Auteur Topic: Types interieur polo  (gelezen 7582 keer)

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Types interieur polo
« Reactie #45 Gepost op: di, 05 okt 2010, 17:49:35 »
-thumbsup-

Zit er dan verschil in die als jij er nu in hebt zitten en die zwarte van jouw  -dunno-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Types interieur polo
« Reactie #46 Gepost op: di, 05 okt 2010, 18:13:17 »
ik heb nu nog achter origineel grijs van de sedan,ik heb ooit een setje zwart meegenomen bij Arno toen.
verder heb ik er ook geen idee van,mischien via ekta of zo te zien. -dunno-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline keune_

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
  • Geslacht: Man
Re: Types interieur polo
« Reactie #47 Gepost op: di, 13 mrt 2012, 21:15:52 »
die pointer is wel vet! heeft iemand er zo'n toevallig nog te koop staan?  :)  -foto-

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Types interieur polo
« Reactie #48 Gepost op: wo, 28 mrt 2012, 22:33:16 »
Qua stoelen en uitwisselbaar het volgende :

grofweg 3 soorten welke alleen met aanpassingen pas te maken zijn:

1) Polo 1, met gordel sluiting aan de vloer
2) Polo 1f/2, met gordelsluiting aan de stoel, met 'releaseknop' aan de voorkant
3) Polo 2/2f, met gordelsluiting aan de stoel, met releaseknop aan de zijkant.


1) -> pootjes zijn dunner, andere plastic geleide klipjes

2) -> pootjes aangepast, rail versterkt ( voor gordel bevestiging ), eventueel met hoogte verstelling leverbaar

3) -> gordel aangepast en verplaatsing van 'verstelhendel' van links naar rechts en vice versa, eventueel met hoogte verstelling leverbaar

Van 2 naar 3 en van 3 naar 2 is goed aanpasbaar.  Van 1 naar anders of van anders naar 1 is wat meer werk, en zonder al te veel moeite niet bevredigend ( los zittende stoel, slecht verschuifbaar, dat soort dingen.

Achterbank bevestiging is in de jaren ook gewijzigd: polo 1 met rubber-ogen is niet uitwisselbaar met latere typen. Of 1f rubber ogen heeft of metalen haakjes ben ik niet van op de hoogte: vul maar aan!
Polo 2 en 2f zijn voor steilheck en coupe uitwisselbaar.  Polo 2 /2f Classic achterbankleuning is ook uitwisselbaar, maar niet met steilheck en coupe.



2f FOX:



Aangezien niemand  ook daadwerkelijk de achterbankkwestie heeft ingevuld, bij deze: Achterbank 1f heeft ook rubber ogen en is uitwisselbaar met later types met wat werk. In het 'achterpantser' van de latere types zit nog steeds de uitsparing voor de rubberen ogen. Hierbij moet je dus de 'dom'-kapjes hebben van van de 1 of de 1F. Vice versa zal ook lukken gok ik. Daar duik ik nog even in. Volgens mij zitten de nokjes zelfs al gemonteerd.

Je zou ook nog  alleen de stof over kunnen zetten, maar dat is meer werk.

Misschien is het ook leuk om te kijken welke interieuren van niet 86(c)'s er plug en play in een polo passen (panelen daargelaten). De corrado stoelen zijn inmiddels bekend, maar daar past de achterbank natuurlijk voor geen meter. Wie meer?