Tja inderdaad eindelijk de foto's. Met dank aan Serge en Dennis staat hij nu weer op de wielen.
Ter informatie; na de aankoop is inmiddels het volgende aangepast:
- Achteras G40 met stabi.
- Achter nieuwe trommels/remschoenen/lagers en remcylinders
- Veerpoten voor gestraald en van een poedercoat laagje voorzien, nieuwe lagers, nieuwe remklauwen, Ferrodo blokken, geboorde schijven.
- H&R Cup Kit 60/40
- Stuurstangen en (later) stuurhuis G40
- Stabi van G40
- Nieuwe draagarmen (helaas niet van G40 want dat paste niet met het oude type veerpoten)
- BBS-E30 7J voor en 8J achter met Dunlop SP 3000 175/50/13 rondom
- Aangepaste schermen achter by Emiel (Golf I)
- Omgeklopte schermen voor by Emiel
Het aangepaste blok en bak (AHD) liggen klaar voor deze winter om er in te worden geplaatst.
Blok (by Van Kronenburg en met veel input van Serge):
- onderblok van 3f met verlichte en gepolijste krukas
- verlichte en gepolijste drijfstangen
- maximaal verlicht vliegwiel
- Drukgroep van Sachs (by Sorg; moet nog binnenkomen)
- Koppeling van G40
- Gereviceerde dynamo, oliepomp en nieuwe waterpomp
- Karter met schotten
- gesmeede zuigers
- maximaal bewerkte mechanische kop met de grootst mogelijke kleppen, aangepaste verbrandingskamers, dubbele klepveren en een 300 graden nokkenas
- inlaatspruitstuk van VW Motorsport
- 45 mm throttle boddy's met GSI injectoren. Via laptop vrij programeerbaar by Van Kronenburg
- electronische onsteking
- 4-2-1 spruitstuk
- groots mogelijke radiator met aangepaste koelvinnen.
De uitlaat wordt een combinatie van Polo onderdelen (60 mm) en een custom einddemper (low profile!)
Als dit er in zit en een jaar goed draait gaat de Derby nogmaals uit elkaar om ook de details goed te krijgen.
Tot zover