Auteur Topic: auto spuiten  (gelezen 7875 keer)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
auto spuiten
« Reactie #15 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 20:28:23 »
Een mooie pinstriping? Kan erg vet zijn!  -thumbsup-

En die deurrubbers laat je er gewoon vanaf, da's veel mooier!  :)



Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
auto spuiten
« Reactie #16 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 20:39:35 »
Bumpers zijn er ook zo af hoor, en de zijraampjes is ook niet zo moeilijk. Voorruit is wat lastiger.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #17 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 20:39:59 »
Een mooie pinstriping? Kan erg vet zijn!  -thumbsup-

En die deurrubbers laat je er gewoon vanaf, da's veel mooier!  :)

tja, ik heb over een aantal dingen naagedacht, ik dacht om het contrast te verhogen, de ondekant gedeeltelijk zwart te spuiten, maar dan weet ik niet waar ik op zou moeten houden en ik de overgangen zou moeten halen.

Subtiele dingen zoals pinstriping vind ik erg mooi, maar ik denk eigenlijk niet dat ik zoiets met veel precisie kan maken, en het bedenken wat voor streep ik waar moet maken, en de andere kant precies zo maken lijkt me erg moeilijk.

Twee brede donkerblauwe "racingstripes" over de hele auto lijkt me wel binnen mijn mogelijkheden, maar het past niet bij de rest van de auto, dus dat vergeet ik maar snel weer.

Zonder deurrubbers vind ik het ook wel mooi, maar een witte auto is zo... wit.... ik denk eigenlijk dat ik te weinig contrast overhoud,  en mooie zwarte plastic wielkasranden zitten er bij een steilheck ook niet in. En die stootrubbers zijn wel handig bij het parkeren, hoewel ze wel op de verkeerde plek lijken te zitten meestal (te laag om iets te beschermen  -wanker- )

Al met al ben ik bang dat de auto te weinig contrast zal hebben zonder stootrubbers en plasticrandjes, dus ik denk dat die plasticrandjes er weer op gaan
Pimp my Polo

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
auto spuiten
« Reactie #18 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 20:44:55 »
Pinstriping is ook niet iets wat je zelf moet willen doen. Lekker laten doen, op de grotere meetings is er ook wel s een pinstriper te vinden en op Volksforum zwerven er ook een paar rond.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #19 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 20:49:26 »
Bumpers zijn er ook zo af hoor, en de zijraampjes is ook niet zo moeilijk. Voorruit is wat lastiger.

de bumpers eraf is niet zo'n probleem, de achterbumper heb ik al eens gedaan om een trekhaak erop te zetten, de bedrading die naar de bumpers en trekhaak toegaat is het probleem, maar dat zal wel goedkomen.

Alle ruiten zullen er in ieder geval uit moeten, want juist rond de ruiten zit de roest  -boehoe- ik hoop dat ik mijn vader zo gek krijg om mij daarbij te assisteren.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #20 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 20:51:33 »
Pinstriping is ook niet iets wat je zelf moet willen doen. Lekker laten doen, op de grotere meetings is er ook wel s een pinstriper te vinden en op Volksforum zwerven er ook een paar rond.

Hmm, ik denk dat het pinstripen dan een andere keer zal moeten gebeuren dan het spuiten zelf, maar dat kan ook goed en is praktischer denk ik.
Pimp my Polo

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
auto spuiten
« Reactie #21 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 20:53:33 »
Hmm, ik denk dat het pinstripen dan een andere keer zal moeten gebeuren dan het spuiten zelf, maar dat kan ook goed en is praktischer denk ik.

Ook beter, lak moet eerst goed uitharden. Dat duurt een paar weken.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #22 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 20:57:37 »
Hmm, ik denk dat het pinstripen dan een andere keer zal moeten gebeuren dan het spuiten zelf, maar dat kan ook goed en is praktischer denk ik.

Ook beter, lak moet eerst goed uitharden. Dat duurt een paar weken.

ik hoop dat ik wel met de auto kan rijden in die paar weken, ik heb geen ander vervoer, en ik kan niet lang op mijn klusadres (vaders huis) blijven
Pimp my Polo

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
auto spuiten
« Reactie #23 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 21:00:26 »
ik hoop dat ik wel met de auto kan rijden in die paar weken, ik heb geen ander vervoer, en ik kan niet lang op mijn klusadres (vaders huis) blijven

Kan hoor, alleen je moet hem niet te snel gaan poetsen. En uitkijken met vogelpoep enzo.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #24 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 21:03:01 »
ik hoop dat ik wel met de auto kan rijden in die paar weken, ik heb geen ander vervoer, en ik kan niet lang op mijn klusadres (vaders huis) blijven

Kan hoor, alleen je moet hem niet te snel gaan poetsen. En uitkijken met vogelpoep enzo.

ai, vogelpoep, hij ziet er op het moment uit alsof hij op een struisvogelfarm heeft gestaan, omdat ik bij gebrek aan parkeerruimte onder een paar bomen moets parkeren, ik heb waar ik woon namelijk geen garage of eigen parkeerplek
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #25 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 21:04:03 »
ik hoop dat ik wel met de auto kan rijden in die paar weken, ik heb geen ander vervoer, en ik kan niet lang op mijn klusadres (vaders huis) blijven

Kan hoor, alleen je moet hem niet te snel gaan poetsen. En uitkijken met vogelpoep enzo.

oh, en het polijsten van de blanke laklaag, moet dat direct na het drogen, of een paar weken erna, na het uitharden?
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
auto spuiten
« Reactie #26 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 21:08:06 »
De steenslagkapjes krijg je d'r niet heel af. Nieuwe halen bij de dealer (zolang t nog kan) is de beste optie (incl de tule die erachter zit)


Witte auto, geen contrast? moet jij eens opletten als je je banden mooi zwart hebt, en alle rubbers, spiegels, bumpers en handgrepen weer mooi zwart maakt!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #27 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 21:15:39 »
De steenslagkapjes krijg je d'r niet heel af. Nieuwe halen bij de dealer (zolang t nog kan) is de beste optie (incl de tule die erachter zit)


Witte auto, geen contrast? moet jij eens opletten als je je banden mooi zwart hebt, en alle rubbers, spiegels, bumpers en handgrepen weer mooi zwart maakt!

kunnen die steenslagkapjes er niet van binnenuit uitgedrukt worden? Ik hoop dat ze niet te duur zijn bij de dealer. Of misschien moet ik die gaatjes ook maar dichtmaken, als dit niet teveel problemen gaat geven met steenslagschade

Tja, als de contrast me niet genoeg is, dan kan ik er altijd nog weer stootranden opzetten, als die niet teveel kosten.
Pimp my Polo

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
auto spuiten
« Reactie #28 Gepost op: do, 11 mei 2006, 00:38:58 »
Auto zelf spuiten als je weinig geld, ruimte en tijd hebt, wordt vaak prutswerk. Gezien bij anderen.

Snel en mooi en goedkoop: zelf zoveel mogelijk het voorbereidende werk doen (opschuren, afplakken) en hem te laten spuiten bij een autospuiter (die in weekends bijklust ;) )...
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #29 Gepost op: do, 11 mei 2006, 07:40:29 »
Auto zelf spuiten als je weinig geld, ruimte en tijd hebt, wordt vaak prutswerk. Gezien bij anderen.

Snel en mooi en goedkoop: zelf zoveel mogelijk het voorbereidende werk doen (opschuren, afplakken) en hem te laten spuiten bij een autospuiter (die in weekends bijklust ;) )...

tja, of het nou mooi word of niet, het moet toch gebeuren en met die idiote prijzen die gerekend worden voor spuiten heb ik echt geen zin om het te laten doen.

Zelf prepareren en dan laten spuiten is een aardig idee, was het niet dat de geprepareerde auto op de een of andere manier naar de spuiterij zou moeten, wat weer enorme transportkosten met zich mee zou brengen, dit is dus ook geen optie.

Ik vrees dat ik alles zelf zal moeten doen, zelfs met het risico op prutswerk.
Pimp my Polo