Auteur Topic: Motorblok gevonden  (gelezen 1097 keer)

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Motorblok gevonden
« Gepost op: ma, 16 aug 2004, 20:28:38 »
Ik heb een maandje geleden een steilheck gekocht. 19 Jaar oud perfecte staat van de carosserie. Alleen de motor is niet zo leuk meer 1000cc. slecht draaien enz...

Heb nu een polo 3 blok gevonden met maar 30000 Km met dashbord tellers kabelboom remmen bekrachtiger enz voor maar 250 € of zoiets.

Weet nu niet alleen welke blok het is. Hij had standaard toerenteller en heeft een 4-2-1 uitlaat en Monopoint injectie. hoeveel CC kan deze zijn. of kan iemand mij vertellen waar de motorcode staat op een Polo 3 blok???  withstupid

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Motorblok gevonden
« Reactie #1 Gepost op: ma, 16 aug 2004, 21:51:17 »
Motorcode staat bij de dynamosteun in het blok geslagen.
Anders op de sticker op het achterpaneel in de kofferruimte.

Monoinjectie uit een polo 3/2f is een AAV (1.3) of een AAU (1.0). Beide te herkennen aan het ronde luchtfilterhuis (aka braadpan)

Prijs lijkt me wel oke als het inderdaad de juiste km-stand is.

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Motorblok gevonden
« Reactie #2 Gepost op: wo, 18 aug 2004, 00:33:10 »
Het is dus een AAU wel een beetje spijtigmaar hij ligt er nu al in.

ff klein vraagje

Er zit een zwarte koker bij de motor en die moet in het gat aan de linkerkant. er zitten 3 (2 boven 1 onder) aan sluitingen aan en ik heb geen flauw idee waar ze heenmoeten. Bij de injectie heb je toch gewoon een zwarte héén en een blauwe terugvoer van de benzine of niet?

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Motorblok gevonden
« Reactie #3 Gepost op: wo, 18 aug 2004, 12:49:55 »
Klinkt als de koolstoffilter.
Hoort bij een 2f in een gat in de rechtse wielkast (als je voor je auto staat links)
1 leiding komt van benzinetank, andere leiding gaat richting injectie.
Functie: restgassen uit tank verbranden???
Tijdje terug heb ik dat filter eruit gesloopd en leiding rechtstreeks aangesloten.

Kan zijn dat je benzietank vacuum trekt. (2f iig wel)
Heb ik opgelost door 't rubbertje onder benzinedop te verwijderen.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
Motorblok gevonden
« Reactie #4 Gepost op: wo, 18 aug 2004, 17:41:17 »
Wat is het nut van die koolstoffilter nu eigenlijk, in mijn (Duits) 3f blok zit die er bij, in iemand anders zijn (Belgisch) 3f blok zit die niet.

Op de Belgische zit ook geen katalysator, heeft dit met elkaar te maken -dunno-

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Motorblok gevonden
« Reactie #5 Gepost op: wo, 18 aug 2004, 22:56:55 »
ik heb dus een paar leidingen over en wil weten waar ze moeten. Blauw en zwart komen van injectie-pomp en blauw gaat naar inlaat injectie zwart komt terug van de injectie.
Maar ik heb een leiding aan de achterkant van de injectie kop zitten die nergens heen gaat komt hierop dan de koolstof filter? en moet deze bij het weglaten van de filter dichtgemaakt worden of zo???  -dunno-

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Motorblok gevonden
« Reactie #6 Gepost op: wo, 18 aug 2004, 23:47:26 »
Koolfilter zit idd op achterkant injectie, zoals je omschrijft.
Bij een 2f zit er tegen 't schutbord nog een extra elektronische afsluitklep tussen.
En een 2f heeft dus 3 leidingen richting benzinetank. (19-jarige steilheck niet, volgens mij?)
2 voor benzine en eentje voor ontluchting/gassen.
Ik zeg: filter overboord, bij injectie afdoppen.
Keb alleen geen idee hoe dat zit met die afsluitklep
(met elektronica ben ik geen held)
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Motorblok gevonden
« Reactie #7 Gepost op: vr, 20 aug 2004, 16:39:37 »
Zoals 't origineel hoort:
Bij 2f komen er 3 leidingen van de benzinetank vandaan.
Benzinetoevoer en retour + ontluchting tank.
Keb die ontluchting ff rood gemaakt.
Die gaat dus richting koolstoffilter.
Schijnbaar doet die restgassen/benzinedampen filteren ofzo.
Daarna gaat er een doorzichtige (geel gemarkt door mij) langsschutbord.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Motorblok gevonden
« Reactie #8 Gepost op: vr, 20 aug 2004, 16:43:26 »
Aan schutbord hangt die afsluitklep.
Op foto hangt de stekker half los: tis die grijze.

Daarna gaat er een slangetje (groen gemarkeerd door mij) richting injectie.
(nou injectie: soort nep-carb met 1 injector en teveel elektronica)
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Motorblok gevonden
« Reactie #9 Gepost op: vr, 20 aug 2004, 16:45:59 »
Hier nog een foto met de plaats waar dat slangetje aangesloten zit.
Ook weer groen gemerkt door mij.
(op foto hangt 't slangetje tijdelijk ff in injector: hing in de weg schijnbaar)
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Motorblok gevonden
« Reactie #10 Gepost op: vr, 20 aug 2004, 16:52:35 »
Tot zover 't originele verhaal.
Mijn situatie:
Koolstoffilter overboord, minder gewicht, meer lucht = sneller  -naughty-
Ontluchtingslang hed ik rechtstreeks op afsluitklep aangesloten.
(gat in voorscherm van filter tijdelijk gedicht met bitumen-matje)
Enigste probleem: tank zoog vacuum
Oplossing: rubbertje onder tankdop verwijdert.

Jouw situatie:
Mijn vermoeden is dat jij helemaal geen 3e leiding voor ontluchting heb in je type 2.
Klopt dat?
Enigste wat jij hoeft te doen, denk ik: aansluiting achterop injector afdoppen.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline -3S-

  • Non-Register lid
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Motorblok gevonden
« Reactie #11 Gepost op: vr, 20 aug 2004, 19:20:28 »
Héél fel bedankt voor de feedback:hug:.  heb er inderdaad maar 2.

Ga die achter injectie afsluiten

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Motorblok gevonden
« Reactie #12 Gepost op: za, 21 aug 2004, 08:32:47 »
Graag gedaan.

Wel ff laten weten of 't gelukt is he -klus-
En foto's natuurlijk he -thumbsup-
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)