:) Das inderdaad 1 van de mogelijkheden! Dankjewel -thumbsup-
een echte gaven polo zul je zelden tegenkomen. Niet iedereen heeft het geluk zoals de andere mark hier op het forum met zijn groene polo1.withstupid
Die kreeg echt alleen een nieuw laklaagje.
Over rottigheid/ rot gevoel gesproken.....kijk maar eens in mijn polo1 topic. Denk dat die verder heen was.
Staat de motor nog goed op tijd?
:) -oops- :)
graag gedaan hoor.
mooie diagnose: lege tank.
je kunt het slechter treffen....
Gisteren de bestelde stukken afgehaald en afgeleverd aan de garage. De shop waar ik de spullen heb afgehaald heeft vanalles in zijn assortiment en is nog serieus aan het uitbreiden, wegens de steeds groeiende interesse in VAG e.a. Binnenkort nog meer keuze. Ik denk dat je hier zowat alles kan krijgen, en aan betaalbare prijzen. Zowel nieuw, NOS, 2dehands, enz. Er wordt mee gezocht en nagedacht, zowel over bestelling als levering. Vriendelijke mensen bovendien.
historic wheels (http://www.historicwheels.be/page.asp?langue=NL&DocID=54099)
De garage waar ik de Polo laat lassen en motor laat opmaken is echt wel de moeite. Hij heeft er allerlei oldtimers staan voor opmaak of herstelling. Binnen staat er een Porsche 256 Coupe (?) op de brug, een Peugeot Cabrio 504 (?). Buiten staat er Mercedes, Mini's, Volvo, Morris Oxford (van hem zelf?), en ook enkele "dooie auto's" voor stukken.
Foto's van gestripte polo, onder het stof? ?? Of van het laswerk enzo bedoel je?:) Idd foto's van het stof -nana-
Zoals je wel zult verstaan, zijn er nu andere (meer) belangrijke dingen TO DO :)
Wittebroodsweken hé -naughty-
Ben nog op zoek naar een product (merk?) om de (lasnaden en) delen in de holtes te beschermen. Zo'n spuitbus met slangetje, met een kop die zowel links als rechts product kan vernevelen.
Ook nog twijfel over welke "teermatten" te gebruiken, na roestbehandeling, van de bodem binnnenin. Aankoop via speciaalzaak of alternatief gebruiken?
-dunno-
Iemand ervaring met polyester frontschermen (li/re)?
Iemand ervaring met polyester frontschermen (li/re)?
Die kit wordt ook gebruikt om bv ramen van caravans in te zetten. Ook om in rubber te gebruiken....blijft zacht/flex.Is dat dan hetzelfde product om afvoerleidingen, bvb van w.c., extra te dichten? Zo'n dikke witte 'gum' op rol heb ik nog liggen.
Naam weet ik helaas niet meer :)
Ik denk dat er meerdere producten zijn..Ik heb dan wel zo'n goeie flexibele witte kit ervoor.
Eisen zijn flexibel, tegen vocht/ water en je delen/ lak niet beschadigen. En ik zou opletten met siliconen ....anders heb je problemen met lakken.
Oké, we zien wel wat het wordt. We weten wat roest met polo's kan doen -boehoe-is geen kritiek he. Maar ook zonde van je geld als t straks nog niet goed is. Hier is met tips goed te klussen. De techniek is ook simpel.
Goede tip voor kofferrandje -thumbsup-
Of je kiest eieren voor je geld, zet de te investeren uren om in geld en koopt de Polo 1 uit 1977 die nu te koop staat in België... (1500)? -dunno-als je een polo1 aankoopt is het natuurlijk leuker en voral gaat het om het gevoel dat je hebt als je er zelf aan gewerkt hebt en nadien ermee kunt gaan pronken he -gert- ik versta hem -thumbsup- goed bezig maatje 1 van de weken kom ik met mijne polo naar u ben aan het wachten op mijn kenteken -sturen-
Stress weg, je kunt rijden, en je hebt een trouwauto. Financiële injectie kun je verkleinen door verkoop van (onderdelen van) deze, nadat je de gewenste onderdelen hebt gebruikt om die andere 1 te personaliseren...
Ik zie het niet als kritiek hoor! Ben juist blij dat je je mening geeft. Maar 'first things first', zoals gepland. Maar dingen zoals dit, die je onverwachts tegen komt, zal toch ook opgeknapt worden, al is het maar met een tijdelijk karakter. Zoals eerder aangegeven, dient de polo niet in 'showroom-staat' te komen, maar uiteraard wel degelijk. Voor mezelf heel wat leerervaring (mijn 1ste project) bij de dingen die ikzelf kan... en de rest is voor lasman, garageman of forumman :) En dat kan dan weer later worden aangepakt.Als ik je kan helpen laat het dan weten he
Waar heb je de schermen vandaan?Nee: Eindhoven (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,13882.0.html)
Ebay?
Roest is het beste te verwijderen met een staalborstel op slijptol .Weet ik eigenlijk wel, maar heb niet zo'n ding. Kan wel beschikken over een schuurmachine (band of rond). Vandaar mijn vraag.
Weet ik eigenlijk wel, maar heb niet zo'n ding. Kan wel beschikken over een schuurmachine (band of rond). Vandaar mijn vraag.ik zal als ik tot bij u kom een slijptol meebrengen... als het dan al niet te laat is he -klus-
Kan het ook met de hand: schuurpapier en/of stalen schuursponske? Kwestie van de (on)handige doe-het-zelver.
Als je roest weg wil hebben!-thumbsup-
Eruit halen en vervangen, lassen slijpen en netjes vertinnen.
Stralen en evt vertinnen.
Slijpen.....schuurborstel op flex.
Of indd zon draadborstel.
Schuurpapier....voor kleine plekjes.
Afdekken met epoxy , grondlak en dan lak. Ook zijn er mensen die gebruiken roeststop!!
Ik heb voor mijn assen ook gewoon hamerite gebruikt. Maar de body is blank gemaakt.
Pootjes, as enz is dik metaal. Beste is natuurlijk stralen.
ik zal als ik tot bij u kom een slijptol meebrengen... als het dan al niet te laat is he -klus--thumbsup-
Bedankt voor deze tip. Is niet onbelangrijk inderdaad!! Gelukkig had ik dit al voorzien -thumbsup-
Veiligheidsbril, lange mouwen, werkhandschoenen, stofmasker. En een brandblusser staat ook steeds in een hoekje van de garage. Tis maar zo'n klein ding van in een auto, je weet maar nooit bij het klussen hé. Alleen nog eens onthouden mijn gsm (mobieltje) in de buurt te houden in case of emergency.
En de fotocamera -thumbsup-
2 componenten, lijkt me. Metallic is sowieso niet mogelijk in 1 component, volgens mij... -dunno-
Tapijt in de kofferbak was er zeker (mogelijk niet bij de meest basic uitvoering, of simpelweg in rubber). Op Ebay komt nog regelmatig nieuw kofferbaktapijt voorbij.
Oh, en... (http://forums.watchuseek.com/attachments/f2/702938d1336488703-what-watches-do-lawyers-wear-simpson-pics-didnt-happen.jpg)
Kijk dit kun je toch niet posten zonder er wat plaatjes bij te plakken -gert- :)Wat je zegt -thumbsup-
Voor zover ik je begrijp is het gaat je in de achterrand mij niet bekend. Zit er in mijn auto niet in. Maar die is wel van '76.
Het vloertapijt lag er in mijn auto ook in. Leek in ieder geval ori maar of dat nu standaard erin lag......zou zomaar een optie zijn in die tijd :)
Wel jammer dat je de vloer nu zwart maakt. Heb je dat met een spuitbus gedaan of lak? Je kunt ook spuitbussen op kleur laten maken en dit afwerken met een spuitbusje blanke lak. Voor de binnenkant is dat prima. War grenst het zwarte dan aan de wielkuipen, dus alleen de vloer zwart? Zal wel omdat je daar dan een mat op legt en het niet meer ziet. Ik snap dan je keuze.
2 componenten, lijkt me. Metallic is sowieso niet mogelijk in 1 component, volgens mij... -dunno-Zou best kunnen inderdaad.
-kewl-
Zou best kunnen inderdaad.
Wat betreft de knikkerbusjes, dat is wel duur!!. Zwart of matzwart krijg ik hier voor 5euro van een goed merk.Dan moet ik op zoek naar goedkopere bussen! En nee, heb geen zwarte stoelen oid over.
Ik zoek trouwens nog twee mooie voorstoeltjes in t zwart. Je hebt niets over?
De metallic moet je wel afdekken met een blanke lak spuitbus of in de spuit mengen anders glimt ie niet!!Dan heb je het toch over de regatta-lak hé?
De motip busjes zijn ook in metallic variant te krijgen, werkt prima. Is ook 1K lak.http://www.polo86c.nl/info/kleurtabel86.shtml
Goed bezig, Mark -thumbsup- Als je zo doorgaat haal je de meeting in april wel :)Das wél de bedoeling. Thanks.
:) Altijd spannend: het schuren van roest. Telkens weer benieuwd hoe de roest zich heeft ingewerkt. Oppervlakkig, beetje dieper of een gapend gaatje. -klus-
Ben verder bezig aan de bodem. Er hing nog enkele stukjes teermat in. Deze is nu helemaal weg.Moet nog wel grondig (!) schoongemaakt worden. Ook dus begonnen met (lichtjes) opschuren van de geoxideerd plekken. Die bijna steeds oppervlakkig blijken, soms wat twijfel of het dieper zit. De onderkant van het 'tussenschot', dus de laklaag achter/onder het stuur en rondom de kachel heeft ook last van oppervlakkige (?) oxidatie. Dat wordt nog wat buigen en plooien met een flexibele rug en knieën om dat te behandelen.
Vraagje 1: Is het voldoende om, na het schuren van de roest en het verwijderen van alle teermatten e.a. deklaagjes, de bodem en rondom kachel en het stuur, te behandelen met een primer? Of moet dit specifieker worden behandeld? Op de bodem zelf komen er teermatten, maar mag het metaal op het tussenschot gewoon dus in de primer blijven?
Vraagje 2: Iemand ervaring met het verwijderen van vet, smeer, vuil e.d. onder motorkap en motorruimte met een SODA-oplossing ipv Dasty? Dit is een 'natuurlijk' product, wat vermoedelijk toch ook geen schade aanricht aan de lak en/of rubber e.d.
Ja, wij zien niet wat jij ziet... Maar bedenk je dat roesten (corrosie) een chemisch proces is, eigenlijk is het ijzeroxidatie (het ijzer gaat een reactie aan met zuurstof).
Dat proces is al bezig vóórdat je het ziet. Dus als je roest ziet is er in het onderliggende metaal al een proces bezig. Vandaar dat roest alleen te weren is door een ruim stuk eruit te slijpen en te vervangen. Al het andere is wellicht een goed (genoeg) vertagingsmiddel, maar ook niet meer dan dat.
Die structuur die je voelt is dus wel degelijk aangetast metaal, vermoed ik. Vraag is hoe snel het verder gaat/weer de kop op steekt?!
Maar nu wil ik gewoon graag verder deze polo terug op de baan krijgen.
Ik ben ongeveer even oud als de polo 86-tjes en ik ben ook al lang blij in de staat hoe ik me bevind. -uitlachen- Ik hoef (voorlopig?) ook geen totale make-over. Alles heeft zijn charmes. -nana-
Zo is het maar net -thumbsup-
Niks van mij bij hoor!!:)
-thumbsup- Merci voor jullie feedback.Hoi Mark ik vind dat jij dat heel goed doet en dat voor je eerste project -thumbsup-. ik heb ook nog wel een beetje werk aan mijn polo maar ondertussen kan ik er toch al mee crusen -sturen-. Kmoet wel zeggen je bent heel gedetajeerd bezig en hebt al mooi werk geleverd als je volgend weekend thuis bent kom ik nog effe langs en ik zal vd week nog eens zien om uwe vloer te ontvetten miss is proberen om de vloer te benevelen en te laten intrekken dan moet je niet te veel gebruiken van die ontvetter
Ik pak het verder aan in de lijn van de verwachting. Roestplekjes worden behandeld, opdat het toch nog enige tijd oké blijft hopelijk. (Ook al is het maar tijdelijk.)
Moest ik er meer ervaring in hebben (en kennis, tijd, materiaal, centjes) dan zou ik het inderdaad grondiger aanpakken, maar nu wordt het op deze manier. Het zijn echt wel tig plaatsen en tig punten die zouden moeten worden aangepakt op een gedegen manier.
Wanneer ik eens de grote Euromillions heb gewonnen ofzo, dan wordt hij helemaal van naadje tot draadje bekeken, behandeld en in de lak gezet. Maar nu wil ik gewoon graag verder deze polo terug op de baan krijgen.
Ik ben ongeveer even oud als de polo 86-tjes en ik ben ook al lang blij in de staat hoe ik me bevind. -uitlachen- Ik hoef (voorlopig?) ook geen totale make-over. Alles heeft zijn charmes. -nana-
-nana- En vergeet niet om wat foto's op je eigen pagina hier opt forum te plaatsen hé !! -naughty- Ook van je vroegere polo's en golfjes enzo. -thumbsup- Waren knappe dingen bij, zag ik.txs kzal ze .... nog ... eens laten inscannen je weet ik en computers -gert- -dunno- over andere ontvetter laat ik snel iets weten
Ik had 2 spuitbusjes regattablauwe lak besteld bij 'Auto 5'. De eerste keer had een verkoper de bestelling niet ingegeven in de computer ... dus een tweede keer besteld. Ondertussen al paar keer naar geïnformeerd. Vandaag bleek plots dat ze die busjes lak niet meer aanbieden (ook al stond het nog gewoon in hun boek met lakkleuren). Heb mijn voorschot nu wel terug gekregen, maar geen busjes lak.Waar ik de verf voor mijn polo heb gekocht kon je verf laten maken op de tinten die je wou maar in spuitbussen is het nogal kostelijk is het voor de binnekant van ja auto? Waar niemand het ziet ? als dat zo is kun je dan niet beter verf nemen dat erop trekt? veel goedkoper
Ik heb de zoekfunctie doorzocht, maar vond niet meteen een juiste link naar adressen waar ik zulke busjes kan bestellen. Het liefst haal ik dit zelf af in de buurt of tegen lage verzendingskost mag het natuurlijk ook geleverd worden. Ik zal nog eens informeren bij 'historic wheels' en bij enkele kennissen, maar in afwachting hoor ik al graag van jullie. Wie weet dus waar ik gemakkelijk regatta-blauwe lak kan bestellen of afhalen? (Door wissel van laptop ben ik de websites in 'mijn favorieten' kwijt, wat jammer is, want had voorheen verschillende mogelijke leveranciers erbij staan.)
VAG-kleurcode regatta = 94A; verkoopnummer = Y4
(Auto5-kleurcode = 53770)
!niet eens een PM? Tsss wie heeft er hier ook alweeer een regatta blauwe polo?
Anyhoe: busjes zijn met bovenstaande ral kleur gewoon bij de onderdelenboer te bestellen.
Tenminste hier wel.
Reken wel op kleurverschillen. Het is andere lak als 30 jaar geleden en omrekenen van codes blijkt niet ideaal. Wil je een perfecte match: dan zul je het moeten laten mengen.
(Auto5-kleurcode = 53770)53770 klinkt mij in de oren als een Motip-kleur -gumuz-
Thuis opgezocht: op de sticker in de kofferruimte staat de volgende code: LB5YDat de 1e plek om te zoeken naar kleurcode.
Arno liet me weten dat hij voor 22 euro zo'n busje kan laten samenstellen, natuurlijk ook nog + verzending. Dan heb ik wel prima auto-lak, geen motip. Ook nog busje blanke lak erover dan, maar die heb ik al.Heb je al gebeld naar verschaeren??? 015.550111 die doen niets anders dan autolak maken en je kan er alles kopen wat met spuiten van een wagen te maken heeft
Bij 'Autolak.nl' 15,75 euro + 9,95 verzending. Iemand ervaring met deze aanbieder?
Nee nog niet; doe ik morgen zeker. -thumbsup-desnoods ga jij hem bestellen en ga ik hem voor je halen -naughty-
Heb 2 busjes besteld bij Verschaeren (niet Verstraeten) :P??? Ik heb toch nooit gesproken van Verstraeten kijk maar op de vorige pagina -naughty-. Het belangrijkste is dat je ze gaat hebben he -thumbsup-
Was kort maar weer gezellig!! Je bent een crème van een gast. -thumbsup-
Kurt, -hug- bedankt voor de levering van de lakbusjes! En alle hulp. Was kort maar weer gezellig!! Je bent een crème van een gast. -thumbsup--naughty- graag gedaan maat :)
Morgen weer verder wat klussen aan de binnenkant-bodem. (Daarna pas komt de lak aan de beurt.)
Kurt, -hug- bedankt voor de levering van de lakbusjes! En alle hulp. Was kort maar weer gezellig!! Je bent een crème van een gast. -thumbsup-ik ga morgen op het werk nog eens zien of er nog iets van die ontvetter sta ik weet dat het van MANO komt echt goe spul
Morgen weer verder wat klussen aan de binnenkant-bodem. (Daarna pas komt de lak aan de beurt.)
Ik vond het niet in de Vraagbaak, ook niet meteen in Haynes. Ook Youtube niet.
Maar deze link vond ik wel en best interessant:
www.vriendenkring-klassiekers.nl/pdf/techniek/autoruiten.pdf (http://www.vriendenkring-klassiekers.nl/pdf/techniek/autoruiten.pdf)
Sierlijst gewoon best laten zitten; samen met het rubber verwijderen, maar dit gaat over voorruit. Geldt dit dan ook voor de raamrubbers van de deur?
LX heeft voor, en achter, een grijze bumper met zwarte bies.Onderstaande foto maakte ik van mijn polo bij aankoop. Is toch een chromen (of is het wit) biesje ??
:)
Chrome kwam op de LX alleen voor op de kapjes in het midden van de velg -thumbsup-
denk dat ik er nog wel ergens een heb mocht je er nog een zoeken
zwart gespoten? -gert- Is geen polo 2...... tsss
grijs krijg je terug met een verfstripper of fohn. lekker warmstoken en de oorspronkelijke kleur komt weer op...
maar ja. als je het al gespoten hebt is dat natuurlijk te laat....
mistlicht: lekker weglaten. geen porumZal morgen een plaatje maken en posten, het zit er niet echt op zijn plek, naast het achterlicht, maar toch wil ik er een mistlicht op. O.w.v. de Belgische wetgeving (en keuring/APK) maar vooral o.w.v. de veiligheid toch ook wel. De achterlichtjes geven nu niet zoveel licht en sterkere lampjes doe ik er niet meteen in. Kan ik er trouwens fellere lampjes in doen? -nana- Ik ben, naast leek op gebied van carrosserie en lakspuiten ook geen elektrisch groot licht :)
dan nog liever een oldscool ovale BE sticker er over plakken.
@Mark @Ramon - als je een polo in top staat wil zal je er ook voor betalen he Mark. Ik vind ei gelijk dat je polo een goede basis heefd is niet dat hij supper rot is he opervlakkige roest dat niet doorgeroest is is niet zo erg maatje ik ga proberen als je het goed vind en ik de tijd vind volgend weekend langs te komen kijk hoe mijn polo eruitzag en nu -nana- -gert- nog niet top maar toch, wil maar zeggen aan elke auto is er wel ie
Om zoals jij dat noemt "vijzen" te maken. Je kunt ook met zon dikke ponstang van die moeren erin persen. Gaten boren en dan erin persrn. Daar zit draad in waar je het scherm vast kunt vijzeren :)
Een snelle facelift....Snelle resto ?? Tot je vanalles onprettig tegenkomt. Maar ja, je kent er sowieso genoeg van natuurlijk. Ben benieuwd; wordt gevolgd dan!
Roest eruit, strakmaken en spuiten. Bodem coaten en apk. Zoveel mogelijk delen gebruiken die ik heb. Snelle resto zeg masr. Mischien als daily
Dat is eerder 'specialistenwerk'. Laat ik over aan een deskundiger iemand, me dunkt.
Snelle resto ?? Tot je vanalles onprettig tegenkomt. Maar ja, je kent er sowieso genoeg van natuurlijk. Ben benieuwd; wordt gevolgd dan!
Als ik zie wat je er nu aan spuitbussen, meguairs poetszooi aan uitgeeft dan zou ik dit in de basis steken en vanaf het begin grondig te werk gaan.De Meguiar's shampoo-set was een kadootje van mijn vrouwtje (destijds nog mn verloofde). Gewoon even een eervolle vermelding maken -thumbsup- Trouwens, ik vind dat nog goed spul ook hoor! -dj-
Het is vaak ook een kwestie van gewoon doen :)Idd -klappen-
Desalniettemin een dikke -thumbsup- voor de vorderingen tot nu toe :)
Wat! Ken je Meguiars (http://www.meguiarsstore.nl/) niet?resultaat niet. Was mijn auto nooit en als met WATER EN ZEEP :)
Als je de plastic aanhechting nog hebt,gewoon lijmen met industrie lijm.
Eventueel bij het kitten nog een extra verdteging maken die jetoch met die moertjes weer vastzet.Ik had het kacheltje laten hangen, omdat ik bij de gesloopte polo merkte hoe kwetsbaar het plastic was thv die moeren. Nu ben ik er wel degelijk heel voorzichtig mee omgegaan, maar blijkbaar toch beschadigd (zoals op de foto te zien). Tja, het plooi- en bochtenwerk dat ik moest verrichten om oa onderaan het schutbord te kunnen komen om de oppervlakkige roetsplekjes aldaar aan te pakken hé.
Oh mark.....ik ken megauirs niet. Hoe is het resultaat. Kijken??
Ik wist even niet hoe het ik het moest noemen even gegoogeld en gevonden :)-thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-
http://www.sleutelwerk.nl/catalog/product_info.php?products_id=260
met je lampen is hoogst waarschijnlijk een massa probleem! -thumbsup-Zoiets vermoedde ik al. Maar hoe zoek ik het zelf dan verder uit? Ik vermoed dat ik niet zo handig ben met het lezen van el. schema's. Kan misschien best beginnen met alle contactpunten en verbindingen te checken -dunno- Maar als dat niets uithaalt, wat dan ?
Wat een geweldige zetel! -thumbsup-Nog een herinnering aan ons trouwfeest -thumbsup- Dat zit wel goed :)
Eén van die losse draadjes lijkt een bruine te zijn, is dat niet de massa voor bij het achterlicht? Heb je achteraan wel een massa aangesloten? -dunno-Die is bruin, ja.
Vijs? Moest ik ff opzoeken...-gert- <-- Dit icoontje past trouwens perfect bij volgend gezegde: 'een vijs kwijt zijn'
Vijs (http://nl.wikipedia.org/wiki/Schroef_(verbinding))
Als je dat al moest opzoeken, dan wil je niet weten wat "poepen" in Vlaanderen betekent... -uitlachen-:) Sommige mensen houden dan ook nog eens van beide gecombineerd (Belgische én Nederlandse betekenis) (En dan spreek ik niet voor mezelf trouwens!) Maar genoeg over dit onderwerp.
Iemand nog een idee over bovenstaande foto -dunno-
Iemand die zo volhardend en leergierig is al jij die zou ik zo als leerling willen hebben :)-uitlachen- Het zou best handig zijn om een 'leraar' naast me te hebben. En tja, leergierig staat inderdaad op mijn C.V. trouwens. :)
Mijn complimenten PoloSimba -thumbsup-
He maatje kan nog even duren druk druk druk -dunno- maar als ik een gaatje vind kom ik zeker lang -dunno- verbouwen he mijn schoonvader helpt en het zou ni overkomen als ik hem alles laat doen , ik doe mijn bestGeen probleem Kurt, je hebt me al goed geholpen en naast de polo is de vriendschap net zo belangrijk. Net als de familie-banden, dus: no problem.
Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen.Meer info (http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/tech/357-art70) -thumbsup-
(B.S. 28.03.1968)
Artikel 70 : Blustoestellen en gevaarsdriehoeken.
§1. Blustoestellen.
5° De blustoestellen moeten op een steun staan en op een in het oog vallende en gemakkelijk te bereiken plaats zijn aangebracht. Ten minste één blustoestel moet zich binnen het bereik van de bestuurder bevinden. De blustoestellen moeten bedrijfswaardig zijn.
Achter de pedalen, scheelt ook snelheidsbekeuringen... :D-gert- :)
Tijdens mijn zoektocht naar jullie wetsartikel kwam ik ook tegen dat er niet meer echt op gecontroleerd schijnt te worden, waardoor mensen 'm vaak in de kofferruimte monteren. Maar onder handbereik is de verplichting, dus of voor/onder de stoelen of in de voetruimte van de passagier -thumbsup-Ja, aan die plek zat ik ook te denken, maar moet het dan even bekijken i.v.m. het verschuiven van de zetels, hoe dat juist zit. Andere plaats waaraan ik dacht (maar nog niet uitgemeten of dit kan) is in de onderste bakjes onder het dashboard. Zou het jammer vinden moest ik de brandblusser zo opzichtig op de middenkoker moeten herinstalleren.
Hoes voor de brandblusser in de kleur/stof van je bekleding?Das ook nog een ideetje -thumbsup- Alleen heb ik geen zwarte stof meer over. We zien wel.
@Mark: weet niet of je met je nieuwe werk doordeweek overdag nog wel eens tijd hebt? Wil best eens komen afzakken om samen naar de elektriek te kijken? -dunno- Weekend is voor mij nagenoeg onmogelijk...Krijg je medelijden -nana- -thumbsup- :) Das wel een superlief voorstel! Als je het overweegt, om de oversteek te maken, wil ik alvast de koffie klaar zetten. -hug-
Heb je de remlichtschakelaar wel eens bekeken of die aangesloten zit?En, die zit waar ergens? Of bedoel je de zekeringen?
Da's zuur, maar toch succes Mark. Hopelijk is-ie de 14e gewoon "rijdbaar" -hug-"Rijdbaar" is ie wel, maar of ie ook goedgekeurd wordt en alles het goed gaat (blijven) doen, das de vraag. Moet verder heringeschreven en verzekerd worden, met nieuwe kentekenplaten.
Eerlijk gezegd zou ik deze "op 't gemakske" goed maken & dan maar een (goed(kop)e) 2e auto ernaast moeten hebben, toch..? Met de franse slag een auto restaureren lijkt me geen goed idee als je er nog lang plezier van wilt hebben -gert-lees terug!
lees terug!-dunno- :)
Hier hebben we het al eens overgehad. Ik deel je mening maar niet iedereen kan een complete rezto doen of heeft er demiddelen voor.
heb hier nog een complete kabelboom van een 1f in een tas zitten volgens mij :)
maar zo groot kan dit probleem niet zijn. gewoon zoeken
-klus- Mogelijke oorzaak van het remlicht-probleem gelokaliseerd OF een bijkomend probleem? -dunno-Ik denk dat dit het probleem is....wie zoekt zal vinden -thumbsup-
Op de foto's zie je een verbrand contactpunt in de multistekker (kortsluiting?). Bedrading is geel-zwart.
Als ik het el. schema erbij haal, kan ik het echter niet 'verklaren'. Ik vind enkel geel-zwart (nr.20) terug bij DL en GL (dim- en groot licht ?), die te maken hebben met zekeringen 3, 4,5 en 6 en dus niet zekering 11.
Misschien kijk ik er over en zoek ik niet op de juiste plaats? Ik ben niet zo thuis in de el. schema's.
De rest van het zekeringkastje, contactpunten en multistekkers lijkt me in orde.
Wie brengt raad?
Ook graag voor het verwisselen van die multistekkers; hoe doe ik dat? -klus-
Alleen die kabel losmaken aan beide stekkers. Dan stekkers in elkaar en dit gaatje voorzichtig doorboren zodat er een kabel doorheen kan met een stekkertje ertussen.Ben niet mee. -dunno- Hoe krijg ik die draad uit die stekker? Hoe zit dat daarin bevestigd?
Heb je al gekeken wat het geel/zwart draadje doet op elektrisch schema? En om een spanning te laten lopen moet je wel remmen of remschakelaar kortsluiten.Das inderdaad een goeie -thumbsup- Klinkt simpel, maar is wel te onthouden. Zeker omdat ik er alleen aan sleutel(de). Een grote zware steen op het rempedaal? -dunno-
Er is een online schema hier op het forum.Gewoon (dim)lichten doen het wel, maar met het stads/parkeerlicht wil nog niet helemaal correct zijn. Oorzaak zou dus aan de "verbrande" kabel-multistekker (geel/zwart) kunnen liggen. Moet ik eens verder uitzoeken.
Wat ik zover heb kunnen bekijken,dan zou die geel/zwarte voor jou linkerkoplamp moeten zijn.
Die werkte toch niet als ik me niet vergis ???
Verder zou voor de remmen een rood/zwarte kabel moeten lopen dacht ik.
als de achterlichten en remlichten het verder wel doen, komt er toch stroom naar achterenBetekent niet dat er een goede massa is als je het gaat meten, je pakt dan meestal zelf ergens een massa en meet op de "plus".
ik zou je graag willen helpen maar het is niet even 10 minuten en ik ben bij je. 1e stap accu controleren, zonder volle accu kun je net zo goed stoppen. vanaf de accu daarna doormeten tot je het probleem tegen komt. dit doe je door de multimeter parallel over een draad oid te zetten en dan meet je een spanning (V) dit moet je wel doen met gesloten circuit, dus stekker in elkaar. over een draad met je misschien een keer 0,1V heb je nu een draadbreuk of iets dergelijks dan met je de accuspanning.Thanks, hiermee kan ik alvast verder aan de slag. Moet het wel allemaal goed inprenten, opschrijven en herhalen, want is allemaal nieuwe materie voor mij. Kan natuurlijk wel overwegen om centraal in Nederland te komen wonen -nana- ben dan meer bereikbaar.
ik hoop dat je hier wat aan heb
Ja, ik blijf ter plaatse trappelen.-thumbsup-
Ook de verhoopte overbrugging van de zwart/gele kabel levert geen resultaat op.
Ik heb via Kurt gegevens van een contactpersoon gekregen ... ik schakel een hulplijn in!
ik zou je graag willen helpen maar het is niet even 10 minuten en ik ben bij je. 1e stap accu controleren, zonder volle accu kun je net zo goed stoppen. vanaf de accu daarna doormeten tot je het probleem tegen komt. dit doe je door de multimeter parallel over een draad oid te zetten en dan meet je een spanning (V) dit moet je wel doen met gesloten circuit, dus stekker in elkaar. over een draad met je misschien een keer 0,1V heb je nu een draadbreuk of iets dergelijks dan met je de accuspanning.
ik hoop dat je hier wat aan heb
waterpompje kost niet zo veel.. Kan je ook direct de distributieriem vervangen. Ga je een stuk zekerder op pad!
Het kan waterpomp zijn, maar ook slangen, radiateur, thermostaathuis, kachel etc.
dit is als ie zichtbaar lekt. Kan je met het blote oog geen lek constateren, maar er alleen koelwater 'verdwijnt' dan zou het zelfs de koppakking kunnen zijn. Kan je checken door de olievul dop er af te draaien (witte smurrie onder de dop) en/of in het expansievat te kijken naar of er olie op de koelvloeistof drijft.
Een oude auto kopen is altijd een risico, maar kijk vooral naar de standaard dingen als : bandjes, uitlaat, remmen,roest, km-stand, uiterlijk van de motor (olieboot of netjes schoon) etc. etc.
ter hoogte van de 2 beugels die het 1ste uitlaatdeel (dat geringde deel) aan het chassis bevestigen. Terwijl de auto stationair draait. Bij het stilleggen, ebt het lekken ook weg.Waterpomp draait niet meer dus daar zit logica in. Kachelslangen misschien?
Thermostaat heb ik nog niet gecontroleerd. En hopelijk is de koppakking nog wel oké. Zou er schade kunnen opgelopen zijn, zelfs met die kleine momenten van stationair draaien (en warm lopen), enkele korte ritjes van enkele meters en 1 keer op en af naar de garage?
Als ik de auto dus niet weer mag of kan opstarten,-gert- :) Gewoon volgooien met water totdat lek gevonden is en dan opnieuw vullen met kvs. Zolang het niet vriest kun je zelfs met een paar flessen water veilig in Cuijk komen.
Neem de plastic kap boven de kachel eens weg en kijk eens naar de slangen, het kraantje en het huis? Als er echte KVS in zat (denk het wel) krijg je bij opdroging afzetting van witte kristallen, dus zou op te sporen moeten kunnen zijn?
Voel ook eens in de auto aan passagierszijde onder de mat/aan de vloerbedekking? Als je kachelradiateur lek is kan-ie óók naar binnen lekken...
Waarom loopt die niet meer??
Tank leeg? -dunno- :Ddacht iknook gelijk aan.
Rare vraag,maar is het blokje al eens lekker op temperatuur geweest de laatste tijd?Wat bedoel je met "op temperatuur"? Ik laat hem elke week wel even stationair draaien, een minuut of 5. Of rijd ermee op en af de helling van onze ondergrondse garage, om er in het daglicht wat aan te sleutelen ofzo. En buiten de ene keer op en af naar de garage, neen, niet echt op temperatuur kunnen komen ... of wel, maar ineens te hoge temperatuur. Dan voelt de motor(blok) heet aan.
Dat kan ook een witte smurrie geven aan je dop.
Met veel pech is er uit je KVS circuit water in je cilinder(s) gekomen. De "mayonaise" op de KVS dop kan daar zeker een indicatie van zijn. Indicatie van een kapotte koppakking.Dus dan zou het, met dit scenario, wel te kunnen maken hebben met het niet gestart krijgen? Hoe verhelp ik het dan? Gewoon een oliewissel en KVS aanvullen zal niets maken, toch? Zolang het probleem op zich niet is opgelost?!
Als er veel water in je cilinder zit kan je startmotor de boel niet meer rond krijgen want water is slecht samenpersbaar.
Is de auto wel aan te slepen?Bedank Bart voor je vraag, met waarschijnlijk bijkomend advies. Helaas raak ik niet wijzer met de term "aanslepen". Ben geen echte kenner. Maar bedoel je door (de wagen te slepen en dan) de koppeling te laten opkomen?
is met heeeeel veel plezier gedaan maatje -thumbsup- was best gezellig heYep, was een leuke namiddag -klus- -thumbsup-
als je het probleem met de toeter of claxon niet vind kom ik nog wel is langs he .
en die draad in die stekker moet je langs binnen naar buiten drukken met iets waarmee je kan stompen -naughty-
... maar op koning(inn)edag dan weer vrij gehad hé -naughty-
Woensdag maar eens proberen -klus- Dag van de arbeid -naughty-laat iets weten he
Als ik het goed begrijp wat vocht bij de aansluiting van het uitlaatbuisje voor de voorverwarming van de carburateur.
Ook dat hoeft geen probleem te zijn volgens mij.
Vraag is vooral.
Hoe veel is het?
En is het koelvloeistof of water?
Rare plek... Sowieso: niet waterdicht = niet gasdicht...Ik heb bovenop en rondom geen nattigheid gevoeld; uitlaat stond wel warm, maar ook niet als het nog drupte.
Of loopt het langs de buitenkant en is dit laagste punt? Lijkt me vreemd...
Water denkelijk condens van lang stil te staan want als het vd carbu komt zou de uitlaat nat moeten zijn en dat is nietHopelijk ;)
Enkel claxon nakijken. hoor jij of ik dat het lukt om zogezegd zonder platen naar controle te gaan- en waar ga je nu gaan ?
Precies -klus- -thumbsup- Maar dan is een brug, een oprij en/of een goeie krik wel een handig iets.ik heb oprijbruggen je mag ze altijd komen halen. Als je het volgend weekend nog niet gevonden hebt wat het met je claxon is wil ik nog wel eens afkomen of jij komt er dan mee naar mij
Roel, weet jij nog een mogelijke oorzaak van de niet-werkende claxon? Het lijkt niet de sleepring (stuur er nog niet afgehaald), niet de claxon zelf die defect is, niet de zekering, niet de connectoren ìn het stuur zelf, maar wat mogelijks nog?
Daar zat 't probleem eerst ook, sleepring doorverbinden en hij toeterde. Wat heb je veranderd waardoor je denkt dat er nu elders (nog) een probleem zit? -dunno-Denkelijk niets veranderd, wat aanleiding zou kunnen geven tot niet functioneren, maar ik blijf me afvragen waarvoor dat geel_zwarte kabeltje, met verbrande connectie in de multistekker, zou kunnen dienen? De claxon heeft wel gewerkt, ook met de overbrugging van dat kabeltje, me dunkt.
Een voertuig dat niet voorzien is van nummerplaten kan niet voor keuring worden aangeboden.Begrijp ik het dan goed, dat ik eerst een admin. keuring met de boorddocumenten kan laten doen en inschrijving, waardoor ik nummerplaten kan bekomen en waarmee ik dan naar de keuring kan rijden?
Als het een herinschrijving betreft op naam van de vorige eigenaar, dan moet het voertuig eerst ingeschreven worden en daarna pas gekeurd.
Deze inschrijving kan via de verzekering, tenzij de vorige platen nog niet van het Europese model waren. (Met 7 karakters dus)
In dat laatste geval moet er eerst een administratieve keuring gebeuren waarbij u zich dient aan te bieden met de boorddocumenten aan de kassa van een keuringsstation.
Het is dan pas na de inschrijving, en bij de ontvangst van de nieuwe platen dat er een technische keuring zal uitgevoerd worden.
Is wel een Belgische auto, maar heb er de oude kentekens niet bij. In België behoren die bij de eigenaar - niet bij de auto.idd de regels veranderen hier constant -gert-
Verder wel alle boorddocumenten, dus inschrijven en nieuwe kentekens aanvragen moet op zich geen probleem zijn. Ofwel moet ik dan met zg. handelaarskentekens rijden (van een garage) of blijkbaar -als ik het goed begrijp- kan het ook door eerst de auto in te schrijven a.d.h.v. de papieren, dan kentekens krijgen en dan wel naar de keuring.
Regelgeving hé -wtf-
Bij het meten direct op het stuur, lijk ik geen stroomdoorvoer te hebben. Ik ben nog niet zo vertrouwd met het uitmeten, maar heb geprobeerd Haynes te volgen. Dus heb ik beide polo op beide connectoren van de claxonpad zelf geplaats, dan ingedrukt en toen kreeg ik niets gemeten.is het goed dat ik zaterdag even langskom???
Ook niet als ik beide polen op de connectoren van de claxon zelf (voorin) plaats en dan claxonpad induw, dan ook geen stroom, volgens de voltmeter.
Ik bedoel met 'sleepring = oké', dat er contact is tussen dat gebogen koperen gedeelte en de sleepring op het stuur zelf.
De claxon direct op de accu, dan gaat hij af. Dus claxon zelf werkt wel.
Ik ga eens kijken naar de aarding. Dus die zit echt onder het dashboard, en hangt daar vast aan zo'n aarding-afleider? Ik herinner me daar wel 1 of meer losse kabeltjes destijds.
Oei, dan moeten we wel het uur in het oog houden, want Anja en ik zouden rond 16u30 moeten vertrekken naar een verrassingsfeesje. Hou me maar op de hoogte, hoever je staat die dag, anders moeten we dan een andere moment zoeken.ik heb normaal alleen het onderste stuk, de steenplaat nodig maar dat vind ik niet appart dus nemen we het maar helemaal. ik had hem gezegd dat als het verzenden meer koste dat niks was maar hij ziet dat niet zitten . op 2 uur zal da wel lukken he -naughty-
Tja, een heel front bedoel je dan, of enkel het onderste stuk? In zn geheel opsturen is natuurlijk wel mogelijk, maar iets lastiger (en prijziger).
Dan gaat het vast 2 x zo snel -nana-Dan gaat het vast 2 x zo snel -nana-het is te hopen he :) komt wel in orde
Wegens andere plannen is onze -klus- - afspraak van afgelopen zaterdag niet doorgegaan. Maakt voorlopig niet veel uit, want vandaag een vruchteloos bezoekje gebracht aan de autokeuring. Ik wilde de administratieve keuring laten doen (herinschrijving, zodat ik met eigen platen hem kon laten keuren en rijden), maar had dus foutieve informatie.op 2de hands kan je garage platen huren
Blijkt nu toch dat ik de wagen enkel en alleen kan laten keuren mét garageplaten (kenteken), vermits ik de polo gekocht heb, van de vorige eigenaar, zonder 'keuring voor verkoop'. De vorige eigenaar had in 2008 de polo laten inschrijven op 'o-platen', dus de polo stond/staat laatst als 'oldtimer' ingeschreven. Kan dus enkel worden veranderd, nadat ik met de polo zelf naar de keuring ben geweest. En dàt kan nu eenmaal alleen mét garageplaten. Niet met tijdelijke platen van een andere auto of zonder platen.
Dus zal ik de garage moeten inschakelen (of iemand die me kan verder helpen met garageplaten?).
Wordt vervolgd -dots-
Stand van zaken: dan toch maar professionele hulp ingeschakeld voor het claxon-probleem, hetwelk ik niet opgelost kreeg. Wat bleek nu: in die multistekker, bleek er een draadje te ontbreken -dunno- Er kwam van de kant van de motor wel een kabeltje binnen, maar aan de kant van het dashboard, bleek die er niet te zitten. Vreemd, want die stekkers heb ik toch niet vervangen? Wel het zekeringkastje, pinkerconsole enzo. Moet ik toch nog eens over nadenken hoe dat dan komt?-thumbsup-
Klantvriendelijke garage, letterlijk achter onze hoek, waar ik met vroegere auto's ook al ben geweest. Bijkomend voordeel, naast het vlakbij zijn: hij kan er gewoon binnen staan ... erg belangrijk dezer dagen -nana-
Ze zijn er ook mee naar de keuring geweest. Zelfs via de autosnelweg - wat geen probleem leek te zijn - ikke jaloers -dunno-
1. Stuurhuis: stofhoes ontbreekt of gescheurd. Moet ik nazien. Wil dit zeggen dat ik het waarschijnlijk niet helemaal moet gaan vervangen? Of toch wel -dunno-
2. Schokbrekers: dat gaat over de plastic bumperhoekjes - die ik er was vergeten op te zetten :)
3. Batterij: ook dit was ik vergeten -uitlachen- Moest er nog een moer opdraaien.
4. Dimlichten: afstelling kan wel met een schroevendraaier opgelost worden, dacht ik zo, toch?
5. Uitlaatgassen: hopelijk lukt dit gewoon door de motor beter te laten afstellen?
Punt 1 moet ik raad voor vragen, nadat ik het zelf eens tegoei heb bezien. En ev. samen met een handige harry aanpakken. -klus-
Punt 2 en 3: geen probleem.
Punt 4 zal ik door de garage laten afstellen - want die moeten er toch nogmaals mee naar de keuring rijden (wegens de Z-platen en keuring voor verkoop)
Punt 5 ook door dezelfde garage-mannen of misschien iemand uit de omgeving, maar dat valt af te wachten.
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/975980_525568104169146_1828616517_o.jpg)
Dat van dat mistlicht: is waarschijnlijk dat de chauffeur van dienst (die naar de keuring ermee rijdt) het knopje er niet van vond, want die doet het wel gewoon zenne -thumbsup-
En de bijkomende punten, das geen nieuws, maar idd wel int oog te houden.
Voila, nu weet ik waar ik sta w.b. keuring/inschrijving.
Ik wil het graag redden voor 15 juni voor ons Antwerps polo-treffen'tje -klus-
eind goed al goedzover zijn we nog niet hoor, Anton. Keuring dient nog overgedaan. Das iets voor na de 15de juni. Het stuurhuis moet nog worden vervangen, motor- en voorlichtafstelling bij de garage. Maar et komt dichter en dichter. Twas toch geen weer om een polo door te jagen, voorbije lente. :)
Wie geeft goede raad of een duidelijke link aub?-up-
Kopje heb ik er weer opgedraaid, maar leek niet helemaal tot onder te kunnen draaien?gaat ook niet tot onderaan dacht ik ....
En dan nog een archeologische vondst, hetwelke ik onder de motor vond, na ons klussen. Van welk onderdeel zou dit zijn afgebroken? Ik zie een hard ijzer-mengeling + stukje schroefdraad. Zelf vond ik op het eerste zicht niet meteen van welk onderdeel dit zou zijn kunnen afgebroken. En welke gevolgen het heeft voor het desbetreffende onderdeel/werking?
Blijkt afgebroken van de vervang-startmotor. Metaal van rond het moergat -boehoe-
Deze is er terug afgehaald.
Mij maakt t niet uit. Maar lijkt toch een klein klote klusje te zijn.ik heb de ontstekeng bijde afgetekend dat ze zeker goedstonden zowel op zijn als op mijn motor ... ging niet dan beetje gedraaid enz enz .... hij doet ook geen moeite om te starten ...hij draaid wel rond maar dat is het dan ook
De motor moet lopen als er vonk en benzine is. Heb je met de ontsteking gedraaid tijdens het starten.
Maar goed mark ziet nu niks er ligt een deken over. Het is aan hem. Heb hier ook nog wel een ontsteking liggen.
grusse
Nog een goede om te checken of de bougie kabels goed op de rotorkap aangesloten zitten (volgorde).Had ik al gecheckt. Via de zoekfunctie kwam ik op een vraag (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=12931.15) van mezelf terecht, met daarin het antwoord. Nu stel ik me wel de vraag: als er toen iets afgebroken leek te zijn, maar nadien werkte het weer terug, zonder te vervangen ... nee, kan niet aan liggen, we hebben dat toch gechekt?!
een zoontje die nu vooral energie opslorpt ipv geeft.
Dat is slechts de eerste 30 jaar...In NL ben je vanaf 21 jaar volledig onafhankelijk van je ouders hoor -uitlachen- dus 't valt mee.....
In NL ben je vanaf 21 jaar volledig onafhankelijk van je ouders hoor -uitlachen- dus 't valt mee.....
W.b. teller-unit: daarop verschijnen geen lichtjes (rood, groen, oranje) voor olie, knipperen, enz. En ook benzine-peil wordt niet aangegeven. De tellers (zowel dag- als totaal-) lopen slechts zelden. Enkel de klok en de snelheidsmeter doen het wel goed.
W.b. teller-unit: daarop verschijnen geen lichtjes (rood, groen, oranje) voor olie, knipperen, enz. En ook benzine-peil wordt niet aangegeven. De tellers (zowel dag- als totaal-) lopen slechts zelden. Enkel de klok en de snelheidsmeter doen het wel goed.
Mooi gepoetst?!Just some TLC -hug-
Leuke 1f! ik vind het originele hem echt goed staan!
verlaagd en dikke wielen heeft deze niet nodig -thumbsup-
« Laatste verandering: Zo, 19 Feb 2017, 21:14:09 door PoloSimba »-dunno-
Hmmmm Mark ik zie dat je hopeloops vast zit met dit project :)had ik ook al voorgesteld
Na al die tijd en moeite zou ik het zonde vinden dat jij hem nu weg doet.
Dus wat gaat er nu echt mis met je project ?
Mathieu Sjon Geert Kurt Bertold en mischien wel andere liefhebbers wie voelt er wat voor om deze polo weer op de weg te krijgen.
Oftewel gaan we met een gezamelijke klusdag de voor Mark onoverkomelijke problemen proberen op te lossen?
had ik ook al voorgesteld
Zijn de contactpuntjes al eens vervangen?Links en rechts ... zus en zo ...
Nu het probleem van de gesloten bierflesjes oplossen ....Geen opener?
Plezier is weer terug? -klappen-Dat is dan weer het nadeel van een grote garage :) Vooralsnog niet terug gevonden. Maar komt wel weer boven water.
Bouten van gordels enzo: liggen die niet in een plastic bakje op 1 van de tafels langszij? (achterste tafel, meen ik)
Jaja, tis weer plezant in Polo-land. -sturen--thumbsup-
Mark ik zou dat aan Pierre vragen zeer goedkoop en als je een andere bak hebt zo gefixtGoed idee. Hou je het mee in't oog moest je ergens een goeie bak&co ziet passeren op internet. Rekening houdende met prijs/kwaliteit.
Bij ons voor de deur ook: Derby staat tussen mastodonten (Passat Variant, A6 Avant, Grand Scenic). Vaak wekt-ie zelfs de indruk dat er nog een plekje vrij is als je aan komt rijden, valt helemaal weg met de zichtlijn langs de parkeervakken?! :DWees blij dat het een derby is en geen Smart. :)
Andere tellerunit monteren: even je km-stand 'overnemen' ;)
Misschien lukt het je om een polo 2 reservoir te plaatsen in de motorruimte. Dan heb je dat lekkende ding niet meer in de achterbak. Een latere polo 2 reservoir sproeit zowel voor als achter.Das een idee. -thanks-
Geen idee hoe de regelgeving in België is, maar in NL inmiddels strafbaar (sinds 2015?)Ik kan een andere teller-unit installeren, maar dan moet dat wel gekeurd worden owv andere kilometerstand. Bij de laatste keuring, in maart vorig jaar, werd er melding van gemaakt dat een goedkeuring van zoiets kon, met een bijlage bij de documenten.
Sindsdien geeft de RDW ook een oordeel over de km-stand: logisch/onlogisch/geen oordeel.
(bij import auto's blijft 't lastig, maar voor origineel in NL geleverde auto's best wel handig)
Aanpak voertuigcriminaliteit is in ieder geval een grensoverschrijdend thema, weet ik...Aanpak hiervan is nodig en dik oké, maar in mijn geval ... crimineel voel ik met niet meteen, omdat ik het allemaal gewoon voor mezelf doe.
(massa?):) :) :) :) :) :) :) :)
:) ikke blij -sturen-ff de contactpunten waar die tegenaan gemonteerd word opschuren en een likje kopervet, kan je het ook uitsluiten, niet teveel kopervet want dan werkt het averechts :P
-uitlachen- Ik heb de titel van dit topic even aangepast: Vanaf nu geen Polo Lx maar Polo Massa -uitlachen-
Probleem gevonden (mede dankzij jullie natuurlijk) en gedeeltelijk opgelost. Zoals wel eens meer gebeurd is met deze Polo: probleem met de massa (uiteraard).
Bij het testen en uitmeten van o.a. startmotor, dynamo, enz. rook ik (terug) een brand-geur. Probleem situeert zich bij de massa van het motorblok. (Daar was ik al eerst niet helemaal zeker van, omdat het uitmeten er niet goed lukte.) De gevlochten massa-draad was aan het verbranden o.w.v. olie die er op hangt (pakking niet helemaal goed sluitend) en omdat de moer die erin zit, niet helemaal vast kan worden gedraaid.
Voorlopig heb ik het opgelost met een extra massa-kabel er bij aan te hangen naar de dynamo.
Vraagje: als ik die moer een beetje soldeer, geleid dat dan ook? Of misschien gewoon wat aluminium-folie ? ? Of is er een betere oplossing voorhanden om die moer vaster te zetten?
Als je niet van plan bent om er aan te lassen zou ik de kunststof bumpers er op laten. Het polotje ziet er zo super uit!
Carrosserielijm? Er zitten hier wel mensen met schade-/plaatwerk-kennis
ik vraag me af waarom ik uberhaupt nog de moeite neem om hier op het forum tips te geven...Jammer dat het hier opt forum zo stil is geworden. -boehoe-
Yup, of in de taal van je eigen nummerbord: yep!:)
+ en - onbedoeld met elkaar in aanraking gekomen: kortsluiting…
Wat wel bijzonder zou zijn: als de verbinding kortsluiting heeft gemaakt, maar je zekering is nog heel: ziehier de taak van een zekering: verbinding verbreken (om erger/brand te voorkomen?)
Zo las ik op andere fora ook uiteenlopende ervaringen. De tip van Geert is natuurlijk wel het best, om nadien een extra oliewissel te doen, maar in dit geval is mijn motor eigenlijk sowieso aan een grondig onderhoud toe. Maakt niet uit wanneer, maar een vlugge oliewissel komt de motor wel ten goede, me dunkt.
Succes! Als ik zo'n flush doe rij ik daarna inderdaad ook niet te lang met de olie. Meestal is deze al aardig snel vuil door de flush resten etc. Geen slecht idee dus.
Je weet maar nooit. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar met politiek(ers) weet je nooit.
-off- Evert louwman houd al zijn auto;s netjes bij in de garage 100meter van mij er vandaan -naughty- (ik werk bij louwman) -off-