Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: vw-edje op vr, 02 jun 2006, 21:48:29
-
Ik heb sinds vandaag (2 juni 2006) een steilheck als daily driver. G*lf 1 is de deur uit.
Voorkant van de auto is nat van de olie.
Inmiddels vervangen :
Brandstofpomp(pompte olie naar buiten)
Nokkenas (2 nokken compleet weg)
Distributieriem
Verder een keiharde auto, met harde accubak en wielranden. Tankvulslang was iets poreus maar is inmiddels schoongemaakt en dichtgeplakt met speciale pro seal pakkingtroep.
-
Gefeliciteerd!
Nokken van de nokkenas weg? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Oh ja, "this thread is useless without picca's" :)
-
oke hier een fototje, camera batterijen waren leeg, kreeg hem niet echt scherper.
-
dit mist dus bij 2 nokken...
-
Ooooo ja, nee veel duidelijker zo -wanker-
Je hebt m toch wel voor noppes ergens opgehaald hoop ik? -nana-
-
Heb je de tuimelaars ook vervangen of tenminste op slijtage gecontroleerd ?
De "restanten" van de nokken zijn ooit ook al 's een keer op excursie door het blok geweest waarschijnlijk ( of erger: nog steeds... ) ?
Niet echt een fijne gedachte. :(
-
Haha nee hij was zeker niet gratis, heb hem geruild met mijn kapotte golf 1 die zeker niet strak meer was... Ik wil er binnenkort toch een 1300 in hebben, dus als iemand nog een 1300 motor heeft!! ownee dat is sales he -nana-
Ik heb er 3 goede tuimelaars in gezet, die waren maar heel licht beschadigd. Nee ik besef dat er metallic olie wordt rondgepompt maar ja het blok gaat er toch uit.
-
Leuk!! :D Ook een 83-er -hug-
Kunnen we samen sleutelen -klus-
:)
Veel plezier ermee! -prut-
-
Haha nee hij was zeker niet gratis, heb hem geruild met mijn kapotte golf 1 die zeker niet strak meer was... Ik wil er binnenkort toch een 1300 in hebben, dus als iemand nog een 1300 motor heeft!! ownee dat is sales he -nana-
Ik heb er 3 goede tuimelaars in gezet, die waren maar heel licht beschadigd. Nee ik besef dat er metallic olie wordt rondgepompt maar ja het blok gaat er toch uit.
Ah, gewoon ff tijdelijke oplossing dus -thumbsup-
-
(modeljaar) 83'ers zijn de beste!
ToekToek is ook een 86-'D'-er: weinig roest (toen ik m kocht) : Ik bedoel niet zozeer de bekende plekken (daar roesten ze allemaal op een gegeven moment), maar de andere plekken, waar je geen roest verwacht... Mijn toektoek is nog altijd stukken beter dan den 2-tone destijds.
-
@ Melvin
Ja ik wilde per se een oldtimerverzekering, als het een polo1 was was het ook door gegaan zeg maar. En ach deze is nog wel strak hoor, valt me niks tegen. Ik heb al heel wat afgesleuteld de laatste uren hehe, maar hij rijd al weer heerlijk, doet die van jou al weer normaal Melvin?
@ Mark
Inderdaad tijdelijk, druk opzoek naar een HH oid. Moet wel een sleeptuimelaar blijven, klepperklikklakklepper heerlijk hoor.
@ Jaap
Ja ik snap ook niet hoe het kan dat deze nog zo hard is, ik ga hem even goed conserveren denk ik. Alleen de onderkant van de auto zit nog onder de olie, yuck... Ach dan roest het niet. Ik hoop dat die druppen die er nu nog onder vandaan komen van het blok af druppen...en dat er niet meer aangevoerd wordt zeg maar. Ik heb nog geen ernstige roest kunnen ontdekken in ieder geval! Onder het achterzijruitje zitten 2 plekjes, dit valt nog wel te repareren.
Ik heb mijn vraagbaak nog niet binnen voor de ontsteking maar wie kan mij vertellen hoeveel graden voorontsteking ik moet hebben en of dat met of zonder vacuum is(heb zowel voor als na ontsteking op de paddo). Alvast dank!
-
helaas, ed, hij rijdt nog niet.... -dunno-
-
met vacuum 14 zonder vacuum 6
-
De mijne rijd bijna helemaal goed! Ontstekingspul nog even nalopen want soms ploft de motor bij stationair en heeeel af en toe gaat hij op 3 cilinders lopen(vooral na het afspuiten). Verdelerkap gedroogd en perslucht door de verdeler gehad. Later liep het beter maar soms slaat hij een slag over(deed hij voor het afspuiten ook, bij stationair).
En Serge bedankt voor de info, zal morgen de strobe er aan hangen, dit is bij 900+-50 toeren neem ik aan? En zonder vacuum is beide slangen eraf?
Olielek is ook onder controle trouwens! YESS. Verder rijd het prima -love-
-
Ontsteking staat keurig op tijd, rijd ook prima. Hier zijn eindelijk de foto`s -nana- En ja ik heb de andere 2 lichtmetalo`s ook, alleen die banden zijn gaar en erg poreus. Dit is puur voor de veiligheid!
-
Staat er leuk bij zo.
Mooie kleur ook :)
(naja: ben zelf geen fan van zilvergrijs, maar als je zelf 2 gebakjes in die kleur hebt... -gert- )
-
thanks, tsja ik had heb ook liever in zwart metallic gehad ofzo maar ja, dat heb je na 24jaar niet voor het zeggen. Maar het staat wel leuk, 2 van die grijze gebakjes...
Achtervelgen nog even klaar maken en motorblok tzt wisselen en dan is ie echt klaar, heb de accubak stiekum al in de ML gezet, stond een vuilniszak vol bladeren in. Maar wel roestvrij, kan geen erge roest ontdekken. Zal de binnenspatborden nog loshalen aan de voorkant.
-
intussen niet stilgezeten natuurlijk.
De achtervelgen in de 1e laag primer, banden gaan eraf en dan gaat alles nog 2x in de primer, dan aflakken.
velgjes
-
en thnx to Jorp -prut- dit blokje met bak gescoord, hier al ontdaan van spulletjes. Motorcode HK, lekke koppakking en had verdere aandacht nodig...
blokje voor
en na nameten van onderblok en vervangen van koppakking(incl. vlakken en klepseals en inslijpen, keerring), waterpomp, distributie enz enz. Jaja kom nog een andere carterpan onder :P Dit moet gaan lopen op motorfiets carbs.
blokje na, niet af.
Niks spannends dus, maar met staalsplinters in mijn huidige onderblok heb ik dit vast opgebouwd. -klus-
-
Goed bezig -thumbsup-
Ps. ik mis nog een stukje over de nieuwe achterklepdemper... :D
-
hou op, ben net afgekickt van die demper :) dat is inderdaad ook al gedaan, thnx to Dennis -thumbsup- 3 dagen met die klep gespeeld hahaha -gert- PSSSHAHH open, skwiep dicht. Dit zou ik pas vertellen als ik de nieuwe draagarmen binnen had :D Aandrijfas moet ook nog ivm lekke ashoes(remindert).
-
-uitlachen-
Verkoper rekent veelsteveel verzendkosten, zodra we het eens zijn gaan ze jouw kant op -thumbsup-
-
nice steilheckie,ooit zelf ook 1 gehad in de zelfde kleur.
-
en al vorderingen met de steilhok?
-
Ik heb mijn bbs elan (achter)velgen in de lak staan, setje bijna nieuwe winterbandjes morgen ophalen!
Mijn nieuwe draagarmen liggen klaar, thnx to Dennis! Die gaan eronder als ik de toplagers ga vervangen en de rechter aandrijfas(ivm gare homokineet).
Verder wacht ik met geduld op mijn inlaatje, maar dat komt wel goed -prut-
Ben ook nog rustig bezig met het verder opbouwen van het verse blokje wat hierboven te zien is.
Dus veel woorden en nog weinig daden :)
-
APK tot februari 2008 is een feit! 1e ronde is hij afgekeurd op een remslang voor(scheurtje) en een rubber te ruim van de stabi naar de draagarm. Peanuts dus. Het blijft spannend om een auto te laten keuren die je nog niet zo lang hebt.
Heb de gespoten velgen laten voorzien van 2 fulda bandjes. Verder weinig spannends gebeurd gelukkig. Choken, starten en lopen. Blokje loopt ondanks de ijzersplinters in het onderblok erg lekker. Voetpakking dichtgekit en ik kan het heel strak op 400 toeren laten tokkelen als het moet :)
Na het vervangen van de draagarmen en stabi rubbers voelt alles weer lekker stevig in de voortrein! De tank tzt nog even wisselen want de pakkingtroep zal het niet voor altijd dicht kunnen houden.
Hoop met de nieuwjaarsmeeting mijn inlaatje en carbs te kunnen ontvangen. Dan is het 1300cc blok ook "af" -thumbsup-
-
Klinkt als een prima dagelijks gebakje -thumbsup- -sturen-
-
Plannen zijn al weer gewijzigd. Na mislukte poging om de krukaskeerring te vervangen, is tijdens hemelvaart mijn motor gewisseld door de 1300 HK die ik al klaar had staan. Na installatie van alles was het starten en lopen. Echter de temperatuur loopt zonder moeite naar 3/4 van de meter en als ik niet de kachel aan zet nog een streepje meer. Dit ben ik niet gewend van de GL motor. Is dit normaal? De fan slaat al snel aan en de temperatuur loopt daarna gewoon nog verder op. Ik heb het koelsysteem al goed ontlucht(2x), thermostaat is nieuw(bovenste slang wordt warm). Alleen de radiateur(met ingebouwd reservoir) is nog wel van de 1050, heeft die te weinig capaciteit om de HK te koelen?? Las in een ander topic dat het niet zo veel uit maakte, maar ik begin te twijfelen. Wie herkent dit probleem? :( Ik heb CO nog niet laten afstellen... -klus-
-
Ontsteking staat goed?
Radiateur ff doorspoelen?
Een goed functionerende 1.0 radiateur zou 't in principe nog wel bolwerken als je niet te gek doet.
Maar ik weet wel dat 't te warm lopen van mijn HK drastisch
minder geworden is, na 't plaatsen van een GK-radiateur.
Zeg ik wel gelijk bij: 't gaspedaal doe ik niet 'aaien' -sturen-
-
ontsteking staat op het V-tje met de strobo, met los vacuum.
Radiateur is gespoeld en koelde de 1050 wel goed... Waterpomp, thermostaat enzo zijn nieuw. Kachel wordt ook heet. Enige wat ik kan bedenken is een grotere radiateur. Heb jij de waterpijp ook vervangen voor 1 met een extra buisje? Anders maar een GK radiateur bestellen, heb je de afmetingen daarvan bij de hand toevallig? -prut-
edit: afmetingen inmiddels gevonden -thumbsup-
-
Heb jij de waterpijp ook vervangen voor 1 met een extra buisje?
Ik niet (mijn HK is, op GK-nok na dan, nog origineel). Waarom dan?
-
ontsteking staat op het V-tje met de strobo, met los vacuum.
Radiateur is gespoeld en koelde de 1050 wel goed... Waterpomp, thermostaat enzo zijn nieuw. Kachel wordt ook heet. Enige wat ik kan bedenken is een grotere radiateur. Heb jij de waterpijp ook vervangen voor 1 met een extra buisje? Anders maar een GK radiateur bestellen, heb je de afmetingen daarvan bij de hand toevallig? -prut-
edit: afmetingen inmiddels gevonden -thumbsup-
stobo met verstelling of zonder verstelling?
-
ontsteking staat op het V-tje met de strobo, met los vacuum.
Radiateur is gespoeld en koelde de 1050 wel goed... Waterpomp, thermostaat enzo zijn nieuw. Kachel wordt ook heet. Enige wat ik kan bedenken is een grotere radiateur. Heb jij de waterpijp ook vervangen voor 1 met een extra buisje? Anders maar een GK radiateur bestellen, heb je de afmetingen daarvan bij de hand toevallig? -prut-
edit: afmetingen inmiddels gevonden -thumbsup-
stobo met verstelling of zonder verstelling?
het is een stobe met verstelling, maar heb ik op 0 staan, vacuum eraf en streepje van poelie op V-tje gezet. Hij loopt stationair ook niet heel strak, als ik veel gas geef pakt ie niet altijd direct op, maar daarna gaat ie er als een speer vandoor( dat is denk ik CO te laag??) Morgen weer een stuk snelweg pakken, kijken wat de temperatuur op de snelweg doet. In de stad gaat hij me veel te snel omhoog.
@Sjon: nou dat losse expansietankje moet onderin ook aangesloten op die pijp toch? Zonder tuitje moet er iets anders gebeund worden of niet?
-
dan staat je ontsteking te laat .
met strobocop op 0 moet je streepje voor het visje staan met de vacuum los (wat klinkt dat weer dubieus :D )
-
@Sjon: nou dat losse expansietankje moet onderin ook aangesloten op die pijp toch? Zonder tuitje moet er iets anders gebeund worden of niet?
Ah, nou snap ik wat je bedoeld. (mijn polo's hebben allen een losse expansie)
Makkelijkste lijkt mij ff de waterpijp wisselen idd.
-
ontsteking op -5 staan, maar hoe ik de ontsteking ook zet, de motor blijft ploffen in de uitlaat.
Inmiddels gedaan:
- onsteking compleet gewisseld, afstelling maakt voor het ploffen niet uit, ook andere ontsteking en kabels heeft geen invloed.
- bobine gewisseld
- op valse lucht gecheckt met remreiniger, alle vacuumslangetjes zijn aangesloten, paddo is goed.
- bougies zijn nieuw evenals de contactpunten en condensator.
Ik heb wel een 34mm solex pict 5 erop gezet zonder spruitstukvoorverwarming... Is zelfde carb als op mijn derby en die loopt ook niet strak, is dit bekend bij dit soort carbs? Mijn GL motor met 31pict liep snaarstrak altijd. daar zat nog wel de "voor met na" ontsteking op met wereldbol, optie om dat systeem weer te activeren of heeft dat geen invloed op de motorloop? veel vragen, wil best wat actie plegen maar niet doelloos. -prut-
-
Cilindervolgorde klopt ook? :)
-
mja, want de horsies zijn wel aanwezig :P
-
Wat voor ontsteking zit er nu op?
Een GL ontsteking zou wellicht kunnen gaan rammelen als de 2e onderdrukslang erniet op zit (ofzo)..
-
er zit nu een 036 905 205 G ontsteking op met enkele vervroegingspaddo. Snap alleen niet dat de motor overslaat om de zoveel tijd. Zulke wilde nokkenassen zitten er standaard niet in toch? -gert- Een HK of HH motor zou toch hetzelfde moeten kunnen lopen als een GL motor?? -dunno- Of hebben die toch wel een ander motor karakter?
Edit: ik kan alle slangen toch aansluiten als ik de wereldbol er weer in zet? Dan zou de verlating ook moeten werken lijkt mij?! -klus-
-
onlangs heb ik de steilheck verlaagd aan de voorkant met 40mm gasdruk dempers en kortere veren. Gelijk de toplagers vervangen. Enorme vooruitgang qua wegligging! Gk radiateur geplaatst en andere tempsensor, koeling weer stabiel.
To do list:
- tank vervangen ivm lekke vulhals
- motorfietscarbs erop
- uitlijnen
-
Eergister de polo laten keuren voor de APK. Kreeg toch aardig een waslijst met mankementen terug. Kort samengevat moet er nieuwe remmerij onder. Volgens de keurmeester had de auto 700kg remgewicht. Das niet genoeg, ook het verschil tussen links en rechts was te groot. De voorkant 46% en achter 36%, heb hier zelf nooit iets van gemerkt maargoed. Tijd om te klussen dus! -klus-
-
als het verschil kruislings wegvalt heb je hooguit een verschil van 10% en dat verneem je niet idd.
als je de voeringen en blokken vervangt ,controleer gelijhk je remcylinders achter .(als je het rubbertje oplicht met een fittingschroevendraaier en je ziet olie ,bingo ,vervangen)..ontlucht ook gelijk het hele zwikkie van rechtsachter ,linksachter ,rechtsvoor naar links voor .
-
Nee dat is ook zo, remmen vielen me niet tegen, maar ze zijn altijd wel minder geweest dan de beide 1f-jes. Bracht het altijd in verband met de rembekrachtiger.
Jep voeringen, blokken, remcilinders en ook wiellagers(1kant zat wiel vast door remmen en andere kant wat rumoerig volgens keurrapport).
Komt ook nieuwe olie in. Thanks voor de tips! -thumbsup-
-
laatste update is dat dit hokje ook weer apk heeft, remkracht is wel verbeterd -ja- -sturen-
-
-thumbsup-
-
alle ruiten weer ontdaan van de donkere folie, en de polo86c stickers in het hoekje geplakt -thumbsup-
-
hier het grijze tapijtje (thanks Sjon!) en de stoeltjes (thanks Jorp) en de nieuwe matjes -uitlachen-
-
en de opbouw van het rvs uitlaat systeem, voorpijp van NZ (toevallig ook rvs) en de rest eraan laten zetten door een rvs lasser -klappen-
-
Hier nog eens na een wasbeurtje.
-
ehm, ik heb nog niet vaak zulk roestig RVS gezien.. Of bedoel je de downpipe niet?
Verder -klappen-
goed bezig met het oude gebakje.
-
ehm, ik heb nog niet vaak zulk roestig RVS gezien.. Of bedoel je de downpipe niet?
Verder -klappen-
goed bezig met het oude gebakje.
Ja ook de downpipe, ik denk dat het van een minder roeststabiele soort rvs is ofzo, er blijft in iedergeval geen magneetje aan plakken -dunno- Er zit een soort witte aanslag op (jah roest ;)) maar geen bruine roest. De lasser meende ook dat het rvs was maar kon het niet met zekerheid zeggen.
-
Geen magneet = bijna zeker RVS.. Ik weet wel dat RVS 304 uiteindelijk gaat roesten als het aan hitte blootgesteld wordt icm veel vocht..
Eigenlijk moet je de 316 variant hebben, die roest niet. Gelukkig blijft het bij oppervlakteroest, dan heb je nog heel lang plezier van de pijp!
-
Hier in de nieuwe setup, tevens de auto uit laten lijnen -wtf- ding stond aardig uit t lood...
-
NAIS! -love-
-
-cool-
Mischien nog iets zakken, maar voor de rest helemaal goed. -love- -thumbsup-
-
hij is aan de voorkant al 40mm lager dan dat hij was en het is mijn daily dus het moet wel rijdbaar blijven ;)
-
Leuk bakkie zo -ja- -thumbsup-
-
Leuke velgen -thumbsup-. Wou ze toen ook al kopen voor mijn golfje.
Maar het staat ook wel stoer onder een polo.
Erg leuk :)
-
Die velgen staan echt dik! Goede combo met de kleur van je auto -thumbsup-
-
netjes hoor!
maar wanneer gaan die schijnwerpers eraf? -nana-
-
Blijkt maar weer: velgen maken de auto -ja-
Niet dat de oude velgen lelijk zijn, maar het kan een hoop verschil maken.
-
thnx voor de reacties! de schijnwerpers blijven, ik heb ze vrijwel elke keer als ik rijd nodig ivm slecht zicht in de bossen. Kan slecht anticiperen met een meter licht voor de auto. Ze kunnen er in ieder geval zo vanaf want ze zitten met een beugeltje tussen de bumper gemonteerd.
Omdat inmiddels het halve forum met allycats rijd heb ik de mijne omgewisseld met een ander setje. Weet nog niet of ik ze tzt onder de steil doe of de derby -love- Velgen staan nog in de grondlak.
Sneakje...
Edit:typpolio...
-
aangezien ik voor mijn werk aardige afstanden moet rijden heb ik er een dieseltje bij gekocht, ganz rostfrei -klappen- . Ohja auto zo vol met spinnewebben :) Motorkap heeft blanke lak probleem -boehoe- Heeft een tijd buiten gestaan, morgen gaat mijn poetser aan de gang -hug-
-
Lekker saai ding! -nana- Maargoed have fun with it
-
sja zo vader zo zoon he -uitlachen- naja hij heeft iig nog een 5 pittert -love- Ja ach hij is saai, degelijk en zuinig, ideaal voor woon werk en afstanden rijden ipv 4500/5000 toeren in de polo -nana-
Edit: ofkurz is de steilheck dr ook nog -ja-
-
Passen mijn derby-bumpers met chrome bies op jou steil? Of zaten daar nou al bumpers met pees in?
-
op de steil zitten peesloze bumperts, ik geloof dat de achterbumper langer is bij een kontmobiel maar ik weet dit niet zeker... Belangstelling is er wel voor :). Ohja derby bumpers zijn grijs toch?
-
Oh ik dacht dat ze verkleurd waren, weer wat geleerd. En trouwen grijze bumpers staan toch wel op een grijze steil?
-
ik heb geen idee of steilhecks andere bumpers hebben -dunno- Gister voor het eerst met de audi getankt -klappen- 829 km en 41liter verstookt, gevuld tot in de vulhals :D Dat is toch een knappe 1 op 20 -thumbsup-
-
ook niet geheel stilgezeten :).
In de tussentijd het volgende gedaan:
-achterschokdempers vervangen
-GT paneeltjes erin
-grijs vloerbedekking erin (misschien later nog zwart :P)
-er gruwelijk achter gekomen dat het toch wel heel erg fijn rijd : aargh.gif
-koelwaterpijp gewisseld op het blok en het koelwatervaatje eindelijk op zijn plek vast gezet.
Tank wisselen moet nog :(
(http://img72.imageshack.us/img72/4793/pict3190ah7.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img352.imageshack.us/img352/6596/pict3195sy3.jpg) (http://imageshack.us)
-
-thumbsup-
-
(http://img391.imageshack.us/img391/8589/pict3199pn7.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img391.imageshack.us/img391/pict3199pn7.jpg/1/w320.png) (http://g.imageshack.us/img391/pict3199pn7.jpg/1/)
Was nog wat aan het spelen, maar ET waarde is niet hoog genoeg.
-
ik zeg audi velgen
-
Ik vind die audi velgen toch ook wel mooi :)
-
die `13 duimers enkelt doen als je met je reet over het asfalt schraapt
-
en hij mag weer legaal rollen! -sturen- -cool-
Powersprint uitlaatje met rvs tussendemper geplaatst, g40 remmen van Mahler gereviseerd en gemonteerd (incl de groupbuy leidingen). Voorwiellagers vervangen, hier een daar een lampje vervangen, gepoetst, olie, kleppen gesteld, ontsteking gesteld en hij is weer helemaal fris. -prut-
-
-foto- :D
-
-thumbsup-
-
Uchu uchu, stof van auto en topic -nana-
-thumbsup-
-
-goodjob-
-
-thumbsup-
-
Fijn he, als je een polo al langer in je bezit hebt, weet je waar je aan toe bent. -ja-
-
He's back :D
-
Zoo de audi 80 heeft plaats gemaakt voor de steil, wel tijdelijk want er moet weer een diesel uit de VAG stal komen.
Maar mensch wat rijd dat toch weer fijn -love-
-
Die audi velgen zijn best bruut onder zo'n polo, Zijn die er dan in 4x100 ?
-
nee die moet je omboren
-
is inderdaad omboren. Auto is voor de pekel de garage weer in gegaan. -thumbsup-
De daily is nu een zwarte polo 9n tdi geworden -sturen-
-
toplagers vervangen en klein beurtje gedaan -thumbsup-
apk foutloos -hitit-
Eerste lange rit ook achter de rug, verslavend!
-
-thumbsup-
-
vandaag voor de apk geweest, weer een jaartje legaal crossen :) -thumbsup- -sturen-
Enige opmerking was dat de wisserbladen af waren en dat ie kneiter hard is qua carosserie. -naughty-
-
Jaarlijkse update in deze topic is de apk => teken dat dit een prima karretje is -thumbsup-
-
yess, maar de beurtjes worden zeker niet overgeslagen, maar dat vermeld ik hier niet allemaal :)
Olie, kleppen, ontsteking ff voor de beurt gedaan.
Tijd om de 8p bak er onder te flatsen -sturen-
-
Grote beurt, nieuwe uitlaat en wat tlc en natuurlijk nieuwe apk. -thumbsup-
auto is bij deze overgedaan aan mijn vader -sturen-
nu kan ik mijn derby rijklaar maken en stallen/parkeren bij huis onder dak -naughty-
-
Oja! De oh zo mooie derby!
-
Beurtje,dist riem en apk voor twee jaar -thumbsup-
Still going strong
-
-thumbsup-
-
-dj-
-
-thumbsup- Ed!
-
Vandaag nog gespot... -thumbsup-
-
Deze steilheck is via mijn nichtje naar een andere eigenaar gegaan. Hopen dat het een liefhebber is en dat hij nog jaren mee kan.