Eindelijk, na 3 maanden verwaarloosd te zijn is hij terug: mijn polo'tje
Die pipo van een garagist had veel te veel
"Uitvluchten hier, mijne carrossier daar, dit en dat bla bla bla" Enfin. Hoe erg om vast te stellen dat de polo onder water stond!! Het raampje naar beneden gevallen, de enige voorzetel zeiknat, de vloerbodem nog iets roestiger dan ervoor, oppervlakkig weliswaar. Remmen bleken dan toch niet te zijn gemaakt. De motor liep wel, maar leek me als snel weer (te?) warm te lopen. De polo zonder remmen, dus enkel met handrem van de ambulance gereden (gegleden). Ik heb hem later ook zo achterwaarts in mijn garage moeten plaatsen, wat gelukkig wel gelukt is met mijn stuurkunsten
De buitenkant onder spatten van opspattende regen en vuil.
Bij een bezoekje van Materne (kennis) stelden we bovendien nog vast dat er van het rechtervoorwiel dan nog maar 1 (één) moer van de 4 leek vast te zitten!!
Heb ik die zo binnen gereden. Man man man.
Enfin, mijn moed bij elkaar geraapt en eraan begonnen. En eigenlijk vind ik dat allemaal nog wel meevallen zenne. Oké, er is een groot accuwak, wat te vervangen is door ander plaatwerk. Verder naar onder is er een klein gaatje ter grote van enkele cm's. Verder oppervlakkig roestvorming over het hele voorste schutbord. Valt op te lossen, me dunkt. Natuurlijk is er ook een gat t.h.v rechtse krikpunt. Van binnenuit. Denk ik ook op te lossen met nieuw krikpunt (zijn deze niet nog te verkijgen, dacht toch van wel hé?).
Binnenkant vloerbodem is overal wat roestig, mede dankzij de oneerbiedige behandeling van die pipo zelf. Maar dit kan ik zelf wel opschuren en behandelen. Heel het schutbord heeft wel iets hardnekkerige roestvorming, van achter de pedalen naar omhoog en onder accuwak. Deze roestvorming bevindt zich wel ook onder zo die extra laagjes die er bij fabricage werden aangesmeerd. Nergens elders echt rot. Maar ik denk ook door opschuren te kunnen behandelen.
Dan heb ik nog een rot reservewielbak. Ook op te lossen. Ik had hem nog zo gezegd dat ik daarvoor nog slooppolo had staan, en nu komt hij zelf af met: als je daar nu een ander model van had hé.
Maar al bij al maak ik me niet al te grote zorgen en eigenlijk terug met goeie moed begonnen. Ga zijschermen en dashboard verwijderen, ruitenwisser-motor, kachel en dan zien we wel. Dan samen met Bendg en zijn makkers zien of die dat zien zitten om op te lassen. Ondertussen heb ik al wat gesleuteld (ruitenwissermotor, stukje dash losgemaakt enz.) en de doorweekte isolatiematten verwijderd, vochtvreter erbij gezet. Ziet er al pak beter uit. En morgen: morgen een nieuwe dag!
Heb foto's voor jullie klaarstaan, maar eerst even andere dingen dan die foto's zelf te bekijken en verkleinen e.d. Dan graag jullie raadgevingen e.d. In afwachting nu slechts 1 fotooke
Moet ook nog wat aandacht schenken aan mn lege maag, mn huishouden, huisdieren en mijne lieve schat, die me erg begripvol heeft ondersteund in deze moelijke tijden