Auteur Topic: audio  (gelezen 1328 keer)

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
audio
« Gepost op: do, 03 jan 2008, 08:13:55 »
Hoe is jullie car-audio/hifi geregeld?

Ik ben van plan vandaag boxen in m'n auto te steken (van een stereo-installatie) daar een pinnetje aan zetten om aan mijn MP3 te hangen ...

boxen ga ik in m'n koffer steken, aangezien er nergens anders plaats voor is ...

maar de bekabeling, hoe kan ik die verstoppen?
Is het mogelijk van die kabels onder da stoffe gedoe (zo die vaste "mat")  te krijgen? zo ja hoe?


dank bij voorbaat, krikke
Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: audio
« Reactie #1 Gepost op: do, 03 jan 2008, 09:09:17 »
Audio? Nergens voor nodig :)  Alleen maar overbodig gewicht.

Maar ieder z'n ding natuurlijk.  Wat voor auto gaat 't om? Bij elk model is er wel ergens plaats voor 1 of meerdere speakers -ja-

Losse speakers in de kofferbak zou ik liever niet doen: klinkt ten eerste voor geen meter: lawaai vanuit je kofferbak, maar je kunt ook niets meer kwijt.

Maar naar je werkelijke vraag:
Langs de deuropening ligt een aluminium railtje, met een stuk of 6 schroefjes vast. Haal m los, en leg daar je kabels langs. Langs de achterbank kom je naar achteren.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: audio
« Reactie #2 Gepost op: do, 03 jan 2008, 09:18:11 »
Om de matten los te krijgen moet je het deurrubber onderaan even los trekken en de alu stripjes los schroeven. De stoel(en) eruit halen geeft je heel wat meer ruimte om te werken. De kabels kan je leiden langs de kabelboom die er al loopt van voor naar achteren, langs de bestuurdersstoel, en dan gaat die achter de zijbekleding bij de achterbank en loopt die tussen achter de wand verder tot bij het achterwiel in de kofferbak.

Ik heb zelf 2 boxen voorin als onderbouw onder het dashboard, en 2 achterin in de standaard openingen. Gekoppelt aan een 4 kanaals autoradio/cassettespeler. De boxen achterin heb ik zelf moeten aanleggen, die heb ik inclusief kabels op de sloop gehaald. Jammer genoeg zijn de achterste boxen versleten en moet ik nieuwe hebben.  -boehoe-
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: audio
« Reactie #3 Gepost op: do, 03 jan 2008, 09:21:46 »
Audio? Nergens voor nodig :)  Alleen maar overbodig gewicht.

Maar ieder z'n ding natuurlijk.  Wat voor auto gaat 't om? Bij elk model is er wel ergens plaats voor 1 of meerdere speakers -ja-

Losse speakers in de kofferbak zou ik liever niet doen: klinkt ten eerste voor geen meter: lawaai vanuit je kofferbak, maar je kunt ook niets meer kwijt.

Maar naar je werkelijke vraag:
Langs de deuropening ligt een aluminium railtje, met een stuk of 6 schroefjes vast. Haal m los, en leg daar je kabels langs. Langs de achterbank kom je naar achteren.

 withstupid -ja- -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: audio
« Reactie #4 Gepost op: do, 03 jan 2008, 09:25:50 »
Mijn audio is als volgt geregeld:

kabels voor speakers liggen zoals Jaap aangeeft onder de mat door naar achteren. Ik heb de hele mat losgehaald en vanaf de middenconsole de kabels via de linkerkant (bestuurder) over de vloer naar achteren getrokken. Ook een versterkerkabel heb ik direct meegelegd, wie weet...

Kabeldoorvoer naar de deuren heb ik ook gemaakt, met doorvoerrubbers van de achterklep (flexibele stukkies) van carrosserie naar deur. Moest toch al een doorvoer maken voor de 'El cheapo CV set" -uitlachen-
Daarvoor moeten er gaten in de carrosserie gemaakt worden/ of je [deur open-binnenverlichting aan] schakelaar moet vervallen.

De speakers in het dash zelf (2F) zijn ook voorbereid, kabeltjes getrokken vanaf radiovak naar speakervakjes.

Radio en speakers zitten bij mijn broertje in de coupe; Mijn muziekinstallatie zit onder de kap! -klappen-
't is wel wat vermoeiend om van Delft--> Groningen alleen maar "Keihin's supersound of the '70s " te horen, dus een radio komt er nog wel een keer in.


Resumé ; kabeltje trekken is zo gedaan.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: audio
« Reactie #5 Gepost op: do, 03 jan 2008, 17:49:53 »
Hoe is jullie car-audio/hifi geregeld?


net als Jaap al zegt niet nodig, ik heb mijn audio in het voor onder zitten  -nana-
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: audio
« Reactie #6 Gepost op: vr, 04 jan 2008, 03:34:31 »
GMC premium 8 speaker soundsystem
Pioneer DEH-P6800MP
+ GEX-P920XM satteliet-radio ( Sirius Radio) ontvanger.

 :D

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: audio
« Reactie #7 Gepost op: vr, 04 jan 2008, 08:27:59 »
maar dan heb je ook een hok waar je rondjes kunt lopen rond je motor en kunt apekooien in de kofferbak  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline NR.9

  • Niels Koeman
  • Non-Register lid
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Niels
Re: audio
« Reactie #8 Gepost op: vr, 04 jan 2008, 11:30:04 »
Dus je wil woonkamer speakers in je auto knutselen(dat kan ik nog volgen),en je MP3 speler daar rechtstreeks op aansluiten?Nog nooit van gehoord,lijkt me een rare constructie -gert-.
Je kan ook gewoon een radio kopen met een aansluiting voor MP3.Zelf heb ik een Pioneer DEH-P4900IB.Die speelt gewoon MP3's,en heeft een ipod aansluiting.Wel zo makkelijk.
« Laatst bewerkt op: vr, 04 jan 2008, 11:33:56 door NR.9 »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: audio
« Reactie #9 Gepost op: vr, 04 jan 2008, 11:33:15 »
"Keihin's supersound of the '70s "

 :D  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: audio
« Reactie #10 Gepost op: vr, 04 jan 2008, 11:56:11 »
echt wel :rock:
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline krikke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
Re: audio
« Reactie #11 Gepost op: vr, 04 jan 2008, 12:27:29 »
Dus je wil woonkamer speakers in je auto knutselen(dat kan ik nog volgen),en je MP3 speler daar rechtstreeks op aansluiten?Nog nooit van gehoord,lijkt me een rare constructie -gert-.
Je kan ook gewoon een radio kopen met een aansluiting voor MP3.Zelf heb ik een Pioneer DEH-P4900IB.Die speelt gewoon MP3's,en heeft een ipod aansluiting.Wel zo makkelijk.


Jeps, ik had zo'n pinnetje voor in m'n MP3 aan de boxen gemaakt, maar ik ga da toch ni in m'n auto steke ze.
Kzal achtereen wel is om een autoradio + boxen gaan  :P
Liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap!

Offline NR.9

  • Niels Koeman
  • Non-Register lid
  • Berichten: 107
  • Geslacht: Man
  • Niels
Re: audio
« Reactie #12 Gepost op: vr, 04 jan 2008, 15:42:06 »

Jeps, ik had zo'n pinnetje voor in m'n MP3 aan de boxen gemaakt, maar ik ga da toch ni in m'n auto steke ze.
Kzal achtereen wel is om een autoradio + boxen gaan  :P


Dat gaat toch ook nooit werken zonder enige vorm van versterking?Hoe moet een MP3 speler nou genoeg vermogen leveren om huiskamer speakers aan te sturen -dunno-.Maar misschien ben ik wel hartstikke gek.

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: audio
« Reactie #13 Gepost op: vr, 04 jan 2008, 16:39:16 »
als ik mp3's wil luisteren, dan steek ik de cassette adapter in de autoradio en sluit die aan op mijn mp3 speler. Simpel en goedkoop :P
Pimp my Polo

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: audio
« Reactie #14 Gepost op: vr, 04 jan 2008, 16:43:29 »
radio ,tja die ligt nog in een doos .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .