Vandaag dan eindelijk maar eens aan de gang gegaan... Baby, wachtdienst voor werk, gezondheidsproblemen van pa en tussentijdse problemen met de daily hadden me tot nog toe weerhouden.
Niet echt de kans gehad om spullen in huis te halen, maar dan maar vast begonnen met demonteren?!
Zo zag de Derby er uit toen ik binnenkwam:
(stenen liggen al klaar om de auto bij gebrek aan brug straks zonder wielen op goede werkhoogte te krijgen
)
Voorspatschermen afkomstig van een andere auto, maar zien er niet al te best uit:
(heeft er nog iemand betere voorspatborden liggen?
)
De huidige (afschuwelijke) wielen komen er trouwens niet terug op, gaat waarschijnlijk dit worden:
(uiteraard wel eerst nog verlagingssetje eronder
)
Deze kleur gaat-ie dus (voorlopig) niet meer krijgen:
(goedkopere oplossing: zwart, zelf-gespoten of zelf-gerollerd
)
En aldus: wielen eraf, spatborden, motorkap en kofferdeksel gedemonteerd en nog wat interieurdelen verwijderd:
(motorcompartiment, assen/veerpoten, deuren, dash en vloerkleed moeten nog
)
Goed te zien: het voorwerk van Bennie
:
(ga wel nog flink roestwerend te werk met Owatrol
)
Plan voor de komende tijd: motorruimte leeghalen, gaatjes/gaten dichten (polyester matjes en plamuur, hopelijk geen laswerk meer), voorbereiden op kleurspoeling (Owatrol en schuren, schuren, schuren), verven/spuiten, andere motor + versnellingsbak erin (1300 cc injectie + 5-bak), en weer opbouwen in rat-style.
Ik zoek nog:
- achterbankleuning Derby 1/1F in zwart skai
- benzinetank voor injectie-motor (is anders, toch?
)
- evt interessante andere remmelarij (wat raden jullie aan?
)
- evt handjes/goede raad (want eerste grote project)