Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: pololo op zo, 03 dec 2006, 23:15:42
-
heeft iemand xenon op zijn polo gezet?
zo ja, bevalt het?
ging het makkelijk?
ik vind de koplampen van mijn 93er polo coupe niet echt goed schijnen,ze zijn goed en goed afgesteld.
misschien andere lampjes maar wie heeft goede ervaring met welke lampjes?
in mijn motoren zitten philips motovision maar ik merkte weinig tot geen verschil maar misschien is het bij auto,s beter verschil
-
Xenon geeft natuurlijk een hele bak meer licht dan de standaard H4.
Maar ook zonder Xenon moet je met standaard koplampen gewoon goed en voldoende licht op de weg kunnen krijgen. Vergis je niet: Ook koplampen worden van buiten en van binnen in de loop der jaren vuil.
Een keer goed schoonmaken (geen agressieve spullen gebruiken) aan de binnenkant (reflector + glas) en het glas aan de buitenkant (met dit weer) goed bijhouden scheelt al een slok op een borrel.
De H4 lampen eens wisselen voor een fris setje 'gewone' H4 lampen, kan een wereld van verschil maken. Blauw/Geel/Xenon-look: het is maar net wat jouw ogen prettig vinden.
Rallylampen (hoger 'wattage') (100 watt ipv 55 watt) kan een optie zijn, maar daar brand je reflector alleen maar sneller door weg. Los van het feit dat het illegaal spul is, en daardoor meestal van bedenkelijke kwaliteit.
-
Philips Nightguide lampen in combinatie met een setje nieuwe koplampen gaf bij mij een flinke verbetering. Ik heb er ook een setje 100 watt van een of ander japans merk in gehad maar dat was echt troep! Het werd er alleen maar slechter op.
-
Daarnaast vind ik xenos lampen zeer irritant als tegenligger of voorop-rijder -moon-
-
Daarnaast vind ik xenos lampen zeer irritant als tegenligger of voorop-rijder -moon-
Sluit ik me bij aan.
Maar:
Is niet bij alle xenos-ridders zo.
Die irritante zijn gewoon verkeerd afgesteld ofzo? -dunno-
-
Daarnaast vind ik xenos lampen zeer irritant als tegenligger of voorop-rijder -moon-
Sluit ik me bij aan.
Maar:
Is niet bij alle xenos-ridders zo.
Die irritante zijn gewoon verkeerd afgesteld ofzo? -dunno-
ja, dat is de afstelling, omdat je zo veel meer lichtopbrengst hebt is de afstelling veel crucialer, een klein beetje te hoog verblind al heel erg, ook moeten de reflector en het glas zo gemaakt zijn om zo min mogelijk strooilicht te veroorzaken en de grens tussen licht en donker moet dus zo scherp mogelijk zijn. Dus het kan ook wel eens liggen aan niet goed ontwikkelde koplampunits.
-
Afstelling is ALTIJD belangrijk niet alleen bij Xenos verlichting.
Rijden genoeg van die malloten rond die niet eens in de gaten hebben
dat de H4 verlichting richting sterrenhemel schijnt ipv wegdek+berm.
Maar als je meer licht wilt.... is dit misschien een optie ?
-
kan je die arm ook draaien? Anders moet je de hele tijd achteruit rijden om goede verlichting te hebben.
-uitlachen- -sturen-
-
:D
-
Die lichtkar staat ook een beetje op half-7 afgesteld.
-
de koplamp is goed schoon maar ik zelf rij een nieuwe transporter van de zaak en daar heb ik geen probleem,misschien ook omdat ik veel hoger zit dan in de polo.
de philips motovision hebben een gele gloed,dan zouden de witte strepen beter zichtbaar zijn -dunno-
er zijn veel veschillende merken lampen,waar rijden jullie zelf mee??
PS ,hoeveel lager zijn corrado stoelen dan de polo sport stoelen?
-
Ik rij al jaren met gele peertjes. Echt geel dus. Omdat ik 't persoonlijk prettiger vindt. Witte strepen/blokken op de weg zijn vooral bij nat wegdek een stuk beter zichtbaar dan met normale lampen.
Gele peertjes van Osram.
-
En zoals gezegd rij ik met Philips Night Guide lampen waar drie kleuren licht inzit, vooral verkeersborden en wegmarkeringen komen goed naar voren:
Reclame praatje.
Zoek anders even op google er is nog wel meer informatie over te vinden, ik ben er in elk geval erg tevreden mee. :)
-
ik heb achteraf xenon in me golf zitten.
en ik vind helemaal top, MAAR!!!
ik gebruik me orginele kikkeroog koplampen van me golf dus het licht word groten deels door het glas verdeeld. en omdat er best wat strooi licht is, kan ik me best voorstellen dat andere er last van hebben!
Jou transporter is uitgerust met een heldere koplamp en dit geeft zoizo meer licht!! plus je zit hoger. Je zecht nieuw dus je lampen zijn nog niet vuil! en zo kan ik nog eff doorgaan. had vroeger in me 2f ook philips night vision zitten. fijne lampen en goede opbrengst. (zeker na schoonmaken koplamp). mey als voordeel dat alle witte dingen goed oplichten, net als xenon.
Over orginele xenon en het verschil in verblinden en niet.
Meeste h7, h1, en zeker xenon verlichting hebben een bolletje die als een diaprojector werkt en dus hiermee heel duidelijk licht en donker scheid.
het probleem zit hem in het feit dat veel monteurs niet weten dat xenon beter is om lager afstestellen zoals eerder is verteld. Dit komt omdat apk een hele grote marge aanhoud voor goede afstelling van koplamp.
om terug te komen op de topic. Ik vind het een top uitvinding waar ik zelf zeer blij mee bent om te hebben. en heb zelf ook geen last van andere die het voeren.
maar uiteindelijk is orginele verlichting ook lang niet slecht!!
en als dit het wel is dan zou er iets mis moeten zijn. vergelijk het eens met een andere polo!!
gr maikel,
-
en ik gebruik 80 100w lampen ordinair wit .
reflector gaat er niks minder stuk om ,ze gebruiken ze ook in de rally wereld ,wel zorgen dat je lampen goed staan afgesteld ,heeft ook hier niemand last van
-
Indd erg vervelend van die hoge SUV en busjes die als je ze inhaalt of als ze achter je rijden je verblinden via de spiegel, dan nog niet gesproken over als je ze als tegenligger hebt..
Dalijk in de audi rij ik gewoon met
Val ik niemand lastig mee, en zal ik ook vast geen flikker mee zien :D
-
Ik rij al jaren met gele peertjes. Echt geel dus. Omdat ik 't persoonlijk prettiger vindt. Witte strepen/blokken op de weg zijn vooral bij nat wegdek een stuk beter zichtbaar dan met normale lampen.
Gele peertjes van Osram.
veel motorrijders rijden s,avonds met gele zonnebril omdat het veel beter zicht geeft.
maar ja,ik vind geel licht niet zo mooi dus is dat geen optie.
misschien is het wel wennen en moet ik niet zo piepen.
ik ga als ik tijd wel ff naar de autotoko om tekijken
-
Over duplo gesproken, we hebben nieuwe lampies gekocht. Soort halogeen op duplofitting. Echt een wereld van verschil!! Kan ik echt aanraden voor de duplorijders onder ons!
-
^
Hee!: daar ben ik al een tijdje naar op zoek. Waar gevonden?
-
Over duplo gesproken, we hebben nieuwe lampies gekocht. Soort halogeen op duplofitting. Echt een wereld van verschil!! Kan ik echt aanraden voor de duplorijders onder ons!
die heb ik ook een tijdje gehad (op de sloop gevonden, dus maar uitgeprobeerd) Dit werkte goed, maar omdat ik na een tijdje toch nieuwe koplampen moest hebben maar overgestapt op H4 koplampen met Philips H4 premium.
-
Ik heb een xenon setje in m'n polo, H4 6000K, geeft superveel licht, maar heb wel wat last van strooilicht (de tegenliggers zullen er wel meer last van hebben).
grtz
-
^
Hee!: daar ben ik al een tijdje naar op zoek. Waar gevonden?
Gewoon bij de automaterialenzaak op de Apeldoornselaan Den Haag :P .
Lijkt mij dat elke betere automaterialenzaak dit wel heeft. Ze zijn geloof ik een eurootje of 9 per stuk.
-
Ik heb een xenon setje in m'n polo, H4 6000K, geeft superveel licht, maar heb wel wat last van strooilicht (de tegenliggers zullen er wel meer last van hebben).
grtz
dus het werkt goed maar hij komt waarschijnlijk niet door de apk met de xenon??
welk model polo heb je?
want volgens mij ben ik ( 93er polo) mijn grootlicht dan kwijt
-
2f lampen zijn net als Polo 1 en 1f/2 gewoon voorzien van een duplo of H4 fitting. Dus groot en dimlicht in één peertje.
En er is daarom maar 1 soort Xenon dat geschikt is: H4-vervanger-Xenon: 1 peertje dat zowel xenon-dim als xenon-groot licht kan genereren.
-
2f lampen zijn net als Polo 1 en 1f/2 gewoon voorzien van een duplo of H4 fitting. Dus groot en dimlicht in één peertje.
En er is daarom maar 1 soort Xenon dat geschikt is: H4-vervanger-Xenon: 1 peertje dat zowel xenon-dim als xenon-groot licht kan genereren.
volgens mij zijn dat toch lampen met apparte grootlicht hallogeen stukje aan de xenon lamp te gevoegd (zo is het mij eens uitgelecht maar je zou ook gelijk kunnen hebben)
gr maikel,
-
Zoals ik 'm ken, gaat t om 1 xenon lampje dat in z'n houder kan bewegen. Met een spoeltje klikt het lampje iets van z'n plaats, en daarbij veranderd het lichtbeeld van dim naar groot en vice versa.
-
oke gaaf
weer wat geleerd enne zal wel duur zijn
gr maikel,
-
Ik heb totale andere koplampen impro koplampen
groot licht philips pro
ledlampjes aan zeikant dimlicht
en stadslicht blauwe Xenon look lampjes.
Greets Eric.
-
Ik heb totale andere koplampen impro koplampen
groot licht philips pro
ledlampjes aan zeikant dimlicht
en stadslicht blauwe Xenon look lampjes.
Greets Eric.
Die inpro lampen hebben toch geen ledjes als dimlicht?
Haal je niet stads(parkeer)licht en dimlicht door elkaar?
-
stand 1 is ledlampjes stand 2 de bolletjes (laat maar zeggen)
en groot licht is de laatste
-
Ok, maar stand 1 is stadslicht en stand 2 is dimlicht.
Daarom klopt bovenstaand verhaaltje niet.
Zou moeten zijn:
stadslicht: ledjes
dimlicht: blauwe xenon look lampjes
We hebben nog geen foto's gezien van de G40 of wel?
-
Van de mijne?
Zal ik ze eens posten?
Ik had eens x topic gemaakt voorstellen
Eric VwPoloCoupe
-
Beetje laat maar hier komt ie :
(trouwens Xenon HID besteld komt in de koplampen)
-
Ik heb Xenon thuis liggen heb hem even aangesloten is nog een hoop werk om het mooi in te bouwen zeg!!
fotos zal ik posten als ze erin zitten!!