Auteur Topic: auto spuiten  (gelezen 7874 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
auto spuiten
« Reactie #30 Gepost op: do, 11 mei 2006, 08:41:25 »
Enorme transportkosten:

Een ambulance huur je al voor 45 euro per dag...


Steenslagkapjes kosten een eurotje of 9 bij de dealer. (overigens van Classic niet meer leverbaar, steilheck nog wel).  Aan 1 kant kan je m er misschien uit drukken, andere kant zit ie op dubbeldik-plaatwerk: daar kom je niet bij. (tank kant)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #31 Gepost op: do, 11 mei 2006, 09:23:16 »
Enorme transportkosten:

Een ambulance huur je al voor 45 euro per dag...


Steenslagkapjes kosten een eurotje of 9 bij de dealer. (overigens van Classic niet meer leverbaar, steilheck nog wel).  Aan 1 kant kan je m er misschien uit drukken, andere kant zit ie op dubbeldik-plaatwerk: daar kom je niet bij. (tank kant)

tja, een ambulance is 1 ding, maar een trekauto iets anders, en duurt spuiten ook niet 2 dagen, of doet de spuiter het sneller? Als het totaalgewicht van auto en ambulance onder de 1200 kilo blijft kan ik misschien een trekauto regelen, alleen mag ik die combinatie zelf niet rijden (rijbewijs B) maar dat zou niet zo'n groot probleem zijn, aangezien ik de bestuurder er dan ook wel bij kan lenen  :D

Maar wat begonnen is als iets wat de roest moest stoppen, word zo wel een erg duur geintje, en op dit moment denk ik niet dat ik me dat op dit moment kan veroorloven. Ik denk dat ik hem dan gewoon zelf maar spuit en op het beste hoop, en als het niet zo mooi word als het wel zou kunnen, dan kan ik hem altijd op een later tijdstip als ik wat meer geld heb hem mooi over laten spuiten, zolang de roest maar weg is ben ik al dik tevreden. En zelf spuiten lijkt mij ook wel leuk om te doen en te leren. Dus hoewel het misschien niet zo mooi word als het had kunnen zijn denk ik dat ik toch zelf maar spuit, en eventueel een andere keer professioneel over laat spuiten als ik me eraan ga ergeren en meer geld heb.
Pimp my Polo

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
auto spuiten
« Reactie #32 Gepost op: do, 11 mei 2006, 10:42:23 »
sowieso moeten alle plamuur en spuitwerken bij en temperatuur gebruen boven de 20 graden ( zei de spuiter) onder de 14 grade krijg je condens en dus roest onder de lak/plamuur....

Als het demonteerwerk je het moeilijkste lijkt kun je t beter niet zelf doen.

mijn audi had ik binnen 2 dagen volledig gedemonteerd...

maar schuren, plamuren en proberen de auto strak gespoten te krijgen is echt super moeilijk...

Ik heb het op een gegeven moment ook deels opgegeven omdat ik m gewoon niet mooier krijg en heb er al genoeg uurtjes aan besteed....

dit is gewoon echt een VAK als je dit zelf gaat doen wordt het gepruts...

ik ken genoeg mensen die superhandig zijn en dus ook de auto zelf gespoten hebben en geen 1 is tevreden over het resultaat....

schuur hem mooi mat en laat hem spuiten (puur spuiten is niet zo duur) delen die nog goed in de lak zitten (bijvoorbeeld dak) kun je beste zo laten scheelt ook weer in lak..
kleurverschil zal miniem zijn bij een profi spuiter....

Roller hem anders in een leuke kleur? kost je veel minder en is ook makkelijker....




Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
auto spuiten
« Reactie #33 Gepost op: do, 11 mei 2006, 13:14:49 »
Een goeie spuiter heeft je auto wel iets langer dan 2 dagen in zijn bezit. Als ie m na 1 of 2 dagen aflevert kun je er donder op zeggen dat ie een sinaasappelhuidje heeft.
Tevens dus een tip voor jezelf, spuit niet te dikke lagen en te snel na elkaar.
Ook een voordeel van de spuiter is dat het chassis na het spuiten de oven ingaat, zo hardt ie beter uit.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #34 Gepost op: do, 11 mei 2006, 13:31:06 »
sowieso moeten alle plamuur en spuitwerken bij en temperatuur gebruen boven de 20 graden ( zei de spuiter) onder de 14 grade krijg je condens en dus roest onder de lak/plamuur....

Als het demonteerwerk je het moeilijkste lijkt kun je t beter niet zelf doen.

mijn audi had ik binnen 2 dagen volledig gedemonteerd...

maar schuren, plamuren en proberen de auto strak gespoten te krijgen is echt super moeilijk...

Ik heb het op een gegeven moment ook deels opgegeven omdat ik m gewoon niet mooier krijg en heb er al genoeg uurtjes aan besteed....

dit is gewoon echt een VAK als je dit zelf gaat doen wordt het gepruts...

ik ken genoeg mensen die superhandig zijn en dus ook de auto zelf gespoten hebben en geen 1 is tevreden over het resultaat....

schuur hem mooi mat en laat hem spuiten (puur spuiten is niet zo duur) delen die nog goed in de lak zitten (bijvoorbeeld dak) kun je beste zo laten scheelt ook weer in lak..
kleurverschil zal miniem zijn bij een profi spuiter....

Roller hem anders in een leuke kleur? kost je veel minder en is ook makkelijker....

Ik zal er nog eens goed over nadenken om het spuiten te laten doen en ik zal kijken wat ik daarvoor kan regelen, maar demonteren en voorbereiden ga ik zeker zelf doen.

De auto hoeft niet volledig gedemonteert te worden, alleen de buitenkant en nog niet eens de bodem moet gedaan worden, dus zoveel hoeft er niet af. Maar aan de buitenkant is geen enkel paneel dat overgeslagen kan worden, er zitten overal roestplekjes, zelfs op het dak.

Weet iemand hoe lang een spuiter er over zal doen? Ik weet dat die een stuk vlotter kunnen zijn dan ik met hun verwarmde spuitcabines, maar ik wil toch wel een mooie 2componenten kleurlak en 2componenten blanke lak, gaat dit 2 dagen duren of kunnen ze dit sneller?

De vraag die dan nog overblijft is welke primers/grondverven ik het beste kan gebruiken.
Pimp my Polo

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
auto spuiten
« Reactie #35 Gepost op: do, 11 mei 2006, 13:33:25 »
Ik denk dat je je auto wel een weekje kwijt bent.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #36 Gepost op: do, 11 mei 2006, 13:37:12 »
Een goeie spuiter heeft je auto wel iets langer dan 2 dagen in zijn bezit. Als ie m na 1 of 2 dagen aflevert kun je er donder op zeggen dat ie een sinaasappelhuidje heeft.
Tevens dus een tip voor jezelf, spuit niet te dikke lagen en te snel na elkaar.
Ook een voordeel van de spuiter is dat het chassis na het spuiten de oven ingaat, zo hardt ie beter uit.

Ja sinaasappelhuidje is niemand blij mee, ik denk dat ik dan toch voor de tijd dat hij bij de spuiter zou staan vervangend vervoer zal moeten regelen.

Ik heb al eens de strip onder de grill gespoten en daar spoot ik net iets te dikke lagen op, maar dat is toch nog redelijk goed gekomen, maar ik zal toch even kijken of ik een spuiter voor weinig geld kan regelen.

Ja, een oven, droogt het dan ook niet sneller en kunnen ze dan niet de ene dag de kleurlak doen en de andere dag de blanke lak? Jammer dat mijn oven niet zo groot is  :D
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #37 Gepost op: do, 11 mei 2006, 13:38:21 »
Ik denk dat je je auto wel een weekje kwijt bent.

ai, dat word dus zeker vervangend vervoer, ik denk dat ik de polo van mijn grootouders wel kan lenen, moet ik nog even vragen   -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
auto spuiten
« Reactie #38 Gepost op: do, 11 mei 2006, 15:17:32 »
Als je een goede afspraken maakt met de spuiter, en je levert de auto volledig spuitklaar af. Dan kun je hem dezelfde de dag erop echt wel weer ophalen. Sterker nog als ze s'ochtens om acht uur beginnnen dan kan de auto voor twaalf uur weer de cabine uitrollen. Ik heb twee maanden stage gelopen bij een schadebedrijf en weet dus hoe snel dit gaat.

Ik zou hem in elk geval niet zelf gaan spuiten, volgens mij wordt dat echt niet wat. Hoe ga je bijvoorbeeld van je spuitnevel afkomen? En het mooi spuiten van een auto is echt een kunst. Een kleine variatie in afstand tussen auto en spuitpistool kan al een vreemd kleurverschil opleveren, het lijkt zo makkelijk maar dat is het echt niet. Ik denk dat je hem beter kan overrollen, dit vervolgens goed laten uitharden en dan polijsten. Mischien geeft een goede poets beurt ook wel een beter resultaat dan je zelf ooit had gedacht.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #39 Gepost op: do, 11 mei 2006, 15:36:52 »
Als je een goede afspraken maakt met de spuiter, en je levert de auto volledig spuitklaar af. Dan kun je hem dezelfde de dag erop echt wel weer ophalen. Sterker nog als ze s'ochtens om acht uur beginnnen dan kan de auto voor twaalf uur weer de cabine uitrollen. Ik heb twee maanden stage gelopen bij een schadebedrijf en weet dus hoe snel dit gaat.

Ik zou hem in elk geval niet zelf gaan spuiten, volgens mij wordt dat echt niet wat. Hoe ga je bijvoorbeeld van je spuitnevel afkomen? En het mooi spuiten van een auto is echt een kunst. Een kleine variatie in afstand tussen auto en spuitpistool kan al een vreemd kleurverschil opleveren, het lijkt zo makkelijk maar dat is het echt niet. Ik denk dat je hem beter kan overrollen, dit vervolgens goed laten uitharden en dan polijsten. Mischien geeft een goede poets beurt ook wel een beter resultaat dan je zelf ooit had gedacht.

tja, de auto moet echt een nieuwe laklaag hebben, een poetsbeurt is geen optie, die doet namelijk niets tegen roest, en de roest is juist het probleem.

Rollen lijkt me geen goede optie, aangezien je niet alles kan raken met een roller, en dan zal je die delen met de kwast moeten doen, wat weer een beroerd effect geeft.

Ik denk dat ik hem dan maar laat spuiten, maar het spuitklaar maken doe ik zelf, daar ga ik geen mensen voor betalen.
Pimp my Polo

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
auto spuiten
« Reactie #40 Gepost op: do, 11 mei 2006, 15:48:03 »
Citaat
Ik denk dat ik hem dan maar laat spuiten, maar het spuitklaar maken doe ik zelf, daar ga ik geen mensen voor betalen.


Heb je groot gelijk in, volgens mij zijn er ook doe het zelf garages waar je een spuitcabine kan afhuren, mischien is dat wat, maarja dan moet je wel een beetje kunnen spuiten.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
auto spuiten
« Reactie #41 Gepost op: do, 11 mei 2006, 15:54:15 »
Citaat
Ik denk dat ik hem dan maar laat spuiten, maar het spuitklaar maken doe ik zelf, daar ga ik geen mensen voor betalen.


Heb je groot gelijk in, volgens mij zijn er ook doe het zelf garages waar je een spuitcabine kan afhuren, mischien is dat wat, maarja dan moet je wel een beetje kunnen spuiten.

tja, als je het nooit probeert leer je het ook nooit
Pimp my Polo

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: auto spuiten
« Reactie #42 Gepost op: di, 18 sep 2012, 20:42:40 »
Vraagje: op hoeveel liter epoxy-primer moet ik rekenen voor een Polo/Derby I?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: auto spuiten
« Reactie #43 Gepost op: di, 18 sep 2012, 20:54:43 »
Merk ik progressie bij GG!  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: auto spuiten
« Reactie #44 Gepost op: di, 18 sep 2012, 22:27:42 »
ik heb 5 liter voor de t1 met alle aanverwante onderdelen....
vw,vw,vw,mercedes en seat