Auteur Topic: Afstellen van een car-audio set  (gelezen 3510 keer)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Afstellen van een car-audio set
« Reactie #15 Gepost op: wo, 21 sep 2011, 19:10:31 »
Sub heeft alleen een signaal nodig die op de versterker wordt gefilterd neem ik aan. Dus kun je gewoon een splitter op de rca te zetten die van 1  naar 2 gaat.

Summier of niet je moet het niet moeilijker maken dan het is en gewoon afstellen op wat jij lekker vind. Persoonlijk zou ik voor 1 merk gaan aangezien die elkaar altijd aanvullen en met meerdere merken moet je dat altijd maar afwachten .

Anders moet je naar iemand gaan die er apparatuur voor heeft, zodat je alles op elkaar af kan stemmen. Dat gaat je niet lukken met je blote oor.

succes met keuzes maken
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Afstellen van een car-audio set
« Reactie #16 Gepost op: wo, 21 sep 2011, 19:25:58 »
Thanks!

Uiteraard zou meten een hoop zeggen. Maar ik heb genoeg vertrouwen in mijn oren, en een beetje ervaring met technisch luisteren, om te horen wanneer het goed klinkt. Ik heb op crutchfield.com een groot aantal artikelen gevond over het afstellen van car audio systemen:

http://www.crutchfield.com/App/Learn/Article/Menu.aspx?g=120&tp=115

Mijn ervaring met het combineren van apparaten van 1 merk is dat het vaak wel aardig op elkaar afgestemd is, maar dat je meer kan bereiken met een juiste selectie van meerdere merken en types. Maar zoals je al zei, zo moeilijk wil ik het niet maken. De apparatuur ligt er al in en daar ga/wil ik het mee doen. -dj-


Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Afstellen van een car-audio set
« Reactie #17 Gepost op: wo, 21 sep 2011, 20:12:37 »
Vroeger :) had ik ook nog wel een paar sites kunnen doorgeven alleen doe ik het niet meer zo fanatiek.

Hoorde vroeger bij de sound of mars clan vanuit Dokkum. Heb alleen maar oldskool spullen van Rockford Fosgate -hug-

Nu nog weer spullen kopen is idd zonde aangezien er nooit winst op wordt gemaakt. -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Afstellen van een car-audio set
« Reactie #18 Gepost op: wo, 21 sep 2011, 21:47:48 »
Nu nog weer spullen kopen is idd zonde aangezien er nooit winst op wordt gemaakt. -thumbsup-

Haha, dat is een ding wat zeker is!

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Afstellen van een car-audio set
« Reactie #19 Gepost op: wo, 21 sep 2011, 21:53:13 »
Ik heb net een eerste afstelling gedaan. Ik kom al in de buurt, al heb ik inmiddels wel sterk het idee gekregen dat ik een flink portie overkill, wat dB's betreft dan, in mijn Polo heb liggen. Ach aldoende leert men. :)
Een verschil met mijn vorige HU is dat de output en de frontspeakers intern tegelijk aangestuurd worden. Ik zal daarom mijn frontspeakers aan het achterkanaal van de HU moeten knopen. Dan kan ik ze namelijk met de fader wat minder hard mee laten spelen. Nu zijn ze te aanwezig waardoor ik de gain van mijn achterspeakers en subwoofer redelijk hoog heb staan. Ik heb het idee dat ik een grotere dynamiek kan bereiken als ik de gains lager zet.

De komende tijd maar eens even een beetje finetunen. Ik ben in ieder geval erg blij dat ik een fatsoenlijk stuk muziek heb als ik komende vrijdag naar de Ardennen rij.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Afstellen van een car-audio set
« Reactie #20 Gepost op: wo, 21 sep 2011, 21:56:08 »
 -thumbsup- ben benieuwd naar de  -foto-

hoop dat ik snel mijn twee 12" kan showen :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Afstellen van een car-audio set
« Reactie #21 Gepost op: wo, 21 sep 2011, 21:59:23 »
Ik zal kijken of ik morgen een paar kiekjes van het geheel kan schieten.