Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Erik39 op wo, 29 nov 2017, 18:23:05
-
Afgelopen maandag begaf op de snelweg de zekering v.d. brandstofpomp/lambda regeling het.
Zo'n 700 meter daarvoor stond er veel water op de weg, zoiets had ik nog nooit meegemaakt, mijn polo ging een beetje glijden.
Zou dat water er iets mee te maken kunnen hebben ? Voor zover ik kan zien zijn er geen beschadigde draadjes bij de pomp.
Ik vraag mij ook af waarom die zekering niet in het kastje zit, zo wordt hij nat en vies.
-
Die steekzekering zit boven de zekeringenkast toch?
Persoonlijk nooit geen problemen mee gehad -dunno-
Kan me even niet voorstellen hoe die nat kan worden -dunno-
-
die zekering zit buiten de zekeringkast om de zekeringkast universeel te houden tov de kabelboom in de motor ruimte -thumbsup- als die nat word dan is er toch iets anders niet goed,normaliter kan die eigenlijk niet nat worden, ook al onweert het en stormt het
zoals eerder genoemd zal er ergens sluiting geweest zijn, of oxidatie, of je pomp is niet helemaal lekker meer. of gewoon een te zwakke zekering. anders zou ik het ook niet weten -dunno-
-
De pomp wordt heel wat natter... als er daar sluiting ontstaat hoort de zekering er ook uit te klappen.
-
Balen, nu is mijn auto onbetrouwbaar geworden.
-
Welke polo's hebben een pomp in de tank ?
-
Wat GG zegt klinkt logisch -thumbsup-
Hoezo onbetrouwbaar? Niet meer vol door 't water heen rijden = niks aan 't handje :)
Ik snap dat je er op dat moment weinig aan kan doen, maar dusdanig veel water tegenkomen
dat de Polo gaat glijden is wel heel extreem en niet alledaags.
Elke injectie-Polo heeft 2 brandstofpompen: 1 in de tank + 1 naast/achter de tank.
-
Heeft die in de tank ook een zekering ?
Beter misschien met zware buien de fiets (!) of OV pakken :)
-
Nope geen zekering in de tank ,enkel een opvoerpomp en een niveau meter
-
Ook die pomp zal ergens afgezekerd zijn, lijkt mij: ik weet alleen zo 123 niet waar (mogelijk dezelfde zekering -dunno-)