Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: sevieth op di, 30 jan 2007, 22:26:07
-
hallo beste mensen.
Ik zou graag men polootje in een ander kleurtje zetten. Met niet al te veel kosten (dus enkel wat materiaal)
wat is hiervoor de beste werkwijze ?
hetgeen ik totnu toe heb vernomen is :
1.wagen mooi wassen / ontvetten.
2.een metaalverf (zoals hammerite) erover.
3.afwerken met een vaste was
klopt dit ? of zijn er meer stappen ?
moet je bvb schuren/plamuren eerst ? moet de oorspronkelijke lak eraf ?
ik wil dus dat het me enkel wat verfmateriaal kost en toch nog deftig lijkt en blinkt gelijk een gewone paintjob :) + beetje waterdicht is...
begin aub geen commentaar te geven dat je het beter zou laten doen: heb ik geen geld voor =)
alvast bedankt!
-
Ik zou sowieso na het ontvetten de auto licht schuren met scotchbright oid. Maar een resultaat als een originele paintjob krijg je natuurlijk nooit met low-budget gekloot, anders waren professionele autospuiters snel out of bisnis :)
En of je moet plamuren hangt natuurlijk van de staat van het lakwerk van je auto af (deuken/schrammen/krassen).
-
dus :
1. wassen en ontvetten
2. licht schuren / gaatjes plamuren (x aantal keer wss)
3. ontvetten + metaalprimer ?
4. metaallak
5. beschermen met was ? (ideetjes hiervoor?)
en wat ik bedoel met zoals bij een spuiter : redelijk gladde nadat der verf erop zit (oefening baart kunst :)) + hoogglanzend (met de was ? of reeds met de metaallak ?)
bedankt voor je reactie
-
Vergeet het geld dat de aanpassing van het kenteken niet.
-
Vergeet het geld dat de aanpassing van het kenteken niet.
als je hem onder de kap gewoon de zelfde kleur laat als dat hij nu is geen probleem hoor
-
Ik heb een keer een grijze polo matzwart gemaakt.
mijn stappen waren ;
*Strippen
*Schuren, gewoon dood schuren
*Wassen, ff in de box
*Afplakken, wat je niet de kleur wilt hebben :P
*Rollen -wanker-
Resultaat :
Benodigdheden :
-prut-
-
hartelijk bedankt !
deed je er op het einde nog een soort vernis/lak/bescherming op tegen regen/bladeren etc etc ?
-
Waar je naar op zoek bent is blanke lak, dit wordt meestal als laatste (bescherm)laag aangebracht, zeker bij metaalkleuren.
-
nee heb ik niet gedaan, misschien wel slim om te doen.
ik vond echt dat de lak goed bleef zitten, het is ook belangerijk dat de verf goed kan hechten en dat lukt mooi op een doodgeschuurde oude lak.
-
Vergeet het geld dat de aanpassing van het kenteken niet.
Kost je een postzegel..
-
+ iets van 20/30 euries hoor, maar dat heb ik voor je betaald ;)
-
+ iets van 20/30 euries hoor, maar dat heb ik voor je betaald ;)
-love-
-
bedankt allemaal :)
hiermee ben ik al heel wat!
ik had nog een ander ideetje maar dat zou blijkbaar niet gaan is mij verteld...
je kent zo van die boenmachines he ? je weet wel die witte vodden die altijd ronddraaien om te kuisen :)
mijn idee was om er met zown donkerblauwe lak te boenen in de hoop dat hij lichtjes kleur overpakt (ik wil een ijsbergblauw ipv me wit nu :D)
maar blijkbaar zou dit niet echt de kleur overnemen en te moeilijk zijn onderaan de wagen waar het niet echt mooi vlak is
-
Wat een gedoe zeg ...
Schuur je auto redelijk grof .
Schoonmaken met thinner
Roller en verf en doe het rustig aan .
Klaar :D
-
bezint eer ge begint :)
-
en euh , hoelang moet dit dan drogen ???
zit je dan niet met stof in de lak doordat je het rollen niet in een stofvrije ruimte doet??
grtz
-
De kans dat je er wat stof op krijgt is wel aanwezig. Ik ben ook al eens aan het experimenteren geweest met het rollen van mijn auto.
Ik heb het thuis gewoon in de garage gerolt en geprobeerd in de uren na het rollen zo weinig mogelijk naar de garage te gaan en de deuren rustig open en dicht te doen. Zo komt het stof ook het minste van zn plaats en waait het ook niet zo maar op je project.
Als laatste kan je je auto (als je er meerdere lagen verf op hebt zitten) opschuren met een korrel 2000 waterproof en water. En daarna evt. nog polijsten.
Volgens mij moet je alle stofdeeltjes er wel uit kunnen krijgen. Wel even ongeveer 2 weekjes wachten met opschuren, omdat de verf wel goed uit moet harden!!!
-
Beste Roberto,
Ik heb je in een ander topic ook al eens subtiel proberen aan te geven dat je wel iets moet doen met de antwoorden die je krijgt op je vragen. Ik heb je een link gestuurd waar je meer kunt vinden over het verven/rollen van je auto dan je waar dan ook op 't net kunt vinden.
Met alle respect, iedereen hier wil mensen graag en zoveel mogelijk van dienst zijn, maar als je a) niet reageert op tegen-/verduidelijkingsvragen en b) niets lijkt te doen met de antwoorden die je krijgt, dan krijg ik in ieder geval het gevoel mijn tijd beter te kunnen spenderen (aan mijn eigen projecten bijvoorbeeld?!)
Als je dan ook nog eens een forumlid afplast omdat het antwoord dat je krijgt op jouw manier van posten je niet bevalt, krijg ik al helemaal zin om totaal iets anders te gaan doen.
Doe mij (en jezelf) een plezier, en besteed wat meer aandacht aan de antwoorden die je krijgt. Bedenk je dat veel vragen die je hebt al eens eerder bij anderen zijn opgekomen, en dus ook al eens zijn beantwoord. Zoek dus ook zelf even door het forum (en/of het net) en lees!
In dit geval: ja natuurlijk krijg je met stofdeeltjes te maken (als je dat niet wil kun je zo voor € 1000 je auto professioneel laten spuiten, hoor), maar als je de verf redelijk dik opbrengt, kun je naderhand nog een behoorlijk resultaat bereiken door goed en intensief te polijsten. Je zult echter altijd verschil blijven zien tussen een professionele spuitlak, en een zelf-gerolde zijdeglans-HEMA-lak... Maar ja, voor niets gaat de zon op?! Succes! -klus-
-
Gekke Gerrit heeft gesproken.....
(ben er stil van...en das bij mij niet normaal :D :D)
-
Hier nog twee linkjes over het rollen van auto's.
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10357&highlight=rollen (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10357&highlight=rollen)
http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=6915&st=0&sk=t&sd=a (http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=6915&st=0&sk=t&sd=a)
-
sorry hoor ... ik bedoelde het niet slecht ...
-
Let wel, ik bedoel het ook niet slecht: mijn "succes" was/is welgemeend.
Ik wil ook niet de moderator of wijze oude man uit gaan hangen, maar ik merkte irritatie bij mezelf.
Ik ben op vele vlakken (zeker motorisch) zelf ook een echte n00b -ja-, en ik heb toen ik net op het forum zat hetzelfde gedrag vertoont. Maar ik kan het je beter zeggen voordat je denkt dat je niet welkom bent omdat sommige mensen wat bruut of zelfs helemaal niet reageren.
Lees met name je topic over de elektrische storing nog maar eens na: vele helpende handen en allemaal met suggesties, maar terugkoppeling gaf je nauwelijks... Komt vast helemaal goed, heb geduld en probeer ook zelf wat te zoeken/lezen ipv meteen allemaal vragen af te vuren?! -thumbsup-
-
Hallo,
Dus even in stapjes:
1- auto strippen
2- auto schuren (hoeveel???)
3- ontvetten, schoonmaken
4- Plamuren wat nodig is
5- verf erop rollen laag 1 (welke verf is het beste???)
6- laten drogen, uitharden
7- verf erop rollen laag 2
8- laten drogen, uitharden
9- schuren met korrel 2000 waterproof en water
10- Polijsten
11- auto weer opbouwen
dan heb ik nog wat vragen
moet de oude lak er helemaal vanaf zodat je dus het metaal ziet??
moet er als eerste laag niet een speciale verf op?
dat opschuren als laatste geeft dat geen schade?
-
De auto moet gewoon opgeschuurt zijn, zodat de nieuwe verf goed kan hechten. Als je de volledige auto kaal schuurt zal je wel eerst een primer aan moeten brengen.
Wat voor verf: er zijn genoeg mensen die het gewoon met een standaard Praxis/Gamma verfje doen, maar ik denk dat ik zelf een 2 componenten bootlak neem. De standaard Praxis/Gamma verfsoorten zijn 1 component en dus minder krasvast.
Meerdere lagen aanbrengen is m.i. wel het beste, omdat je het zo nog goed strak kan krijgen door op te schuren en te polijsten.
En idd goed ontvetten, want je verf moet goed hechten!!
-
schuren totdat alle lak er af is; doe je best :D .
Het hoeft niet, en is practisch ook bijna onmogelijk, aangezien dit zo ontzettend veel moeite en tijd kost -ja-
*(licht)Opschuren van de huidige laklaag (met korrel 200) is genoeg, eventueel nog met 400 naschuren en dan heb je wel een mooie gladde ondergrond.
**Koop kwaliteitsrollers (des te beter, des te mooier het resultaat ivm inrollen van luchtbellen).
***Lak= gebruik goede jachtlak, die wordt beresterk en vloeit heel mooi tijdens het rollen. Een minder dure lak kan ook prima volstaan
Des te beter je voorbereiding, des te minder je hoeft te polijsten/naschuren en des te eerder je klaar bent. Die kerel van de $50,- paintjob site geeft namelijk niet aan dat hij wel een professionele polijstmachine heeft gekocht voor veel geld -naughty-
Je kan natuurlijk ook gewoon schuren met korrel 150-200, bus verf halen bij de gamma en met een goedkoop rollersetje de auto metamorfoseren :P
Plak dan wel alle delen die je niet wilt verven goed af.
-
doe ik zoveel moeite om alles uit te leggen met bijbehorende pics....waarschijnlijk niet duidelijk genoeg -gert-
-
Volg deze link : http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,1817.0.html
En veel wordt duidelijk. Lees verder op pagina 2, en klik dan op deze link http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,1817.0.html
-
-uitlachen-
-
tja, sommige mensen denken dat er in de afgelopen decennia nog nooit iemand anders met een dergelijke vraag gekomen is op dit forum en op andere plaatsen op het wereldwijde web...:D :D
Auto rollen/ cheap paintjob intikken bij google en je hebt voor de eerst komende dagen genoeg leesvoer -ja-
Maar blijkbaar tuinen er toch weer mensen in om het nog een keer uit te leggen (including me -wtf-)
-
Je moet eens op Google intypen Sticker stinkt ... gebeurt weinig maar wat hebben we hier een lol gehad .
En met alle respect : dat heb ik en ik weet zeker sommigen met mij ook als er weer naar de bekende weg wordt gevraagd .
Het woord Zoek in de balk hierboven is kennelijk teveel moeite .
En te vaak is het dat er iemand een Polo voor 100 euro heeft gekocht . Die gaat kapot en daarna zie je ze nooit meer -klappen-
-
withstupid withstupid
Tja, in het ene topic staat de auto te koop, in het andere topic wordt hij bekleed met alcantara en gerold in een ander kleurtje... Veel hooi en een vork; ??
P.s. Moder-eters; wanneer komen die 86c uitlaat stikkers -dunno- :D
-
Ik doel niet op iemand maar in het algemeen .
-
Dat was ook een (recent) voorbeeld van wat ik (en blijkbaar anderen) in het algemeen vervelend schijnen te vinden.
-nana-
P.s. mijn polo's (3 stuks) hebben ook 100-150 euro gekost, en ik hang hier ook al weer veel te lang rond. Het is logisch dat polo-nono's in het begin veel vragen, heb ik zelf ook gedaan.
-
On topic -> Zelf je auto een ander kleurtje geven ->
-
Onder het motto:
Pleur er gewoon een emmer verf over.
Het is misschien niet mooi, maar hij is wel een ander kleurtje!
-
Binnenzijde 'kan' met de mister Bean-methode :D
-
doe ik zoveel moeite om alles uit te leggen met bijbehorende pics....waarschijnlijk niet duidelijk genoeg -gert-
dit was alleen ff voor de duidelijkheid
-
Je moet eens op Google intypen Sticker stinkt ... gebeurt weinig maar wat hebben we hier een lol gehad .
En met alle respect : dat heb ik en ik weet zeker sommigen met mij ook als er weer naar de bekende weg wordt gevraagd .
Het woord Zoek in de balk hierboven is kennelijk teveel moeite .
En te vaak is het dat er iemand een Polo voor 100 euro heeft gekocht . Die gaat kapot en daarna zie je ze nooit meer -klappen-
wat negatief man
dit is toch waar een forum voor is
het is toch veel vertrouwelijker als je het, van iemand zoals jij, op dit forum hoort als op het wereld wijde onzingevulde web
mijn polo was ook niet super duur (650 eurie) maar ik wil hem wel zo goed mogelijk maken en daar komt dit forum goed bij van pas
sorry dat ik ff off topic ging
ik ga volgende week denk ik beginnen met rollen hehehe
dan heb ik geen tentamens meer
-
Moet zeggen brengt me wel op ideeen... :P
En dan bedoel ik niet dat oorlogsspel hier -wanker-...
-
@Mark: ik ben benieuwd naar de blik van van de tegenpartij toen die chauffeur uitstapte .... -naughty-