Auteur Topic: Achterremschijven monteren 86c 94'  (gelezen 3065 keer)

Offline 86c G40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Achterremschijven monteren 86c 94'
« Gepost op: zo, 01 aug 2010, 17:47:13 »
Ik had een vraagje over het monteren en de benodigdheden voor achteremschijven bij een 86c..
Ik neem aan dat je de naaf alleen hoeft over te zetten en dat daar de montagepunten op zitten van het remzadel en de schijf?
maar nou heb ik nog een aantal dingentjes waar ik mee zit..
- hoe zit het met de handremkabels zijn daar vervangende voor op goede lengte van een ander model..?
- hoe zit het met het hydrylische circuit? (verlenging van leidingen e.d.)
- hoe zit het met de remdrukverdeling, is daar ook een regelaar voor die dat dan goed af zou regelen op het gewicht van de auto?


Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #1 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 18:09:31 »
- De handremkabels zijn hulsjes voor om volgens mij de oude te kunnen gebruiken, maar zeker ben ik er niet van, ik ben zelf bezig om custom handremkabels te fabriceren uit golf2 gti en standaard polo86c kabels.

- schijfremmen achter hebben een extra remslang, die moet naar een beugel, en tussen die beugel en de remslang naar de carroserie moet een klein stukje remleiding gemaakt worden. Ik geloof dat de golf3 met achterremschijven een passende beugel heeft, maar ik ben daar nog niet zeker van.

- Het mooiste is om een lastafhankelijke remdrukregelaar te gebruiken, zoals op de polo GT (75pk) en de G40 zijn gebruikt, deze moet goed ingestelt worden, en de remdruk zou dan goed moeten zijn.
Pimp my Polo

Offline 86c G40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #2 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 18:27:50 »
oke dat mooi dan zit ik in ieder geval goed met de standaard remdrukverdeler :)
maar die hulsjes zou ik dan even moet nazien en de lengte even vergelijken..

maar begrijp ik het nou goed, dat golf 3 achterremschijven ook mogelijk zijn?

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #3 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 18:32:34 »
ja, die zijn in bouw gelijk, en de remklauwen zijn volgens mij iets beter bestand tegen vastvriezen enzo.
Pimp my Polo

Offline 86c G40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Man
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #4 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 18:47:54 »
okee en dan zit je neem ik aan niet vast aan het feit dat het een gti moet zijn?

en hoe weet je als je verdeler goed afgesteld staat? -dunno-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #5 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 19:01:36 »
Volgens de informatie die ik heb hebben zowel de GT en de GTI varianten schijfremmen achter, maar de 4-wiel-aandrijving is natuurlijk compleet anders.

Afstellen is volgens mij een kwestie van testen en bijstellen, als hij te veel aan de voorkant of achterkant remt, of afstellen op een remtestbank zou misschien ook goed werken.
Pimp my Polo

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #6 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 19:17:23 »
Gewoon een keer goed remmen!  -sturen-

Ik ben ook een achteras aan het ombouwen (stijver, stugger en remschijven)

Ik gebruik astappen en klauwen van een Golf III 1.8 GT icm mijn bestaande handremkabels, die met verloopjes op de klauwen gemonteerd worden! Zal wel ff een fotootje maken...

Hou er rekening mee dat je ook andere remleidingen nodig hebt...

Deze achterklauwen hebben 38mm remzuigers... orginele remcilinders in je trommels zijn +- 17mm (maar dubbelwerkend dus 2x17mm = 34mm Remdruk zal achter dus wel degelijk verlaagd moeten worden...

Anderzijds... in mijn geval... Ik ga aan de voorzijde 54mm scirocco klauwen icm 256mm schijven monteren... dus het kan zijn dat de rembalans niet eens zo heel erg zal afwijken ... anders ga ik een ventiel in de leiding zetten waarmee ik handmatig de remdruk naar achter kan begrenzen!

Kans is wel groot dat straks mijn pedaalslag te kort wordt om met de orginele 20mm HRC deze klauwen "goed" te kunnen bedienen... Dat is afwachten... eerst maar eens proberen...

kijk hier eens naar:

http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5699.0.html
« Laatst bewerkt op: zo, 01 aug 2010, 19:20:28 door martyn_86c »
Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #7 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 19:23:44 »
succes met je schijven achter ,brengt geen ruk extra , ja werk.een polo heeft achter zowat geen asdruk tijdens remmen ,dus zijn trommels echt meer dan afdoende . als je nu echt wilt kunnen remmen , koop dan banden met echt goede grip , je kunt wel de beste remmen monteren ,maar zolang je nog steeds lowbudget plastic fantastic blij dat ik glij rubber onder je auto hebt . kun je het remvermogen niet kwijt .

en we hebben een zoekfunctie hiero ,als men daar nu eens gebruik van maakt , dan hoeven we niet de vragen voor de 1000e maal te beantwoorden  -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #8 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 20:39:19 »
Beetje jammer dat er zo gereageerd wordt op deze vraag...  -nana-

Want A: de achterrem ombouw staat hier niet beschreven omdat "remtrommels afdoende zouden zijn" en B: er wordt uitgegaan van goedkoop blij dat ik glij rubber...

Daarbij post ik bovenstaand een link naar een remtopic!

Om even persoonlijk te reageren... Ik weet dat trommels genoeg remkracht leveren op de achteras van een 86C, maar alleen al voor het "mooie" wil ik schijven achter, trommels horen niet op een auto maar op een aanhanger!!!

En met 14" Toyo R888 heb je idd vast geen grip, rijen en glijen doen we wel op chinees aldi rubber!









Just my two Cents

Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #9 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 21:13:55 »
duidelijk Serge, je zou hier zo in "de Walden" kunnen gaan wonen, mensen met het hart op de tong......ik hou ervan -thumbsup- :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #10 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 21:28:44 »
idd met toyo heb je geen grip in de regen .
en door de geringe asdruk heb je weinig remdruk en dus veel last van roest op de schijven (das leuk joh voor de apk,roest op schijf is afkeur en dan nog je rembalans )en dan nog het euvel van de handremmechaniekjes die geheid vast gaan zitten . het afstellen van de klauwen (doe je dit fout is het jammer van je klauw)aangezien de enigste klauwen die passen van een golf mk2 gti komen (of oo mk3 gti of corrado )

maar als je het voor de mooi wilt doen , leef je uit .ik blijf wel lief naar je (glim)lachen.gelukkig zag ik wel de nadelen en heb dus altijd trommels achter gehad omdat deze wel goed functioneren op een lichte auto . je zou dan wel de trommels met naven en ankerplaten van een caddy kunnen pakken , de schijven en klauwen voor van een scirocco 16v  dan heb je wel de juiste remmen ,maar je banden blijven de bepalende factor . 
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #11 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 21:29:12 »
duidelijk Serge, je zou hier zo in "de Walden" kunnen gaan wonen, mensen met het hart op de tong......ik hou ervan -thumbsup- :)
sorry :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martyn_86c

  • Martyn Brons
  • Non-Register lid
  • Berichten: 542
  • Geslacht: Man
  • Polo 2f G40
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #12 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 23:40:48 »
We shall see!  -nana-

Ik denk stiekem dat het wel mee zal vallen! Ik ga er lekker mee verder...  -klus- Want ondanks dat de trommelremmen op de polo misschien meer dan voldoende remkracht leveren, vind ik de esthetische waarde van die roestige trommels gewoon nul! Trommelremmen zijn voor Offroaders, vrachtwagens en aanhangers. punt  -nana-

Quotte: "I'm sorry, but having a DB9 on the drive and not driving it is a bit like having Keira Knightley in your bed and sleeping on the couch"

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #13 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 00:11:53 »
roestige trommels? Daar heb je dan weer hittebestendige lak voor... Dus ik zie het probleem niet?

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Achterremschijven monteren 86c 94'
« Reactie #14 Gepost op: ma, 02 aug 2010, 00:14:13 »
Trommelremmen zijn voor Offroaders, vrachtwagens en aanhangers. punt  -nana-


*kuch*  Mijn 4x4 heb toch echt wel schrijfremmen rondom  -nana-

Maar goed, voor dergelijke voertuigen ( lees: die met veel zand/vuil te maken krijgen ) is trommeltjes
idd vaak beter omdat het nu eenmaal een gesloten systeem is.