Auteur Topic: Ampere meter startmotor en dynamo  (gelezen 2478 keer)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Ampere meter startmotor en dynamo
« Reactie #15 Gepost op: zo, 13 mrt 2005, 11:43:42 »
Niks gemerkt nog; ik had geen zin om te starten terwijl de koelvloeistof naar buiten kwam




Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Ampere meter startmotor en dynamo
« Reactie #16 Gepost op: zo, 13 mrt 2005, 12:04:04 »
Nou, je an het wat mij betreft uitsluiten.
Jou kabel is velen malen kleinen dan het motorblok in jou auto.
De stroom vloeit veel makkelijker door jou motorblok, dan door de kabel.
Je moet het zien als een snelweg.
Als je met z'n allen op een 2 baans stuk rijd, en het word ineens 4 baans, dan vloeit het er veel makkelijker door, net als je motorblok.
Kan geen kwaad voor het motorblok zelf.
Hoogstens een keer veer de sensoren die er in zitten ofzo.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Ampere meter startmotor en dynamo
« Reactie #17 Gepost op: zo, 13 mrt 2005, 13:31:35 »
Bedankt voor de uitleg

Een uurtje voor de kortsluiting heeft m'n Polo nog op de brug gestaan voor de APK (en dus geen lekkage of sluiting gezien) . Ik ga d'r maar vanuit dat op de terugweg de koppakking of kop is gaan lekken en dat daarna die kortsluiting is ontstaan...

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Ampere meter startmotor en dynamo
« Reactie #18 Gepost op: zo, 13 mrt 2005, 20:11:33 »
Nou, je an het wat mij betreft uitsluiten.
Jou kabel is velen malen kleinen dan het motorblok in jou auto.
De stroom vloeit veel makkelijker door jou motorblok, dan door de kabel.
Je moet het zien als een snelweg.
Als je met z'n allen op een 2 baans stuk rijd, en het word ineens 4 baans, dan vloeit het er veel makkelijker door, net als je motorblok.
Kan geen kwaad voor het motorblok zelf.
Hoogstens een keer veer de sensoren die er in zitten ofzo.

niels wat probeer je te zeggen???
en tegen wie is het??? bas of mij?

en dan nog iet je motorblok is massa en de massa stroom loopt via de kop via een dikke massa kabel naar chassis het motorblok idem te samen met je versnellings bak om dan van het chasis weer naar je min pool te lopen via een dikke massa kabel dus houd je het probleem van een 2 baanweg!!!!
er blijven opstoppingen ergen in de stroom weg terug naar de accu.

gr maikel

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Ampere meter startmotor en dynamo
« Reactie #19 Gepost op: ma, 14 mrt 2005, 10:46:00 »
Ik bedoelde bas...
Wat smelt er eerder?
Je massa kabel van motorblok naar chasis, of je motorblok?
Echt die kabel wel.
Oke, ik zie veel dingen in de electrowereld, dan wel geen motorblokken, maar wel andere grote yzeren dingen.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Ampere meter startmotor en dynamo
« Reactie #20 Gepost op: za, 02 apr 2005, 18:33:57 »
Ik bedoelde bas...
Wat smelt er eerder?
Je massa kabel van motorblok naar chasis, of je motorblok?
Echt die kabel wel.
Oke, ik zie veel dingen in de electrowereld, dan wel geen motorblokken, maar wel andere grote yzeren dingen.

ja tuurlijk is smelt een kabeltje eerder alleen wijs ik je er eff weer op de enige manier om van het motorblok naar de accu pool te kaan is een kabel dus hoopt (als dit al kan) de stroom zich daar op

maikel

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Ampere meter startmotor en dynamo
« Reactie #21 Gepost op: za, 02 apr 2005, 20:21:44 »
[-off- mode]

Het lek is boven gelukkig

Bij een andere invalshoek bleek er toch een flinke haarscheur in de kop te zitten

[/-off- mode]




Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Ampere meter startmotor en dynamo
« Reactie #22 Gepost op: za, 02 apr 2005, 21:00:52 »
K*T....

Wat ga je nu doen? Andere kop erop?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983