Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: jerrymk1 op wo, 22 jan 2014, 22:23:27
-
Hallo kben Jerry woon in Ranst (vlakbij antwerpen) en rijd met een polo 1f van '79.
Motor is gewoon de standaard 1100cc -thumbsup-.gekocht op 43xxxkm nu staat hij op bijna 50xxxkm.
Heb ook nog een onderdelen polo van 81.
(http://i41.tinypic.com/15ib1ut.jpg)
(http://i41.tinypic.com/14ddn9i.jpg)
(http://i44.tinypic.com/3179wlg.jpg)
(http://i40.tinypic.com/2582vlf.jpg)
(http://i43.tinypic.com/315bgja.jpg)
(http://i42.tinypic.com/nxknix.jpg)
(http://i41.tinypic.com/8vuttt.jpg)
(http://i39.tinypic.com/2lwun2t.jpg)
(http://i43.tinypic.com/257dbph.jpg)
(http://i42.tinypic.com/2u9k6xy.jpg)
(http://i41.tinypic.com/sw35tv.jpg)
(http://i39.tinypic.com/flghzp.jpg)
(http://i41.tinypic.com/2z3rxqb.jpg)
(http://i44.tinypic.com/kamfzp.jpg)
(http://i39.tinypic.com/2558h1j.jpg)
(http://i43.tinypic.com/2ibz1fr.jpg)
(http://i41.tinypic.com/2ptdzqw.jpg)
(http://i42.tinypic.com/nx3w3q.jpg)
(http://i39.tinypic.com/2yn5h6c.jpg)
-
-welkom-
-
-welkom-
-
Thx :)
Het lukt me niet om een bijlage toevoegen. Kan het probleem Android zijn? Of is er nog iemand die het met zijn tab kan?
-
-welkom-
-
Windows fone lukt me ook niet. Ff achter een pc oid. gaan zitten.
-
-welkom-
-
-welkom-
-
-welkom-
-
He jerry welkom ! ps ik ben van mechelen . hopelijk komen we mekaar wel is tegen met onze polo 1 :)
-
-welkom-
-
Kurt jij bent toch die met de witte polo zwart wit dak? Ik rij met die lichtgroene polo veroeste motorkap en rode velgen..
-
Jep :) . ik dacht ook al zoiets . tof
-
-welkom-
-
Aha, de weg naar hier dan toch gevonden -naughty- Goed zo -thumbsup-
(https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1016053_10200958900207832_1945307218_n.jpg)
-
Zitten er wel veren onder Jerry? :)
-
Deze uitvoering was inderdaad kantje boordje :)
-
Yo Mark ja na de talloze kere proberen inloggen is het me eindelijk gelukt had . Ipv : gedaan :)
Toen zonder veren was levensgevaarlijk! Van de ta technix ben ik tevredeb enkel wel hard -sturen-.
Heb foto's aan de 1ste post toegevoegd..
-
Jouw steeltjes zijn 15 inch? (Die rooie)
Heb jij je schroefset op z'n laagst? Met of zonder de hulpveren?
Je donor is een Hollander uit Zeeland, toch? Heb je een doel voor dat interieur?
-
13 volgensmij hoor -dunno-
Maar gave polo zeg, ligt ook goed laag :)
-
Rode zijn inderdaad 13 inch.
Schroefset staat vanvoor op zijn laagste. Hulpveer steekt er nog tussen maar hij zou toch nog zeker 2 cm lager moete komen.
Zit nu enkel met motorische problemen. Daarna komt de ophanging trug aan de beurt :)
-
@ gekke gerrit ja dat klop dat is die. heb hem gekocht voor het interieur deze mag verslijten. Het origineel groen is nog in te goede staat.
-
nieuwe velgen gekocht foto's komen er op na Polotreffen -klus- -naughty-
-
Ga je toch meegaan? -dunno- -thumbsup- -thumbsup-
-
Hij hangt wel erg in de kont, misschien netter om vanachter hoger te schroeven?
Is die donor 1F er erg slecht aan toe? Baal zelf nog steeds dat ik die niet gekocht heb, was voor mij 15 min rijden...
-
@Mark tuurlijk :) maar kan niet mee zaterdag vertrekken. Er rijd zondag volk met me mee. Anders had ik zoizo de meeting van zaterdag ook meegedaan.
@Yukio toen hij zo laag was zat er niets van vering onder gewoon alles weggeslepen en zien hoe laag hij kon "origineel" :) .
Nu steekt er een schroefset onder. Die bruine polo is echt wel krokant teveel laswerk aan om trug op de baan te krijgen.
stonden wel als je de teller gelooft net geen 10000 km op.
-
Zou een mooi project geweest zijn, interieur zoals jij zei was nog super netjes -thumbsup-
Oke, nu heeft hij een beter "stance"? Ben benieuwd!
-
Op de eerste pagina staat er een foto van hoe hij nu is met de rode velgen en veroeste motorkap.
maar heb nog een update dat bijna klaar is hopenlijk tegen zondag
-
oeh spannend!
-
-welkom-
Ik ben ook van mechelen zoals Kurt
Alleen jammer dat je er niet bij was
-
Had er zeker willen zijn op de treffen maar de locale bandenboer had schade aangebracht op de velgen die ik speciaal had laten spuiten voor de meeting. zal er een wel eens een foto van posten.
ben zeker eens benieuwd om u 2f wel eens te komen bezichtigen -thumbsup-
mvg
-
Aah das echt wel zuur.
Mijne 2f, dat duurt nog wel tijdje voor dat die terug op de baan komt, is net gericht en is nog een hoop werk aan .... :)
-
http://www.2dehands.be/autos/volkswagen/polo/polo-1-79-201539092.html
-dunno-
-
Had het even volledig gehad met de polo :)
maar hij gaat nietmeer weg. Gewoon op stalling -klus-
-
-thumbsup-
-
Had het even volledig gehad met de polo :)
maar hij gaat nietmeer weg. Gewoon op stalling -klus-
Ga gewoon mee naar Cuick binnenkort tzal u en de polo eens goed doen ;) -prut-
-
Daar wil ik zeker nog zijn geweest op het polotreffen Kurt.
polo staat aan de kant dit weekend een derby ophalen word men nieuwe daily :)
zal nog fotos op plaatsen vanaf dat ik hem heb..
-
Ik ben beniewd naar je derby -thumbsup- ,en het treffen is echt wel plezant
-
Lange tijd niets meer gepost maar wel rustg bezig geweest met de polo.
Ondertussen nog redelijk wat updates gesprokkelt
-5bak + stabistang
-g40 koppeling en drukgroep
-40mm webers
-ats velgen
-bewerkte afh kop
- 4-2-1 uitlaatspruitstuk
Nu aant wachten op de onderdelen o.a distributiekit,koppaking enz..
Ook moet er nog een inlaatspruitstuk worden gelast voor de webers.
nog veel werk dus polotreffen zal er niet inzitten voor mij.
-
Fotos zal ik morgen plaatsen want ze zijn te groot om via antwoord te uploaden
-
Ff in paint verkleinen
-
Al lange tijd hier niet meer geupdated. Maar omdat er redelijk wat andere prioriteiten zijn tussengekomen is het nog niet afgeraakt.
Volgende is ondertussen nog gebeurd:
rempedalen, bekrachtiger en pomp veranderd naar '86+
Bobine module en verdeler gestoken
Blok steekt ondertussen ook in elkaar met de bewerkte kop enkel nog op moment zetten
Krukaspoulie ligt klaar om aan te passen
Inlaat voor de webers word vrijdag opgehaald
Benzinepomp en drukregelaar gekocht
Blokken laten maken om als tijdelijke oplossing de stabi wat hoger te krijgen word nog veranderd naar wellems
Wat er nog moet gebeuren
Uitlaat aanpassen
Thermostaat plaatsen
Webers erop
Alles op moment zetten
Radiator plaatsen
En eens wat foto's nemen van alles en verkleinen dat ik hier eens wat plaatjes bij de praatjes kan zetten
-
het inlaatspruitstuk voor de webers
(http://i65.tinypic.com/2dt7zhk.jpg)
natuurlijk eens testen hoe het zou komen
(http://i68.tinypic.com/332z1i1.jpg)
uitlaatspruitstuk
(http://i68.tinypic.com/2ajqus6.jpg)
nieuwe laatste demper gekocht
(http://i68.tinypic.com/rbxuok.jpg)
nog een foto van de bewerkte cilinderkop
(http://i68.tinypic.com/mayw5i.jpg)
het is geen polo maar dit is ook mijn nieuwe daily sinds juni 2016
(http://i63.tinypic.com/30a7uop.jpg)
a4 b7 1900tdi met air en rotiform ind 18"
-
er moeten nog wel wat foto's bijkomen maar zo via de gsm is het niet de snelste manier.
normaal verwacht ik vandaag nog een pakje met batterij drukager nog wat prullen
kan dus weer rustig verder. na 3 jaar stilstaan zit er niet echt haast meer bij :)
-
Heb je nog wat ruimte om luchtfilters achterop de carb's te monteren?
-
Ik denk dat de kelken net wel of net niet erop gaan passen. Ruimte tussen het schutbord en de carbs hetzelfde is als met motocarbs. Als heel de boel in elkaar steek zal ik het eens opmeten en laat ik het weten
-
Ruimte tussen het schutbord en de carbs hetzelfde is als met motocarbs.
Naar mijn idee zijn webers langer toch? -dunno-
Bij motorfietscarb's kan men spelen met de lengte van de inlaat, aangezien men die zelf maakt (of laat maken).
-
Daarom zijn er bij VWM toch ook 2 maten spruitstukken (normaal en (extra) kort?)?
Ik dacht althans dat Webers met het gewone spruitstuk niet pasten...
Zonder luchtfilters wil je ook liever niet, toch?
-
2 versies VWM (smallblock) 16v inlaatspruitstukken?
-
Bij vwm? Ik heb er gevonden op ebay en bij deze persoon is het ook intressant je kan kiezen welke diameter lengte hoek enz...
http://danstengineering.co.uk/index.php?route=product/product&product_id=336&search=polo
Ook om zelf te maken en voor moto carbs gaat ook.
Heb deze met veel geluk 2dehands gevonden. Is nieuw en lag al paar jaar bij hem stof te happen.
Hij had nog veel afh spul en heb gezegt ze hier te koop te zetten zoals scherpe nokkenassen bewerkte injectie,...
Ik wil gewoon de kelken erop mag open blijven van mij. Bij de polo zitten de webers richting schutbord dus heel veel slijk en water gaan ze niet happen als bij bv een abf motor
-
Ah ja, ben natuurlijk in de war met de 8v-motoren.
@Sjon: ja, 2 versies, gewoon en kort.
-
Hier al lang niet meer geupdate.
De swap naar afh heeft niet lang geduurd. Na de gepoorte kop te hebben gemonteerd is de bout van de volgrol afgebroken en kleppen krom gereden. 16 nieuwe kleppen gemonteerd en niet gezien dat de spanrol een beschadiging had. Deze was nieuw dus dacht kan niets mis mee zijn. Helaas toch wel. Na 500m rijden spanrol over. Gevolg 16 kleppen krom. Had het even gehad met de afh. Kon een polo gti 6n1 voor een goede prijs kopen. Blokje gedemonteerd en in de polo 1 gestoken. Dit in combinatie met de webers en de 8p versnellingsbak was een leuke combinatie. Echter polo’s kennende weten we dat die allemaal niet lang duurt. 8p bak gescheurd en terug de originele bak gestoken. Weer een jaartje verder. Zag ik de afh maar stof opnemen. Dus besloten om de hybrid te bouwen. Kop is opnieuw gevlakt 16 nieuwe kleppen en ligt klaar. Rembekrachtiger, rempomp, stabistang, koelhuis,steunen en versnellingsbak gespoten. Pu motorsteunen gekocht van claus von essen. Andere eind demper gekocht van bastuck. Ook maar besloten om een nieuwe benzinetank te kopen daar zijn we nog op het wachten. De 1600 ajv onderblok krijgt dit weekend nieuwe lagerschalen en zuigerveren. Dan staat alles klaar om gemonteerd te worden.
-
-thumbsup- Jij laat je niet door een tegenslag meer of minder uit het veld slaan -thumbsup-
-
Inderdaad. Fijn dat je verder gaat met de Polo!