Auteur Topic: Pulserend stationair  (gelezen 6329 keer)

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #15 Gepost op: za, 13 dec 2008, 10:53:48 »
Lik my de aaien.

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #16 Gepost op: ma, 15 dec 2008, 11:19:45 »
Weet iemand hoe dat kastje heet?
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #17 Gepost op: ma, 15 dec 2008, 13:36:07 »
Dat kastje regelt je vacuum in de ontstekingsvervroeging. Bij gas los zorgt dit electrisch ventieltje er voor dat de stelplaat weer terug naar zijn beginstand kan (geen extra vacuumvervroeging).

Dit kastje regelt volgens mij niet direct je stationairtoerental (alhoewel de ontstekingsvervroeging hier wel invloed op heeft).

De HZ heeft op de carb na geen stationair toerentalregeling.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #18 Gepost op: di, 16 dec 2008, 16:27:08 »
Dat kastje regelt je vacuum in de ontstekingsvervroeging. Bij gas los zorgt dit electrisch ventieltje er voor dat de stelplaat weer terug naar zijn beginstand kan (geen extra vacuumvervroeging).

Dit kastje regelt volgens mij niet direct je stationairtoerental (alhoewel de ontstekingsvervroeging hier wel invloed op heeft).

De HZ heeft op de carb na geen stationair toerentalregeling.
Heb het nog niet goed bekeken, maar als ik het goed begrijp is het een soort afsluiter van de vacuum leiding naar de ontsteking. Bij lage toeren word het vacuum dus afgesloten en valt de ontsteking in zijn ruststand. Ik heb de leidingen nu van het kastje gehaald en doorverbonden. Vervroeger werkt dus. Bij koude motor is het toerental nu aan de lage kant, warm aan de hoge kant. Het rare is dat als ik het kastje weer aansluit, het toerental ook weer gaat pulsoneren.
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #19 Gepost op: di, 16 dec 2008, 17:02:44 »
Heb het nog niet goed bekeken, maar als ik het goed begrijp is het een soort afsluiter van de vacuum leiding naar de ontsteking. Bij lage toeren word het vacuum dus afgesloten en valt de ontsteking in zijn ruststand. Ik heb de leidingen nu van het kastje gehaald en doorverbonden. Vervroeger werkt dus. Bij koude motor is het toerental nu aan de lage kant, warm aan de hoge kant. Het rare is dat als ik het kastje weer aansluit, het toerental ook weer gaat pulsoneren.


kastje lek?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #20 Gepost op: di, 16 dec 2008, 17:22:57 »
Dacht ik ook, maar zo lang ik niet weet hoe dat kreng heet, kan ik geen nieuwe bestellen :P
Weet je toevallig waar dat ding zijn signaal vandaan haalt?
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #21 Gepost op: di, 16 dec 2008, 17:25:39 »
draadje volgen? Ik gok vanaf de as van de vlinderklep in de carb?

Anders haal je een ander kassie op de sloop? Ik zou ook niet weten waarom dat kastje er op zit, bij een MH motor heb je dat helemaal niet nodig. Daar zit de vacuumsturing direct op de carb.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #22 Gepost op: di, 16 dec 2008, 17:27:33 »
draadje volgen? Ik gok vanaf de as van de vlinderklep in de carb?

Anders haal je een ander kassie op de sloop? Ik zou ook niet weten waarom dat kastje er op zit, bij een MH motor heb je dat helemaal niet nodig. Daar zit de vacuumsturing direct op de carb.
Draadjes gaan naar de zekeringdoos -gert-
Sloop met oude auto's heb je hier niet.....
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #23 Gepost op: di, 16 dec 2008, 17:40:32 »
Ja daaag. -nana-. Waar kom je vandaan dan? Moet de eerste regio nog vinden waar alleen nieuwe auto's staan..

Het signaal komt ook ergens vandaan, dus voordat het de zekeringkast in gaat. Aan de hand van de kleur van de draad moet je wel een eind kunnen komen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #24 Gepost op: di, 16 dec 2008, 17:47:13 »
Reed hiervoor een 323F van 1993. Was nog best moeilijk om die op de sloop te vinden.
Woon in friesland. Kabels gaan naar 1 van de 2 dikke stekkers aan de zekeringkast.
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #25 Gepost op: di, 16 dec 2008, 17:49:15 »
Burgum las ik.. In de omgeving van Drachten zitten een aantal sloperijen.

Een 323F gaat natuurlijk direct naar Afrika als ie afgeschreven is. :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #26 Gepost op: di, 16 dec 2008, 17:50:46 »
Burgum las ik.. In de omgeving van Drachten zitten een aantal sloperijen.

Een 323F gaat natuurlijk direct naar Afrika als ie afgeschreven is. :)
Of naar Almere....
Drachten ben ik ook geslaagd voor de Mazda. Morgen maar ff kijken.
Eigenlijk vind ik zo maar dingen vervangen te eenvoudig. Wil eerst kunnen beredeneren wat er loos is....
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Pulserend stationair
« Reactie #27 Gepost op: di, 16 dec 2008, 17:55:25 »
Nou, ga dan eerst maar eens verder zoeken dan de zekeringenkast. -nana-

Is de paddo op je ontsteking nog wel OK?  Als die nog goed is ligt het aan de vacuumsturing van het regelkastje. Volgens mij is het niet meer dan een electronisch ventiel. Als je van het gas af gaat, moet de onstekingsvervroeging weer terug naar +/- 6 graden voor BDP. Dan gaat het ventiel open, waardoor de stelplaat weer terug gaat naar zijn 0 positie.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Pulserend stationair
« Reactie #28 Gepost op: di, 16 dec 2008, 18:01:19 »
Nou, ga dan eerst maar eens verder zoeken dan de zekeringenkast. -nana-

Is de paddo op je ontsteking nog wel OK?  Als die nog goed is ligt het aan de vacuumsturing van het regelkastje. Volgens mij is het niet meer dan een electronisch ventiel. Als je van het gas af gaat, moet de onstekingsvervroeging weer terug naar +/- 6 graden voor BDP. Dan gaat het ventiel open, waardoor de stelplaat weer terug gaat naar zijn 0 positie.


Ja dat snap ik......
Vacuumvervroeger werkt goed aangezien ik geen klachten heb als ik deze rechtstreeks aansluit.
Ik wil alleen graag weten waar het elektrische signaal vandaan komt wat het kastje aanstuurt. Heb net het geld voor het lidmaatschap overgemaakt en zal dus binnenkort wel over een schema beschikken....
Morgen weer verder -ja-
Lik my de aaien.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Pulserend stationair
« Reactie #29 Gepost op: di, 16 dec 2008, 20:47:44 »
Voorproefje  -nana-