Auteur Topic: G40 met weinig vermogen en loopt warm  (gelezen 6790 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: G40 met weinig vermogen en loopt warm
« Reactie #30 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 16:29:58 »
Co gemeten: 0,64 % vóór de kat*.
(...)
*: waarom voor de kat: omdat de uitlaat absoluut niet lekvrij is,  -uitlachen- een Co van 0,01% vond ik niet echt geloofwaardig -gert-
(uitlaat mot nog beter afgehangen worden + aangepast, dus nu lekvrij maken is niet echt zinvol)

Dat 'CO-pijpje met blauwe dopje' zit toch sowieso aan het uitlaatspruitstuk, dus vóór de kat?

Ik heb ooit zo'n door jou beschreven vermogensverlies gehad - dat bleek veroorzaakt door een defecte lambasonde.
If so, zou dat wellicht ook een te warme motor (t.g.v. te arm mengsel) kunnen veroorzaken?


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 met weinig vermogen en loopt warm
« Reactie #31 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 17:40:07 »
Zijn alle vacuumslangen op de juiste (standaard) lengte? Hier ooit gelezen dat dat ook een enorm verschil maakte.
Lengtes ala wat er aanwezig was (hopelijk origineel)
In theorie zou er in een slangetje overal dezelfde druk moeten heersen, das in de praktijk nog welles anders ja.
Daarom ook 't extra t-stukje tbv drukmeter (niet origineel) er al tussenuit gehad => maakt geen verschil.

Dat 'CO-pijpje met blauwe dopje' zit toch sowieso aan het uitlaatspruitstuk, dus vóór de kat?

Ik heb ooit zo'n door jou beschreven vermogensverlies gehad - dat bleek veroorzaakt door een defecte lambasonde.
If so, zou dat wellicht ook een te warme motor (t.g.v. te arm mengsel) kunnen veroorzaken?
Ja klopt, voor 't eerst van me leven dat co-pijpje gebruikt -dj-
Lambdasonde is reeds gewisseld met een AAV => geen verschil.
Oke, is dan wel niet helemaal de juiste lambdasonde, maar das achter de komma werk.
(eergister al een 2e hands G40-lambdasonde aangeschaft: die ga ik nog welles monteren)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: G40 met weinig vermogen en loopt warm
« Reactie #32 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 17:52:30 »
Oh verschilt die? Shit, ik heb bij mij die NZ lambda er weer ingedraait.  :)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 met weinig vermogen en loopt warm
« Reactie #33 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 17:57:58 »
AAU, 3F, PY en NZ hebben dezelfde 'snol', AAV is nou juist weer een afwijkend onderdeelnummer.
Lengte kabel verschilt enorm: mogelijk is dat het enigste verschil -dunno-

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: G40 met weinig vermogen en loopt warm
« Reactie #34 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 18:50:20 »
Hier wat boekenwijsheid  :)

JHIMS pag. 108-109
Storing: PY motor presteert slecht.

Mogelijke oorzaken (K):

A3 = brandstofpomp geeft onvoldoende brandstof -> druk & opbrengst meten.
A4 = brandstofdrukregelaar functioneert niet of is defect -> meten.
A11 = valse lucht -> alle slangen en aansluitingen controleren.

C3 = CO-waarde niet correct -> afstellen cf. waarden in tabel op pag. 107.
C5 = Gasklepschakelaar defect of onjuist afgesteld. -> controleren en afstellen.

K3 = Gaskleppen gaan niet in volgas-positie -> gaskabel afstellen.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: G40 met weinig vermogen en loopt warm
« Reactie #35 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 19:10:13 »
Je zegt dat die rotor naar achter wijst met de motor op tijd. Maar je bent je er hopelijk bewust van dat die rotor maar 1 omwenteling doet als de krukas er 2 doet toch? Dus als je die krukas nog eens 360 graden draait en weer op zijn merkteken zet wijst de rotor opeens naar voren.
En verder zou ik eens met draaiende motor en vacuum aangekoppeld de brandstof druk meten en dan even wat gas geven in de neutraal, dan moet je de druk omhoog en omlaag zien gaan. Als hij bijvoorbeeld niet meer goed bij regelt dan gaat hij zodra je gas geeft en druk draait juist veel te arm lopen.

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: G40 met weinig vermogen en loopt warm
« Reactie #36 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 19:10:59 »
Citaat
C5 = Gasklepschakelaar defect of onjuist afgesteld. -> controleren en afstellen.

Die al gecheckt? Zoniet gok ik nogsteeds daarop  :)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 met weinig vermogen en loopt warm
« Reactie #37 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 20:01:28 »
Haynes, JHIMS + So wird's gemacht aanwezig in/om/nabij auto.

Je zegt dat die rotor naar achter wijst met de motor op tijd. Maar je bent je er hopelijk bewust van dat die rotor maar 1 omwenteling doet als de krukas er 2 doet toch? Dus als je die krukas nog eens 360 graden draait en weer op zijn merkteken zet wijst de rotor opeens naar voren.
En verder zou ik eens met draaiende motor en vacuum aangekoppeld de brandstof druk meten en dan even wat gas geven in de neutraal, dan moet je de druk omhoog en omlaag zien gaan. Als hij bijvoorbeeld niet meer goed bij regelt dan gaat hij zodra je gas geeft en druk draait juist veel te arm lopen.
Yep, is bekend en 't was zoals ik dacht: plastic'je van ontsteking die in de nokkenas haakt, zat bij 1e ontsteking 180 graden gedraaid.
Andere ontsteking met zelfde onderdeelnr. eerst ernaast gehouden en vergeleken. Nu wijst de rotor wel naar voren en dus bougieskabels ook gedraaid.

Brandstofdruk is gister gemeten met draaiende motor: 2,4 bar en vacuum losgetrokken 2,9.
Gasgeven heb ik tijdens meting nog niet gedaan.....

@Geart: gasklephuis reeds gewisseld, geeft geen verschil: lijkt me erg sterk als ik 2 stuks defecte gasklephuizen heb.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 met weinig vermogen en loopt warm
« Reactie #38 Gepost op: ma, 08 jun 2015, 23:04:35 »
Dit projectje ff weggezet.
Ontsteking ergens halverwege gezet en gaan rijden: ging eigenlijk wel redelijk,
onderweg besloten maar es een uitgebreider rondje te doen, blok volledig op temperatuur laten komen.
Gestopt, ontsteking nog ietsje vroeger gezet en weer verder gereden:
onderin vind ik 't nog wat tegenvallen (ben ik teveel verwend?), maar bij half gas komt ie tot leven
en bij vollast heb ik zo'n idee dat er al veel pony's wakker zijn.
Hmzzz....zou dan m'n stroboscoop overleden zijn? Kak, die lag natuurlijk nog thuis......