
Op zich is de compressie 'voldoende', maar ze verschillen nogal.
Is dat reden tot slechter lopen?
-
Voetpakking is enigsinds ingedroogd, er was al iemand met vloeibare pakking bezig geweest,
dit heb ik herhaald: hopelijk dat ie dicht is, maar die mot nieuw.
Gezien de km-stand (227dkm) maar es een compressietest gedaan (Hella a 20 euro excl btw)
Cilinder 1 = 10,9 bar
Cilinder 2 = 13,8 bar
Cilinder 3 = 14,3 bar
Cilinder 4 = 12,4 bar
Op zich is de compressie 'voldoende', maar ze verschillen nogal.
Is dat reden tot slechter lopen?
Volgens mij is vloeibare pakking niet echt benzinebestendig... of heb ik het nu helemaal fout? -dunno-
Ik vind het nogal een verschil in compressie.. vooral cilinder 1. Lijkt mij wel een reden om iets minder te gaan lopen.
-
tijd voor revidisieoplapbeurt
-
Eerst zien dan geloven :)
Op zich heb ik bij de HH van de GL een vergelijkbaar beeld: 1 cilinder blijft duidelijk achter op de rest,.. maar hij loopt er niet veel minder (rond) om. De HH uit de CL heb ik nooit getest, maar die had wel iets meer vermogen: iets hogere topsnelheid
-
of eerst kleppen stellen ,opnieuw meten ,maar sjon kennende heeft ie dat al gedaan .
-
Direct na aanschaf al kleppen gesteld, das nu zo'n 2000 a 3000 km geleden.
Misschien nog maar es doen en nieuwe voetpakking.
En dan kijken of ie netter wil lopen.
Nog een nare eigenschap:
Met warme motor bij gas los zakt ie stationair terug tot +/-1500 toertjes.
Pas na een tel of 30 zakt ie ineens verder om vervolgens onder de 800 te gaan 'bokken'.
Stationair iets omhoog schroeven: dan blijft ie boven de 1000.
Ik krijg h'm niet netjes tussen 800 a 900 zeg maar......
-
voetpakking .
-
Jawel he.
Stationair nie willen/arm mengsel = valse lucht.
Laatste apk hadden ze moeite met CO te halen (vandaar de vloeibare pakking, vermoed ik)
Van de week ff nieuwe voetpakking aanschaften.
-
Was ie van een AAU ofzo niet gelijk?
-
Was ie van een AAU ofzo niet gelijk?
AAV is iig niet gelijk aan GK (rond gat versus ovaal ivm 2 traps carb)
Lijkt mij dat de 1.0 AAU niet veel anders is dan 1.3 AAV.......?
-
mh is gelijk
-
Heej sjon, onze auto's kennen elkaar al :D
-
Nice picture -love-
'tussenflens' (voetpakking) nog steeds in backorder........damnit.
-
heb er wel 1 gloof ik
-
heb er wel 1 gloof ik
Is nieuw onderweg, als 't goed is
-
Kleppen stellen => fijn.......uitlaatklep cilinder 1 was niet meer te stellen
('kogel' waarop de sleeptuimelaar op zit, was niet meer verder in te draaien)
Bij Serge (nog bedankt -prut- ) oud kopje met reserve-onderdelen opgehaald.
Op goed geluk zo'n stel-ding vervangen en verdomd: voelermaatje 0.2 kan er net tussen.
Wederom compressie gemeten: helaas geen verbetering -boehoe-
Bougies zijn wel wat bruiner: tijdelijke vloeibare pakking tussen voetpakking lijkt te werken.
Stationair minder schommelen, nog niet ideaal, maar tis net wat beter.
Ben nog steeds in afwachting van nieuwe voetpakking........
(wat een bedrijf......................vw...............je zou maar haast hebben....)
Maaruh: om lang verhaal kort te maken: dit blok staat op de nominatielijst voor revisie -klus-
Zit ik alleen nog ff te dubben: of 't gehele blok of alleen kop....
Wanneer?......pffff........zien we dan wel weer.......
-
Sjon,. je moet je dealert liever aankijken (nog liever? kan dat dan?),. en m laten bestellen op 'car-down'.
Dan is het er echt snel..
(nuja: dan gaan ze niet wachten tot er weer een keer plaats is in de vrachtwagen, maar dan leggen ze m desnoods bij de chauffeur op schoot).
-
Voetpakking niet op voorraad in NL, dus uit Duitsland,
hij kon niet zien of 't daar op schap lag ofzo.
Maar goed: onderdeel is nog niet vervallen, dus neem ik aan dat 't ooit wel mijn kant opkomt......
Retourtje Utreg - Assen gaat nog prima (180 op teller -dj- ): 1 GT heen, 2 GT's terug -naughty-
Jammer: achterwisser doet 't al niet meer.........zal 't toch draadbreuk zijn........
-
cardown zecht niks
het is wel de bedoeling dat het er dan sneller is! maar hoeft nie zo te zijn.
weet van skoda uit dat delen voor een faforiet ook als ie ie nie meer te leveren is, vaak niet eens vermeld word als vervallen.
het komt gewoon niet meer binnen (hebben klanten die al een paar jaar zitten te wachten op onderdelen)
ik zou wel druk blijven uitvoeren op de desbetreffende vw dealert (muntstad maarsen?)
anders toch iets anders bedenken.
-
ik zou wel druk blijven uitvoeren op de desbetreffende vw dealert (muntstad maarsen?)
Yep, Maarssen.....die gasten daaro hebben 't niet zo op losse onderdelen-verkoop.
Normaal heb ik daar schijt aan, maar mijn 'contactje' (ouwe maat van me pa) is met vakantie.
-Achterwisser doet 't weer: slimme Sjon had wisserarm niet goed vast gedraaid -gert-
-Van binnenuit verstelbare spiegels / ontbrekende opliggende driehoeksruitje / andere deurpanelen liggen klaar voor montage.
ff monteren en 't gaat steeds meer richting origineel.
-
bij ons ook nie hoor
als ik binnenstap hebben ze het al over de hobby club,
gr maikel
-
2 weken na bestelling een sms'je: voetpakking is binnen.
Plannen zijn er om gewijzigd te worden:
GT stond op 't lijstje voor deelname revisie........maar zomaar ineens staat ie bovenaan -klus-
Splinternieuwe cilinderkop ontvang ik aankomend weekend.
Hoef ik alleen nog maar 't onderblok te reviseren
en ff checken of de carb es een schoonmaakbeurtje nodig heeft.
Waarschijnlijk kom ik tijdens de werkzaamheden allerlei andere klusjes tegen
en zal 't allemaal veel langer duren dan gepland......maar ach: hobby he.
Vandaag weer ff geprutst aan de GT:
andere binnenpanelen geplaatst, vermoedelijk nog niet de juiste orignele......
maar ach: komt al dichterbij de waarheid dan wat erin zat -dj-
Bijrijdersdeur vzv opliggend ruitje en van binnenuit verstelbare spiegels geplaatst.
-
de speakertjes ook nog vervangen door orri deurbakken? Ziet er al goed uit. Ben je straks een van de weinigen met een originele GT!
-
de speakertjes ook nog vervangen door orri deurbakken?
Helaas........er zijn gaten gemaakt om die speakers kwijt te raken (door 1 of andere duitser hoor -gert- )
Komt wel lekker muziekje uit -dj-
Ik ben de gulle gever daar ook zeer dankbaar voor -prut-
-
Horen idd andere deurpanelen in, met alleen rode stof daar waar de verdieping met deur-open-hendel zit.
-
rustig verder zoeken dus naar de 'echte' panelen.
Daarentegen is een muziekje onderweg ook erg relaxed.
-
de speakertjes ook nog vervangen door orri deurbakken?
Helaas........er zijn gaten gemaakt om die speakers kwijt te raken (door 1 of andere duitser hoor -gert- )
Komt wel lekker muziekje uit -dj-
Ik ben de gulle gever daar ook zeer dankbaar voor -prut-
was iiiiiiiiisssssssttttt ??????????????????
-
was iiiiiiiiisssssssttttt ??????????????????
Die panelen had je toch van de sloop?
En die waren al vzv die speakers toch?
Zonde van de mooie GT/GT G40? deurpanelen,
maar voorlopig mooi zat voor in mijn GT -prut-
@Dennis: yep, die hebben er ook ingezeten.
Helaas was de folie eraf getrokken en beplakt met zwarte stof
en dat losse 'inleg-paneeltje' vzv rooie stof............
-
Het is zover: motorrevisie -klus- => vandaag uitgebouwd.
Omdat ik al een splinternieuwe cilinderkop heb, hoef ik alleen 't onderblokje te reviseren.
-
Deze kop kan richting verzameling/voorraad
-
Uiteraard mijn beroemde fotoshot.
Ging niet echt makkelijk, was alleen aan 't klussen vandaag.
Tsja....wat doe je dan: digicam op huishoudtrapje......timer erop....
als de sodemieter naar motorruimte........*klik*.......fuck....te laat
-
@lange dude: heb ff je stuurtje geleend -prut-
Na een keertje oefenen, is dit de foto die ik zo'n beetje in gedachten had:
-
druk aan de hobby
oftewel tijd om eens een bakkie te komen doen en te kijken!!!
gr maikel,
-
Altijd welkom Maikel -prut-
Iedereen trouwens......als 't maar niet allemaal tegelijk is -dj-
-
Goed bezig! -thumbsup-
Onderblok is duidelijk aan revisie toe, of valt het mee?
-
Altijd welkom Maikel -prut-
Iedereen trouwens......als 't maar niet allemaal tegelijk is -dj-
En tijdelijk neem ik aan?
-sturen-
-
Goed bezig! -thumbsup-
Onderblok is duidelijk aan revisie toe, of valt het mee?
Nog niet verder opgemaakt, maar tot nu toe valt 't mee -klus-
@ Jaap: blijf niet aan 't koffieleuten, mot ook nog gewerkt worden he
-
ff een fotootje van de nieuwe kop:
(met dank aan Dennis -prut- )
-
1 woordt;Strak!
-
hee!....die cilinderkop lijkt wel nieuw :P
Morgen idd 'lekker bakkie' doen!
En weer eens op pad op zoek naar het kroonsteenmonstertje enzo te gaan doen. -thumbsup-
-
Vandaag onderblok weer opgehaald bij revisiebedrijf.
Had ik h'm sowieso heengebracht voor een meet-rapport.
Eigenlijk zouden er nieuwe overmaats zuigers inmoeten: twijfelgeval.
Dus bijna 230.000 km laat toch wel wat sporen na.
Maar goed: is voorzien van nieuwe lagers + zuigerveren,
gevlakt, geboent, wassen + watergolven.....weet ik 't alllemaal.
Beetje duurder dat ik begroot had, maar zo kan ie er voorlopig weer tegenaan.
Nou nog ff lekker alle roest laten verdwijnen en weer opbouwen en inbouwen -klus-
-
Kijk, geen half werk -prut-
-
-uitlachen- Gelukkig eet ik strakjes buiten de deur,
want wat hier uit de oven komt is niet te vreten -gert-
-
bekende beelden :D
de vaatwasser doet bij ons ook kopjes
-
Net ff geïnformeerd bij VW voor een nieuwe oliepomp.
Ik (+ magazijnmedewerker) viel zowat flauw: 445 euro -gert-
Euuuuhhhhh.....nee, dank je.
De ouwe ff controleren en weer erop -klus-
-
Meeste onderdelen heb ik inmiddels in huis.
Begin gemaakt met blokje opbouwen........lekker rustig aan -klus-
Alleen 1 bevestigingspunt van de distributiekap ontbreekt op de nieuwe kop
-
Hier een foto van me ouwe cilinderkop.
Die complete 'knobbel' ontbreekt.
Normaal schroef je daar een soort afstandsbus in........
-
Iemand ooit tegen hetzelfde probleempje aangelopen?
Tapje boren is geen optie, lijkt mij: te weinig 'vlees'.
Vooralsnog heb ik 't opgelost met een extra beugeltje naar dynamosteun.
(distributiekap is trouwens inmiddels ontroest en gespoten,
gaat zometeen de oven is -naughty- ......niet dat jullie denken dat ik die roest laat zitten -nana- )
-
Grappig: zie fotoke.
Ik ken de distributiekap alleen met een steuntje aan de voorkant: Daar waar je de massa vast schroeft aan de dynamosteun.
Heb wel eens een motorsteun gezien waarbij er 2 gaten naast elkaar waren getap (1 voor massa, 1 voor distributiekap), maar die distributiekap die jij daar hebt: apart.
Misschien wisselen voor een 'GL' kap?
Ploatie: boutje nummer 8 komt dus, samen met de massakabel, in de motorsteun uit.
-
Speciefiek GK ofzo? -dunno-
Maar idd: cilinderkop was bedoeld voor een GL.
Die nok.......euhhh.....broodmes (wat een punten zeg)......zat er ook in.
Vooralsnog laat ik 't zo denk. (is inmiddels 'gereviverft')
Ik weet zo niet uit me hoofd hoe 't bij mijn classic (HK) zit?
Misschien dat nog es omwisselen......
-
Net ff gekeken bij me classic (HK) => zelfde principe als m'n GK.
Zijn beide van 1984......wellicht is er ooit een overgang geweest? -dunno-
-
ik zou het niet weten
-
Tot chassisnummer F, vanaf G is er een wisseling van de wacht geweest
-
Heb net ook even gekeken en mijn GK van 87 heeft dat nokje ook. Voor de rest ziet het er allemaal goed uit Sjon. -thumbsup-
-
Tis druk met GT's in de schuur :D
Beide met voorkant omhoog en kap open -klus-
Don't worry => die van 'lange' is tijdelijk ff verlost van z'n uitlaat:
ff wat lassen om 't zaakje wat beter op te hangen
(een uitlaat die tegen de kas aankomt is ZEER irritant)
Revisie GK gaat langzaam maar gestaag verder, nog wat kleine frutsel-dingetjes
en dan is de motorruimte aan de beurt -klus-
Wil daar niet teveel aan doen......GT blijft gewoon dailydriver
@dude: er passen dus minimaal 8 polo's in de schuur -moon-
-
@lange dude ; ik heb tenmiste 2 echte audi"s :D
-
@Serge
Met terugtrap rem?
-
Wel 1 met vloerluik => jabbadabbadoe
-off-
Get your own topic
-
Zo: blokje is klaar.
Ben nou bezig met wat plekjes in de motorruimte.
-
Versnellingsbak express niet veel aan gedaan:
is niet helemaal fris..........als die echt toe is aan revisie,
krijgt ie wel een 'opmooi'-kuurtje -klus-
-
mag ik likken :)
-
Ziet er netjes uit. -thumbsup-
-
nice hoor, aan wat hangt de ketting aan het blok ?
-
aan wat hangt de ketting aan het blok ?
Motorlift.
-
aan wat hangt de ketting aan het blok ?
Motorlift.
dat wist ik, maar aan wat zit de andere kant vast ?
:)
of gewoon en ketting om de inlaat ?
-
Gewoon de originele hijsogen, een ketting en een motorlift -dunno-
-
-thumbsup-
-
Heeft er iemand een onderdeel nummer voor mij van dat zwarte huisje wat op de carb zit die naar het luchtfilter gaat
-
dat zou of jaap of dennis zo moeten weten ,die rubber slang en lucht filter huis heb ik liggen
-
U vraagt, wij draaien :)
@Sjon: ziet er goed uit! Had zelf nog wat schroefjes hier en daar vernieuwd voor de looks.
Zit verder genoeg nieuw spul aan/op het blok zo te zien.
-
Heeft er iemand een onderdeel nummer voor mij van dat zwarte huisje wat op de carb zit die naar het luchtfilter gaat
Die 052 129 654 (nr.5) heb ik trouwens nog liggen hier: zondag meenemen?
(prijs komen we wel uit, lijkt mij)
-
Kost nieuw 85 euro -wanker-
-
Kost nieuw 85 euro -wanker-
Had ik dat geweten :P
-
He sjon
Als je dat onderdeel mee wil nemen zondag graag hoef ik geen nieuwe te bestellen
Alvast bedankt
-
He sjon
Als je dat onderdeel mee wil nemen zondag graag hoef ik geen nieuwe te bestellen
Alvast bedankt
Ligt al klaar -prut-
-
Potverdikke zeg......
Alles ingebouwd en aangesloten, starten = lopen -dj- (jeej!)
Warmgedraaid, ontsteking op tijd gezet, ven sloeg netjes aan,
alle sapjes op nivo.......mooi, dacht ik: kan ik met de GT naar huis.
Nog ff 't koelwater ontluchten en karren maar..........*knak*....
.......breekt 't witte plastic kraantje op 't kachelhuisje af.......
.......shit zeg.......
Oh ja: koelwater kan HEET zijn........
Nou ja: wordt vervolgd........ -klus-
-
hoeveel kraantjes wil je ?
-
hoeveel kraantjes wil je ?
Wat denk je wat hier op zolder ligt -moon-
(maar toch bedankt voor 't aanbod -prut- )
-
Goed nieuws Sjon!
-
-dj- -klus- -thumbsup-
Altijd van die lullige dingen die je weer ff 'staande' houden.
KOELvloeistof kan verrekte heet zijn inderdaad.
Paar maand geleden de clip van de blauwe sensor er afgewipt.... terwijl het systeem nog op volle werkdruk was..... -gert-
Echt dikke mazzel dat ik m'n kop nog op tijd opzij deed. -ja-
Klauwen waren dus wel een week lang rood en pijnlijk... so don't try this at home kids :)
Maar goed bezig, Sjon -prut-
-
een vol systeem is op werktemperatuur tussen de 75 en 85 graden ,en als je dan een temp sensor los haalt terwijl deze op 1 bar druk staat . -gert-
-
Noem me een rare kwiebus, maar er komt mij een reclame voor ogen die de 30+-ers waarschijnlijk nog wel wat zegt:
"Rhino! Tijd voor je stoombadje...!" :D
-
Was idd onder de categorie 'don't try this at home'
( -uitlachen- gelukkig was ik dus niet thuis he -naughty- )
Bovenkant van me vingers aan rechterhand zijn wat rood........
....ach....vuurvaste handen moet je kweken he -dj-
-
klopt kan er nog steeds van genieten :P
-
Restant kraantje was er zo uit => aan de zijkant zit een gleufje,
priem erin en ik draaide 't er vrij gemakkelijk uit -dj-
Nog maar es aan de stoei geweest met de carb.
Waarom? => nou......voor de revisie was 't ook al niet helemaal top
en datzelfde probleem is er nog steeds.
Start prima, loopt dan +/- 1000 toeren.
En dan zomaar uit 't niets sjouwt ie richting 1500+,
daar blijft ie tot ik 't gas pedaal intrap,
daarna valt ie helemaal terug tot onder 800 toeren....onregelmatig......
net iets te weinig voor 't mooie.
Als ik dan 't gas weer aanraak klimt ie ruim boven de 1000,
blijft ie ff hangen.......soms welles langer dan een minuut
en dan ineens zakt ie weer tot onder dezelfde 800 toeren.
Normaal is 't natuurlijk starten en wegrijden,
maar dat terugvallen naar onder de 800 toeren is ook voor 't verkeerslicht onderweg.
Werking van de choke => volgens 't verhaaltje in vraagbaak afgesteld.
Ontsteking ook netjes afgesteld => 5 graden voor bdp met losgetrokken tempsensor en +/- 2000 toeren.
Stationair stelschroef draaien geeft weinig resultaat:
of hij gaat helemaal onder z'n toeren......met als gevolg afslaan...
.....of hij blijft te snel draaien: ruim boven de 1000.......
lukt niet om h'm mooi stationair te krijgen....zo ergens rond de 900 zou mooi zijn.
CO schroef heb ik express met rust gelaten......zou goed moeten staan.
Iemand tips?
Toch in combinatie met CO alles opnieuw afstellen?
Hier nog ff wat fotootjes ter afsluiting GK-revisie:
-
Uiteindelijk is er weinig van de revisie te zien.
Motorruimte is amper aangepakt, alleen wat plekjes behandeld.
En slotplaat + grill-lijstje zijn nieuw gespoten.
Ik moet nog ff aan de stoei om een nette grill te maken.
(eentje zonder scheuren en setje nette verstralers)
-
Vandaag nog dingetje ontdekt: keerring schakelstang lekt heel ietsje: (is al in bestelling)
Ach ja: kleinigheidje hou je altijd. -klus-
De GT staat inmiddels weer voor de deur: welcome fresh daily driver -sturen-
-
Ziet er netjes uit. -thumbsup-
-
Zo: is bij 'meneer afstel' geweest => loopt nu netjes stationair.(nogmaals dank Serge -hug- )
Alle peekaatjes zijn ook aanwezig: blijft aanklampen bij een Seat Altea die z'n best deed -naughty-
Tijdje terug al ontdekt: kriksteun-roest bijrijderskant.
Knoop maar es doorgehakt en gister een lasapparaat gekocht -dj-
Dus kriksteunwakje is alweer dichtgescheten -klus-
(letterlijk gescheten ja.......mot nog leren lassen)
Keerring schakelstang nog ff vervangen en verse apk erop.
En dan hoop ik op veel zorgeloze km's -sturen-
-
Mooi zo -thumbsup-
Wat voor lasapparaat heb je gekocht?
-
Cebora Bravo 155 Combi (MIG)
Lasstroom 28 - 155 Ampère in 7 stappen.
Draadsnelheid continu variabel.
Voeding 220-230 Volt, 1 fase.
Lasdraad 0,6 of 0,8 mm spoelen tot 5 Kg
Nou nog ff flink oefenen -klus-
Note: voor zongebruinde handen hoef je niet naar een warm land -naughty-
-
Looking good mister DJ! -klus-
-
dat doet het zeker en z'n handen trouwens ook!!!
die meneer van die altea had het zuur en wij de grootste lol!!!
was top daggie
gr maikel,
-
Before:
Velgen zijn op bezoek geweest bij velgen-opknap-boer. (Wheeltrim te Nijkerk)
-stuk of 8 -gert- lagen verf eraf gestraald.
-randjes afgedraaid + 1 beschadiging gelast en velg gericht.
-opnieuw gecoat in standaard kleur
Inmiddels vzv nieuwe bandjes: 165-65-13 Conti's => origineel -moon-
Hier alvast een voorproefje:
-
Dat zijn nog eens mooie hackmessers, ik heb ook nog een set van 4 maar die zijn lang niet zo mooi, hoeveel kost dat velgen-opknappen als ik vragen mag?
-
Zeer nette velgen Sjon GoEd BeZuG -dj-
-
@polodennis:
ik denk dat je dat niet wilt weten... Dit ziet er bijna beter als nieuw uit!!
Ben erg benieuwd hoe dat onder een zwarte GT staat... -thumbsup- -love-
-
Ziet er mooi uit, en wel zo houden he. -thumbsup-
-
@polodennis:
ik denk dat je dat niet wilt weten...
Ik weet 't. Is niet goedkoop maar de velgen zijn wel weer als nieuw, dus wat is duur?
-
Prijskaartje van 't velgen opknappen wil je niet weten.....ik ook eigenlijk niet,
maar ja: heb nou eenmaal in me kop zitten dat deze eronder moesten.
Origineel he........jaja, ik weet 't: ik draaf door.......
Opnieuw gezocht:
-van binnenuit-verstelbare-buitenspiegel alleen rechts of een set.
(van de zomer heeft 1 of andere mongool die afgebroken)
Tevens gezocht:
-setje remklauwen oude type, dus vierkante remblokjes, liefst incl zadels.
(1 ontluchtingventiel ontdekt die compleet scheef zit,
als ik die probeer los te draaien is *knak* ben ik bang.
Tevens een mooi moment om van dat rood geverfte af te komen)
-
Die zijn weer netjes! -love-
Nu: poetsen kreng! -nana-
-
Nu: poetsen kreng! -nana-
Als 't weer meezit => vlak voor de 28ste denk -dj-
-
Wweeeee! ! (<- uitroep van ontzetting)
Die ziet er goed uit!
-
die wieltjes zien er goed uit -thumbsup-
-
zoooooooooooow mooooooooooooooi
super bezig!
-
Strak -dj-
-
Ik wil ze graag terug -wanker-
Ziet er goed uit -thumbsup-
-
heb ze ook voor geventileerde schijven -serge-
Lekker zelf houden. -moon- (heb ik trouwens zelf ook nog liggen hiero)
Remmerij ben ik zelf nog niet tevreden over.
Remt wel, maar remweg is best lang voor me gevoel en sponzig.
(note: nou ben ik natuurlijk wel 'verwend' met beide andere auto's)
Ja, ik weet dat de halve maantjes (VWI of VWII) beter remmen,
maar dit gebakje zou normaal gesproken gewoon prima moeten remmen.
Bovendien zijn de schijven nagenoeg nieuw en de blokjes nog prima.
Dus ik wil eerst een poging wagen met de originele remmerij.
Tijdje terug wilde ik ff de remvloeistof vervangen: poging gestaakt,
omdat dus die ontluchtingsnippel helemaal krom is.........
-
Velgen eronder, gewassen, lafjes gepoetst: digicam volgeknald
-
Fotootje van opzij.
Doodzonde dat de originele striping eraf is -boehoe-
(van dichtbij kun je zien dat 't er wel opgezeten heeft)
-
En ff getankt
-
Hij ziet er goed uit! Ik kan me zo'n 1,5 jaar geleden herinneren; da was nie best...
-
Striping niet meer vindbaar op Ebay ofzo?
Ziet er super uit! Glimt als een hondenlulletje in de manenschijn :D
-
Hij ziet er goed uit! Ik kan me zo'n 1,5 jaar geleden herinneren; da was nie best...
Toen was ie nog van Rolf, ik heb h'm nu zowat/net een jaar.
Troost je: van dichtbij is 't nog niet best,
maar hee: perfekte daily driver.
-
Heel mooi Sjon, das een nette daily -thumbsup-
-
Ik heb slechts 1 gebakje met VW I remmetjes. De rest doet het met de vierkante blokjes..
Maar goed onderhouden 'standaard vierkant' is niets mis mee.
Onderhoud is alleen wat arbeidsintensiever,..
Goed ontluchten (nieuwe nippels, en een goed gemikt likje kopervet ) doet wonderen. .
-
Alsof die zo uit de folder komt! Ziet er goed uit -thumbsup-
-
withstupid
Striping helaas niet meer te krijgen, ook niet bij VW Classic Parts, vervallen in 1996.
Onderdeelnummers:
rechts 871 898 524 KW2 (rood/zilver)
links 871 898 525 KW2
Na laten maken? Maakt de auto wel af.
-
Nette kar hoor! -thumbsup-
Enne.. jullie moeten me dat geheim eens uitleggen! Hoe houden julie de auto zo schoon? Autowassen is al niet mijn favoriete bezgheid, en zelfs als ik de auto ga poetsen, is ie na een dag weer smerig! Het lijkt alsof ik de enige ben die hier last van heeft! -dunno-
-
Ik heb slechts 1 gebakje met VW I remmetjes. De rest doet het met de vierkante blokjes..
Maar goed onderhouden 'standaard vierkant' is niets mis mee.
Onderhoud is alleen wat arbeidsintensiever,..
Goed ontluchten (nieuwe nippels, en een goed gemikt likje kopervet ) doet wonderen. .
iki kan me een verhaal van wendy herrinneren ,dat je toch eigenlijk een keer 2 meter tekort kwam naar essen toe .
dus voor mij geen standaard meer ,dat voldoet niet naar de normen van het huidige verkeer.hoe leuk het ook lijkt
-
Enne.. jullie moeten me dat geheim eens uitleggen! Hoe houden julie de auto zo schoon? Autowassen is al niet mijn favoriete bezgheid, en zelfs als ik de auto ga poetsen, is ie na een dag weer smerig! Het lijkt alsof ik de enige ben die hier last van heeft! -dunno-
Niks geen geheim.
Normaal gesproken was ik in de winter me auto's ook niet.
Gister speciaal voor de fotoshoot & meeting ff gedaan + beetje gepoetst.
En ook hier geldt: poetsen is niet mijn favo.....
-
Ik heb hem vandaag in het echt gezien en ziet er echt mooi uit -thumbsup-
Groeten
Christian
-
Ik heb slechts 1 gebakje met VW I remmetjes. De rest doet het met de vierkante blokjes..
Maar goed onderhouden 'standaard vierkant' is niets mis mee.
Onderhoud is alleen wat arbeidsintensiever,..
Goed ontluchten (nieuwe nippels, en een goed gemikt likje kopervet ) doet wonderen. .
iki kan me een verhaal van wendy herrinneren ,dat je toch eigenlijk een keer 2 meter tekort kwam naar essen toe .
dus voor mij geen standaard meer ,dat voldoet niet naar de normen van het huidige verkeer.hoe leuk het ook lijkt
hmmm, waarom rij je dan nog polo?
Die voldoet sowieso niet echt meer aan de maatstaven van het huidige verkeer... Een setje goede remmen maken het slechts een beetje veiliger. De remweg is vaak langer dan de rest van je weggebruikers doordat zaken als ABS/ESP/ASR ontbreken.
Een flinke optater overleeft een polo niet, vooral niet als je door een 'doorsnee' golf5 of audi a4 geraakt wordt..
Laat staan dat je één van de SUF's tegenkomt..
2 meter te kort kan ook komen doordat je 1 secnde te laat begint met remmen..
:) -sturen-
-
hmmm, waarom rij je dan nog polo?
Die voldoet sowieso niet echt meer aan de maatstaven van het huidige verkeer... Een setje goede remmen maken het slechts een beetje veiliger. De remweg is vaak langer dan de rest van je weggebruikers doordat zaken als ABS/ESP/ASR ontbreken.
Dan bouw je er toch gewoon ABS in -naughty-
Een flinke optater overleeft een polo niet, vooral niet als je door een 'doorsnee' golf5 of audi a4 geraakt wordt..
Laat staan dat je één van de SUF's tegenkomt..
2 meter te kort kan ook komen doordat je 1 secnde te laat begint met remmen..
:) -sturen-
Ik denk dat je beter tegen een moderne auto kan rijden als tegen een oude, laat staan een muur of boom.
Als je tegen een moderne auto rijd werkt zijn kreukelzone ook voor jou. Bij Smart zeggen ze het zo: hij is sterk genoeg om de kreukelzone van de andere auto te activeren -gert-
-
Maar de vraag is ook welke kreukelzone het hardst kreukelt. En ik denk dat de kreukelzone van een Polo, (die ergens achter de achterbank eindigt), beter kreukelt :D
-
Gaat es ff lekker een aparte topic beginnen over ABS en remmerij enzo.
Mijn GT blijft origineel, dus geen upgrade's.
-
En dat gaat je goed af!
Zo dan! Je moet even de foto's van vandaag hier gaan spammen: Looking Good!
-
Gaat es ff lekker een aparte topic beginnen over ABS en remmerij enzo.
Mijn GT blijft origineel, dus geen upgrade's.
Sorry hoor -hug-
-
:(
Back to the 1983's!
-
Je moet even de foto's van vandaag hier gaan spammen
Deze foto's heb ik de dag ervoor gauw ff gemaakt: klik
-
Je moet even de foto's van vandaag hier gaan spammen
Deze foto's heb ik de dag ervoor gauw ff gemaakt: klik
He, je hebt ze gevonden. -naughty-
-
Lekker hoor!
-
Potverdikkie: sinds deze week blijft 't acculampje branden.
Als ie warm is en ik trap h'm boven de 3000 toeren: floept 't lampje weer aan.
Om vervolgens na 't opschakelen (minder toeren dus) een paar tellen erna weer uit te gaan.
Vandaag multimetert er maar es bij gehouden:
Lampje aan = 12,8 volt (accu wordt dus niet opgeladen)
Lampje uit = 13,8 volt (wel opladen)
Mijn eerste gedachte: spanningsregelaar op vers gereviseerde dynamo niet fris meer -dunno-
-
of massa kabels effe chekken van motor chassis
-
Vers gereviseerd? nieuwe v-snaar ook?
Wist u dat je een v-snaar na 1 maandje of wat weer even op spanning moet brengen? Eerste inslijt-slijtage opheffen.
-
De gouden tip? -naughty- (wist ik (ook) niet, hoor?! )
-
v-snaar was nog prima op spanning.
Massapunten niet goed contact => dan zou ie helemaal niet bijladen, lijkt mij -dunno-
-
Kabels allemaal loshalen, schoonmaken, vastzetten, vaseline erover...
Goed elektrisch contact is o zo belangrijk voor juiste werking.
-
Met dynamo onder me arm terug naar revisieboer: gevalletje garantie.
Er zat een borstel schuif in (of schuin afgesleten ofzo)
Heb een nieuw gereviseerde meegekregen.
-
En de GT doet 't weer als vanouds -klus-
-
-thumbsup-
-
{plastische mode on}smiley die opgelucht zijn voorhoofd afveegt{plastische mode off}
Gelukkig! -hug-
-
Mag ik vragen wat je zo'n gereviseerde dynamo heeft gekost? Moet de mijne waarschijnlijk ook vervangen.
en btw... rammend mooie kar -thumbsup-
Op die nieuwjaarsmeet stond je er ook tussen toch... helemaal links als ik me niet vergis?
-
Vandaag de bon erbij gehad ivm garantie:
88 euro ex btw is een kleine 105 euro incl.
(icm startmotor had ik 220 totaal betaald)
MSD Middelkoop startmotoren en dynamo's te Breukelen.
Dit gebakje stond op de laatste meeting in De Meern uiterst links idd.
-
Vanmorgen bij apk-boer neergezet.
Geen nieuws = goed nieuws. (alleen bellen als er wat is)
Vanmiddag opgehaald: alleen rechterkoplamp iets moeten stellen
en weer een vol jaar apk: jeej -prut-
-
-prut- -thumbsup-
-
-prut-
Altijd fijn als er niets aan de hand is.
-
-thumbsup-
-
Dat is goed nieuws -thumbsup-
-
Met de GT naar Denemarken gereden => prima reiswagen.
Op de heenreis wel ff stress gehad, omdat me temp.metertje op max stond.
Lijkt erop dat dit een elektronica probleempje is: eerst maar massapunten checken.
Omdat ik nieuwsgierig was naar 't huidige vermogen lekker op de bank gezet:
77pk & 111,6 Nm.
Volgens fabriek-opgave hoort ie 75 pk & 104 Nm te produceren,
dit GK-blokje is dus dik in orde (mag ook wel na een revisie)
-
Toppie -thumbsup-
-
Mooie waardes! Hij heeft alleen zijn piekvermogen al vrij snel? Volgens fabriekswaardes heeft hij deze toch pas boven de 6.000?
-
Schoonluchtfiltertje?
Top waardes!
-
Piekvermogen hoort bij 5800 toeren: zit ik dus niet ver vanaf.
Luchtfiltertje is er van de winter nieuw ingegaan.
Alles is los geweest, behalve 't carb'je.
Maar ik zie nu geen reden om dat alsnog te doen => 't werkt toch.
(never change a winning team)
Ben helemaal blij met 't GK'tje.
EN: nagenoeg geen olie verbruikt, ook niet tijdens 1717 km retourtje Denemarken.
-
-thumbsup-
Lekker he,. gewoon een standaard motortje, dat gewoon comfortabel en goed rijd, zonder te bokken, zonder af slaan bij 't stoplicht, niet enorm zuipt en toch voldoende presteert! :)
-
Lekker he,. gewoon een standaard motortje, dat gewoon comfortabel en goed rijd, zonder te bokken, zonder af slaan bij 't stoplicht, niet enorm zuipt en toch voldoende presteert! :)
Jij snapt h'm -thumbsup-
-
-thumbsup-
Lekker he,. gewoon een standaard motortje, dat gewoon comfortabel en goed rijd, zonder te bokken, zonder af slaan bij 't stoplicht, niet enorm zuipt en toch voldoende presteert! :)
Idd, maar voor mij mag dat ook in een andere verpakking. :P
-
btw thomas ,op jouw apq een aex koppakking
-
btw thomas ,op jouw apq een aex koppakking
En wat heeft dat dan met dit topic te maken? -dunno-
Maar I know, 't zal alleen nog wel ff duren. -klus-
Bedoelde met een andere verpakking meer iets van "iets anders als een polo" :P
Maarre voordat Sjon gaat zeuren; -off-
:D
-
btw thomas ,op jouw apq een aex koppakking
En wat heeft dat dan met dit topic te maken? -dunno-
Maar I know, 't zal alleen nog wel ff duren. -klus-
Bedoelde met een andere verpakking meer iets van "iets anders als een polo" :P
Maarre voordat Sjon gaat zeuren; -off-
:D
roflol :)
-
Idd, maar voor mij mag dat ook in een andere verpakking. :P
Kansloos......
Je bent die-hard polo-rijder of je bent 't niet he -moon-
Tot nu toe heb ik alleen nog maar polo86c's op me naam gehad
en dat ga ik voorlopig nog wel ff volhouden, hoop ik -prut-
-
Kansloos......
Je bent die-hard polo-rijder of je bent 't niet he -moon-
Tot nu toe heb ik alleen nog maar polo86c's op me naam gehad
en dat ga ik voorlopig nog wel ff volhouden, hoop ik -prut-
Sorry hoor, maar met de km's die ik maak wil ik wat meer comfort dan een 86c. Tja, noem me maar een mietje... -moon-
Afzien doen we wel in de 86c, maar dat is dan voor de lol. :P
-
Eindelijk de juiste deurpaneeltjes gemonteerd.
With special thanks to:
-Dude lange voor nette paneeltjes
-Koen-is-sleeping voor juiste inlegarm-dingen
-Jaap voor de deurbakken
-automaterialenzaak AutoIndus voor rode striping :D
-
dat ziet er goed uit sjon -thumbsup- -love-
-
Vellie naais indiet!
-
eim lavin it
-
ziet er idd zeer netjes uit doet me wel erg denken aan mijn eigen polo maar mooi rood is echt niet lelijk
-
Gadver.
Deze GT is nu al redelijk terug origineel.
Heerlijke daily => voorlopig gewoon lekker rondcruizen -love-
-
doet me wel erg denken aan mijn eigen polo
Mmmm, zie de overeenkomsten niet zo?
-
is dus echt orgineel zo geweest met die rode kleur
en dito striping
dacht dat het net zoals bij mij gespoten was mijn excuses
-
Yep: check de foto van de folder maar op pagina 1 van deze topic.
Had al een VW Alpha radio liggen.....blijkt toch net niet de juiste te zijn. (te nieuw)
Dus dat wordt nog een keer verder vissen op eBay.de -thumbsup-
En eigenlijk mot er ook nog een origineel setje vloermatten in.
Damn.....ben beetje doorgeslagen in dat origineel maken...... :P
-
Ik heb nog een hele oude Gamma liggen, is dat wat?
-
Ik heb nog een hele oude Gamma liggen, is dat wat?
Nope, ik mot er eentje hebben van voor 't Alpha/Gamma/enzo tijdperk:
zo'n hele simpele met 2 draaiknoppen, zeg maar.
-
-> Marktplaats
Bedoel je zoiets?
-
Zo'n GT moet ook zo origineel, doorslaan kan "bijna" niet, behalve hier :P :D
Ik heb nog een radio met 2 draaiknoppen, enkel radio, Ik zou hem wel moeten repareren, maar dat zal geen probleem zijn, klein probleem met uitgedroogde condensators, maar dat heb je op die leeftijd...
Optisch nog perfect :)
-
-> Marktplaats
Bedoel je zoiets?
Zoiets, maar die is juist weer te oud.
Volgens de folder mot 't zoiets zijn:
-
Troubels in paradise:
GT vond 't nodig om er met de kerstdagen een kleine liter olie op
een rit van 70 km eruit te gooien aan distriebutie-zijde............
Moeilijk in te schatten waar 't vandaan komt:
-of de krukaskeerring
-maar ook de koppakking lijkt ook al iets gezweet te hebben.
Krukaskeerring is vandaag vervangen, hopelijk was dat 't.
Morgen bij daglicht maar es kijken of 't lekken voorbij is.
-
ik zeg keering -ja-
-
Zojuist ff gekeken:
op terugrit van gisteravond heeft ie niet gelekt. -dj-
Komende dagen ff goed in de gaten houden.
-
Apk komt er weer aan: ergens in maart.
-is altijd een mooi moment om wat standaard onderhoud te plegen.
-volgens mij is er een wiellager aan 't zingen.
-vulhals 'zweet': heb gister alvast nieuwe tank a 85 euro gehaald
Tip van Jestan, voor ons redelijk dichtbij: http://www.brabebo.nl/ (http://www.brabebo.nl/)
(nu maar hopen dat ie fatsoenlijk past......)
Wat zijn de eisen voor de apk wat betrefd die lekke vulhals?
Hij is nog niet echt lek: er lekt niks op de parkeerplaats ofzo,
maar heb per toeval ontdekt dat ie wel heel ietsje begint te zweten.
-
oei das een goede vraag
lekken is lekken volgens mij maar zweet???? ik zou het niet durven te zeggen en ik denk als ik het morgen op de zaak overleg dat ze daar het ook nie helemaal zeker over eens zullen zijn.
als het ook roest zou ik het eerst opschuren en opnieuw spuiten en in tectiel zetten.
droog maken en eff aankijken desnoods dag ervoor schoonmaken ;)
gr maikel
-
Voor 't moment blijf ik er ff lekker vanaf:
ben bang als ik nu aan de vulhals ga frotten, dat ie wel echt gaat lekken.
-
sjon,
dat had ik moeten weten want stond op het punt
zaterdagochtend ook te gaan maar de kleine wou naar oma
ga nu morgenochtend want hij laat nu echt sporen achter
en het verbruik is nu denk ik 1 op 5
en dan gaat hij er zo snel mogelijk op
-
Ahaa! Toen ik achter je polo stond (om 't plaatwerk te halen), dacht ik al;
O jee, wat ruikt mijn polo naar benzine! Maar dat zou ook jouw auto kunnen zijn -dunno-
2008 is het jaar van de lekke tank gok ik; die van mij is ook niet zo heul best meer!
-
Voor mij al de 2e polo, waarbij de tank vervangen wordt.
Ach ja: is nou eenmaal een zwak punt......elke auto heeft zwakke punten.
Ach ja 2: gemiddeld beland een auto na +/- 15 jaar op de sloop.....euh....
....zelfs mijn jongste polo is inmiddels al ouwer -thumbsup-
sjon,
dat had ik moeten weten want stond op het punt
zaterdagochtend ook te gaan maar de kleine wou naar oma
ga nu morgenochtend want hij laat nu echt sporen achter
en het verbruik is nu denk ik 1 op 5
en dan gaat hij er zo snel mogelijk op
Oh....das zonde......ik was in de veronderstelling dat je al een tank had gehaald......
-
Jups; 2008 het jaar van de lekke tank. De tank van mijn GT is ook lek. Op Ebay een nieuwe tank gekocht voor 65 euro. Ben benieuwd of het wat is.. -dunno-
-
-nieuwe tank *check*
Omdat de tank toch eronder weg wag, gelijk ff wat laswerk verricht:
achter de vulhals viel wel mee eigenlijk, maar 't ontluchtingbuisje door 't achterscherm
was compleet weg en lag in 84000 stukjes onderin de dorpel vrolijk te rotten.
-uitlaat & handremkatrolwieltje terughangen, nieuw wiellager erin tikken en hij kan weer.
Binnenkort ff voor apk en dan hoop ik weer een jaar door te cruizen met dit gebakje.
-
Zal ik dan maar weer es een gezellig bericht posten.......
Vanmorgen met GT naar APK-boer:
-koplamp rv afgesteld (ik raak ze nooit aan: schijnbaar verlopen vanzelf ofzo -dunno-)
-achteraan 70% remverschil tussen links en rechts:
nadat ik vertelde dat de boel rechtsachter los geweest ivm nieuw wiellager,
heeft ie ff een lekker wild ritje met handrem enzo gedaan -sturen-.
Resultaat => geen remverschil meer -prut-
(tsja: dan hou ik me bek dicht, aangezien ik weet dat remcilindertje r.a. iets zweet...kuch)
Afgemeld, geen steekproef en hopla: GT mag weer een jaar legaal cruizen.
-
Topper!
-
(tsja: dan hou ik me bek dicht, aangezien ik weet dat remcilindertje r.a. iets zweet...kuch)
Ach: als je 't maar weet; dan vervang je m vanzelf.. maar dan zonder tijdsdruk :)
-
Die handremtruuk kun je ook net voor de keuring zelf doen . Het wordt er nooit slechter van
-
Ach: als je 't maar weet; dan vervang je m vanzelf.. maar dan zonder tijdsdruk :)
Jij snapt 't.
Afgelopen zaterdag pas ontdekt.......onderdeel ligt thuis (zoals gewoonlijk)
Afgelopen week al helemaal geen tijd en/of zin.
En ik weet uit ervaring dat dit nog best een tijdrovend klusje is:
verrotte bevestigingsboutjes, boutje van de leiding die afbreekt enz enz.
Kortom: apk was een klein gokje wat dit betrefd, maar gaat zeker op de todo-list -klus-
-
Die handremtruuk kun je ook net voor de keuring zelf doen . Het wordt er nooit slechter van
Zo heel af en toe doe ik welles een remtest (lees: vol in de ankers + parachute uit)
Ook om fading tegen te gaan, had er alleen afgelopen week nog niet aan gedacht,
zo vlak voor de apk, maar wel een goeie om te onthouden idd.
-
teveelk mmet de rem spelen kan ook verglazing laten optreden
-
Buurvrouwtje van verderop stond raar te kijken toen ik daarstraks
met een glimlach een blauwe envelop uit me postkast haalde -dj-
Motorrijtuigenbelasting wordt vrijgesteld per 20-01-2009 -thumbsup-
-
cool, gefeliciteerd! -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
-hug-
-
-prut-
(tenminste, ik drink er nu 1 :) )
-
Hele 'vette' besparing van 148 euro per jaar -gert-
Ach ja: kan ik daar weer lasdraad & menggas voor halen.
Want die zullen nodig zijn in de toekomst..............
-
het gaat om het gevoel Sjon :D
Nu heb je een Oldtimer ;)
-
Oh ja, de 84'ers zijn bijna aan de beurt...! -thumbsup- -prut-
Ik ga de brievenbus in de gaten houden! -ja-
-
Oke en dan nu 't verhaal:
Vlak voor Kerst stond ik te tanken en zag dat me rechter achterwiel niet stond zoals 't mot -wtf-
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Achteras_krom.jpg)
Gelukkig per toeval redelijk dichtbij de klusschuur: veel verder rijden wilde ik ook niet meer.
Daar aangekomen hoefde ik niet lang te zoeken naar 't euvel:
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Achteras_krom_rot.JPG)
(op foto is de staalborstel al een beetje overheen geweest)
Werd ik niet blij van....eigenlijk geen tijd die dag.....maar ja: toch maar zsm gelast.
In de weer geweest met spanbanden/koevoet/duimstok om de boel weer enigsinds recht te krijgen.
Om +/- 2 uurtjes later weer rijdend de schuur uit te gaan:
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Achteras_krom_after.jpg)
Damn......dat zijn niet de gebeurtenissen die je wil meemaken. -boehoe-
Ik weet dat de kas matig is: kriksteunen/dorpels/parafan/voorfront/achterschort/achterklep,
maar had gedacht de belangrijkste punten stuk voor stuk in mijn tempo aan te pakken.
rechter kriksteun en dorpel rechterachter zijn ook reeds al gedaan.
En zo de roestduivel enigsinds voor te blijven, om zo voorlopig lekker door te rijden,
want dit karretje rijdt voor de rest echt super -dj- (mag ook wel met een motorrevisie)
Maar de rotte achteras is voor mij de druppel => roestduivel wint 't......
Tijdens de feestdagen natuurlijk plenty tijd om es goed na te denken:
heb besloten afscheid te nemen van de GT en voor dagelijks iets jongers aan te schaffen.
(is reeds gebeurd: een 2f sedan die altijd al op me lijstje stond)
GT ga ik slopen, leuke onderdelen hou ik zelf, sommige onderdelen zullen tzt de verkoop ingaan.
(@ aasgieren => rot op, verkooptopic's verschijnen vanzelf: in 1e instantie op 't ledengedeelte -ja- )
-
-boehoe-
best wel schrikken... wil je niet meemaken als je net de snelweg op of af rijdt dat je achterwiel onder je door schiet...
Gelukkig optijd opgemerkt...
Geen nieuwe GT opbouwen met alle originele spullen?
-
Damm das de derde echte GT die gesloopt gaat worden, eerst die van Bas, toen mijn eigen GT en nu de jouwe. -boehoe- Maar snap het wel Sjon, op een gegeven moment is het over. -hug-
(...en toch zou ik serieus overwegen de auto te schorsen en helemaal aan te pakken. Hij is het waard. ;) )
-
mwoh als je de kas goed bekijkt -boehoe-
ik denk dat sjon goed gekozen heeft
-
Van dit:
het gaat om het gevoel Sjon :D
Nu heb je een Oldtimer ;)
Naar dit:
heb besloten afscheid te nemen van de GT en voor dagelijks iets jongers aan te schaffen.
GT ga ik slopen, leuke onderdelen hou ik zelf, sommige onderdelen zullen tzt de verkoop ingaan.
En dat in één pagina.
Balen zeg.
-
Wassen & beetje poetsen en hij is van een afstandje best geinig.
Vanaf iets dichterbij zie je de gebruikssporen van 25 jaar
en als je de kas goed kent, weet je pas waar ie rot is........
Ook ik vind 't zonde, maar ja: huidige situatie is 3 auto's de max.
Stallen wordt h'm niet: staat alleen maar in de weg
en ik heb me klusplek niet voor eeuwen:
als de eigenaresse gaat verhuizen is 't over.
GT was only daily, z'n opvolger ook, dus geen project:
daar heb ik er al 1,5 van. (classic is half project / half daily driver)
-
Zuur Sjon, nooit leuk dit soort dingen?!
Kan wel lezen dat je een zorgvuldig besluit hebt genomen, dus neem niet de moeite je nog proberen om te praten...
Onwards and upwards?! -thumbsup- Enneh....
(@ aasgieren => rot op, verkooptopic's verschijnen vanzelf: in 1e instantie op 't ledengedeelte -ja- )
-ja- Duidelijk, lijkt me?! -ja-
-
Jammer maar onvermijdelijk.
( En over 10 jaar heb je spijt... ;) )
-
Ik denk dat als hij dat gk blokje niet verkoopt, kan hij het zo in een nep gt stoppen.
of in een gt kas waar van het blok goed gaar is.
soms moet je keuzes maken.
-
:(
Stallen in een goedkope caravanstalling ook geen optie?
Shit, probeer ik het toch :)
-
Ja, ja... komop Sjon, stalling moet te regelen zijn voor een 100 á 150 euro p/j. Geloof ons nou maar, je gaat er echt spijt van krijgen. ;)
Sorry, Dennis begon :D
-
laat ik hier in de buurt nou een stalling voor Sjon hebben voor ca. 150eu -love-
-
Stalling wil ik alleen overwegen voor een type 86.
(doe maar een Derby => 3 generaties kontmobielen lijkt me wel wat -dj- )
Sommige kennen mij zeker nog niet zo goed: mij lul je niet om hoor -moon-
Opvolger is reeds aangeschaft => rijden motten die hokken,
niet in een hoekje onder een laag stof.
En ja, tuurlijk denk ik over 10 jaar: dat was een fijne auto.........
.......totdat ie van ellende met 1 pootje ging hangen.........,
maar gelukkig heb ik dan de Montana nog -dj-
Of begint nou me glazen bol troebel te worden :P
-
Jammer, dat zeker, maar je kunt niet alles redden... En als je geen goed gevoel meer hebt bij een auto is het snel bekeken.
Zien we de 2f sedan binnenkort met fris GK-blok en vers gelakte GT-velgen?
-
Jammer, dat zeker, maar je kunt niet alles redden... En als je geen goed gevoel meer hebt bij een auto is het snel bekeken.
Zien we de 2f sedan binnenkort met fris GK-blok en vers gelakte GT-velgen?
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,6492.0.html
Check vooral even de eerste post waarin hij zegt: "geen zin in weer een motorswap"
Ik voorspel: voordat het 12 april is hangt die GK erin. -nana-
-
En op carb's koen :D
-
ach sjon ik heb spijt van 3 auto's die ik verkocht heb en van 1 die ik toto op een hertebiefstuk heb gereden .
uiteindelijk is het blik , want als je alles wilt bewaren wat enigzins waarde kan hebben over 10 jaar is een schuur zoals je klusschuur te klein -ja-
-
Achteraf terugkijkend had ik h'm al motten opruimen toen
aan 't licht kwam dat de motor niet fris was, maar ja:
toch maar gereviseerd en gedacht/gehoopt nog vele jaartjes plezier van te hebben........not.
-
leuke kas met striping (http://cgi.ebay.de/Polo-86c-GT-2f-g40_W0QQitemZ130282330971QQihZ003QQcategoryZ9873QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
-
Gistermorgen z'n laatste ritje: zat wat peut in de tank
+ mooi weer + beetje tijd = digicam volklatsen.
bij de buren van Maikel's werk:
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Muntstad.JPG)
"Heeft u alles onder controle?" "Zeker weten met de VW wintercheck"
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Muntstad_wintercheck.JPG)
Zomaar ergens bij de waterkant:
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Waterkant.JPG)
R.I.P.
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Kerkhof.JPG)
Eindstand 248.463 km
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Eindstand.JPG)
Eigenlijk verkeerde cockpitje => die met choke & handremlampje zit in me classic,
maar km-teller zelf is de originele en heeft min. een jaar geen km's geteld,
dus mot er eigenlijk nog wat bij optellen.
Check vooral 't vocht in de auto: gedurende de kleine 2 uur rondtoeren
was de achterruit nog steeds vochtig.
Binnenkant ijskrabben was met vorst dus ook standaard.
Demontage is gister al lichtjes begonnen: binnenkort hard aan de slag,
want nu staat ie gruwelijk in de weg in de schuur.
-
Met dik twee en een halve ton op de teller hoeft ie zich niet te schamen.
Succes met slopen!
-
Sterkte met slopen. -boehoe-
Je hebt nog ruim 5 weken de tijd, dus doe lekker op je gemak. ;)
.... 12 april ....
-
R.I.P GTtje Sjon sterkte met het verlies -wanker- succes met de demontage!! -klus-
-
R.I.P Roest In Polo -wtf-
-
Ach,gelukkig heeft sjon de foto's nog :D
-
Ach,gelukkig heeft sjon de foto's nog :D
En het schutbord :D
-
Rust In Peaces -boehoe-
ze worden hard minder de 2 gt'tjes ,de 1fgt'tjes zijn ook al schaarser dan een vruchtbaar kwakje van de 1 teelballiggen .
-
Rust In Peaces -boehoe-
de 1fgt'tjes zijn ook al schaarser dan een vruchtbaar kwakje van de 1 teelballiggen .
je had de politiek in moeten gaan met dit soort beeldspraak :D :D :D
-
Afgelopen weekjes op 't gemakje aan slopen geweest,
t/m allerlaatste boutje leegplukken.
Vandaag in de loop van de dag was ie kaal:
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Slopen01.JPG)
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Slopen02.JPG)
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Slopen03.JPG)
En toen ging de flex erin, jammer dat de gemeentewerf al dicht was,
anders had ik een ritje kunnen doen.
(http://www.polo86c.nl/cpg/albums/userpics/normal_Slopen04.JPG)
-
Rest In Peace
-boehoe-
Het is helaas niet anders.
Gelukkig had hij een donorcodicil :D :D
-
by by
-
zwaai zwaai..
Veel plezier trouwens Serge met de motorkap..,.. in Nijmegen... :) :) :)
-
nijmegen ?
-
nijmegen ?
hihihi.. zie je vanzelf wel! haha -uitlachen-
-
:D
-
right scoor wel een ander op de sloop ,gezien ooit eens een actie bullbar ooit eens in een ver verleden .
belooft nooit wat goeds
-
Zit alleen een stickertje opgeplakt.....that's it
-
uhuh N.E.C. sucks like my car zekers .
of top oss de goeiste.
hoor zojuist dat de caramellschijf eerder op de kap zit dan de kap op of in de auto -nana-
-
btw sjon heb straks leuk gereedschap voor in de schuur , een pneumatisch schrop zaagje en pons verzet tang .
-
Zo als de waard is.. vertrouwd ie z'n gasten -dunno-
-
een pneumatisch schrop zaagje.
Geschikt om een wrak als deze door te zagen?
Had handig geweest, alhoewel 't met de flex prima gaat:
1e slijpschijf is tot nu toe slechts een cm kleiner geworden.
-
Maar dat was dan ook geen lullig 120mm schijfje dat ik zag liggen -gert-
-
Maar dat was dan ook geen lullig 120mm schijfje dat ik zag liggen -gert-
Idd, grote flex is wel vereist => dieper doorhalen dan kleintje*
* = in afwachting van Serge's ranzige reactie
-
Zo als de waard is.. vertrouwd ie z'n gasten -dunno-
:D :D
-
Idd, grote flex is wel vereist => dieper doorhalen dan kleintje*
* = in afwachting van Serge's ranzige reactie
zolang je de laatste haal maar namens mij doet -naughty-
-
-locked- -locked- -locked- -locked-