Auteur Topic: Auto wil niet starten.  (gelezen 6435 keer)

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Auto wou niet starten.
« Reactie #30 Gepost op: zo, 06 mei 2012, 22:56:59 »
Maar zou ie het dan niet geheel niet meer doen?
Want hij probeert nu dus wel nog te starten.
En waar zit de plus van de bobine?
Kan je daar gewoon een elektriciteit kabel voor gebruiken(om te testen dus of het helpt)

Maar kan een defect contactblokje ook ervoor zorgen dat ie opeens geen gas meer geeft?
Hij doet het dus nog steeds niet.


Citaat
Een defect contactblokje is een bekende kwaal bij Volkswagen. Soms gebeurd het iedere keer, soms maanden niet.


Gewoon een draad al is die van een schemerlamp  -klus-

Bobine is dat ding waar de middelste bougiekabel, op die oranje kap (verdelerkap), naar toe loopt. Daar zitten nog twee aansluitingen op, + en signaal. Signaal is groen, dus de andere aansluiting.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Auto wou niet starten.
« Reactie #31 Gepost op: zo, 06 mei 2012, 23:08:38 »
Contactblokje zou me niet verbazen. Ik verwacht uiteindelijk wel dat het de Hall-sensor gaat zijn, maar ik zou zeker eerst het contactblokje proberen te overbruggen (zet de auto wel even in vrij en op de handrem, je zit niet achter de pedalen!).

Heb je een zware sleutelbos waar ook je autosleutel aan zit?

EDIT: excuus, begin van topic gemist, zag net dat JTG zowaar ook zinvolle dingen kan zeggen... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Auto wou niet starten.
« Reactie #32 Gepost op: zo, 06 mei 2012, 23:35:37 »
Ik heb in Haarlem nog wel een andere ontsteking liggen om te proberen. Ik heb alleen pas donderdag overdag (Zolang ik maar om 12.00 uur in Adam Noord ben) tijd om je te helpen.
Zou erg fijn zijn, ben toevallig donderdag vrij.
Als ik bij de garage minimaal €100 kwijt ben voor een nieuwe(volgens mij accepteren ze geen tweedehandse).

Zal morgen dat truikje met het contactblokje proberen :).

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Auto wou niet starten.
« Reactie #33 Gepost op: zo, 06 mei 2012, 23:38:18 »


Gewoon een draad al is die van een schemerlamp  -klus-

Bobine is dat ding waar de middelste bougiekabel, op die oranje kap (verdelerkap), naar toe loopt. Daar zitten nog twee aansluitingen op, + en signaal. Signaal is groen, dus de andere aansluiting.
Dus die stekker die midden hier op die linker kap zit haal ik los en raak dan met een kabel de juiste kleur aan?
Dan zou ie gewoon moeten starten(met de sleutel wel op contact?) en handrem en vrij ja ;).

  

Ga nu in slapen, morgen maar met de fiets naar stage... bedankt in ieder geval allemaal alvast!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Auto wou niet starten.
« Reactie #34 Gepost op: zo, 06 mei 2012, 23:42:06 »
Neeee! Bobine is iets anders dan de Hall-sensor... Lees de aanwijzingen van Marcel nog eens door als je wakker bent?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Auto wou niet starten.
« Reactie #35 Gepost op: zo, 06 mei 2012, 23:58:23 »
Neeee! Bobine is iets anders dan de Hall-sensor... Lees de aanwijzingen van Marcel nog eens door als je wakker bent?!
Ehh bedoelde de stekker rechts, das wel goed neem ik aan  -dunno- Dus de in het midden van de bougiekabels, die niet op de foto staat.
« Laatst bewerkt op: ma, 07 mei 2012, 00:00:23 door kadoosh »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Auto wou niet starten.
« Reactie #36 Gepost op: ma, 07 mei 2012, 00:07:26 »
Je volgt die middelste kabel naar zijn andere kant: waar die kabel opsteekt is de bobine.

Aan beide kanten van de bobine zie je draadjes op kleine aansluitingen gestoken met stekkertjes. Je moet de + van de accu verbinden met de + van de bobine, dat is de kant waar het groene draadje NIET op zit.
Let op, pas op dat de draad die van de + van de accu afkomt niet per ongeluk de - van de accu kan raken, of enig ander deel van de auto.
Kortom: begin bij de bobine en zet daar je draadje vast (bij voorkeur maak je een passend stekkertje aan je draadje). Ga daarna pas contact maken met de + van de accu en zet de draad daar GOED vast! Stap daarna achter je stuur en draai je sleuteltje om om te starten. Let op, je kunt je auto -alsie start- niet met de sleutel uitzetten, dus in vrij en handrem AAN voor je uitstapt!

Het lullige van je storing is dat zowel het contactblokje alsook de Hall-sensor niet altijd een storing geven. Zo zou de auto het morgenochtend theoretisch prima kunnen doen zonder welk draadje toe te voegen dan ook...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Auto wou niet starten.
« Reactie #37 Gepost op: ma, 07 mei 2012, 07:44:51 »
Ehh bedoelde de stekker rechts, das wel goed neem ik aan  -dunno- Dus de in het midden van de bougiekabels, die niet op de foto staat.

Dan heb je de verdelerkap te pakken...  De bobine zit aan het andere einde van de kabel
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Auto wou niet starten.
« Reactie #38 Gepost op: ma, 07 mei 2012, 12:39:56 »
Ga het na werk proberen, maar als ie weer gewoon start(met de sleutel) weet ik natuurlijk nog niets. voor hetzelfde geld doet ie het dan weer maanden. Dus eigenlijk hoop ik dat ie niet start :p
« Laatst bewerkt op: ma, 07 mei 2012, 12:42:26 door kadoosh »

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Auto wil niet starten.
« Reactie #39 Gepost op: ma, 07 mei 2012, 16:35:22 »
Okee ben nu by mijn auto op de bobine zitten drie stekkers, groen zwarten rood, de rode pakken, hij start nog niet... hopelijk snel een reactie :)

Offline Marcel86c

  • L86C-0034
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.163
  • Geslacht: Man
Re: Auto wil niet starten.
« Reactie #40 Gepost op: ma, 07 mei 2012, 17:17:41 »
Zucht....

op de bobine zitten 2 plaatsen om stekkertjes op te steken. je zet het draadke aan de kant wasr de groene NIET zit.
Impossible isn't a fact, it's an opinion.

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Auto wil niet starten.
« Reactie #41 Gepost op: ma, 07 mei 2012, 17:18:11 »
Nou heb het maar geprobeerd, de groen kabel zat samen met een rode aan 1 stekker dus ging er maar vanuit dat ik de zwarte nodig heb, hoewel + altijd rood is(?) maar goed hij deed nog niets meer. Klinkt nog wel alsof de accu nog voldoende kracht heeft.

  
    

Wou het daarna nog is iets beter vast zetten en toen verbranden de draad een beetje dus ben ik er maar mee gestopt.. hij doet het geloof ik nog wel gewoon ;).

Kon de anwb wel bellen maar denk dat ik toch de hall sensor moet vervangen  -boehoe- dan wacht ik liever Steilheck als ie donderdag hem kan fixen voor een paar tientjes.

Zucht....

op de bobine zitten 2 plaatsen om stekkertjes op te steken. je zet het draadke aan de kant wasr de groene NIET zit.
Ja met alle slechte ervaring die ik heb ben ik bang dat ik de boel maar sloop en omdat de kabel dus zwart was aan de ene kant en + rood is ging ik twijfelen.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Auto wil niet starten.
« Reactie #42 Gepost op: ma, 07 mei 2012, 18:41:12 »
zwarte kabel dus pakken.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline kadoosh

  • Non-Register lid
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Man
Re: Auto wil niet starten.
« Reactie #43 Gepost op: di, 08 mei 2012, 07:37:47 »
zwarte kabel dus pakken.
Geprobeerd, zie de reactie boven je.

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Auto wil niet starten.
« Reactie #44 Gepost op: di, 08 mei 2012, 12:06:54 »
Als je inderdaad een draad hebt getrokken van de zwarte bobinekabel naar de + van de accu, en de auto startte niet, dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een 2e hands ontsteking met een wel goed werkend hall-element.